GvZ Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 1 uur terug, zei MaikelHer: 1 juni besteld. Vandaag contact gehad met de dealer. Deze geeft aan niks te kunnen zien geen productie datum als leverdatum. Afwachten is het enige wat we kunnen was zijn antwoord en geeft aan geen invloed of inzage te hebben… 2022 lijkt hem onwaarschijnlijk. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 30 mei besteld en levering zou week 09 2023 zijn . Deze week te horen gekregen dat dit nu week 14 2023 wordt. We wachten geduldig af :) Quote
patrick61 Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 2 uur geleden, zei Kenniani: Mijne was op zijn vroegst eind mei besteld, half november geleverd. heb je een phev? Quote
MisterBenkie Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 9 uur geleden, zei patrick61: zijn er mensen die in april hebben besteld en al een leverdatum hebben gekregen of zelfs al is geleverd? ben benieuwd ; wacht zelf ook al sinds april Zelf eind oktober begin novber besteld, binnen 2 weken wordt hij geleverd. Heb de Casa white met zwart dak gt plus line HEV. Hoe je hem besteld maakt ook veel uit voor levertijden. Ik moet zeggen dat ik mazzel heb met een snelle levertijd, mogelijk iemand geannuleerd? Of gewoon mazzel. Quote
Ten10 Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 GT Line HEV Lunar Silver Augustus besteld. Verwachting was week 2 - 2023. Nu week 5 - 2023. Uitleg: vertraging in de fabriek. Quote
Kenniani Geplaatst 2 December, 2022 Geplaatst 2 December, 2022 5 uur geleden, zei patrick61: heb je een phev? Nee HEV GT-Plusline Lunar Silver Quote
MisterBenkie Geplaatst 3 December, 2022 Geplaatst 3 December, 2022 19 uur geleden, zei Ten10: GT Line HEV Lunar Silver Augustus besteld. Verwachting was week 2 - 2023. Nu week 5 - 2023. Uitleg: vertraging in de fabriek. Vraag mij dan af waar de vertraging dan in zit. Ik heb het namelijk niet. Quote
Smollie Geplaatst 3 December, 2022 Geplaatst 3 December, 2022 Vraag mij dan af waar de vertraging dan in zit. Ik heb het namelijk niet. Nu bestellen in België is 10 tot 12 maanden wachten dus ik denk toch dat die van jou al een pre-bestelling is/was Quote
Summerday Geplaatst 4 December, 2022 Geplaatst 4 December, 2022 Ik hebzelf 15 maart een phev gt+ besteld met wat extra's als andere velgen, trekhaak, instapvetlichting, etc. Stapsgewijs is de verwachte leverdatum verplaatst van juni naar december en inmiddels medio april 2023. Bij aankoop, gelukkig met prijsgarantie, hebben we het uitdrukkelijk gehad over de levertijden. De garage hielt voet bij stuk, 3 max 4 maanden. Ondanks alle verstoringen in de aanleverlijnen was dit voor Kia maar een marginaal probleem. Kia kon wel leveren, geen probleem. Helaas blijkt de werkelijkheid heeeeel anders. Kia kan nauwelijks leveren. Daar kan ik best begrip voor opbrengen. Maar dat ze niet enige openheid geven over de oorzaak en dat je nooit van hun zijde iets mag vernemen, dat vind ik meer dan triest. Voor 55 mile had ik een beetje meer verwacht. Ben van BMW afgestapt, maar als in april niet wordt geleverd, dan leg ik graag 5 mile bij en snel terug naar BMW. Quote
MisterBenkie Geplaatst 4 December, 2022 Geplaatst 4 December, 2022 Ik denk niet dat je opnieuw achteraan de wachtrij wilt gaan staan, en daarnaast schrapt bmw opties zodat ze sneller kunnen leveren. En toch gaat het leveren ook daar niet snel. Quote
MisterBenkie Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 8 december komt mijn auto bij de dealer aan, dan wordt het kenteken aangevraagd en al het plakplastic uit het interieur gehaald, de auto gepoetst en de vloeistoffen gedaan. Daarna mag ik hem ophalen. Ik hoop dus volgende week of begin die week erop. Erg enthousiast. 1 Quote
