Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net een keer in een ceed een proefrit gemaakt. Met automatisch handrem. Weet iemand het idee erachter waarom de handrem er niet automatisch opgaat als je de auto uitzet. Ik moet echt op hrt knopje drukken

. En heeft iemand hier wel is last gehad van windgeruis in een ceed bij de b stijl. Aan de bestuurderskant?Voornamelijk op de snelweg.120+kmph

En waar zie je sneller krasjes en deukjes op. Op track red of casa white?

Ook vond ik hem redelijk zwaar sturen. Is dit normaal?

En dit wist de dealer nier. Vanaf welke versie zit er keyless entry en go op?

Geplaatst

De DynamicPlusLine heeft de smartkey met startknop. Dat moet de dealer ook weten, staat gewoon in de prijslijst :)

Dat van die handrem heb ik ook gelezen. Als je autohold aanzet dan gaat hij geloof ik wel automatisch op de handrem.
Hoe het precies werkt zie ik over een maand of 4 als mijn Ceed wordt geleverd.

Geplaatst
Dankje,
Weet jij toevallig ook of je verschillende stoerbekrachtingen kan kiezen. Ik vond de ceed namelijk vanmkddag super zwaar sturen.
Stuurbekrachtiging is niet instelbaar op de mijne (dynamicplusline), maar hij stuurt veeeeel exacter dan de vorige generatie Cee'd.

De mijne heeft geen windgeruis bij de b- stijl. Misschien kwestie van afstellen van fe scharnieren en zo.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Geplaatst
Raar,
Ik heh nu in 2 kia's ceed gereden allebij uit 2019.
1 stuurde veel zwaarder dan de andere.
Zelfde maat banden? De mijne heeft 205/55/16 als ik me niet vergis.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Geplaatst

Ik weet dat bij Ford een nieuwe auto of als het stuurhuis vervangen is de auto dit nog aan het inregelen is. Soms kan het stuurgedrag daardoor wat anders zijn in het begin.

Geplaatst

Ik rij sinds vijf maanden in een Ceed Dynamic Plus Line en heb er nu 9000 km mee gereden. met betrekking tot de elektrische handrem kan ik je geen antwoord geven, deze gebruik ik hoogst zelden. Laat de auto altijd in de eerste versnelling staan zonder handrem. Sturen doet hij niet zwaarder dan een andere auto, wel veel directer maar dit komt door het verbeterde onderstel. Windgeruis heb ik nog niet ondervonden bij snelheden rond de 120 km/h. Persoonlijk vind ik de Ceed een comfortabele en prettig sturende auto.

CEED_007.thumb.jpg.dff1a99d34ddecc9d09cbbd4e3321b6c.jpg

Geplaatst

Net nog even in de handleiding gekeken, als auto-hold aan staat dan gaat hij automatisch op de handrem als je de motor uit zet. Wat ik nog niet weet is of je auto hold elke keer moet activeren als je de auto start of dat het altijd actief is als je het eenmaal aangezet hebt.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, meeder zei:

De DynamicPlusLine heeft de smartkey met startknop. Dat moet de dealer ook weten, staat gewoon in de prijslijst :)

Dat van die handrem heb ik ook gelezen. Als je autohold aanzet dan gaat hij geloof ik wel automatisch op de handrem.
Hoe het precies werkt zie ik over een maand of 4 als mijn Ceed wordt geleverd.

De zwaardere had 13.000 kilomter. De lichtere 5000 km. Enige verschil was dat de zwaarder een hathback was en de lichtere een estate.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst
3 minuten geleden, meeder zei:

Net nog even in de handleiding gekeken, als auto-hold aan staat dan gaat hij automatisch op de handrem als je de motor uit zet. Wat ik nog niet weet is of je auto hold elke keer moet activeren als je de auto start of dat het altijd actief is als je het eenmaal aangezet hebt.

Auto hold moet je volgens mij altijd activeren. Dit had ik vanmiddag geactiveerd maar de handrem ging er niet automatisch op.

Geplaatst (aangepast)
37 minuten geleden, Raymond GT-Line zei:

Ik rij sinds vijf maanden in een Ceed Dynamic Plus Line en heb er nu 9000 km mee gereden. met betrekking tot de elektrische handrem kan ik je geen antwoord geven, deze gebruik ik hoogst zelden. Laat de auto altijd in de eerste versnelling staan zonder handrem. Sturen doet hij niet zwaarder dan een andere auto, wel veel directer maar dit komt door het verbeterde onderstel. Windgeruis heb ik nog niet ondervonden bij snelheden rond de 120 km/h. Persoonlijk vind ik de Ceed een comfortabele en prettig sturende auto.

Dankje voor je antwoord.
Dit was een auto van een werknemer. De werknemer was er nu niet maar ze vonden het raar dat die dat geluid maakte.

aangepast door tijdjes123

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...