Ga naar inhoud

E-Niro, of toch niet..


Spades

Aanbevolen Berichten

Bij de dealer hebben ze er nog 3 die niet online staan, waarvan eentje uit 2019 (die wil ik sowieso niet vanwege de 1 fase lader). Eentje is een executive line uit 2021 waarvan de vraag nog is of deze in aanmerking komt voor de subsidie. Deze auto heeft ook een warmtepomp. De subsidie is wel belangrijk, dat scheelt gelijk 2000 euro. Mocht ik er met de dealer niet uit komen dan wordt het zeer waarschijnlijk een hele andere auto. e2008 is een kanshebber. Alhoewel de range minder is zijn ze wel een stuk beter beschikbaar dan een Niro met de opties die ik wil. De opties die ik wil veroordelen mij tot minimaal een DynamicPlusLine.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Off topic hier, maar bijna 320000 km probleemloos met een Clio diesel gereden, misschien geldt 't dan toch niet voor alle franse auto's.

Wat ik ooit aan echte narigheid heb gehad was met een Morris Marina, een Saab 99, een landrover 88 diesel en een Landrover 110 V8.

De, pakweg 24, andere auto's hebben het goed tot redelijk gedaan.......... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb me altijd afgevraagd wat mensen toch met hun auto’s doen, als ze zeggen “koop nooit een Franse auto”. Ik heb mijn leven lang Citroën gereden (6 stuks, allemaal hydropneumatisch dus genoeg kans op problemen) en er werkelijk nog nooit enig probleem mee gehad. 2x BX, 2x Xantia en 2x C5.

De eerste exemplaren reed ik meer dan anderhalve ton, de laatste had ik zelfs bijna 13 jaar en over de 3½ ton aan kilometers. Die had ik eigenlijk op willen rijden (ws 6 ton), ware het niet dat ziekte en daardoor de achteruitgang van mijn lijf me noopte tot een auto met hogere instap. 🤷‍♂️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, als de GPS antenne kapotvriest in winterberg en je dus op je telefoon terug moet navigeren.. de airco radiator na 4 jaar doorgeroest is en wat stomme luchtslangetjes richting turbo kapotgaan waardoor je in limp modus rijdt en dat alles gebeurt in grofweg een jaar tijd gaat je vertrouwen wel flink achteruit in die auto. Ik weet niet goed wat je als bereider daar voor invloed op hebt. Ohja, en de compleet uitgescheurde wang van de stoel. Toegegeven het was een ex lease met meer dan 1,5 ton op de teller maar toch. Ik zeg dan ook niet dat ze allemaal slecht zijn, maar er zijn wel modellen (iets van een laguna geloof ik) die er uit springen in negatief. Net zoals je geluk kunt hebben kun je ook pech hebben. Ik heb tot nog toe gewoon de beste ervaringen met japanners en nu dus Koreanen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn buurman heeft een gele bus van de anwb. Hem neem ik altijd mee als ik een auto ga kopen, die weet echt bijna alles van auto’s en de veel voorkomende problemen. Die zegt altijd: alles prima, maar als je naar een Franse auto gaat kijken, blijf ik thuis. Zegt altijd dat ongeveer 6-7 van de 10 pech gevallen een Franse auto is. Vaak elektrische problemen, zelfde geldt voor Italiaanse auto’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 hours ago, gjcvro said:

Tsja, als de GPS antenne kapotvriest in winterberg en je dus op je telefoon terug moet navigeren…

Ah, die goeie oude tijd dat je met een ongedetailleerde wegenkaart op reis ging en toch alles wist te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 hours ago, Leon van Haren said:

Mijn buurman heeft een gele bus van de anwb. Hem neem ik altijd mee als ik een auto ga kopen, die weet echt bijna alles van auto’s en de veel voorkomende problemen. Die zegt altijd: alles prima, maar als je naar een Franse auto gaat kijken, blijf ik thuis. Zegt altijd dat ongeveer 6-7 van de 10 pech gevallen een Franse auto is. Vaak elektrische problemen, zelfde geldt voor Italiaanse auto’s. 

