Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij snelheden boven de 90 km, en dan met name 115+ km, zit er bij mijn Niro een weerstand in de besturing. Als de lkas aanstaat hem je die ook, als je zelf een correctie maakt. Je moet dan door die weerstand heen sturen, waardoor je eigenlijk weer te ver doorstuurt. Ik heb dit ook (in iets mindere mate) als ik geen gebruik maak van de lkas.

Zou dit een softwarematige onregelmatigheid zijn of hebben alle Niro’s hier last van?

Wat is jullie ervaring?

Geplaatst

Schakel lkas altijd direct uit en heb verder geen last van enige weerstand in besturing. Maar zal er komende week op de snelweg extra op gaan letten. Heb de Niro pas een dag of 10 en ik moet ook nog aan een boel dingen wennen. 

Geplaatst
1 uur terug, R.J. zei:

Bij snelheden boven de 90 km, en dan met name 115+ km, zit er bij mijn Niro een weerstand in de besturing. Als de lkas aanstaat hem je die ook, als je zelf een correctie maakt. Je moet dan door die weerstand heen sturen, waardoor je eigenlijk weer te ver doorstuurt. Ik heb dit ook (in iets mindere mate) als ik geen gebruik maak van de lkas.

Zou dit een softwarematige onregelmatigheid zijn of hebben alle Niro’s hier last van?

Wat is jullie ervaring?

Rijd je op cruisecontrol? Als je dan namelijk op de snelweg bijvoorbeeld rijdt dan staat waarschijnlijk LFA aan. deze houdt je in het binnen van de rijbaan. Als je dan zelf iets wilt sturen dan voel je inderdaad wat weerstand.

Geplaatst

Ik rij idd meestal op de cruise control, zonder adaptief, die zet ik uit. Maar als de lkas uitstaat voel ik dus de weerstand. Zou niet weten of er een lane following assist in mijn Niro zit. Ik zou dan ook graag willen weten waar en of ik deze kan uitzetten.

Ben benieuwd.

Geplaatst

Als je op de snelweg rijdt kan je het zien. Als je je cruise control aanzet dan zie je een groen stuurtje. Als je dat ziet dan heb je LFA. Weet niet zeker of dit uitgaat met de LKA

Geplaatst

Als je netjes de richting aanwijzer gebruikt zou het systeem je niet moeten corrigeren (zo werkt het bij mij i.i.g.).

Geplaatst
1 uur terug, HenkM zei:

Als je netjes de richting aanwijzer gebruikt zou het systeem je niet moeten corrigeren (zo werkt het bij mij i.i.g.).

Klopt inderdaad zo werkt het ook. Dus of je rijdt perongeluk naar het lijntje toe of je gaat er expres overheen zonder richting aan te geven.

Geplaatst
Op 11-10-2019 om 13:04, R.J. zei:

Wat is jullie ervaring?

Het vreemde doet zich voor, dat ik er geen last van heb met nat weer. Gisteren met regen vertrokken, niets aan de hand. Naarmate het droger werd kwam langzaam het euvel weer tevoorschijn. Toen het helemaal droog was, was de weerstand in het stuur er ook weer. Kan het nog gekker!! Voor mij een volkomen raadsel, maar je denkt al gauw aan de banden, die overigens op de juiste spanning staan.

Zou het aan de uitlijning kunnen liggen? Iemand nog een werelds idee?

Geplaatst

Het zou kunnen dat bij nat weer het systeem niet goed de lijnen detecteerd en wellicht daarom lijkt of het dan niet werkt R.J.

Geplaatst

Vandaag voor het eerst in mijn leven op de cruise controle gereden. Werkt perfect maar als ik cc aanzet dan springt die gelijk op de adaptieve cruise controle. Het lukt me niet die uit te zetten ondanks dat ik langer dan 2 seconden op het betreffende knopje druk. Remmen voor langzamere auto voor je gaat iets te abrupt maar is mee te leven. Ook lfa werkt probleemloos. Je merkt wel lichte weerstand in stuur maar ook dat went snel. Wel richtingaanwijzer gebruiken als je van rijbaan wisselt. Een kind kan de was doen. Heerlijk rijden zo.

Geplaatst
4 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Vandaag voor het eerst in mijn leven op de cruise controle gereden. Werkt perfect maar als ik cc aanzet dan springt die gelijk op de adaptieve cruise controle. Het lukt me niet die uit te zetten ondanks dat ik langer dan 2 seconden op het betreffende knopje druk. Remmen voor langzamere auto voor je gaat iets te abrupt maar is mee te leven. Ook lfa werkt probleemloos. Je merkt wel lichte weerstand in stuur maar ook dat went snel. Wel richtingaanwijzer gebruiken als je van rijbaan wisselt. Een kind kan de was doen. Heerlijk rijden zo.

