Marinus 22 Geplaatst 8 Februari, 2023 Geplaatst 8 Februari, 2023 Op 28-1-2023 om 07:14, zei Smollie: Woensdag 1 februari is het dan zover. Na 11 lange maanden is de wagen in januari aangekomen bij de Belgische dealer , een GT- line HEV in de kleur deluxe white met zwart dak . Zoals ik hier kan lezen zijn de optie-paketten in België anders dan in Nederland, zo heb ik wat jullie de “plus” noemen , zonder dan de geventileerde zetels en het harman kardon systeem . Omdat het geen geventileerde zetels zijn , zijn deze ook anders . Leder aan buitenkant en alcantara bekleding op zit en rugvlak . Foto’s zullen zeker nog volgen !! Zetels zijn niet van leer ze zijn lederlook, dus ze lijken op leer maar zijn gemaakt van afval plastic. Quote
Marinus 22 Geplaatst 8 Februari, 2023 Geplaatst 8 Februari, 2023 1 uur terug, zei ErwinSP: Zoals ik al reeds eerder aangaf op dit forum, ben ik al vanaf juni 2022 aan het wachten op mijn HEV Dynamicline Plus. Dealer geeft aan dat hij half maart wordt verwacht maar dat er nog geen chassisnummer bekend is in het systeem. Weet niet wat ik hieruit moet afleiden.... Wanneer er wel een chassisnummer bekend is, kan er dan wel rekening worden gehouden met een termijn waarop de auto binnenkomt/op transport gaat....? Benieuwd of iemand hier meer van weet. Chassisnummer tegenwoordig noemt men dit het VIN nummer. Zodra alle spullen die voor jou auto binnen zijn wordt er een VIN nummer toegekend. Meestal wordt de auto dan ongeveer een week later gebouwd en op transport gezet trein vertrekt wannneer hij vol is naar Rotterdam kan drie weken duren. Het is dus van belang dat het VIN nummer bekend is. Quote
Walter58 Geplaatst 10 Februari, 2023 Geplaatst 10 Februari, 2023 Op 5-1-2023 om 14:25, zei Walter58: Week 37/2022 besteld Kia Sportage PHEV GT-line Deluxe White, leverweek 9/2023. Gewijzigd in week 1/2023, daarna naar week 12/2023, vandaag bericht dat het week 16/2023 wordt. Geduld hebben dus, hoop dat de levering niet nog verder wordt uitgesteld. Eerder mag wel! Gister bericht gehad dat de verwachte levering week 26/2023 wordt. Quote
Wim-A Geplaatst 10 Februari, 2023 Geplaatst 10 Februari, 2023 1 uur geleden, zei Walter58: Gister bericht gehad dat de verwachte levering week 26/2023 wordt. Quote
MaikelHer Geplaatst 10 Februari, 2023 Geplaatst 10 Februari, 2023 Gister bericht gehad dat de verwachte levering week 26/2023 wordt. En toch blijf ik t gek vinden dat de dealer dit kan zeggen. Of het is een gok… Ik heb contact met Kia NL en zeggen niks te kunnen zien totdat er een VIN nummer door de fabriek in Zilina wordt toegekend. Vanaf dan is het ongeveer 6 weken tot hij afgeleverd kan worden. De dealer krijgt blijkbaar 1 week ervoor het nummer in zijn systeem. Wij hebben week 27/22’ besteld Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Walter58 Geplaatst 10 Februari, 2023 Geplaatst 10 Februari, 2023 45 minuten geleden, zei MaikelHer: En toch blijf ik t gek vinden dat de dealer dit kan zeggen. Of het is een gok… Ik heb contact met Kia NL en zeggen niks te kunnen zien totdat er een VIN nummer door de fabriek in Zilina wordt toegekend. Vanaf dan is het ongeveer 6 weken tot hij afgeleverd kan worden. De dealer krijgt blijkbaar 1 week ervoor het nummer in zijn systeem. Wij hebben week 27/22’ besteld Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik krijg van de leasemaatschappij een email met de volgende tekst: van de dealer hebben wij vernomen dat de verwachte leverdatum van de door u bestelde auto gewijzigd is. Wij vinden het belangrijk dat u hiervan tijdig op de hoogte bent en daarom sturen wij u onderstaand overzicht met de nieuwe verwachte leverdatum. Merk: Kia Sportage ....... Dealer: naam Contactpersoon: naam Origineel geplande leverweek: 1-2023 Nieuwe leverweek: 26-2023 Dus zeg het maar, wie weet op welk moment wat over de levering!! Ik heb geen idee meer het lijkt een black box. Quote
