-
Latest Images
-
KIA Cee'd 2 (2012->2018) (581E9DD4-4006-4659-84F6-6249D783DFC2.jpeg)
By: J8W8 · 12/20/2020 -
KIA Cee'd 2 (2012->2018) (5BA7D02C-2EB4-4F81-9BDC-96BA168192D3.jpeg)
By: J8W8 · 12/20/2020 -
KIA Sportage 3 (2011->2016) (IMG-20200902-WA0010.jpg)
By: corjan60 · 09/29/2020 -
-
-
Similar Content
-
By raf
heb nieuwe niro besteld die moet er binnen een week of 2 zijn
ze gaan er dan een trekhaak opsteken
hoe zit het dan met de sensoren ,blijven die piepen aangezien er een fietsdrager voor zit
kan je die manueel uitzetten of worden die bij aansluiten van een fietsendrager automatisch effe uitgeschakeld
iemand ervaring mee
-
By Joost81
Dag allemaal,
Allereest, wat een goed forum is dit, met een hoop informatie.
Ik ben mij dus aan het oriënteren op een Kia Niro Hybride occasion, kijk een beetje naar bouwjaar 2017, 2018. Ik rijdt nu een Mitsubishi ASX 1.6 uit 2015. Op zich een prima no-sense auto, maar ik ben meer gaan rijden, dus wil graag een comfortabelere, stillere, zuinigere auto, met automaat, en kwam zo op de Niro terecht.
Ik wil graag een uitvoering met lekker veel luxe en opties, mis ik een beetje op mijn ASX, dus heb mijn oog laten vallen op een executive of businesline. Beide met leer, stoelverwarming, lane assist, adaptieve cruise control, extra getint glas. Qua prijs niet heel veel verschil, executive ietsje duurder uiteraard.
Voordeel businessline: heeft 16" velgen, niet het mooiste, maar las hier wel het stilste en zuinigste. Ben denk ik voornemens er Cross Climates op te zetten.
Voordeel executiveline: JBL systeem, Stoelventilatie (lijkt mij fijn in de zomer, of meer een gimmick?), dodehoekdetectie. Xenonlichten. En 18" velgen, staan de auto heel goed, maar ben dus bang voor teveel herrie (daar erger ik mij juist aan bij mijn ASX, echt flinke herrie bij 100km/uur).
Wat zouden jullie doen? Is het verschil in geluid en verbruik tussen 16 en 18 inch echt zo groot, of zijn de 18 inch ook stil mits de goede banden erop.
Alvast hartelijk dank, Joost
-
By JCG
Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je:
1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand
2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt
Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.
-
By BarneyRubble
Beste Niro Rijders
Ik merk sinds een paar maanden dat mijn Niro ( Hybride) tijdens het automatisch opschakelen een behoorlijke trilling laat voelen, net of er iets niet goed pakt.
Ik heb het niet continu maar merk het zo nu en dan tijdens het opschakelen in lage versnellingen. Hij trilt dan bij een overschakeling naar een versnelling hoger en doet dit dan 1x tijdens het geheel opschakelen.
Zo af en toe merk ik het ook als ik juist het gas wat dieper intrap om wat meer vaart te maken, bv bij het invoegen. Die trilling voel je dan echt goed en duurt dan zo'n 2a3 seconden.
Hebben meerdere hier misschien last van ? Ik ga hier in ieder geval wel melding bij de dealer van maken.
-
By woutdeheer
Sinds 08/2020 nieuwe niro PHEV. Over het algemeen heel tevreden maar......
Wanneer auto bijna tot stilstand is gekomen kraken de remmen rondom.
Bij loslaten rempedaal is dit ook het geval.
Dealer zegt dat dit normaal is bij de Niro, komt door het speciale remsysteem.............
Volgens mij een broodje-aap verhaal en om nadere info verzocht , tot nu toe nog bij de dealer.
Is dit een bekend probleem?
mvg
-