Jump to content

Recommended Posts

Bij de aanschaf van onze Ceed. ben ik hier lid geworden... nu bijna 8,5 jaar verder toch maar weer eens account weer eens actief gemaakt.

Onze ceed heeft er nu 174400 trouwe kilometers opstaan, en er kunnen er nog veel bij komen.. Alleen niet meer heel veel gereden door mij. We zijn nu aan het wachten tot onze nieuwe Kia Stonic geleverd zal worden... tuurlijk het is dubbel... want ik moet afscheid nemen van echt een top wagen... Elk jaar bracht de ceed ons netjes en met gemak op en neer naar onze vakantie bestemming... Maar aan de ander kant we gaan nu weer een   nieuwe wagen rijden met allemaal nieuwe snuffies.. verheug me er al op.. heb de handleiding al gelezen. veel op youtube bekeken.. dus heb al een goed beeld... tot ik de Ceed kreeg heb ik hier veel geleerd en denk dat dat nu ook wel weer goed gaat komen... 

hier onder sneak preview van de kleur!!!!

IMG_20190901_082752_626.jpg

• Like 1

Guest GreyGriffin

Hallo twinky, welkom terug!

Fraaie Stonic, mooie kleur. Je wacht op een kenteken, nou, dat duurt meestal niet zo heel lang. Binnenkort genieten van de nieuwe Kia! Ik wens je vast vele prettige en veilige kilometers.

3 uur geleden, GreyGriffin zei:

Hallo twinky, welkom terug!

Fraaie Stonic, mooie kleur. Je wacht op een kenteken, nou, dat duurt meestal niet zo heel lang. Binnenkort genieten van de nieuwe Kia! Ik wens je vast vele prettige en veilige kilometers.

Dank je... Heb ook nog geen idee of hij al binnen is.. zou snel gaan. Dus moet ff geduld hebben..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By wicked1980
      Goedemorgen mede Kia rijders,
      Een tijdje terug is de standaard radio van mijn Kia Cee'd (2011 Facelift) overleden, onder garantie is deze vervangen bij de Garage door een merkloze Android radio.
      Deze bied helaas niet de functionaliteit die ik wilde. Dus heb ik besloten er een andere radio in te zetten die ik al een tijdje op het oog had, en ook recent in prijs was gedaald.
      Keus is uiteindelijk gevallen op:
      Pioneer SPH-DA230DAB ( https://www.coolblue.nl/product/795727/pioneer-sph-da230dab.html?cmt=c_a%2Ccp_6521722522%2Ca_76483084977%2Ct_kwd-425039442917%2Cn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMIqPel_O3Q6QIVWojVCh2L6QLoEAAYASAAEgLK3_D_BwE )
      Stuurwielbediening adapter: https://www.navishop.nl/stuurbediening-kia-soulceed-271179401-p-12354.html
      Lead kabel van adapter naar Pioneer: https://www.navishop.nl/pioneer-lead-27100009-p-1727.html
      Inbouwkooi: http://www.vervanguwautoradio.nl/epages/63194302.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63194302/Products/19970087
      Tot zover is alles dus wel te vinden, en het inbouwen op zich is ook behoorlijk simpel.
      Ik zit echter nog met 1 ding, en dat is de achteruitrij camera. Die zat aangesloten op de oude, originele radio, maar kan nergens meer de aansluiting vinden.
      Op deze site heb ik wel alle connectoren, pinouts en diagrammen gevonden: https://pinoutguide.com/Car-Stereo-Hyundai-Kia/Kia_Ceed_2000-2012_Navi_S_pinout.shtml
      Het signaal van de camera zou dus op deze connector D moeten zitten.
      Het mooiste is zelfs, dat ik waarschijnlijk al een verloop heb gevonden voor deze connector naar een RCA connector, zodat ik hem kan aansluiten op de Pioneer: https://www.navishop.nl/camera-interface-kia-sorentocarnival-2015-29117975-p-18468.html
      Nu alleen nog die vermaledijde connector zien te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand hem wel eens gezien?

• By Sanjay
      Beste allen,
      Ik zit met een probleem, zou het enorm waarderen als iemand zijn eventuele ervaringen met mij kan delen.
      Onlangs heb ik tegen een paaltje aangereden, zucht..
      De actuator is hierbij gesneuveld. Ik heb er een gekocht en laten vervangen. Vervolgens moet deze worden ontlucht en ingeleerd. Het inleren lukt de dealer niet omdat er een aantal storingen naar boven komen. Ik wordt binnenkort voorzien van een storingenlijst door de kia dealer. 
      Iemand ervaringen? 
      De auto rijdt al een tijdje niet en de reparatie brengt enorm veel kosten met zich mee.
      Alvast bedankt voor eventuele hulp!
    • By nassim
      Iemand een digitale handleiding van de Rio YB 2017-2020 ?

• By Drieoog
      Ik wou hier een klein foto-logje bij gaan houden van de aanpassingen die ik aan mijn Rio heb gedaan / ga doen. Misschien is het leuk voor andere leden om te zien of kan iemand er inspiratie van op doen.

Mijn auto is nu nog redelijk standaard en ik ben ook van plan om het subtiel te houden. Wat ik tot nu toe heb gedaan is:
      - Emblemen achterkant verwijderd
      - Standaard radio vervangen door een witson systeem
      - Remklauwen rood geschilderd
      - Auto gekleid en gepolijst

Wat ik van plan ben de komende weken te gaan doen is:
      - Sportuitlaat laten monteren
      - Achterste ruiten laten tinten
      - Subwoofer plaatsen

Voor de rest zijn suggesties welkom!
      Hier een paar foto's van de hoe de auto er nu uit ziet. Bij genoeg animo zal ik alle verdere upgrades hier gaan bijhouden.

• By Remi12
      Goedendag forum gebruikers,
      Ik hoop dat ik vraag in het juiste forum topic heb geplaatst.
      Een aantal vragen die ik na zoeken op Google niet heb kunnen achterhalen of niet de juiste website heb kunnen vinden.
      Ik wil graag een diesel Ceed automaat aanschaffen en kijk naar het model van 2016 >>>>> 
      Ik heb gezocht naar de volgende modellen en weet niet precies wat het verschil is tussen de  Kia ceed SW 1.6 automaat en de Sportwagon ?
      Daar naast kan ik slecht vinden wat nu het verschil is tussen de  Kia Cee'd - 1.6 CRDi Business GT-Line Autom en de Kia Cee'd - 1.6 CRDi  GT-Line Autom
      Hoe zijn de automatisch versnellingsbakken die in KIA liggen ?

alle andere tips om rekening mee te houden zijn ook van harte welkom

M.v.g Remi 

• Create New...