Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Damn dat is die van mij precie dezelfde besteld. nog eventjes wachten voor me

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha grappig. De persoon die en afleverde zei al dat hij deze kleur niet zo vaak zag maar ik vind em heel geslaagd.

Hoe lang moet je nog wachten op die van jou?
  • Like 1
Geplaatst

Haha grappig. De persoon die en afleverde zei al dat hij deze kleur niet zo vaak zag maar ik vind em heel geslaagd.

Hoe lang moet je nog wachten op die van jou?

Tegen mij werd begin april gezegd. Hopelijk laten ze nog iets weten als het eerder is.

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, OwN4UtReG zei:

Ja dat hebben ze netjes gedaan. Ze vallen niet op.

Bij deze een fotootje. En ja de ringen op de naaf zijn rood, heeft de dealer geregeld emoji16.png

976dfed845f13a4ac62523c6de66ff15.jpg

Ziet er top uit, die rode naaf doppen heb je van een iemand afgekeken natuurlijk ;)maakt het mijns inziens leuker. 
Ik rijd nu bijna 3 weken en heb er al  ruim 1100 km op staan. 

aangepast door Stephannn
Geplaatst
5 uur geleden, Kia Proceed zei:

Hallo allemaal, zit al een tijdje mee te lezen op diverse topics voor verschillende vragen die ik nog had en kan nu gelukkig zelf het bericht sturen dat de lease maatschappij de auto besteld heeft :clap:

Het gaat om de 1.5 T-GDi GT-PlusLine Deluxe White. Verder de standaard 17" velgen en geen panorama dak vanwege mijn lengte. Ook geen automaat want het is een beetje apart maar mijn dame durft niet in een automaat te rijden en kan voor vakanties en spoedgevallen toch wel makkelijk zijn als zij er ook gewoon in kan rijden. Volgens mij betekent handgeschakeld dat het daarom geen mild hybrid wordt en er geen groot deel kofferbak ruimte verloren gaat. Mocht ik dit fout hebben dan hoor ik dit uiteraard graag mede omdat mijn baas graag heeft dat ik genoeg spullen kan vervoeren.

Verder heb ik volgens mij alle video's op YouTube over de Proceed al gezien en blijf het echt de mooiste auto vinden in z'n klasse en misschien ook wel een stukje van het segment erboven. Ik ben ook al weken aan het kijken of ik er één kan spotten in het wild maar is tot op heden nog niet gelukt (regio Breda). Dit vind ik trouwens een plus punt dat niet iedereen er in rijdt maar ga soms twijfelen waarom dan niet aangezien hij zo veel mooier is ^_^

Heb altijd het geluk (in ieder geval voor de portemonnee) gehad dat ik 14% bijtelling auto's heb kunnen rijden, eerst de Renault Megane Estate (Bose) en daarna tot voor kort een Peugeot 308 SW. Ik wilde nu dan ook volledig elektrisch gaan rijden maar m'n baas wil thuis opladen niet vergoeden en ik kom niet vaak genoeg op kantoor om daar volledig te kunnen opladen. Dit heeft wel wat vertraging opgeleverd omdat ik hier even van baalde maar achteraf gezien ben ik er blij mee en maakt het qua totale bijtelling niks meer uit. Benzine is ook nog makkelijker, vooral voor vakanties en lange ritten die ik heel soms voor m'n werk moet maken.

Rij nu als voorloper een Skoda Octavia en deze rijdt erg prettig maar ziet er zo standaard (beetje saai) uit en er rijden al zoveel mensen in. Heb eerst een proefrit gemaakt in een Proceed GT-Line 1.0 maar was zonder te rijden waarschijnlijk ook al verkocht door het uiterlijk. Om toch te kunnen vergelijken ook in een Ford Focus Wagon ST-Line X Business 1.0 gereden en reed erg prettig (en stiller in de cabine) maar m'n vrouw merkte al eerder dan ik zelf dat deze eigenlijk geen eerlijke kans van me gekregen heeft en m'n keuze voor de Proceed al lang gemaakt was.