Probeer even langer de knop in te drukken dat je de afstand tot je voorganger kan wijzigen. Bij mij duurt dit ook iets langer dan 2 seconden.

Geplaatst

Ik kan de afstand tot de voorgangers prima regelen. Zet 'm op 1 blokje want anders gaat-ie wel heel snel remmen. Maar ik dacht dat je de acc helemaal uit kon zetten door langer dan 2 seconden op het betreffende knopje te drukken. Niet dus. Hoe gaat dat dan wel? 

Geplaatst
32 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Ik kan de afstand tot de voorgangers prima regelen. Zet 'm op 1 blokje want anders gaat-ie wel heel snel remmen. Maar ik dacht dat je de acc helemaal uit kon zetten door langer dan 2 seconden op het betreffende knopje te drukken. Niet dus. Hoe gaat dat dan wel? 

Dan moet eerst je CC uit staan dan werkt het pas. Dus bijvoorbeeld even doen net na het starten van de auto(wel eerst op mode drukken anders gebeurd er zoizo niks)

• Thanks 1
Geplaatst
On 10/15/2019 at 6:12 PM, Doublebogey5 said:

Ik zet hem ook altijd op 1 blokje.. Echter merk ik dat als ik tank en ik mijn B teller reset  dat de afstand setting ook reset (weer terug naar 3 blokjes) heb jij dat ook ??

Geplaatst

Weet het eigenlijk niet. Heb er ook niet echt op gelet. Zal het in de gaten houden. Maar ik speel wel met die blokjes. Liefst 1 blokje, maar als ik wat meer ruimte wil dan kan 2 ook wel. Mooi systeem, maar als je de scc in combinatie met de lfa  veelvuldig gebruikt wat is dan het nut van de lkas? Vergeet die nog wel eens na het starten uit te zetten. Irritant geluid.

Geplaatst
2 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Weet het eigenlijk niet. Heb er ook niet echt op gelet. Zal het in de gaten houden. Maar ik speel wel met die blokjes. Liefst 1 blokje, maar als ik wat meer ruimte wil dan kan 2 ook wel. Mooi systeem, maar als je de scc in combinatie met de lfa  veelvuldig gebruikt wat is dan het nut van de lkas? Vergeet die nog wel eens na het starten uit te zetten. Irritant geluid.

Ik rijd soms als het heel druk is wel is zonder cruise control. Ook op sommige 80 wegen rijdt ik meestal zonder. Dan is dat lkas wel handig als je net even over het lijntje heengaat.

Geplaatst

Was in het begin helemaal niet zo voor al die 'veiligheidsystemen', maar het voelde in deze Niro al snel heel vertrouwd allemaal. Heb ook echt lol van deze auto!

• Thanks 1
Geplaatst

Je kan dus ook de adaptieve stand uitzetten, zodat alleen de cc aanstaat. Is vaak lekkerder rijden op b.v. Amsterdam- Utrecht weg. Ik vindt dat dat was rustiger rijdt. Niet steeds afremmen als je te dicht bij je voorganger rijdt. Gewoon rustig op tijd inhalen. CC staat dan op 105 km/uur.

Geplaatst

Heel stom misschien maar ondanks allerlei tips van anderen lukt het me nog steeds niet die betreffende stand continu uit te zetten. Vind het ook niet al te erg trouwens, want om eerlijk te zijn vind ik het zo wel lekker rijden. Je hoeft dan niet altijd zelf wat bij te remmen of gas te geven. Alleen je richtingaanwijzer gebruiken, that's it.

Geplaatst
1 uur terug, Doublebogey5 zei:

Heel stom misschien maar ondanks allerlei tips van anderen lukt het me nog steeds niet die betreffende stand continu uit te zetten. Vind het ook niet al te erg trouwens, want om eerlijk te zijn vind ik het zo wel lekker rijden. Je hoeft dan niet altijd zelf wat bij te remmen of gas te geven. Alleen je richtingaanwijzer gebruiken, that's it.

Het kan niet constant uit als je je motor weer start staat SCC weer aan.

Geplaatst

Of ben je nu in de war met lkas? Die wil ik elke keer na het starten direct uitzetten. Soms vergeet je dat en dan hoor je het wel als je even wat over het lijntje rijdt. Heel irritant geluid. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...