Justdigit Geplaatst 26 April, 2023 Geplaatst 26 April, 2023 5 uur geleden, zei Rick: Grappig, wat kun je nog meer via spraak? ook de stoelen haha Of dat ding wat de lucht afsluit van buiten, weet de naam niet..? Ja stoelen ook "activeer schietstoel".... Panoramadak gaat open en boem.... Nee hahaha stoelen niet. Maar media, navigatie... Bellen op naam nummer etc klimaatinstellingen (geen recirculatie) Het weer opvragen. Best veel... En ook best accuraat. Quote
Rick Geplaatst 27 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 27 April, 2023 Op 26-4-2023 om 20:03, zei Justdigit: Ja stoelen ook "activeer schietstoel".... Panoramadak gaat open en boem.... Nee hahaha stoelen niet. Maar media, navigatie... Bellen op naam nummer etc klimaatinstellingen (geen recirculatie) Het weer opvragen. Best veel... En ook best accuraat. Helaas schietstoel werkte niet, jammer wel een gemis. Voor de rest vast te veel om te vinden zonder complete handleiding van al de te spreken functies. Beetje proberen dus. Quote
Henri497 Geplaatst 28 April, 2023 Geplaatst 28 April, 2023 18 uur geleden, zei Rick: Voor de rest vast te veel om te vinden zonder complete handleiding van al de te spreken functies. Beetje proberen dus. Verrek dat is grappig, heb eerst wel behoorlijk moeten zoeken hoe e.e.a. te activeren maar heb het gevonden. Ik had al tig keer op die display zitten duwen zonder resultaat en toen zag ik die knop op het stuur pas. Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb maar je komt op een geven moment ook in een soort instellingsmenu terecht waar bepaalde "spraakopdrachten" beschreven staan. En inderdaad zaken als een andere radiozender, airco aan/uit, temperatuur instellen gaat prima met die spraakherkenning. Quote
Rick Geplaatst 29 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2023 17 uur geleden, zei Henri497: Verrek dat is grappig, heb eerst wel behoorlijk moeten zoeken hoe e.e.a. te activeren maar heb het gevonden. Ik had al tig keer op die display zitten duwen zonder resultaat en toen zag ik die knop op het stuur pas. Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb maar je komt op een geven moment ook in een soort instellingsmenu terecht waar bepaalde "spraakopdrachten" beschreven staan. En inderdaad zaken als een andere radiozender, airco aan/uit, temperatuur instellen gaat prima met die spraakherkenning. Oh dat menu ben ik nog niet tegen gekomen Weet trouwens iemand of je ergens kunt instellen dat die FM kiest ipv DAB? of dat die automatisch wisselt? bij mij is die nog nooit naar FM gewisseld ondanks vaak geen bereik. Quote
Henri497 Geplaatst 29 April, 2023 Geplaatst 29 April, 2023 5 uur geleden, zei Rick: Oh dat menu ben ik nog niet tegen gekomen Als je de stuurknop indrukt en die lavalamp op je display springt aan zie ook linksboven "info" staan. Als je die aanklikt zie je de verschillende mogelijkheden. Inderdaad wel grappig dat mevrouw telkens twintig graden zegt maar wel de juiste temperatuur instelt. Nou kan ik natuurlijk zeggen dat dat typisch vrouwen is maar dat zou niet politiek correct zijn 3 Quote
Justdigit Geplaatst 30 April, 2023 Geplaatst 30 April, 2023 23 uur geleden, zei Rick: Oh dat menu ben ik nog niet tegen gekomen Weet trouwens iemand of je ergens kunt instellen dat die FM kiest ipv DAB? of dat die automatisch wisselt? bij mij is die nog nooit naar FM gewisseld ondanks vaak geen bereik. Nou inderdaad, ik zou ook graag willen om handmatig FM te selecteren. Ik kom net terug vanuit Frankrijk. En ik heb me kapot ge-irriteerde over de DAB functie. Je kan ook niet handmatig de lijst verversen. Slam! Bv. Blijft een heel tijd in de lijst staan terwijl je m niet meer kan luisteren. Op 28-4-2023 om 17:42, zei Henri497: Verrek dat is grappig, heb eerst wel behoorlijk moeten zoeken hoe e.e.a. te activeren maar heb het gevonden. Ik had al tig keer op die display zitten duwen zonder resultaat en toen zag ik die knop op het stuur pas. Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb maar je komt op een geven moment ook in een soort instellingsmenu terecht waar bepaalde "spraakopdrachten" beschreven staan. En inderdaad zaken als een andere radiozender, airco aan/uit, temperatuur instellen gaat prima met die spraakherkenning. Als je de spraakherkingstoets indrukt. Dan komt er een scherm op het display. Daar kun je een knop indrukken om allerlei opdrachten te bekijken, die je kunt gebruiken. TIP: Als je Android Auto gebruikt en je drukt de spraakknop lang in dan kun je spraak voor je Android Auto gebruiken. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 April, 2023 Geplaatst 30 April, 2023 Op 29-4-2023 om 11:38, zei Rick: Oh dat menu ben ik nog niet tegen gekomen Weet trouwens iemand of je ergens kunt instellen dat die FM kiest ipv DAB? of dat die automatisch wisselt? bij mij is die nog nooit naar FM gewisseld ondanks vaak geen bereik. Via de linkerknop op het stuur wissel je eenvoudig tussen verschillende modussen dus ook tussen Dab+ en Fm Quote
Rick Geplaatst 30 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 30 April, 2023 34 minuten geleden, zei BarneyRubble: Via de linkerknop op het stuur wissel je eenvoudig tussen verschillende modussen dus ook tussen Dab+ en Fm Daarmee wissel ik alleen tussen mijn opgeslagen zenders? Geen FM wissel? Quote
Wim-A Geplaatst 1 Mei, 2023 Geplaatst 1 Mei, 2023 Op 30-4-2023 om 11:10, zei Justdigit: TIP: Als je Android Auto gebruikt en je drukt de spraakknop lang in dan kun je spraak voor je Android Auto gebruiken. En als je CarPlay met de kabel aangesloten hebt kun je met de spraakknop ook Siri bedienen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Gisteren een tulpenroute in Drenthe gereden, maar mis ik nu toch de dagteller die alle gereden kilometers bij houd totdat je het zelf reset.? Zodra je begint te rijden registreerd hij de " rit info " deze zie je gelijk als je de auto stopt of voor die tijd opvraagt. Start je daarna de auto weer dan begint de " rit info " weer opnieuw en is de vorige data weg, een dagteller die het totaal bij houd heb ik dus tot dit moment nog niet kunnen opvragen? Quote
Geer00 Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 (aangepast) 4 minuten geleden, zei BarneyRubble: Gisteren een tulpenroute in Drenthe gereden, maar mis ik nu toch de dagteller die alle gereden kilometers bij houd totdat je het zelf reset.? Zodra je begint te rijden registreerd hij de " rit info " deze zie je gelijk als je de auto stopt of voor die tijd opvraagt. Start je daarna de auto weer dan begint de " rit info " weer opnieuw en is de vorige data weg, een dagteller die het totaal bij houd heb ik dus tot dit moment nog niet kunnen opvragen? Klopt! Ik ervaar dat ook als een gemis. Geldt overigens ook over het ritverbruik. 2 Mei, 2023 aangepast door Geer00 Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Op 30-4-2023 om 14:01, zei Rick: Daarmee wissel ik alleen tussen mijn opgeslagen zenders? Net nog even gekeken, van FM naar Dab+ lukt dus wel via de modus knop, anderom dus blijkbaar weer niet. Quote