MaikelHer Geplaatst 5 December, 2022 Geplaatst 5 December, 2022 Zojuist antwoord van Kia Nederland. Ik heb de vraag neergelegd bij zowel dealer als Kia NL. Dealer zegt niks te kunnen zien! Kia Nederland heeft onze bestelling nagekeken en gecontroleerd. Auto is ongeveer 3 maanden geleden besteld. Terwijl ons akkoord dateert van 29 juni. Auto dus 2 maanden later besteld?? Pfff Kia NL geeft aan dat de huidige levertijd van een GT + line PHEV nu 9 maanden bedraagt. De fabriek heeft nog geen info gegeven van een eventuele productie datum. Zij verwachten dus pas half volgend jaar onze auto bij de dealer.Geduld is een schone zaak dus!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MisterBenkie Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Auto is gisteren inderdaad aangekomen bij de dealer mag hem volgende week zaterdag ophalen. Duurt zo lang allemaal ben veelste enthousiast altijd, niet omdat het "lang duurt" gewoon omdat ik geen geduld heb haha. Maar goed hij wordt dus de 17e geleverd. Quote
Henri497 Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 3 uur geleden, zei MisterBenkie: Auto is gisteren inderdaad aangekomen bij de dealer mag hem volgende week zaterdag ophalen. Duurt zo lang allemaal ben veelste enthousiast altijd, niet omdat het "lang duurt" gewoon omdat ik geen geduld heb haha. Maar goed hij wordt dus de 17e geleverd. Ik zag eerder week 5 2023 staan, dan heb je hem toch een aantal weken eerder( positieve gedachte). Succes met wachten die laatste week!! Quote
MisterBenkie Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 22 minuten geleden, zei Henri497: Ik zag eerder week 5 2023 staan, dan heb je hem toch een aantal weken eerder( positieve gedachte). Succes met wachten die laatste week!! Nee dat was mijn reactie op een ander zijn kia. Mijne kwam altijd al in december. Toch is die laatste week vreselijk. Tijd gaat langzaam voel me net een klein kind. Veel zin in. Quote
MaikelHer Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Ik hoorde vandaag van een andere dealer dat de huidige nieuw bestelde auto’s op dit moment weer getekend worden met vaste prijzen… wat wil dit zeggen voor iedereen die nu nog een “variabele” offerte heeft? Ik neem aan dat deze dan ook allemaal omgezet worden naar vast? De prijs is immers in mijn geval gelijk gebleven met de huidige prijs op de Kia website!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MisterBenkie Geplaatst 16 December, 2022 Geplaatst 16 December, 2022 Jaja morgen is het zover! 13:00 ophalen bij de dealer! Gt plus line in Casa white, zwart dak, zwarte spiegels en donkere velgen. Erg veel zin in. Het kenteken heb ik al! R-195-XH. Toevallig precies deze zien staan bij de wasstraat. Wat een wijze bak blijft het. Voor alle andere veel wacht plezier. Hoop dat het allemaal meevalt kwa levertijden. Quote
Kenniani Geplaatst 16 December, 2022 Geplaatst 16 December, 2022 Succes morgen, en alvast heel veel rij plezier. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 16 December, 2022 Geplaatst 16 December, 2022 7 uur geleden, zei MisterBenkie: Jaja morgen is het zover! 13:00 ophalen bij de dealer! Gt plus line in Casa white, zwart dak, zwarte spiegels en donkere velgen. Erg veel zin in. Het kenteken heb ik al! R-195-XH. Toevallig precies deze zien staan bij de wasstraat. Wat een wijze bak blijft het. Voor alle andere veel wacht plezier. Hoop dat het allemaal meevalt kwa levertijden. Heel veel rijplezier gewenst! 1 Quote
