Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Model 2020

Ga naar de oplossing Opgelost door André van den Elsen,

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi,

In maart vorig jaar heb ik een eNiro besteld. Er werd een levertje afgegeven van eind april 2020. Een half jaar later was de levertijd bijgesteld naar eind Q1 2020.

Inmiddels heb ik te horen gekregen dat het MY20 model wordt met 3 fase laden. Meerprijs ongeveer € 2,5k 

De levertijd is echter weer veranderd naar juni 2020.

Nu heb ik de leasemaatschappij gesproken en ze kunnen evt nog een MY19 aankomen en zou eind feb geleverd kunnen worden.

Ik rij ongeveer 25000km per jaar vooral afstanden binnen NL. Alleen 1x per jaar naar Zuid Europa op vakantie.

Vraag me nu af of het wachten op de MY20 met 3 fase waard is. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst (aangepast)
14 uur geleden, Mark van der Linden zei:

Hoi,

In maart vorig jaar heb ik een eNiro besteld. Er werd een levertje afgegeven van eind april 2020. Een half jaar later was de levertijd bijgesteld naar eind Q1 2020.

Inmiddels heb ik te horen gekregen dat het MY20 model wordt met 3 fase laden. Meerprijs ongeveer € 2,5k 

Nu heb ik de leasemaatschappij gesproken en ze kunnen evt nog een MY19 aankomen en zou eind feb geleverd kunnen worden.

Ik rij ongeveer 25000km per jaar vooral afstanden binnen NL. Alleen 1x per jaar naar Zuid Europa op vakantie.

Vraag me nu af of het wachten op de MY20 met 3 fase waard is. Wat zouden jullie doen?

Lastige keuze, maar persoonlijk zou ik wachten. En dan niet alleen voor de 3-fase, maar dan wel voor het betere infotainmentsysteem (10,25inch scherm) en de UVO-app.
Uiteindelijk moet je waarschijnlijk toch 4-5 jaar met de auto rijden (indien lease).

aangepast door Mabion
Geplaatst
14 hours ago, Mark van der Linden said:

Hoi,

Wat ik niet uit je verhaal haal, is die MY2019 4% bijtelling? Dan maakt het een beetje uit. Als ze beiden 8% zijn dan zou ik gewoon wachten. Je krijgt, 3 fase laden, groter scherm en uvo app voor terug. Verder is de vraag, maak je, in NL, veel gebruik van openbare laadpalen? Dan zou ik zeker voor de 3 fase wachten!

• Like 1
Geplaatst
Op 10-11-2019 om 12:37, Hippe lip zei:

Het lijkt er langzamerhand idd op dat er geen driefaseladen in my2020 komt. Met nog maar een paar weken te gaan tot 2020 zou dat hier toch allang bekend gemaakt moeten zijn. Blijft de vraag waarom Kia NL zich zo lang in stilzwijgen blijft hullen. Zij zijn toch degenen die de samenstellingen bepalen die hier beschikbaar komen?

Wat is hier aan de hand?

Op ev-database.nl staat AC laden met 11 kW, dat betekent dus 3-afgeladen.

Geplaatst
2 uur geleden, korsowito zei:

Wat ik niet uit je verhaal haal, is die MY2019 4% bijtelling? Dan maakt het een beetje uit. Als ze beiden 8% zijn dan zou ik gewoon wachten. Je krijgt, 3 fase laden, groter scherm en uvo app voor terug. Verder is de vraag, maak je, in NL, veel gebruik van openbare laadpalen? Dan zou ik zeker voor de 3 fase wachten!

2019 OP KENTEKEN betekent 4 %, 2020--》8%, helaas.

Geplaatst
56 minuten geleden, Cabjo zei:

Op ev-database.nl staat AC laden met 11 kW, dat betekent dus 3-afgeladen.

De eerste MY 2020 die zijn gebouwd hebben een 1 fase lader. inmiddels bouwen ze alleen nog 3 versies met 3 fase laders. Tenminste voor Nederland. het zou mij niet verbazen dat als er begin februari MY2020 auto'binnen komen die nog een 1 fase lader hebben. 

Geplaatst

Ik heb net als anderen die een my 2020 in bestelling hebben staan een mail gehad met de vraag of je wil upgraden naar een 3 fase lader tegen een meerprijs van 595 euro .

Dus hij komt zeker wel .

Ik heb overigens gekozen gewoon voor 1 fase te gaan .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
4 uur geleden, korsowito zei:

topicstarter zal dat duidelijk moeten maken, dat staat nergens in zijn verhaal helaas...

