Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 23-2-2022 om 13:14, zei Gsm:

Camera wordt afgesloten maar Niro start nog steeds

Hoe lang werkt jouw camera door na het uitzetten van de auto, totdat de spanning 13,1 Volt is?
Een half uur, 5 minuten ... ??

Geplaatst

Heb ik niet opgelet want er waren geen redenen meer om het na te kijken, geen calamiteiten en Niro start gewoon.
Als ik nu terug kijk zie ik dat die ±2 minuten door filmt als het contact uit wordt gezet en bij beweging neemt die ±45 seconden op
Het meest aantal bewegingsopnames wat ik terug kan zien is 36 keer geweest.
Afhankelijk van het aantal bewegingen denk ik dat die enkele dagen, zo niet enkele weken, een beweging kan opnemen.

• Like 1
  • 2 jaar later...
Geplaatst
Op 6-6-2020 om 14:12, zei xtra40:

ik denk dat als je het niro forum even door leest dat je deze klacht best vaak tegen gaat komen 

de eerste serie had het knopje niet die hadden helemaal pech 

nu dat het knopje er in zit is het zo opgelost 

men weet gewoon niet wat het is dat heel soms de accu leeg trekt maar alleen dat het heel soms gebeurt 

Welk knopje? Waar zit dat?

Mijn auto start vandaag niet… trap op rem zegt ie

Geplaatst (aangepast)
46 minuten geleden, zei Maetje:

Welk knopje? Waar zit dat?

Mijn auto start vandaag niet… trap op rem zegt ie

Maetje, ik zie dat je een Niro van 2017 hebt. Dat is het model dat het bewuste knopje nog niet had.

Ik had laatst ook, bij hoge uitzondering, een startprobleem. Bleek dat ik, met het contact 'aan', het gas even kort helemaal in moest trappen. Vervolgens startte hij weer.

Succes!

aangepast door Vince
Typfout
  • Like 1
Geplaatst

ik zit eerder te denken dat de (micro)schakelaar op de rempedaal niet adequaat functioneerd oid gezien de melding.

Geplaatst

De echte oplossing is de originele accu vervangen door een goede niet “originele”. Heb zelf met mijn Niro van 2016 dit probleem in het begin al een aantal malen gehad en heb er een Varta accu ingezet. Veel goedkoper dan de “originele” en klusje van een paar minuten. Sindsdien (nu al 7 jaar en 100.000 km) nooit meer problemen gehad.

Hetzelfde bij de Niro van mijn dochter (uit 2017) opgelost met een andere (Varta) accu.

Denk toch dat die “originele” accu’s niet zo goed zijn en zomaar plots leeg kunnen zijn door een inwendig probleem.  

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 8-1-2025 om 12:51, zei Derrek:

De echte oplossing is de originele accu vervangen door een goede niet “originele”.

Het zal moeilijk worden om een goede niet "originele" accu te vinden die bij de tractie accu onder de achterbank geplaatst kan worden. Dat is namelijk de situatie in mijn Kia Niro Hybrid het geval en i.p.v. een loodaccu is er gebruik gemaakt van een li-ion accu. Volgens wat ik gelezen heb moet deze accu nooit vervangen te worden en moet de li-ion accu net zo lang meegaan als de auto. Li-ion accu's kunnen niet tegen ver ontladen en daarom schakelt het accumanagement de accu af als de lading onder circa 40% van de capaciteit komt. Dan kun je met de resetknop het accumanagement resetten waardoor de accu weer bruikbaar wordt. Na de reset krijg je 30 seconden de tijd om de motor te starten.

12 V li-ion accu.png

Geplaatst
12 uur geleden, zei PieterKia:

Het zal moeilijk worden om een goede niet "originele" accu te vinden die bij de tractie accu onder de achterbank geplaatst kan worden. Dat is namelijk de situatie in mijn Kia Niro Hybrid het geval en i.p.v. een loodaccu is er gebruik gemaakt van een li-ion accu. Volgens wat ik gelezen heb moet deze accu nooit vervangen te worden en moet de li-ion accu net zo lang meegaan als de auto. Li-ion accu's kunnen niet tegen ver ontladen en daarom schakelt het accumanagement de accu af als de lading onder circa 40% van de capaciteit komt. Dan kun je met de resetknop het accumanagement resetten waardoor de accu weer bruikbaar wordt. Na de reset krijg je 30 seconden de tijd om de motor te starten.

12 V li-ion accu.png

Dit geldt ook alleen voor de eerste serie Niro modellen die de accu in de achterbak hebben. Die af fabriek accu's hebben last van een plotselinge onderbreking. Dat is overigens niet hetzelfde als een langzame ontlading; de accu kan vol geladen zijn en dan plotseling onvoldoende spanning geven. 

Geplaatst

Toevallig afgelopen woensdag weer een niet startende accu gehad.
Bij het openen van dit topic was het de dashcam maar nu waarschijnlijk de binnen verlichting althans dat was het enige wat brandde en ik kan geen andere verklaring geven.
Maar even op de reset knop gedrukt en hij startte weer en daarna geen last meer gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...