Verder hoop ik uiteraard dat ik geluk heb en de auto snel geleverd wordt en heb nog een paar vragen die ik in de tussen tijd nog verder ga uitzoeken.  Zo heb ik altijd maar met weinig pk's gereden maar wilde toch iets meer dan de 1.0. Heb dus voor de 1.5 gekozen maar geen idee hoeveel "prettiger" dit zal zijn. Ik hou wel van snel optrekken maar hou me daarna redelijk aan de maximale snelheid (plus ong. 5 km/uur erbij). Verder kan er draadloos opgeladen worden maar wil ik dan ook draadloos android auto kunnen gebruiken. Hier schijnen apparaatjes voor te zijn die ik verder wil bekijken. Ook zag ik dat iemand de nummerplaat verlichting had vervangen naar led wat er wel mooier uitzag. Mocht dat makkelijk zijn dan vind ik zoiets nog wel leuk om te doen. Er komen gelijk all season banden op, vraag me af of dit invloed gaat hebben op het rol geluid die je in de cabine hoort.

Zie graag al jullie foto's en tips en andere informatie hier op het forum verschijnen dan kan ik me daarmee bezig houden totdat de auto geleverd wordt! 

1.5 is prettiger dan de 1.0. 
ook al gebruik je het niet altijd, die 40 pk extra zit er wel. Je moet je vrouw gewoon een spoedcursus automaat rijden geven ;)

Geplaatst (aangepast)
15 uur geleden, Kia Proceed zei:

Hallo allemaal, zit al een tijdje mee te lezen op diverse topics voor verschillende vragen die ik nog had en kan nu gelukkig zelf het bericht sturen dat de lease maatschappij de auto besteld heeft :clap:

Het gaat om de 1.5 T-GDi GT-PlusLine Deluxe White. Verder de standaard 17" velgen en geen panorama dak vanwege mijn lengte. Ook geen automaat want het is een beetje apart maar mijn dame durft niet in een automaat te rijden en kan voor vakanties en spoedgevallen toch wel makkelijk zijn als zij er ook gewoon in kan rijden. Volgens mij betekent handgeschakeld dat het daarom geen mild hybrid wordt en er geen groot deel kofferbak ruimte verloren gaat. Mocht ik dit fout hebben dan hoor ik dit uiteraard graag mede omdat mijn baas graag heeft dat ik genoeg spullen kan vervoeren.

Verder heb ik volgens mij alle video's op YouTube over de Proceed al gezien en blijf het echt de mooiste auto vinden in z'n klasse en misschien ook wel een stukje van het segment erboven. Ik ben ook al weken aan het kijken of ik er één kan spotten in het wild maar is tot op heden nog niet gelukt (regio Breda). Dit vind ik trouwens een plus punt dat niet iedereen er in rijdt maar ga soms twijfelen waarom dan niet aangezien hij zo veel mooier is ^_^

Heb altijd het geluk (in ieder geval voor de portemonnee) gehad dat ik 14% bijtelling auto's heb kunnen rijden, eerst de Renault Megane Estate (Bose) en daarna tot voor kort een Peugeot 308 SW. Ik wilde nu dan ook volledig elektrisch gaan rijden maar m'n baas wil thuis opladen niet vergoeden en ik kom niet vaak genoeg op kantoor om daar volledig te kunnen opladen. Dit heeft wel wat vertraging opgeleverd omdat ik hier even van baalde maar achteraf gezien ben ik er blij mee en maakt het qua totale bijtelling niks meer uit. Benzine is ook nog makkelijker, vooral voor vakanties en lange ritten die ik heel soms voor m'n werk moet maken.

Rij nu als voorloper een Skoda Octavia en deze rijdt erg prettig maar ziet er zo standaard (beetje saai) uit en er rijden al zoveel mensen in. Heb eerst een proefrit gemaakt in een Proceed GT-Line 1.0 maar was zonder te rijden waarschijnlijk ook al verkocht door het uiterlijk. Om toch te kunnen vergelijken ook in een Ford Focus Wagon ST-Line X Business 1.0 gereden en reed erg prettig (en stiller in de cabine) maar m'n vrouw merkte al eerder dan ik zelf dat deze eigenlijk geen eerlijke kans van me gekregen heeft en m'n keuze voor de Proceed al lang gemaakt was.