20 jaar in Franse auto’s gereden, nooit wat mee gehad, geen dure reparaties, laat staan pech. 10 jaar in een VW Polo, vast zittende koppelingsplaten, kapotte brandstofpomp (gelukkig net van de snelweg af) en vele dure reparaties, waarna ik het helemaal zat was en vorig jaar juli een e-niro bestelde.

aangepast door pinguins
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei pinguins:

Ah, die goeie oude tijd dat je met een ongedetailleerde wegenkaart op reis ging en toch alles wist te vinden.

Ja, dat was dezelfde tijd dat we alleen mannen en vrouwen kenden, we niet overal wat van hoefden te vinden en je af en toe iemand tegenkwam. Allemaal historie.

En ja, er ligt ook nog een papieren kaart in de auto, maar de charme daarvan is lang vervlogen, en het is echt laatste redmiddel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga maar eens op vakantie naar Italië of Spanje. Kijk maar eens wat er vaak langs de weg staat met pech. 7 van de 10 een Renault. Vooral de Megane is een drama bak. Ook de Peugeot heeft met 3008 een drama bak uitgebracht. Ik zeg niet geen Franse auto maar wel geen Renault voor mij. Doen die Aziaten het een stuk beter. Meneer ANWB heeft groot gelijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De 2021 Kia E Niro die ik eerder aanhaalde is nog steeds een goede kandidaat. Het is echter geen Executive zoals de dealer eerder meldde maar een DynamicPlusLine voor de subsidie zit dat wel goed. Deze auto is echter 3000 euro duurder dan de auto die ik al gekocht had met uiteindelijk op de kleur en een warmtepomp na, dezelfde specificaties. Deze twee dingen zijn echter geen 3000 euro waard dus ik hoop morgen dan eindelijk uitzicht te krijgen op een door mij zo gewenste elektrische auto. Iets bijbetalen voor de warmtepomp vind ik nog tot daar aan toe, maar geen 3000 euro. Morgen het eind oordeel..

Uiteindelijk is de enige Kia die ik in mijn leven gekocht heb de enige auto geweest die met onverklaarbare foutcodes in de garage blijft staan. De andere voertuigen zijn op mijn allereerste auto na, foutloos gebleven. Je moet soms wel eens een beetje geluk hebben en met goed en tijdig onderhoud voorkom je veel ellende. De enige raadgever over wat een goed of slecht model is zijn uiteindelijk de statistieken, hoe vaak op de 100 auto's gaat een auto stuk en wat kost het dan gemiddeld om het te laten repareren. Volgens mij blijft geen merk vrij van een positie in die statistiek. Die laten toch echt niet altijd zien dat Franse auto's slecht zijn en Duitse of Koreaanse auto's goed ;)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens de consumentenbond en hun onderhoudsonderzoek onder de leden. Toont toch wel echt aan dat de fransen het niet goed doen. Natuurlijk zijn er mensen die een Renault hebben en nooit problemen hebben gehad maar door de boot genomen is het geen goed merk. Ook heeft elk merk wel mindere modellen. Verbazingwekkend staat de Tesla helemaal onderaan. 

 

 

 

Merk Cijfer
 1. Mitsubishi 8,4
 2. Suzuki 8,3
 3. Mazda 8,2
 4. Subaru 8,1
 5. Honda
Mini
Toyota
8,0
 8. Kia 7,6
 9. BMW
Seat
7,4
11. Mercedes-Benz
Lexus
7,3
13. Hyundai 7,2
14. Dacia 6,9
15. Fiat 6,8
16. Alfa Romeo
Skoda
6,7
18. Nissan
Opel
6,6
20. Volvo 6,5
21. Peugeot 6,4
22. Audi 6,3
23. Ford
Renault
6,2
25. Citroën 6,1
26. Volkswagen 6,0
27. Tesla 5,2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...