Ga naar inhoud

Ervaringen panoramaschuifdak Ceed


ccc

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe auto en mijn oog is gevallen op een Ceed. Ik heb een rit gemaakt in een Ceed met panoramaschuifdak en dit sprak mij erg aan. Enige minpunt, ik hoorde windgeruis als het dak gesloten is. De dealer kon mij vertellen dat dit normaal is. 

Nu zijn mijn ervaringen met schuifdaken van andere merken, dat deze geen geluid maken in gesloten toestand. Ik lees op dit forum verschillende ervaringen over de Sportage en windgeruis. 

Zijn er hier mensen die een Ceed hebben, met een panoramaschuifdak? Wat zijn jullie ervaringen? Is het normaal dat je windgeruis hoort of mag ik verwachten dat dit hetzelfde geluid produceert (dus geen geluid) als een Ceed zonder schuifdak?

aangepast door ccc
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij nu bijna 3 jaar Ceed sw met panoramisch dak. En nooit last gehad van windgeruis. 

Ik denk eerlijk gezegd wel dan een Ceed zonder pano dak stiller is. Gezien de isolatie die ontbreekt in glas.

 

Nu tijdens de vakantie met dakkoffer gereden en uit ergernis van de geruis door dakkoffer en dakdragers zonder koffer het 'gordijn' dichtgedaan. Dit dempt al aanzienlijk het geluid.

 

Kan ook niet wachten totdat we thuis zijn onder dakdragers eraf te halen.

Maar wat mij betreft kan de vakantie nog niet eindigen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
24 minuten geleden, Melvin zei:

Ik heb de proceed standaard met schuifdak, maar ik hoor niks van wind. Zelfs als hij gekanteld is hoor ik vrij weinig, ben alleen bang dat ik hem eens ga vergeten dicht doen...

Daar bestaan volgens mij wel modules voor (dat alles automatisch dicht gaat zodra je de wagen op slot doet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, LC88 zei:

Zie hierboven.

 

Bij de meeste wagens kunnen ze ook gesloten worden door de 'op slot knop' ingedrukt te houden. (vice versa met openen)

 

Volgens mij heb ik dat bij de proefrit ook getest en gingen de ramen wel, maar dak niet dicht helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Boanvdv

Het sluiten van de ramen werkt i.d.d. door knop ingedrukt te houden. Het panorama dak zul je helaas zelf voordien moeten sluiten. Ook dit lijkt me een softwarematige instelling welke hopenlijk te programmeren is via de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Op 7-6-2019 om 16:50, Boanvdv zei:

Het sluiten van de ramen werkt i.d.d. door knop ingedrukt te houden. Het panorama dak zul je helaas zelf voordien moeten sluiten. Ook dit lijkt me een softwarematige instelling welke hopenlijk te programmeren is via de dealer.

Werkt alleen het sluiten van de ramen op afstand, of kan je ze ook open doen door de knop ingedrukt te houden?
Gebruikte dit bij mij Seat Leon erg vaak (vooral met dit weer, om ze half uurtje voor vertrek vast een stukje open te doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Boanvdv

Ook het openen op afstand werkt, net zoals bij de Seat Leon.  Bij mijn -ingeruilde-  Seat ging ook het panoramadak erbij open, dit doet de Kia niet helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-6-2019 om 16:50, Boanvdv zei:

Het sluiten van de ramen werkt i.d.d. door knop ingedrukt te houden. Het panorama dak zul je helaas zelf voordien moeten sluiten. Ook dit lijkt me een softwarematige instelling welke hopenlijk te programmeren is via de dealer.

En, kan de dealer het programmeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Vlokkie zei:

En, kan de dealer het programmeren?

Ik heb daar navraag naar gedaan, maar dit is helaas niet mogelijk. Overigens heeft de dealer deze vraag ook al uitgezet bij de importeur. Ze hebben daar echter nog geen bericht van gehad. Hetzelfde geldt voor het lane-assist en de hold functie. Deze zul je handmatig moeten uit /in schakelen. Ik ga nog een e-mail sturen naar de importeur en daar een verzoek neer leggen om e.e.a. te programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, Boanvdv zei:

Ik heb daar navraag naar gedaan, maar dit is helaas niet mogelijk. Overigens heeft de dealer deze vraag ook al uitgezet bij de importeur. Ze hebben daar echter nog geen bericht van gehad. Hetzelfde geldt voor het lane-assist en de hold functie. Deze zul je handmatig moeten uit /in schakelen. Ik ga nog een e-mail sturen naar de importeur en daar een verzoek neer leggen om e.e.a. te programmeren.

Voeg daar ook de kop-staartfunctie aan toe a.u.b. :yes: deze reset zichzelf naar de actieve hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minutes ago, Boanvdv said:

Ik heb daar navraag naar gedaan, maar dit is helaas niet mogelijk. Overigens heeft de dealer deze vraag ook al uitgezet bij de importeur. Ze hebben daar echter nog geen bericht van gehad. Hetzelfde geldt voor het lane-assist en de hold functie. Deze zul je handmatig moeten uit /in schakelen. Ik ga nog een e-mail sturen naar de importeur en daar een verzoek neer leggen om e.e.a. te programmeren.

Ik kan mijn ramen NIET openen met de sleutel. Dicht doen werkt wel. Dat staat ook in de handleiding. Helaas sluit het panoramadak inderdaad niet als je dat doet. Ben ook benieuwd of dat niet gewoon softwarematig opgelost kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het onderstaande antwoord gekregen van KIA Nederland. Allen ter info:

 

Het zogeheten Lane Keeping Assistent System (LKAS) wordt gezien als een veiligheidssysteem.
Omdat het een veiligheidssysteem is, wordt het standaard ingeschakeld bij iedere herstart.
Wij begrijpen dat u de werking van LKAS niet prettig vindt, echter zijn wij genoodzaakt u te melden dat een dergelijke software aanpassing niet zal kunnen plaatsvinden.
Veiligheidssystemen kunnen enkel handmatig na de start worden uitgeschakeld, niet definitief totdat ze handmatig weer worden ingeschakeld. 

Vragen over een comfortsluiting van het panoramadak hebben wij reeds vaker ontvangen, tot op heden is deze functionaliteit echter door de fabrikant niet geīmplementeerd. Het is vooralsnog onduidelijk of dit in de toekomst wel zal gebeuren, en of deze functionaliteit dan ook voor reeds geleverde voertuigen kan worden geactiveerd.
Hetzelfde geldt vooralsnog helaas voor de Auto Hold functie.

Als importeur hebben wij enkel de mogelijkheid om comfortklachten zoals deze over te brengen aan de fabrikant. 
Het is echter aan de fabrikant om te oordelen of er mogelijkheden zijn deze toe te passen en zo ja, wanneer.




Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...