Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

De coronaperiode heeft mijn Kia stonic geen goed gedaan en ondanks dat de auto een krappe 3 jaar oud is is de accu niks meer waard.  Na 2 weken stil staan kan die aan de startkabels om de boel weer aan de praat te krijgen, en na een week of 4-5 is de accu zo goed als leeg dat de deur niet eens meer open gaat.

Nu lees ik via MijnKia dat een nieuwe accu (ik ga er maar even van uit incl. de service) 300 piek moet gaan kosten.  Dat vind ik een beetje aan de prijs.

De basisgarantie is sinds begin dit jaar verlopen, de 'basis plus'  loopt nog tot begin 2025.   Valt een defecte accu onder die garantie?  Na amper 3 jaar al een defecte accu met nog geen 30k op de teller vind ik wel bijzonder dat het nu al zo slecht is.

Geplaatst

Beste @OMEGA-ThundeR,
ik zou in jouw geval gewoon even met de garage / dealer bellen en de situatie uitleggen. Gegarandeerd dat ze iets voor je kunnen betekenen. En zo niet, dat zelf een accu aanschaffen. Kosten liggen tussen de €80 en €160 zie ik hier op het www verschijnen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Na 8 jaar gaf de dealer aan dat de accu van de Picanto ver op was (50% capaciteit). Kosten idd rond de €300.

Door vak garage in de buurt een AGM (start/stop) exemplaar laten plaatsen voor de helft.

Geplaatst

Het ligt ook aan de dealer. In de garantie voorwaarden staat 2 jaar garantie voor startaccu. Na 4.5 jaar had ik 2 keer in een maand stardhulp nodig, auto maar dealer gebracht voor controle en gratis leenauto meegekregen. Later op de dag auto weer opgehaald. De oorzaak was een grote spanningsval tijdens het starten en ze hadden een nieuwe accu gemonteerd.
Ik wist inmiddels hoeveel hiervoor bij Kia wordt gerekend en vroeg of dit een gouden accu was. Nee meneer dat kunnen we u niet aan doen en is service.
Zo kan het dus ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 1 maand later...
Geplaatst

Heb 2 weken geleden een nieuwe Stonic gekocht. Eén van de vragen die ik volgende week de dealer zal stellen is, hoe het komt dat in het instructieboekje (bijbel) op pag. 7-54 staat dat de accu een 90 Ah is, terwijl ik onder de motorkap maar een 60 Ah terug vind. Geen wonder dat de garantie voor de accu maar 2 jaar loopt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...