Smollie Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Klopt! Ik ervaar dat ook als een gemis. Geldt overigens ook over het ritverbruik.Je kan wel de totale tijd en/of de teller na tanken op nul zetten wanneer je maar wil .Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 (aangepast) 4 uur geleden, zei Smollie: Je kan wel de totale tijd en/of de teller na tanken op nul zetten wanneer je maar wil . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Na elke tankbeurt reset ie hem direct automatisch op 0 en telt dan weer bij elkaar op tot de volgende tankbeurt, 2 Mei, 2023 aangepast door BarneyRubble Quote
Henri497 Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 1 uur terug, zei BarneyRubble: Na elke tankbeurt reset ie hem direct automatisch op 0 en telt dan weer bij elkaar op tot de volgende tankbeurt, Maar dat kan je zelf instellen als je dat zou willen, en als je dat uitzet loopt hij gewoon door. Kijk, die rit teller daar kan je niets mee, als je tijdens een lange rit even pauzeert staat dat ding toch weer op nul. Als je zo graag een dagteller wil gebruik je daar gewoon die "vanaf tankbeurt" teller voor. Dan zou je de laatste teller voor de kilometers met een volle tank kunnen gebruiken, dan mis je alleen de totaalstand. Is maar net wat je zelf belangrijk vind. Heb zelf per ongeluk na de eerste keer tanken die "totaal" teller op nul gezet dus die klopt al niet meer met het totaal gereden kilometers. Quote
Smollie Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 Maar dat kan je zelf instellen als je dat zou willen, en als je dat uitzet loopt hij gewoon door. Kijk, die rit teller daar kan je niets mee, als je tijdens een lange rit even pauzeert staat dat ding toch weer op nul. Als je zo graag een dagteller wil gebruik je daar gewoon die "vanaf tankbeurt" teller voor. Dan zou je de laatste teller voor de kilometers met een volle tank kunnen gebruiken, dan mis je alleen de totaalstand. Is maar net wat je zelf belangrijk vind. Heb zelf per ongeluk na de eerste keer tanken die "totaal" teller op nul gezet dus die klopt al niet meer met het totaal gereden kilometers.Dat bedoelde ik dus ook Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Rick Geplaatst 2 Mei, 2023 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2023 10 uur geleden, zei BarneyRubble: Net nog even gekeken, van FM naar Dab+ lukt dus wel via de modus knop, anderom dus blijkbaar weer niet. Heb jij dit dan misschien ingesteld dat die knop deze functie krijgt? Quote
Rick Geplaatst 2 Mei, 2023 Topic Starter Geplaatst 2 Mei, 2023 5 uur geleden, zei BarneyRubble: Na elke tankbeurt reset ie hem direct automatisch op 0 en telt dan weer bij elkaar op tot de volgende tankbeurt, Ps, jou prive chat kan ik niet eens meer openen, laad niet, wss door bijlage Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Mei, 2023 Geplaatst 2 Mei, 2023 33 minuten geleden, zei Rick: Ps, jou prive chat kan ik niet eens meer openen, laad niet, wss door bijlage Heb je zojuist een prive bericht met bijlage gestuurd, was al een tijdje met de Moderator Jheroen hiermee bezig geweest en laatst werkte het weer maar heb hem zojuist ook weer bericht hierover. Quote
PascalK Geplaatst 25 Mei, 2023 Geplaatst 25 Mei, 2023 Hallo, Sinds kort de Sportage PHEV Dynamic Plusline. Wat mij stoort is dat de line control (lijnweg markering controle) iedere keer weer aanstaat bij een rit, ook al heb ik deze de vorige keer via de settings uitgeschakeld. Dat moet een sw bug zijn. Verder is laden via kabel bij publieke laadpaal een ramp. De helft van de keren wil het laden niet starten. Er is een zware 3 fase kabel meegeleverd terwijl er in de sportage maar een 1 fase omvormer ingebouwd zit. Verder sinds vandaag merk ik dat als accu leeg is en verbrandingsmotor werkt, er veel toeren gemaakt worden en het lang duurt voordat automaat opschakelt. Herkenbaar bij iemand? Groet, Pascal Quote
