Rick Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 Ik twijfel voor mijn nieuwe sportage 5 erg over welke banden ik er nu onder wil leggen, de huidige Sportage 2011 heb ik All-Seasons van Vredestein Quatrac Pro. All Seasons scheelt een banden wissel, en past best wel bij het klimaat in NL, maar zijn misschien minder comfortabel dan zomer/winter? De standaard banden bij levering zijn Michelin zomerbanden, met levering gaan we de nazomer/winter waarschijnlijk snel in. Meteen de banden omwisselen/wegdoen is ook zonde, maar als we toch de winter in gaan is een extra set(en andere velgen) ook zonde. Wat doen jullie en waarom? Quote
Machlo Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 (aangepast) Heb wel geen Sportage 5, maar een Picanto. Sinds dit weekend zitten er Goodyear Vector’s all-seasons gen. 3 op. Ik wil het eens gaan proberen. Winters zijn de laatste jaren droevig. Altijd zomerbanden blijven rijden, maar het zal je maar gebeuren dat je toch, op een koude ochtend, in de rondte gaat (of erger). Had winterbanden er op zitten nu, maar vind het verschil met deze all-seasons groot. Wat rij-eigenschappen betreft, geluid, comfort veel prettiger dan die winterbanden. Moet nog even de verschillen gaan voelen tov de zomerbanden, maar tot nu toe geen klachten! 28 Februari, 2022 aangepast door Machlo 1 Quote
Rick Geplaatst 28 Februari, 2022 Topic Starter Geplaatst 28 Februari, 2022 Dus je vindt het comfort zelfs Beter dan de winterbanden? Ligt misschien nog aan een merk verschil? Ik heb ook het liefste All-Seasons, maar zonde om nieuwe banden meteen te wisselen/'weg te gooien'. Quote
Machlo Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 Merk zal zeker meetellen bij het gevoel. Had Hankook winterbanden. Ik vond ze ook stugger sturen dan nu, de Goodyears. Je junky de banden altijd nog verkopen, maar gaat waarschijnlijk ook tegen je gevoel in om goeie (?) nieuwe banden te wisselen…..ik had ze online gekocht. Scherp geprijsd, kan K.F. niet tegenop (scheelt 29,- per band ). 1 Quote
xxxxx Geplaatst 5 Maart, 2022 Geplaatst 5 Maart, 2022 Ik heb mijn kia Sportage meteen met 4 seizoenen banden besteld. Heb ik met mijn laatste 3 nieuwe auto's ook zo gedaan en dat is goed bevallen. 1 Quote
Rick Geplaatst 6 Maart, 2022 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2022 Op 5-3-2022 om 10:34, zei Charley Kurvers: Ik heb mijn kia Sportage meteen met 4 seizoenen banden besteld. Heb ik met mijn laatste 3 nieuwe auto's ook zo gedaan en dat is goed bevallen. Welke heb je gekozen en voor hoeveel heb je ze kunnen 'omruilen' als ik mag vragen Quote
motorfanatic Geplaatst 6 Maart, 2022 Geplaatst 6 Maart, 2022 Ik zou de gemonteerde Michelins lekker laten zitten, een van de beste zomerbanden die er zijn! De winters hier stellen toch niks voor! Zou het een enkel keertje glad zijn, dan rijd je een keertje niet! Zo doe ik het ongeveer! Ik heb trouwens een Kia Rio van 2018. 1 Quote
xxxxx Geplaatst 11 Maart, 2022 Geplaatst 11 Maart, 2022 Welk merk weet ik nog niet maar de laatste keren heb ik Vredestein Quatrac 5 4 -seizoenenbanden gehad. Bijbetaling was 450 euro, maar die heb ik weg kunnen strepen met onderhandelen net zoals de lakbescherming. 1 Quote
Rick Geplaatst 11 Maart, 2022 Topic Starter Geplaatst 11 Maart, 2022 9 uur geleden, zei Charley Kurvers: Welk merk weet ik nog niet maar de laatste keren heb ik Vredestein Quatrac 5 4 -seizoenenbanden gehad. Bijbetaling was 450 euro, maar die heb ik weg kunnen strepen met onderhandelen net zoals de lakbescherming. Zo, de mijne vroeg 800 met inruil banden die erop liggen. Ook die Vredestein. Lakbescherming? Dat inwaxen bedoeld u? Quote
OttoS Geplaatst 23 April, 2022 Geplaatst 23 April, 2022 Ik heb er Michelin PA5 winterbanden bij. Dealer kon ze niet leveren, maar had er geen problemen mee als ik ze zelf op Internet zou kopen, wel zo goedkoop. Als de Sportage geleverd wordt leggen ze de winterbanden op de extra bestelde velgen incl TPMS. Ik heb gekozen voor aparte winterbanden vanwege de wintersport. Op besneeuwde weggetjes presteren die toch echt beter dan all-seasons. Het hele setje kostte wel zo'n € 2300. En 2 keer per jaar de kosten van wisselen en opslag natuurlijk. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.