Verder hoop ik uiteraard dat ik geluk heb en de auto snel geleverd wordt en heb nog een paar vragen die ik in de tussen tijd nog verder ga uitzoeken.  Zo heb ik altijd maar met weinig pk's gereden maar wilde toch iets meer dan de 1.0. Heb dus voor de 1.5 gekozen maar geen idee hoeveel "prettiger" dit zal zijn. Ik hou wel van snel optrekken maar hou me daarna redelijk aan de maximale snelheid (plus ong. 5 km/uur erbij). Verder kan er draadloos opgeladen worden maar wil ik dan ook draadloos android auto kunnen gebruiken. Hier schijnen apparaatjes voor te zijn die ik verder wil bekijken. Ook zag ik dat iemand de nummerplaat verlichting had vervangen naar led wat er wel mooier uitzag. Mocht dat makkelijk zijn dan vind ik zoiets nog wel leuk om te doen. Er komen gelijk all season banden op, vraag me af of dit invloed gaat hebben op het rol geluid die je in de cabine hoort.

Zie graag al jullie foto's en tips en andere informatie hier op het forum verschijnen dan kan ik me daarmee bezig houden totdat de auto geleverd wordt! 

Volgens mij is een GT-plusline bij voorbaat al geen Mild Hybrid. Dacht dat dat alleen voor de GTline Editions gold. Er kan genoeg in maar als je hem echt hebt voor het vervoer voor spullen dan zijn er grotere kofferbakken te krijgen :) maar het is sowieso geen ramp voor huis tuin en keuken gebruik.. 

Ik heb hiervoor ook een Octavia HB gereden en die is wel comfortabeler/zachter qua vering en stiller, maar ziet er minder leuk uit en is minder een rijdersauto. Plus de nieuwe gaat heel snel over de prijs van de GTplusline in als je een beetje begint met pakketten aanklikken en een 1.5 ltr DSG wil. Dus ik ben dik tevreden met deze...

aangepast door Remco Boender
Geplaatst
Op 11-3-2021 om 15:27, Remco Boender zei:

Woensdag was het zover! Vanaf begin december in bestelling gestaan maar daar kwam de vrachtwagen met de nieuwe aanwinst.
Keurig op tijd en daarbij nog een uitleg gehad van het multimedia systeem en de berijdershulpmiddelen, voor mij had het persoonlijk niet eens gehoeven maar kwam toch nog een paar dingetjes tegen die ik niet wist dus was mooi meegenomen. 

Even de stoel en het stuur goed zetten en rijden maar. Helaas moest ik gewoon werken dus een ritje van 500 meter was het maximale. Maar vandaag was ik vrij en heb ik wel een aantal km's gemaakt.
Ik ben begonnen met goed zetten van de stoel en dit op te slaan want dat vergeet ik toch en aangezien mijn vrouw er ook in rijdt is dat wel handig.
Android Auto werkte nog niet omdat de oude auto er nog in stond en dus heb ik die maar verwijderd. Nu werkt het wel maar of ik het ga gebruiken weet ik nog niet want voorlopig werkt de navigatie van de auto zelf goed genoeg incl. flitspalen. 
Helaas miste die er een en daar reed ik net te hard voorbij. Ach ja beginnersgeluk :P

De automaat en de motor zijn gewoon goed en zelfs op normale stand kan je al redelijk rap wegrijden dus de sportstand heb ik wel even geprobeerd maar dat was het eigenlijk wel.
LKAS en SCC zijn wel erg lekker op de snelweg. Op wegen binnendoor en met name in bochten waar de belijning slecht is moet je wel even oppassen, anders gaat ie gewoon rechtdoor.

Mijn vrouw kon er nog niet aan wennen maar goed ik rij er vaker in dan zij dat doet dus..
Al met al dik tevreden!
Als ik een minpuntje moet noemen is dat de auto afgeleverd werd met een iets te hoge druk in de banden (2.8) dus die heb ik even teruggezet naar beneden. Scheelt in sommige straatjes best wat geluid namelijk.