MaikelHer Geplaatst 10 Februari, 2023 Geplaatst 10 Februari, 2023 Ik krijg van de leasemaatschappij een email met de volgende tekst: van de dealer hebben wij vernomen dat de verwachte leverdatum van de door u bestelde auto gewijzigd is. Wij vinden het belangrijk dat u hiervan tijdig op de hoogte bent en daarom sturen wij u onderstaand overzicht met de nieuwe verwachte leverdatum. Merk: Kia Sportage ....... Dealer: naam Contactpersoon: naam Origineel geplande leverweek: 1-2023 Nieuwe leverweek: 26-2023 Dus zeg het maar, wie weet op welk moment wat over de levering!! Ik heb geen idee meer het lijkt een black box.Wellicht houden ze leasemaatschappijen beter op de hoogte omdat ze wellicht meer afnemen dan die ene particulier… haha! Maargoed ik hoop dat wij dan ergens tussen nu en week 37 ook iets horenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Justdigit Geplaatst 11 Februari, 2023 Geplaatst 11 Februari, 2023 7 uur geleden, zei MaikelHer: Wellicht houden ze leasemaatschappijen beter op de hoogte omdat ze wellicht meer afnemen dan die ene particulier… haha! Maargoed ik hoop dat wij dan ergens tussen nu en week 37 ook iets horen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk In het geval van Leaseplan. Zij hebben een aantal productieplaatsen gereserveerd. Waardoor de levertijd in mijn geval op mei staat. 1 Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 11 Februari, 2023 Geplaatst 11 Februari, 2023 8 uur geleden, zei Justdigit: In het geval van Leaseplan. Zij hebben een aantal productieplaatsen gereserveerd. Waardoor de levertijd in mijn geval op mei staat. Wij hebben ook via leaseplan en krijgen al n jaar dezelfde mailtjes met dezelfde tekst en elke keer wordt de leverweek verplaatst. Ze kunnen er helemaal niks van zeggen. Na een jaar wachten staat de verwachte levertijd nu op eind maart, maar ik geloof er niet meer zo in haha Quote
Justdigit Geplaatst 12 Februari, 2023 Geplaatst 12 Februari, 2023 (aangepast) 22 uur geleden, zei Marieke van Hoek: Wij hebben ook via leaseplan en krijgen al n jaar dezelfde mailtjes met dezelfde tekst en elke keer wordt de leverweek verplaatst. Ze kunnen er helemaal niks van zeggen. Na een jaar wachten staat de verwachte levertijd nu op eind maart, maar ik geloof er niet meer zo in haha Ik heb een HEV besteld.... Dus daar zijn de kinderen minder lang bezig om kobalt te delven. Wat ik zo lees hier zijn het de PHEV's die te kampen hebben met ramplevertijden. 12 Februari, 2023 aangepast door Justdigit Quote
Rick O Geplaatst 13 Februari, 2023 Geplaatst 13 Februari, 2023 helaas ook hier vertraging doorgekregen. 1 oktober besteld een GT-Plus HEV rood. Het was eerst begin maart, toen eind april, de leasemaatschappij geeft nu aan 30 juni. Quote
SportagePas Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 Gisteren contact met de dealer gehad. De Sportage PHEV DynamicLine black pearl is aangekomen bij de dealer. Hij moet nog rijklaar gemaakt worden (wat dat dan ook mogen inhouden... hij doet het toch ) Binnen 2 weken kan ik hem waarschijnlijk afhalen. Quote
Kia Jantje Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 21 minuten geleden, zei SportagePas: Gisteren contact met de dealer gehad. De Sportage PHEV DynamicLine black pearl is aangekomen bij de dealer. Hij moet nog rijklaar gemaakt worden (wat dat dan ook mogen inhouden... hij doet het toch ) Binnen 2 weken kan ik hem waarschijnlijk afhalen. Das leuk voor jou - dan is het echte aftellen begonnen Mag ik vragen hoeveel maanden je in totaal nu gewacht hebt op jou Kia Sportage PHEV DynamicLine black pearl.... Quote
GvZ Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 Hoop dat die van ons nu ook komt op de laatst aangegeven leverweek. Mei 2022 besteld en zou eerst week 09-2023 geleverd worden en eind november werd dat week 14-2023. Vorige week nog bij dealer geweest maar nog niets van een VIN-nummer te vinden in het systeem alleen dat hij in Q2-2023 wordt geleverd. Besteld Sportage Hybride Dynamic Plusline Experience green Metallic. Quote
Wim-A Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 5 uur geleden, zei GvZ: alleen dat hij in Q2-2023 wordt geleverd Q2... dat duurt tot en met juni ... Quote
Henri497 Geplaatst 14 Februari, 2023 Geplaatst 14 Februari, 2023 3 uur geleden, zei Wim-A: Q2... dat duurt tot en met juni ... Poeh dan heb je zomaar een jaar levertijd Ik vond zes maanden al veel te lang. Maar ja je hebt weinig keus he. Quote
SportagePas Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 23 hours ago, Kia Jantje said: Das leuk voor jou - dan is het echte aftellen begonnen Mag ik vragen hoeveel maanden je in totaal nu gewacht hebt op jou Kia Sportage PHEV DynamicLine black pearl.... De auto is eind juli 2022 besteld, dus net iets meer dan 6 maanden. (ervan uitgaande dat het niet nog een paar weken duurt voor af te leveren, ik heb nog geen afspraak staan ) Quote
