Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Laatste versie NAV

Ga naar de oplossing Opgelost door Starry,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ik weet niet of de NAV updates voor Kia modelspecifiek zijn, dus voor nu maar even onder de categorie waar mijn auto in valt.
Is er ergens een lijst te vinden met het versienummer van de de meest up-to-date navigatie versie, zodat ik kan controleren of ik de laatste versie draai?

De reden waarom ik dit vraag, is omdat mijn SW 2020 op bijv. de A7 nog steeds een max-snelheid van 130km/u aangeeft, terwijl dit nu al een tijdje 100km/u is.

Hieronder even een foto van de versie(s) die er nu op staan - minus het Device ID.

IMG_7805.thumb.jpeg.0673c67a1461d196fba1edfde0efcf6b.jpeg

Geplaatst

Ik zal bij mij eens opletten, deze week is de auto naar de garage geweest en zou het systeem ook geüpdate zijn.

Ik zie bij mij netjes ook staan wanneer de laatste update is uitgevoerd. Al staat hier wel april benoemd.

Ik had voorheen in iedergeval ook op de a7 130 maar ook nog een 2e bord eronder met 100 km/h en dat dit bij bepaalde tijd geldig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Hmm dan lijkt jouw kaart toch nieuwer te zijn.
Bij mijn dealer geven ze aan dat toen ze hem uit hebben geleverd (vorige week woensdag) ze de laatste versie er op hadden gezet...

Kia Nederland geeft trouwens aan dat de versie van de kaart / navigatie van Januari dit jaar is en daarna is pas de snelheidsverandering doorgevoerd, dus komt die verandering pas in de volgende update die dan hoogstwaarschijnlijk Jan '21 uit wordt gebracht.

Ik zie wel dat jij een Proceed rijdt volgens mij, misschien dat daar verschil in kan zitten (in ieder geval het model id zo te zien).

aangepast door Chris van Meer
Geplaatst

Toch triest dat die best wel ver vantevoren bekende wijziging in de snelheden niet is doorgevoerd.
Ik kreeg op mijn losse TomTom enkele weken VOOR de wijziging al een update. En die TomTom is ook nog eens zo slim dattie de juiste snelheden in de juiste tijdvakken weergeeft...

• Like 1
Geplaatst
Hmm dan lijkt jouw kaart toch nieuwer te zijn.

Bij mijn dealer geven ze aan dat toen ze hem uit hebben geleverd (vorige week woensdag) ze de laatste versie er op hadden gezet...

Kia Nederland geeft trouwens aan dat de versie van de kaart / navigatie van Januari dit jaar is en daarna is pas de snelheidsverandering doorgevoerd, dus komt die verandering pas in de volgende update die dan hoogstwaarschijnlijk Jan '21 uit wordt gebracht.

Ik zie wel dat jij een Proceed rijdt volgens mij, misschien dat daar verschil in kan zitten (in ieder geval het model id zo te zien).

Klopt het is een Proceed, maar ik kan mij niet voorstellen dat daar verschil in zit betreft navigatie en computer.

Ik heb nog een foto van hoe ik het zie als ik op de a7 rij.

0b3b8a3e576be0c3e5805090759f4c96.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

cd5b6a764fd197487fa99ad11de57e50.jpg

Geplaatst (aangepast)

Ik zie hetzelfde, ook bij Detailinformatie. Alhoewel snap ik niet zo goed hoe ik dat moet lezen en waarom er dan 130 getoond wordt ipv 100, die hij dus ook wel weet.

Ik heb de dealer gevraagd over de verschillende versies en daarop kreeg ik het volgende antwoord:

Is wel hetzelfde, CD_20 eur.01, dat is de versie, zijn van beide gelijk.

Alleen verschil in kaart nummer, maar dat is met elke update van zelfde kaart altijd zo.

aangepast door Chris van Meer
Geplaatst
Op 28-8-2020 om 16:54, Chris van Meer zei:

Ik zie hetzelfde, ook bij Detailinformatie. Alhoewel snap ik niet zo goed hoe ik dat moet lezen en waarom er dan 130 getoond wordt ipv 100, die hij dus ook wel weet.

Ik heb de dealer gevraagd over de verschillende versies en daarop kreeg ik het volgende antwoord:

Is wel hetzelfde, CD_20 eur.01, dat is de versie, zijn van beide gelijk.

Alleen verschil in kaart nummer, maar dat is met elke update van zelfde kaart altijd zo.