7 uur geleden, korsowito zei:

Helaas is de MY19 geen 4%, maar inderdaad 8%. Ik verwacht niet dat ik veel gebruik maak van openbare laadpalen in NL. Het meeste zal ik thuis of op het werk opladen.

De 3-fase zal waarschijnlijk wel van pas komen als we met z’n 4en op vakantie gaan naar Zuid Europa. Laad de MY20 variant overigens ook sneller op aan een snellader langssnelwegen? Of maakt dat niets uit?

Geplaatst
Heb jij al een leverdatum [mention=5694]Bram E-Niro[/mention]
Wat is je overweging geweest om voor 1-fase te gaan?

Nee nog geen leverdatum bekend .

Aangezien mijn huis compleet 1 fase is uitgevoerd dus 1 x 35 amp kan ik met een zappi laadpaal 1 x 32 amp laden 7,3 kw .

Alles ombouwen naar 3 x 25 amp zou me minimaal 500 euro kosten daarbij de meerprijs van de onboard lader van 595 is dik 1000 euro voor 3,6 kw sneller laden me niet waard .

Ik ga er van uit dat ik 99% thuis laad en misschien 10 tot 20 keer per jaar onderweg en dat wordt dan bijna altijd dc dus zie geen meer waarde in de 3 x 16a lader .

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag te horen gekregen dat mijn E-Niro (my2020 executive) op 2 maart afgeleverd wordt (1 april 2019 besteld). Komende week wordt thuis de laadpaal geplaatst en wordt mijn aansluiting omgezet naar 3-fasen.

Eindelijk!

• Thanks 1
Geplaatst
Vandaag te horen gekregen dat mijn E-Niro (my2020 executive) op 2 maart afgeleverd wordt (1 april 2019 besteld). Komende week wordt thuis de laadpaal geplaatst en wordt mijn aansluiting omgezet naar 3-fasen.
Eindelijk!

Een van de eerste 2020 modellen dan toch ?

Ik moet nog tot aug wachten in juli 19 besteld .

Geplaatst
3 uur geleden, Rensg zei:

Eindelijk!

Goed nieuws! Ben benieuwd, schroom niet om fotootjes te posten dan!

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 8-2-2020 om 08:52, Rensg zei:

Zal ik zeker doen! 

Wat voor laadpaal had je trouwens geplaatst? 

Geplaatst

Newmotion 3fase laadpunt. Echter door enorme miscommunicatie door LM ben ik erachter gekomen dat ik een 1 fase my19 krijg ipv my20, nu bedenken of ik alsnog een half jaar wil wachten op my2020 of nu de 19 accepteer.... :(

Geplaatst
Newmotion 3fase laadpunt. Echter door enorme miscommunicatie door LM ben ik erachter gekomen dat ik een 1 fase my19 krijg ipv my20, nu bedenken of ik alsnog een half jaar wil wachten op my2020 of nu de 19 accepteer....

Ik zou wachten op de 3 fase my20 . Anders kun je met je huidige laadpaal maar 5,7 kw laden ipv 11 .

Geplaatst

Klopt, maar dat is vaak toch genoeg voor de nacht. Zou het dan eerder doen om onderweg sneller te laden, maar dat is ook niet altijd nodig natuurlijk. 2x per week een rit van 280km, normale dagen zijn 160km

Geplaatst

Tis toch wel bizar. Bij heel wat automerken wordt het nieuwe modeljaar al ruim vóór nieuwjaar geleverd. Hier zien we nu dat Kia zijn (haar?) MY20 op z’n vroegst in maart gaat leveren...!

Geplaatst
1 uur terug, Rensg zei:

Newmotion 3fase laadpunt. Echter door enorme miscommunicatie door LM ben ik erachter gekomen dat ik een 1 fase my19 krijg ipv my20, nu bedenken of ik alsnog een half jaar wil wachten op my2020 of nu de 19 accepteer.... :(

Dat is wel zuur!

Lastige keuze en zeker nu je net de paal hebt hangen. Mij is een levertijd beloofd van juli/augustus - maar hou ook maar een slag om de arm.

Ik zou in jouw plaats toch kiezen om te wachten, je geeft aan beste flinke stukken te rijden.

Geplaatst
Op 7-2-2020 om 20:25, Rensg zei:

Eindelijk!

Hij wordt vandaag ook aan jou afgeleverd? Zo ja, veel plezier :D

Ook ik ben wel benieuwd naar wat pica's B)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...