Marieke van Hoek Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 18 uur geleden, zei Henri497: Poeh dan heb je zomaar een jaar levertijd Ik vond zes maanden al veel te lang. Maar ja je hebt weinig keus he. Wij zitten inmiddels op een jaar en nog geen zicht op leverdatum 1 Quote
Jimmy Venema Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 Op 14-2-2023 om 08:21, zei GvZ: Hoop dat die van ons nu ook komt op de laatst aangegeven leverweek. Mei 2022 besteld en zou eerst week 09-2023 geleverd worden en eind november werd dat week 14-2023. Vorige week nog bij dealer geweest maar nog niets van een VIN-nummer te vinden in het systeem alleen dat hij in Q2-2023 wordt geleverd. Besteld Sportage Hybride Dynamic Plusline Experience green Metallic. Vreemd ik heb 11 Juli besteld en de auto maandag 13 february afgehaald. De auto was er al iets eerder, maar ze hadden zoveel auto's verkocht en binnen gekregen, dat het uitleveren de bottleneck was, anders had het denk ik nog wel een weekje eerder gekund. Ging trouwens om een PHEV Dynamic Plus in Lunar Silver. Had best wel wat meer willen betalen voor wat extra opties van de GT Plus, maar vondt de GT uiterlijke dingen niet zo mooi en het geld niet waard. Tov de Dynamic Plus betaal je 3500 meer waarvan een groot deel voor optische onzin dingen, die naar mijn smaak de auto lelijker maken. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak en ik begrijp dat ze het aantal uitvoeringen en opties willen beperken. Quote
MisterBenkie Geplaatst 15 Februari, 2023 Geplaatst 15 Februari, 2023 Op 8-2-2023 om 17:10, zei Marinus 22: Jij hebt waarschijnlijk een HEV besteld deze is gemakkelijker leverbaar, hier zitten niet zo veel extra's op zoals op een PHEV dus minder hoogwaardige chips. Dat klopt maar wel de gtplusline. De reden dat ik voor hev ging was de levertijd. Als ik het zo lees was het een goed besluit. Quote
Headlong Geplaatst 16 Februari, 2023 Geplaatst 16 Februari, 2023 Onze Sportage is deze week aangekomen bij de dealer. In verband met looptijd huidige auto gaan we per 1 april de Sportage rijden. De dealer wist te vertellen dat er wat aanpassingen zijn gedaan aan de uitrusting van de DynamicPlusLine voor NIEUW te bestellen auto's om de levertijden zo kort mogelijk te houden. Als je nu een DPL zou bestellen heb je geen aparte klimaatregeling meer voor de achterpassagiers en heeft alleen de bestuurder nog een auto-functie op de elektrische raambediening, de passagier moet de knop de hele tijd ingedrukt houden. Grootste vertraging voor de leveringen momenteel zijn de Harman-Kardon delen. Quote
Tonny1 Geplaatst 20 Februari, 2023 Geplaatst 20 Februari, 2023 In oktober besteld met een levertijd week 35. Net gebeld door de dealer en hij is er al, over 2 weken ga ik hem ophalen. Het betreft een HEV gt line Quote
Justdigit Geplaatst 20 Februari, 2023 Geplaatst 20 Februari, 2023 Op 16-2-2023 om 20:10, zei Headlong: Onze Sportage is deze week aangekomen bij de dealer. In verband met looptijd huidige auto gaan we per 1 april de Sportage rijden. De dealer wist te vertellen dat er wat aanpassingen zijn gedaan aan de uitrusting van de DynamicPlusLine voor NIEUW te bestellen auto's om de levertijden zo kort mogelijk te houden. Als je nu een DPL zou bestellen heb je geen aparte klimaatregeling meer voor de achterpassagiers en heeft alleen de bestuurder nog een auto-functie op de elektrische raambediening, de passagier moet de knop de hele tijd ingedrukt houden. Grootste vertraging voor de leveringen momenteel zijn de Harman-Kardon delen. Lekker bijdehand om dat achterwege te laten kan dat zo maar?? Mijn kids voelde zich al helemaal de King and Queen met hun eigen klimaatregeling. Ik hoop niet dat ze dit doen met de GT line. Quote
Justdigit Geplaatst 20 Februari, 2023 Geplaatst 20 Februari, 2023 1 uur terug, zei Tonny1: In oktober besteld met een levertijd week 35. Net gebeld door de dealer en hij is er al, over 2 weken ga ik hem ophalen. Het betreft een HEV gt line Ik ben nieuwsgierig of ze de klimaatregeling achter achterwege hebben gelaten of niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.