20210311_132217_LI.thumb.jpg.663eb854a5ccf81031cb33c94dc3c061.jpg20210311_132218_LI.thumb.jpg.77b94a995cd724498f01f0a75d0b0fd5.jpg

mooie wagen, veel geluk en veel veilige Km gewenst

Geplaatst
2 uur geleden, Remco Boender zei:

Volgens mij is een GT-plusline bij voorbaat al geen Mild Hybrid. Dacht dat dat alleen voor de GTline Editions gold. Er kan genoeg in maar als je hem echt hebt voor het vervoer voor spullen dan zijn er grotere kofferbakken te krijgen :) maar het is sowieso geen ramp voor huis tuin en keuken gebruik.. 

Ik heb hiervoor ook een Octavia HB gereden en die is wel comfortabeler/zachter qua vering en stiller, maar ziet er minder leuk uit en is minder een rijdersauto. Plus de nieuwe gaat heel snel over de prijs van de GTplusline in als je een beetje begint met pakketten aanklikken en een 1.5 ltr DSG wil. Dus ik ben dik tevreden met deze...

Duidelijk verhaal, had het ook meer vermeld omdat ik het verschil in kofferbak grootte zo groot vind tussen de normale en hybrid versie. Bijna 600 liter is meer dan voldoende voor de spullen die ik vervoer.

Je andere punt had ik ook gezien en willen vermelden. De prijs is echt scherp voor wat je krijgt en de andere merken waar ik naar gekeken heb waren inderdaad duurder met dezelfde opties die ik graag wil.

Geplaatst

Heeft iemand enig idee wat de leaseprijzen zijn voor de kia proceed?
Mijn collega neemt een 1.0 handgeschakeld GT-Line en panoramadak en komt uit 624. o.b.v. 48mnd 35.000km per jaar.

Ik heb in januari een leaseprijs opgevraagd voor een GT-Plusline automaat (zonder panoramadak) en ik kwam uit op 615 voor zelfde maanden en aantal kilometers.

Geplaatst

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar mijn lease bedrag is €512,50 excl. BTW per maand voor 60 maanden en 25.000km (excl. brandstof voorschot en dergelijke). Ik heb 'm nog niet want pas net besteld maar dit gaat om een GT-Plusline 1.5 handschakel met lak keuze zonder panorama dak) met een fiscale grondslag van €34844,-.

Geplaatst

@tijdjes123 je kan een voorbeeldberekening doen op leaseplan ofzo. De mijne is 840 incl brandstof voor 5 jaar 30k km/pj. 1.5LTR GTplusline DCT. Bijna 38k kost die..

Geplaatst
12 minuten geleden, Remco Boender zei:

@tijdjes123 je kan een voorbeeldberekening doen op leaseplan ofzo. De mijne is 840 incl brandstof voor 5 jaar 30k km/pj. 1.5LTR GTplusline DCT. Bijna 38k kost die..

Ja dat klopt alleen bij mij Athlon kloppen de bedragen niet. En ik snap niet dat mijn collega met een auto die minder waard is meer moet betalen.

Geplaatst
Ja dat klopt alleen bij mij Athlon kloppen de bedragen niet. En ik snap niet dat mijn collega met een auto die minder waard is meer moet betalen.
Zitten misschien winterbanden bij, verzekeringen etc.. kan zo 50 euro schelen per maand..
Geplaatst

Het wordt ook over je bruto salaris berekend. 

Ik heb een proceed van €33740 besteld met 40000km per jaar 4 jaar en winterbanden regeling

Dit gaat mij tussen de 250 en 270 netto kosten 

Geplaatst

Ik heb ongeveer hetzelfde, rekensom is heel simpel eigenlijk. Mijn Proceed kost €31649, mijn netto bijtelling (incl. eigen bijdrage privé) is €269,90 / maand en het leasebedrag is €624,50 bij 45000 km en 4 jaar.

Geplaatst

2 weken geleden akkoord gegeven voor het bestellen van de Proceed, deze week bericht ontvangen voor verwachte levering week 22.

• Thanks 1
Geplaatst
46 minuten geleden, danny1909 zei:

2 weken geleden akkoord gegeven voor het bestellen van de Proceed, deze week bericht ontvangen voor verwachte levering week 22.

