Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste collegae Kia E Niro rijers.

Recent heb ik toch een klein minpuntje gevonden aan de auto. Of het moet zijn dat ik gewoonweg niet kon vinden hoe ik mijn probleem moest aanpakken. Ik had een driedelige ladder te vervoeren en heb deze netjes in de auto geladen. Er steekt dan een meter uit en dat markeerde ik met een doek. In de auto vind je allemaal mooie haken waarme je de vracht goed kunt vastzetten met spanbanden. Tot zover geen probleem. Maar dan komt het, de klep naar beneden houden. Wellicht ben ik verwend geweest met mijn vorige auto, waar een mooie stalen ring aan de achterklep zat, zodat ik de achterklep naar beneden kon doen en kon vastzetten. Deze ontbreekt bij de E Niro! Of ik ben scheel..... dat kan natuurlijk ook.

Hoe doen jullie dit? Rijden julie met de klep open?

Geplaatst
6 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Outside the box denken en die ladder met een paar dakdragers vervoeren.

Ok, dan ga ik de uitdaging aan. Hoe doe je dat met een fiets die je wil vervoeren omdat je iemand ophaalt als die pech heeft met de fiets? Ga je mij dan vertellen een fietsendrager achterop?

Dus de enige uitkomst is dakdragers en een trekhaak en een fietsendrager? Dat is nogal een kostenplaatje voor af en toe iets verplaatsen met de auto. Heb je nog een ander alternatief? Meer "In the box"?

• Like 2
Geplaatst

Liny spanband tussen auto en koffer aan de scharnier kant en boven het deksel naar beneden en daar iets onder de auto of aan de.ladder 

Geplaatst

Ik klik bij mijn Picanto een haak in het slot van de klep.
Aan die haak maak ik een elastiek of Spa band vast, de andere kant maak ik vast aan de vanger in de koffer-opening.
Dit deed ik hiervoor ook al bij mijn andere auto's, bij De Niro zal dit ook wel kunnen.
Alleen opletten dat je de klep "opent" met de greep voor je 'm echt sluit, anders gooi je een dicht slot op de vanger...

Geplaatst
1 uur terug, Murcielaygo zei:

Ik klik bij mijn Picanto een haak in het slot van de klep.

Herkenbaar. Maar dat lukte mij niet. Ik zal nog eens goed kijken, wellicht is mijn haak te dik. Eenmaal de klep vast dan kom ik er wel, maar het venijn zit juist in het vasthaken van de klep.

Geplaatst

Stoer (positief bedoelt) om een driedelige ladder in een (e) niro te willen vervoeren. Ik zou 't niet aandurven ivm mogelijke beschadigingen en mogelijke verkeersgevaarlijke situaties. Ik zou zelf aan een kennis vragen of ik zijn auto en aanhangwagen kan lenen voor dat vervoer. Wel zo veilig dan.

Dus om dat nu als " klein minpuntje" te definieerden...

Ben benieuwd naar de volgende casus: 
- vervoeren van een Shetlandpony in een (e) niro - Wie??

• Like 1
  • Confused 1
Geplaatst

Leuk allemaal, maar mijn bericht was serieus. Jammer dat er bespottelijk mee omgegaan wordt.

Dan maak ik het makkelijker voor jullie, hoe doen jullie dat met een fiets? Of vragen jullie ook een bevriend iemand om de auto en een aanhanger te lenen als je vrouw, vriendin, kind op een afstand van 30 kilometer is, onbewoond gebied en de fiets stuk in de ijzige regen en storm?

• Like 1
Geplaatst

Een beetje gelijk heb je wel, vooruit:

Ik zou zelf niet iets willen vervoeren met de klep niet goed gesloten. Als je dat toch wilt kan je de klep open laten staan (waait dan wel dicht).

Als je dat (terecht) niet ziet zitten kan je de klep gemakkelijk omlaag houden met een bungee koord (elastiek) of spanband tussen de bevestigingspunten op de bodem en een bevestigingspunt voor de gasveren. Als de de rubber dopjes op de hoeken er (tijdelijk, gaan er zo weer terug in) uittrekt zie je daar ook een gat waar prima zo'n bungee haak in zou passen. Nogmaals, omdat je gemakkelijk iets kan beschadigen zou ik het niet aanraden; ook niet voor een fiets. Past die er zo niet in met het voorwiel achter de stoelen?

