Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als alles nog doorgaat gaan wij in augustus naar Frankrijk op vakantie,

Dit wordt voor het eerst met een elektrische auto (e-Niro). Hier in NL heb ik een Multitankcard van NewMotion. Dat gaat eigenlijk allemaal vanzelf.

Maar ik zie toch wel wat op tegen de vakantie in Frankrijk ivm laden aldaar en tijdens de reis.

Iemand ervaringen of tips te delen? Alle info is welkom!

Geplaatst

@Zoef de Haas Als je de ABRP app op je smartphone zet, kan je precies aangeven hoe je je reis wil indelen. Je kan aangeven welk batterijpercentage minimaal moet zijn om te gaan laden en hij stippelt de route uit, inclusief alle laadlocaties die je nodig hebt. Daarnaast zou ik op de plek van bestemming even onderzoeken waar je allemaal kan laden om te zorgen dat je bijvoorbeeld 's nachts je batterij vol kan laden. Op sommige Franse campings moet je een pasje kopen voor de laadpalen als ze die zelf hebben bijvoorbeeld.

fijne reis!

Geplaatst

Inderdaad abrp downloaden evt je kia laadpas naast je new motion kaart dan heb je nog altijd een backup .

En een hotel onderweg met een laadpaal geeft je weer een volle accu volgende morgen .

Onthoud wel frankrijk is niet zo fijn als duistland .

Vooral geen haast .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Thanks 1
Geplaatst (aangepast)

Zijn er niet (genoeg) snelladers in Frankrijk dan? Het was wel de bedoeling om in 1x door te rijden naar de eindbestemming (+/- 1000km).

Natuurlijk wel met tussenstops (geen haast) maar een overnachting was niet de bedoeling...

aangepast door Zoef de Haas
Geplaatst (aangepast)

Er zijn er veel die het niet doen. Je kunt niet zomaar van abrp uitgaan. Ik raad je aan om je op het Tweakers forum in te lezen. 

aangepast door Nirotto
Geplaatst

Hou ook er rekening mee dat je bij een snellader in de drukke maanden ook een paar wachtende voor je kan hebben .

Zou gewoon half weg een hotel nemen dan is meteen de druk van de ketel . Je bent tenslotte op vakantie .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Ligt ook waar naar je in Frankrijk gaat voor het kiezen van de beste route.

Ga je via het oosten kan je net zo goed door Duitsland gaan. Is 150 km om, maar dan heb je wel ruime keuze in snelladers.

Heb zelf pas 2200 km rond gereden in Duitsland.  Heb toen niet harder gereden dan 100 km/u.

Je kan harder rijden wat de reistijd korter maakt, maar dan ben je weer tijd kwijt aan het laden.

• Thanks 1
Geplaatst
14 uur geleden, Zoef de Haas zei:

Hmmm dat klinkt niet echt top...

Zal eens rondkijken op Tweakers. 
Heb je een direct draadje voor me toevallig? 

Mijn ervaring vorig jaar in frankrijk was slecht, voldoende laders echter veel laders die het niet doen of continue uitvallen tijdens het laden. Je moet ze elke keer opnieuw opstarten. Chargemap is een aanraders. Deze laat de meeste oplaadpunten zien en is actueel over beschikbaarheid. Tip set je mindset op vakantiemodus, dus geen haast. Ga er niet vanuit dat je altijd kunt laden. 

• Thanks 1
Geplaatst

Dank allemaal voor de tips!

Inmiddels voor de heenweg alvast een hotel geboekt net over de helft van de reis. Terugweg gaan we dat ook doen is het plan. 

Geplaatst (aangepast)

@Zoef de Haas
Bereid je echt goed voor op Frankrijk. Waar ga je naartoe?

Er is daar een groot gebied waar weinig of geen snelladers zijn en dat betekent dat je dus van gewone langzame laders afhankelijk bent. Dat is alleen geschikt voor tijdens de nacht. Zorg er dus voor dat je minstens nog zo'n 20-25% in je accu hebt als je bij een snellader aankomt, omdat de kans daar in Frankrijk reëel is dat die niet werkt.

Google vooral eens op laadwoestijn Frankrijk: https://www.google.nl/search?q=laadwoestijn+frankrijk

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

@Zoef de Haas

Electric Felix (gewoon een Nederlander) heeft begin dit jaar een trip naar Spanje gemaakt en zijn ervaringen in een blog verwerkt: https://www.electricfelix.com/blog/electric-mercedes-road-trip-to-spain

Er

en nuttig verhaal en er staan in dit verhaal een aantal interessante links naar andere sites die zeker ook relevant zijn voor je. Goed doorlezen dus!

En wat de laadpassen betreft, kijk ook op de site van laadpastop10.nl en Kies rechtsboven voor ‘Goede dekking in Frankrijk’. Ik meen dan met name KiWhi aan te raden is, maar kijk vooral verder. Maarten houdt deze site zeer zorgvuldig bij! 

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...