MisterBenkie Geplaatst 17 December, 2022 Geplaatst 17 December, 2022 Vandaag mijn Sportage GT+ line Hybrid opgehaald en meteen 500 km gereden vandaag zonder enige moeite. Wat een heerlijke wagen! Erg blij met het comfort en het vermogen. Ook heel erg blij dat ik wit gekozen heb wat heel mooi staat bij de zwarte accenten en het zwarte dak. Ik ga hier heeeeel veel plezier van hebben! 2 Quote
Henri497 Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 10 uur geleden, zei MisterBenkie: Vandaag mijn Sportage GT+ line Hybrid opgehaald en meteen 500 km gereden vandaag zonder enige moeite. Wat een heerlijke wagen! Erg blij met het comfort en het vermogen. Ook heel erg blij dat ik wit gekozen heb wat heel mooi staat bij de zwarte accenten en het zwarte dak. Ik ga hier heeeeel veel plezier van hebben! Mooi man, wit is uiteraard de mooiste kleur voor een GT(+)Line Niets ten nadele van de andere kleuren hoor maar persoonlijk vind ik die zwarte accenten i.c.m. de witte auto er supervet uitzien. Maar hee, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, dat zou ook saai worden. Heel veel rijplezier ermee en ik ben benieuwd naar je bevindingen!! Quote
R2D2 Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 1 uur terug, zei Henri497: Mooi man, wit is uiteraard de mooiste kleur voor een GT(+)Line Niets ten nadele van de andere kleuren hoor maar persoonlijk vind ik die zwarte accenten i.c.m. de witte auto er supervet uitzien. Maar hee, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, dat zou ook saai worden. Heel veel rijplezier ermee en ik ben benieuwd naar je bevindingen!! Nee wit is de mooiste tint. Blue flame de mooiste kleur . Quote
Auke Riemsma Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 2 uur geleden, zei R2D2: Nee wit is de mooiste tint. Blue flame de mooiste kleur . Lunar Silver / Black Pearl 1 Quote
MisterBenkie Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 Eerste 1000 kilometer gereden en zal mijn ervaring delen naast nog wat foto's toevoegen. Dit is de 1.6 hybrid gtplusline en dus zit alles erop. Erg fijn zijn de stoelen met stoelverwarming. Op lange ritten voelt het dan ook alles behalve vermoeiend. De auto is zeer comfortabel en hobbels/drempels/kuilen voel je amper. Goed geveerd dus. Het Harman Kardon geluidssysteem is super alhoewel er misschien nog wat meer speakers in hadden mogen zitten. Maar dat is zout of slakken leggen. Zuinig is hij niet. Na 1000 kilometer gereden te hebben heb ik 2x getankt. Letterlijk 500 op een tank. Moet dan wel zeggen dat ik op de snelweg vaak 130-140 rijd al helemaal snachts. Auto voelt nog veel ruimer dan dat hij is en ook heel hoog. dit ervaar ik als prettig. Eigenlijk dus geen minpunten op het brandstofverbruik na. Wat trouwens ook prettig is is de smart tailgate. Achterklep gaat vanzelf open als je er bij staat. Dan piept hij 3x en bij de 3e keer gaat hij open. Ik heb tot nu toe veel auto's gereden waaronder Opel, Audi, bmw, mercedes en dit is tot nu toe de meest comfortabele auto ooit. Daarnaast komt hij met zijn 235 pk prima van zijn plek. Auto was het wachten waard! 1 Quote
Petri Geplaatst 19 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 19 December, 2022 Mooie foto's en nog veel plezier ermee. Maar dat zal wel lukken. 1 Quote
Henri497 Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 Op 18-12-2022 om 10:44, zei R2D2: Nee wit is de mooiste tint. Blue flame de mooiste kleur . Ik moet zeggen dat toen ik via die configurator aan het neuzen was ik dat Blue flame ook erg mooi vond. Daar ben ik ook voor gaan kijken bij de dealer. Maar in het echt vond ik het een vrij harde kleur, ik weet niet of ik dat zo goed zeg? En voor mij was met name het zwart/wit contrast de doorslag. Maar hee waar hebben we het over, het zijn gewoon hele mooie auto's. Dat vind ik tenminste Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.