Zelf zou ik er de echte drager voor gebruiken (als ik het nodig vond).

Geplaatst

Een pakket van 190x80 past als je de bijrijdersstoel naar voren schuift en de leuning zo ver mogelijk voorover zet. Helaas gaat de leuning niet helemaal voorover. Een fiets gaat ook als je inderdaad het voorwiel (voorzichtig) tussen de achterbank en voorstoelen draait. Een goede manier om de achterklep dicht te houden als er iets uit steekt heb ik nog niet gevonden, het blijft wat klapperen. Daarom gebruik ik voor fietsen een drager. 

Geplaatst
13 uur geleden, HenkM zei:

Ok, ok, zal ik ook effe serieus zijn:

"Klephouder"

Klikt vast in slot en beugel.

Held! Dankjewel! Dat zijn de tips waar ik naar op zoek was.

Het ging mij niet om de fiets of de ladder, maar het vasthouden van de achterklep. We vervoeren allemaal wel eens iets dat net even niet past vanaf de bouwmarkt ofzo. Dankjewel Henk!:dup:

Geplaatst
21 minuten geleden, McDadd zei:

Held! Dankjewel! Dat zijn de tips waar ik naar op zoek was.

Het ging mij niet om de fiets of de ladder, maar het vasthouden van de achterklep. We vervoeren allemaal wel eens iets dat net even niet past vanaf de bouwmarkt ofzo. Dankjewel Henk!:dup:

Het ging mij er meer om dat jij dit als "klein minpunt" ervoer, daar heb ik dus een andere mening over.
Een achterklep hoort gewoon netjes dicht bij het rijden want is onderdeel van de structuur van de auto. Hij is gewoonweg niet gebouwd om geheel of half open te staan wanneer de auto rijdt. torsiekrachten dienen niet onderschat te worden. De auto geeft daarnaast ook een heel vervelend geluidssignaal bij het wegrijden met klep niet goed gesloten (en dus zeker ook bij half of heel open) en schakelt bij stilstand soms zelfs de P in om de bestuurder te 'dwingen' de klep te sluiten.

Ik ben zelf meer van de preparatie. Dus vooraf inschatten of dingen wel of niet in de auto vervoerd kunnen worden, waarbij mijn afweging is: veiligheid en risico op schade. Daarom heb ik direct bij aanschaf van de e-niro een trekhaak (O.K., draaghaak) laten monteren zodat mijn fietsendrager achterop kan, zonder schade aan te richten aan de auto en 2 fietsen veilig kan vervoeren.

En inderdaad regel ik zo nu en dan een auto met een aanhangwagen voor incourante spullen. Dat wist ik bij de aanschaf van deze auto (mag geen a-wagen trekken) en dus bewuste keuze.

Geplaatst
56 minuten geleden, Platinum K zei:

De auto geeft daarnaast ook een heel vervelend geluidssignaal bij het wegrijden met klep niet goed gesloten (en dus zeker ook bij half of heel open) en schakelt bij stilstand soms zelfs de P in om de bestuurder te 'dwingen' de klep te sluiten.

De piep stopt na enkele tellen, dat valt dus mee. Ik heb nog niet meegemaakt dat de auto in P wordt gezet als de klep niet goed dicht is. Dit kan overigens iedereen altijd een keer gebeuren dat de klep niet goed dicht is. Je krijgt dan een melding en die schelle piep, maar hij gaat niet in P.

Ik ben het overigens met je eens dat de auto/achterklep er niet op gebouwd is. Maar we zijn niet allemaal de braafste van de klas. Met respect, ik heb ook overwogen de trekhaak te nemen. Echter de kosten daarvan en de Kia fietsendrager die ik moet kopen voor die ene keer in het jaar dat ik iemand even moet ophalen omdat het stortregent en de band lek is? Dan mag er best even afgeweken worden. Het is niet dat ik er dan 100 km/uur mee rij.

Het is overigens niet verboden bij de wet om met de klep open te rijden, mits de lading goed gezekerd is in de auto.