ldzwolle Geplaatst 25 Mei, 2023 Geplaatst 25 Mei, 2023 (aangepast) 44 minuten geleden, zei PascalK: Hallo, Sinds kort de Sportage PHEV Dynamic Plusline. Wat mij stoort is dat de line control (lijnweg markering controle) iedere keer weer aanstaat bij een rit, ook al heb ik deze de vorige keer via de settings uitgeschakeld. Dat moet een sw bug zijn. Verder is laden via kabel bij publieke laadpaal een ramp. De helft van de keren wil het laden niet starten. Er is een zware 3 fase kabel meegeleverd terwijl er in de sportage maar een 1 fase omvormer ingebouwd zit. Verder sinds vandaag merk ik dat als accu leeg is en verbrandingsmotor werkt, er veel toeren gemaakt worden en het lang duurt voordat automaat opschakelt. Herkenbaar bij iemand? Groet, Pascal Ja dat heb ik ook, en ook het ontgrendelen werkte vaak niet... De garage kan er niks aan aanpassen omdat er geen stelmogelijkheid op zit,,, Er is echter een simpele workaround. bij het laden na het aanbieden van de pas de stekker aan de auto kant iets omhoog tillen totdat deze vergrendeld (je hoort de motor). Bij het loskoppelen na het verwijderen van de kabel uit de laadpaal de stekker iets omhoog tillen en met de afstandsbediening / sleutel de portieren ontgrendelen. sinds dien nooit meer problemen 25 Mei, 2023 aangepast door ldzwolle Quote
BarneyRubble Geplaatst 27 Mei, 2023 Geplaatst 27 Mei, 2023 Op 25-5-2023 om 21:48, zei PascalK: Hallo, Sinds kort de Sportage PHEV Dynamic Plusline. Wat mij stoort is dat de line control (lijnweg markering controle) iedere keer weer aanstaat bij een rit, ook al heb ik deze de vorige keer via de settings uitgeschakeld. Dat moet een sw bug zijn. Verder is laden via kabel bij publieke laadpaal een ramp. De helft van de keren wil het laden niet starten. Er is een zware 3 fase kabel meegeleverd terwijl er in de sportage maar een 1 fase omvormer ingebouwd zit. Verder sinds vandaag merk ik dat als accu leeg is en verbrandingsmotor werkt, er veel toeren gemaakt worden en het lang duurt voordat automaat opschakelt. Herkenbaar bij iemand? Groet, Pascal Rijd nu bijna een jaar ook de PHEV DynamicPlus. De Line Controll schakelt idd zichzelf bij het opnieuw starten steeds aan en dit is niet uit te zetten bij mij. Verder heb ik ook direct gemerkt dat op benzine bij het wegrijden de motor ook eerst een hoop toeren maakt voordat hij uiteindelijk opschakelt, ik ga dit in Juni bij de eerste beurt zeker aangeven. Ik zelf heb bij het laden via mijn eigen wallbox geen problemen en hetzelfde geld voor openbaar laden, stekkers er in, auto op slot, kia pass of App met scanner voor de laadpaal en direct laden, bij het uitzetten eerst de pas/app er weer voor, daarna de auto ontgrendelen en de stekkers verwijderen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Juni, 2023 Geplaatst 2 Juni, 2023 Ik houd met dit lange droge weer graag mijn ruitenwisserbladen schoon alleen die aan de achterkant krijg ik niet met de schakelaar naar de beneden stand zodat je er bij kan want zo verborgen onder die spoiler kom je er echt niet bij, weet iemand hoe dit wel lukt.? Quote
cees Geplaatst 2 Juni, 2023 Geplaatst 2 Juni, 2023 3 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik houd met dit lange droge weer graag mijn ruitenwisserbladen schoon alleen die aan de achterkant krijg ik niet met de schakelaar naar de beneden stand zodat je er bij kan want zo verborgen onder die spoiler kom je er echt niet bij, weet iemand hoe dit wel lukt.? zie filmpje 2 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 Juni, 2023 Geplaatst 3 Juni, 2023 23 uur geleden, zei cees: zie filmpje Geweldig, thanks. Ga het morgen meteen proberen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.