Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hier is de datum nog week 24(week 6 besteld), maar er vanuit gaande uit jou tekst zou ik midden april dus ergens een seintje moeten krijgen? 

6-8 weken voor levering wordt normaal de productiedatum bepaald zeg maar. Tenminste, dat is mij uitgelegd door de leasemaatschappij

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Geplaatst
1 minuut geleden, zei marijn.hak:

6-8 weken voor levering wordt normaal de productiedatum bepaald zeg maar. Tenminste, dat is mij uitgelegd door de leasemaatschappij

Hmm vreemd, hier werd gezegd dat de gegeven levertijd 9 van de 10 keer ook de levertijd is dat hij wordt geleverd. 
Dan zou als ze normaal 6-8 weken van te voren pas de productie datum weten wel erg tricky zijn, om dan zo ver van te voren wel een week te communiceren.

Geplaatst
Hmm vreemd, hier werd gezegd dat de gegeven levertijd 9 van de 10 keer ook de levertijd is dat hij wordt geleverd. 
Dan zou als ze normaal 6-8 weken van te voren pas de productie datum weten wel erg tricky zijn, om dan zo ver van te voren wel een week te communiceren.
Ze weten uit ervaring dat als de levertijd bijvoorbeeld 14 weken is, de auto dan 6-8 weken voor levering een productiedatum moet krijgen. Dus die levertijd is afgegeven en stap voor stap wordt de order concreter (productiedatum afgeven, etc)

Normaal is dat ook prima haalbaar en niet spannend. Nu met de oorlog zijn er ineens veel onzekerheden. Dan KAN het een indicatie zijn dat de bestelde auto later komt, als hij niet tijdig een productiedatum toegekend krijgt.

Geplaatst

Ze weten uit ervaring dat als de levertijd bijvoorbeeld 14 weken is, de auto dan 6-8 weken voor levering een productiedatum moet krijgen. Dus die levertijd is afgegeven en stap voor stap wordt de order concreter (productiedatum afgeven, etc)

Normaal is dat ook prima haalbaar en niet spannend. Nu met de oorlog zijn er ineens veel onzekerheden. Dan KAN het een indicatie zijn dat de bestelde auto later komt, als hij niet tijdig een productiedatum toegekend krijgt.

Helder, we gaan het mee maken. Hebben er helaas geen invloed op. 
Week 24 is nog ver weg, dus kans dat hij vertraagd wordt zit er zeker in.

Geplaatst

Geplaatst
Helder, we gaan het mee maken. Hebben er helaas geen invloed op. 
Week 24 is nog ver weg, dus kans dat hij vertraagd wordt zit er zeker in.

Kan inderdaad, net als bij mij. Het kan ook zo zijn dat vraag uit bijvoorbeeld Oekraïne en Rusland weg valt en er meer vrije voorraad ontstaat voor andere landen. Ook dat werd geschetst.

Maar onder de streep is het simpel: unieke en niet te voorspellen situatie, dus we kunnen alleen maar afwachten.

En ja, gezien de oorlog... Is het wachten op een auto niets meer dan een decadent luxeprobleem in mijn persoonlijke opinie.

Geplaatst

Kan inderdaad, net als bij mij. Het kan ook zo zijn dat vraag uit bijvoorbeeld Oekraïne en Rusland weg valt en er meer vrije voorraad ontstaat voor andere landen. Ook dat werd geschetst.

Maar onder de streep is het simpel: unieke en niet te voorspellen situatie, dus we kunnen alleen maar afwachten.

En ja, gezien de oorlog... Is het wachten op een auto niets meer dan een decadent luxeprobleem in mijn persoonlijke opinie. Denk dat wij allemaal er zo in staan emoji846.png

Helemaal mee eens :D

• Like 1
Geplaatst

Ik kwam dit tegen op een ander forum:

“Gutted, finally decided I want a proceed GT, just found out Kia have discontinued production as unable to meet demand to focus on more popular models!”

Jullie ook bekend?

Geplaatst
Ik kwam dit tegen op een ander forum:
“Gutted, finally decided I want a proceed GT, just found out Kia have discontinued production as unable to meet demand to focus on more popular models!”
Jullie ook bekend?
Niet bekend.

Wel is de mijn bestelde auto zwaar vertraagd: medio mei naar eind augustus. Levertijden lopen gigantisch op door leveringsproblemen met Kabelbomen.

Geplaatst
Op 17-3-2022 om 21:46, zei marijn.hak:

Niet bekend.

Wel is de mijn bestelde auto zwaar vertraagd: medio mei naar eind augustus. Levertijden lopen gigantisch op door leveringsproblemen met Kabelbomen.

Hier nog niks vernomen en kreeg gewoon een datum door in mijn geleverde week. 15 juni om precies te zijn
Dit was vorige week donderdag.. 

Geplaatst

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik mijn nieuwe Kia Proceed volgende week maandag kan ophalen.

Verwachte leverweek was week 14, uiteindelijke levering week 13. Besteld in week 2.

Ik had eigenlijk rekening gehouden met een later aflevermoment, maar sneller dan verwacht.

• Like 2
Geplaatst
1 uur terug, zei Koens:

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik mijn nieuwe Kia Proceed volgende week maandag kan ophalen.

Verwachte leverweek was week 14, uiteindelijke levering week 13. Besteld in week 2.

Ik had eigenlijk rekening gehouden met een later aflevermoment, maar sneller dan verwacht.