Mss laatste versie navigatie maar zeker niet laatste versie van het systeem.

Moet je wel degelijk in de 12. range zitten. Ze hebben die dus absoluut NIET geupdate. 

Toen ik mijn wagen vorige maand afhaalde, juist hetzelfde, jaja heeft aan de computer gehangen enzo.. terwijl ik al direct zag van dat hij niet up to date was. PAar dagen later terug gegaan voor de update te krijgen.

• 4 weken later...
Geplaatst

Zojuist even bij de garage geweest om het draadloze oplaadstation te laten installeren wat nog in backorder stond.
Gelijk gevraagd of ze er nog even een update overheen willen gooien.

Nu zie ik onderstaand:
IMG_8119.thumb.jpeg.1dc671ff7b4e913c60f3e7cddd99f32b.jpeg

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 5-10-2020 om 16:31, cobalt zei:

blijkbaar terug nieuwe update.

Maar nog steeds geen widescreen AA.. zucht

Vorige week heeft mijn Kia Proceed zijn eerste beurt gekregen en ik heb inderdaad de laatste versie gekregen. Persoonlijk vindt ik het een mooiere strakke uitstraling hebben. En er zitten wat leuke features tussen die je nooit gebruikt. 

20201008_151558.jpg

Geplaatst
52 minuten geleden, Yuanes zei:

Vorige week heeft mijn Kia Proceed zijn eerste beurt gekregen en ik heb inderdaad de laatste versie gekregen. Persoonlijk vindt ik het een mooiere strakke uitstraling hebben. En er zitten wat leuke features tussen die je nooit gebruikt. 

20201008_151558.jpg

Kan je die 'roze' kleur aanpassen of niet?

Heb je ook effectief 'profiles' nu? en wat exact hangt er aan vast?

En kan je splitscreen gebruiken nu in combinatie met android auto ?

Geplaatst
44 minuten geleden, cobalt zei:

Kan je die 'roze' kleur aanpassen of niet?

Heb je ook effectief 'profiles' nu? en wat exact hangt er aan vast?

En kan je splitscreen gebruiken nu in combinatie met android auto ?

Kleur kan je niet aanpassen.

Ja je hebt profielen 2 gebruikers profielen en 1 gast profiel. Alles kan je aanpassen. Alleen zit mijn uvo gekoppeld aan het gast account dus moet even uitzoeken hoe ik dat kan aanpassen. 

Ik gebruik zelf geen AA/Carplay. 

• 2 weken later...
Geplaatst

De nieuwe update is misschien strakker, maar persoonlijk vind ik het een achteruitgang. Het beginscherm kon je met een 10.25” scherm fijn met drie vlakken indelen, nu heb je een zwart scherm die niet meer in te stellen is. Slechte keuze van KIA.

Geplaatst

20201029_121254.thumb.jpg.dc5ad09be538fb6bf4cf5cb618a83cc6.jpg

Als hij opstart moet je een gebruiker kiezen. Je kunt twee gebruikers zelf instellen en een gastgebruiker (waarschijnlijk voor de monteur). Overigens kon ik niet gastgebruiker naar één van de twee zelf in te stellen gebruikers kopiëren. Dus moest ik weer alles opnieuw instellen. Radio, UVO connect, geluidsinstellingen. Echt irritant!

Na keuze van gebruiker verschijnt bovenstaand beginscherm. Deze is dus in plaats van het scherm met de drie deelschermpjes die ik had.

Geplaatst

op zich inderdaad wel een achteruitgang als het 3 delen scherm volledig verdwenen is.

Die afbeelding die jij plaatst lijkt mij eerder te zien voor als u radio af ligt fzo, maar toch niet als startscherm.

Geplaatst

Helaas wel. Geen beginscherm met drie deelschermen meer, maar dit scherm krijg je als beginscherm. Mooier kan ik het niet maken. Pas als ik voor navigatie, media of radio kies, dan krijg ik het desbetreffende scherm waarna ik een splitscreen aan de rechterzijkant kan openen. Daar kun je dan weer extra info in zetten.

• 8 maanden later...
Geplaatst

Zojuist ook deze update gehad.
Persoonlijk mis ik het 3-luik scherm, van de andere kant...misschien is het gewoon even wennen.

Wel jammer dat je de onderdelen van het split-screen niet kan verplaatsen (zodat de mini-map weer links staat ipv ri

• 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...