• Like 1
Geplaatst

Low budget manier en een spin er tussen?
https://www.bol.com/nl/p/carpoint-bagagebinder-met-haken-10-mm-rood-200-cm/9200000087021418/?Referrer=ADVNLGOO002066-G-70310137632-S-737397225051-9200000087021418&gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d4DW_-fFW5okY5FjEIz_geqzskEPGaXS_TWBDt9yeNHhVS5LqPsSuBoCk_MQAvD_BwE
 of een sjorbandje
https://www.metaltis.nl/900kg-35mm-1-delig-klemgesp-eigen-label.html?gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d5dIlLIkO0sXJrlyhzpxF-u0iv0XAcyzAfkxD9v-ApYBA9IdVSG3rhoC06UQAvD_BwE

En als het slot niet meewerkt kun je hem wellicht ook aan de ruitenwisser maken?

En ik zag net dat de binnenkort de e-Niro net als de e-soul een trekgewicht krijgt, kan je er eindelijk weer eens een aanhanger achter knopen. Jammer dat het maar 300kg is.

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb vandaag voor mijn schoonzusje een kast achter in mijn e-niro gegooid.
Helaas paste deze niet helemaal en "moest" ik met open klep rijden.

Vond ik niet zo'n probleem aangezien het maar een klein stukje was.
Tijdens het rijden bleef de auto piepen omdat de klep open stond, beetje irritant maar ging ook weer uit.
Bij elke stop begon het piepen weer opnieuw, maar ook daar was voor het korte stukje mee te leven.

Wat wel een probleem was, bij het 3e verkeerslicht waar we stil moesten staan gaf de auto aan dat hij op automatische parkeerrem ging en ik kreeg hem met geen mogelijkheid eraf.
Dus ik heb de auto uitgezet, opnieuw gestart en ik ben verder gereden met de piepjes.
Wederom bij de 3e of 4e stop ging de parkeerrem erop, is dit standaard?? Of ben ik de eerste die dit meemaakt?

Geplaatst
11 uur geleden, D'n Tinus zei:

Ik heb vandaag voor mijn schoonzusje een kast achter in mijn e-niro gegooid.
Helaas paste deze niet helemaal en "moest" ik met open klep rijden.

Vond ik niet zo'n probleem aangezien het maar een klein stukje was.
Tijdens het rijden bleef de auto piepen omdat de klep open stond, beetje irritant maar ging ook weer uit.
Bij elke stop begon het piepen weer opnieuw, maar ook daar was voor het korte stukje mee te leven.

Wat wel een probleem was, bij het 3e verkeerslicht waar we stil moesten staan gaf de auto aan dat hij op automatische parkeerrem ging en ik kreeg hem met geen mogelijkheid eraf.
Dus ik heb de auto uitgezet, opnieuw gestart en ik ben verder gereden met de piepjes.
Wederom bij de 3e of 4e stop ging de parkeerrem erop, is dit standaard?? Of ben ik de eerste die dit meemaakt?

Ik heb ondertussen ook de te grote kerstboom met de auto vervoerd. Ook met open klep, maar wel gebruik gemaakt van dit handige ding:

https://www.bol.com/nl/p/pro-kofferbakhouder-achterklephouder-universeel-voor-uw-auto/9200000088750868/?Referrer=ADVNLGOO002060-G-85273962935-S-461069644702-9200000088750868&gclid=Cj0KCQiA48j9BRC-ARIsAMQu3WStkyIXDKAPbAwGiFNdDFHoigzgsO-7TKM_n0yT3FQpgiF-n4LOmVAaAnB-EALw_wcB

Het grote voordeel is dat als je dit in het klepslot klikt, de piep en alles weg is. De auto denkt dat de klep dicht is. Handige en goede tip dus!

• Like 1
Geplaatst
Op 14-11-2020 om 10:10, Platinum K zei:

Ben benieuwd naar de volgende casus: 
- vervoeren van een Shetlandpony in een (e) niro - Wie??

Het is wel mogelijk;-)

Niro-pony-kl.jpg.7583a968f761b178b19b4d03f2d8cd91.jpg

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...