Gaaf, ben benieuwd naar de fotos!

Hier heeft de dealer mail gestuurd naar Kia Nederland voor meer info. Kan morgen contact opnemen met de dealer of de status. Ben benieuwd.

• Like 2
Geplaatst
Op 24-3-2022 om 09:39, zei Fredschhh:

Gaaf, ben benieuwd naar de fotos!

Hier heeft de dealer mail gestuurd naar Kia Nederland voor meer info. Kan morgen contact opnemen met de dealer of de status. Ben benieuwd.

Ik heb hem dan gisteren mogen ophalen. Bijgevoegd even 2 foto's.

IMG_3449.jpg

IMG_3454.JPEG

• Like 2
Geplaatst
Nice! En klopt duurt altijd lang. Hier via leasemaatschappij dus heb weinig te vertellen haha
Dikke kleur zeg! Heb zelf gekozen veilig voor zwart, twijfelde wel nog even tussen zwart en penta

Even een update! Vandaag door de dealer gebeld en m’n auto kan ik volgende week donderdag ophalen!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 2
Geplaatst

Dag allen,

Nieuw hier en benieuwd naar ervaringen met de levering van de Proceed.

Ik mocht van mijn werkgever een leasewagen uitkiezen. Keuze is gevallen op een KIA Proceed GT (Penta Metal). Tot die tijd vertoef ik in een voorloper (Peugeot 308 SW 1.2tje😔). De dealer heeft de auto 8 december jl. besteld. Leverweek staat (nog) op week 15. Eergister toch maar even de dealer gebeld wat de stand van zaken was, aangezien het al week 13 is en ik nog niets had gehoord. 

Een medewerker wist mij te vertellen dat de auto nog 'in order' stond, wat volgens hem betekende dat hij nog geproduceerd moest worden. Schrok ik een klein beetje van, hij gaf meteen aan dat zijn collega meer wist en met de importeur ging bellen deze week, voor een update. Ze zouden mij deze week contacten over die update, dit was maandag. Ga morgen zelf maar weer even bellen, begin een beetje te vrezen dat die echt flink vertraagd is. Hoop van niet en dan die al stiekem op transport staat hier naartoe.

• Like 1
Geplaatst
10 uur geleden, zei Nulvijftig:

Dag allen,

Ik mocht van mijn werkgever een leasewagen uitkiezen. Keuze is gevallen op een KIA Proceed GT (Penta Metal). Tot die tijd vertoef ik in een voorloper (Peugeot 308 SW 1.2tje😔). De dealer heeft de auto 8 december jl. besteld. Leverweek staat (nog) op week 15. Eergister toch maar even de dealer gebeld wat de stand van zaken was, aangezien het al week 13 is en ik nog niets had gehoord. 

Een medewerker wist mij te vertellen dat de auto nog 'in order' stond, wat volgens hem betekende dat hij nog geproduceerd moest worden. Schrok ik een klein beetje van, hij gaf meteen aan dat zijn collega meer wist en met de importeur ging bellen deze week, voor een update. Ze zouden mij deze week contacten over die update, dit was maandag. Ga morgen zelf maar weer even bellen, begin een beetje te vrezen dat die echt flink vertraagd is. Hoop van niet en dan die al stiekem op transport staat hier naartoe.

Mijn ervaring is dat de levering zeer snel was, namelijk al na 11 weken. Dit bleek achteraf doordat de dealer al een autoslot had staan voor de configuratie die ik had.

Andere ervaringen heb ik helaas niet.

Geplaatst

Inmiddels een update ontvangen van de dealer. Die ze overigens maandag al hadden, maar vergeten waren te bellen.

De auto heeft nog geen productiedatum. Kia Nederland zegt hier over ook geen idee te hebben. Ze weten dus nog niks. De dealer heeft voor de vorm de leverweek naar half mei gezet, maar ook dat bied geen garanties. Ze bellen mij zodra ze meer weten.

Helaas, ben bang dat dit nog wel even gaat duren.

Geplaatst
Inmiddels een update ontvangen van de dealer. Die ze overigens maandag al hadden, maar vergeten waren te bellen.
De auto heeft nog geen productiedatum. Kia Nederland zegt hier over ook geen idee te hebben. Ze weten dus nog niks. De dealer heeft voor de vorm de leverweek naar half mei gezet, maar ook dat bied geen garanties. Ze bellen mij zodra ze meer weten.
Helaas, ben bang dat dit nog wel even gaat duren.
Ai. Ik heb hetzelfde. Verwacht dat lopende producties / verschepingen door konden gaan. Nu komen de problemen met de oorlog boven. Geen Kabelbomen = geen productie en dat treft een fors aantal autofabrikanten met fabrieken in Europa.

Geplaatst
22 uur geleden, zei Stelin:

Even een update! Vandaag door de dealer gebeld en m’n auto kan ik volgende week donderdag ophalen!! emoji2.pngemoji2.pngemoji2.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sweet!!

• Like 1
Geplaatst
17 uur geleden, zei Nulvijftig:

Dag allen,

Via welke leasemaatschappij heb je besteld?

Geplaatst

Tja, al met al besteld de importeur en soms kan je uit een al lopende bestelling nog een auto reserveren, soms niet. Ik heb de auto besteld via Van Mossel lease, maar die lopen volgens mij tegen hetzelfde aan als Leaseplan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...