Bedankt voor de info, mijn Proceed is 1,5 week geleden besteld en heb nog geen verwachte lever datum gekregen. Dan zal mijn datum ook zoiets zijn alhoewel vanwege een andere uitvoering / kleur dit schijnbaar erg kan verschillen.

• Like 1
Geplaatst
Bedankt voor de info, mijn Proceed is 1,5 week geleden besteld en heb nog geen verwachte lever datum gekregen. Dan zal mijn datum ook zoiets zijn alhoewel vanwege een andere uitvoering / kleur dit schijnbaar erg kan verschillen.
Ik heb een Proceed 1.5 T.GDi MHEV DCT7 GT-Line blue flame besteld.
  • Like 1
Geplaatst

Had het al gezien in je profiel. Vond het een goed idee om daar ook de bestelde auto in te zetten dus heb ik ook gelijk maar gedaan. Ben benieuwd wat mijn leverdatum zal zijn.

Geplaatst
Ik heb een Proceed 1.5 T.GDi MHEV DCT7 GT-Line blue flame besteld.

Mooie kleur hoor, ik heb deze ook sinds vorige week.

Er viel me wel iets op. Weet je zeker dat je de MHEV krijgt? Deze was volgens mij alleen tijdelijk leverbaar op de GT-Line edition en niet op de reguliere GT-Line. De MHEV heeft minder bagageruimte overigens.

Ik zag ook een test van de Stonic met de 1.0 MHEV op autoweek en daar waren ze niet te spreken over de motor. Het schijnt erg lastig te zijn om op de motor af te remmen omdat hij nogal agressief afremt en lastig te doseren is. Maar goed kan zijn dat het op een proceed anders is met de 1.5.
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)
19 uur geleden, OwN4UtReG zei:

Mooie kleur hoor, ik heb deze ook sinds vorige week.

Er viel me wel iets op. Weet je zeker dat je de MHEV krijgt? Deze was volgens mij alleen tijdelijk leverbaar op de GT-Line edition en niet op de reguliere GT-Line. De MHEV heeft minder bagageruimte overigens.

Ik zag ook een test van de Stonic met de 1.0 MHEV op autoweek en daar waren ze niet te spreken over de motor. Het schijnt erg lastig te zijn om op de motor af te remmen omdat hij nogal agressief afremt en lastig te doseren is. Maar goed kan zijn dat het op een proceed anders is met de 1.5.

mm je brengt me aan het twijfelen, ik ben er blindelings vanuit gegaan dat de nieuwe 1.5 altijd een MHEV was, vandaar. Ik zie bij het type auto in de bestelling ook nergens voorkomen dus het zal inderdaad niet een MHEV zijn. 

Geeft voor mij ook totaal niet, gelukkig maar. 

*edit* mijn dealer ook gemaild hoe het nu precies zit met die MHEV

aangepast door danny1909
Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, danny1909 zei:

mm je brengt me aan het twijfelen, ik ben er blindelings vanuit gegaan dat de nieuwe 1.5 altijd een MHEV was, vandaar. Ik zie bij het type auto in de bestelling ook nergens voorkomen dus het zal inderdaad niet een MHEV zijn. 

Geeft voor mij ook totaal niet, gelukkig maar. 

*edit* mijn dealer ook gemaild hoe het nu precies zit met die MHEV

Als het goed is krijg je bij de GTLine en GTplusline geen MHEV variant maar een gewone 1.5 TGDI. Alleen de GTline Edition was een MHEV als het me goed herinner van het overzicht

aangepast door Remco Boender
  • Like 1
Geplaatst

Goede avond,

vandaag is mijn Kia proceed Gt plusline binnengekomen bij de beer Rotterdam dealer  maar nu moeten de leren stoelen nog gemonteerd worden.

iemand enig idee hoe lang dat normaliter duurt? De dealer kon het helaas niet zeggen.

bvd.

Mvg,

stefan 

Geplaatst

Een update vanuit de dealer.

“Auto is klaar voor afvoer. Dat betekent dat hij z.s.m. getransporteerd wordt.”

Hopelijk is hij snel hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...