Ga naar inhoud

Kinderbugs en Ergernisjes Sportage 5


Rick

Aanbevolen Berichten

Op 3-3-2023 om 17:33, zei BarneyRubble:

Dit is eerder besproken, ben benieuwd of iemand hier al melding van heeft gemaakt en wat de reactie bij de Dealer was

Ter herinnering, dit zie je onder het achterraam spoiler aan de linker en rechterkant, zal een soort opvulling/demping zijn maar ik vindt het echt niet netjes.

20230303_172648.jpg

20230303_172658.jpg

Ik zag vanmiddag in Ter Aar een Groene Sportage PHEV en denk de DynamicPlus versie, splinternieuw ( kenteken met een S, misschien iemand hier op het forum ) en zag dat daarbij deze Demping/Opvulling totaal niet te zien was, het hoort dus zeer zeker niet zoals bv nu bij mij het geval is, Kia heeft hier vast van geleerd, ik zit er echt aan te denken dit aan mijn dealer te gaan melden en het netjes laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Ik zag vanmiddag in Ter Aar een Groene Sportage PHEV en denk de DynamicPlus versie, splinternieuw ( kenteken met een S, misschien iemand hier op het forum ) en zag dat daarbij deze Demping/Opvulling totaal niet te zien was, het hoort dus zeer zeker niet zoals bv nu bij mij het geval is, Kia heeft hier vast van geleerd, ik zit er echt aan te denken dit aan mijn dealer te gaan melden en het netjes laten maken.

Ik heb zonet nog even gecheckt en bij mij is er totaal geen demping of opvulling aanwezig.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zag vanmiddag in Ter Aar een Groene Sportage PHEV en denk de DynamicPlus versie, splinternieuw ( kenteken met een S, misschien iemand hier op het forum ) en zag dat daarbij deze Demping/Opvulling totaal niet te zien was, het hoort dus zeer zeker niet zoals bv nu bij mij het geval is, Kia heeft hier vast van geleerd, ik zit er echt aan te denken dit aan mijn dealer te gaan melden en het netjes laten maken.

Sowieso melden aan dealer , zie mijn foto’s hierboven ( op 03.03 gepost) . Als je wil probeer ik er wat duidelijkere te maken om aan je dealer te laten zien
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden, zei Patrick T.:

Ik heb zonet nog even gecheckt en bij mij is er totaal geen demping of opvulling aanwezig.

Hoi Patrick, bedankt voor het kijken.

Of het is perfect afgesneden of gebruiken ze nu bij de nieuwe modellen hier iets anders voor. Van welke Datum is jou Sportage ?

Kan je mij misschien een foto ervan mailen.?

Ik heb zojuist mijn Dealer gemaild met de vraag of het bij mij netjes gemaakt kan worden. Ik laat hier weten hoe dit afloopt.

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei Smollie:


Sowieso melden aan dealer , zie mijn foto’s hierboven ( op 03.03 gepost) . Als je wil probeer ik er wat duidelijkere te maken om aan je dealer te laten zien

Graag Smollie, kan je mij die dan mailen ook ?

Van welke datum is jou Sportage ?

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


De mijne was in december nog niet in productie ik was er toen bij dealer langsgegaan en auto was nog niet ingepland. Dus die is eind december op zijn vroegst in productie gegaan, waarschijnlijk begin januari. Na productie was de mijne wel vrij vlot op transport, zal een van de laatste op de trein of zo zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een ieder bedankt voor de reactie's, mijn Sportage is op 14-02-22 besteld en op 24-05-22 afgeleverd dus een poos eerder geproduceerd. Is er nog iemand die +/_ van deze productie datum een Sportage heeft en het ook heeft.?

Diegene die het nu niet hebben zijn dus allemaal een stuk jonger, er was er èèntje hier die het wel had maar niet zo zichtbaar als bij mij.🤔 ben benieuwd op de reactie van mijn dealer.🙄

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, zei BarneyRubble:

Een ieder bedankt voor de reactie's, mijn Sportage is op 14-02-22 besteld en op 24-05-22 afgeleverd dus een poos eerder geproduceerd. Is er nog iemand die +/_ van deze productie datum een Sportage heeft en het ook heeft.?

Diegene die het nu niet hebben zijn dus allemaal een stuk jonger, er was er èèntje hier die het wel had maar niet zo zichtbaar als bij mij.🤔 ben benieuwd op de reactie van mijn dealer.🙄

Yep, ik heb dat ook. Geleverd op 15-06-2022. Besteld in februari 2022. Erg slordig ziet het er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, zei Peerke07:

Yep, ik heb dat ook. Geleverd op 15-06-2022. Besteld in februari 2022. Erg slordig ziet het er uit.

Over 3 maanden eerste beurt. Ik zal dan wel vragen hoe en wat. Het ziet er niet uit, maar de auto rijdt er niet minder om 😉.

20230313_090449.jpg

20230313_090457.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 6-3-2023 om 22:21, zei Rick:

Is niet erg haha,

Ik heb dat ook geprobeerd, ook bij de dealer, alle standjes en zalfjes :P maar helaas, de mijne zit toch echt scheef erin en sluit niet gans aan aan de linker kant. Dus rammelt nog behoorlijk bij bochten en bulten.

 

Kun je eens voor me met de vingers voelen en kijken of die goed aansluit bij jou aan de bovenkant over de achterlampen heen? en links en rechts evenveel gaapt?

Wederom niet zo'n snelle opvolging 😳.

 

Er zit wel een klein verschil tussen de linker en rechter kant, maar dat leidt er bij mij niet toe dat de rammel niet weg te krijgen is.

 

Aansluiting bij dakrand links:

20230313_090517.jpg.13982117298ebb14463c01aeb16d5aa3.jpg

 

Aansluiting bij dakrand rechts

20230313_090530.jpg.7123bea8b0fffd178746de748ef7bc45.jpg

 

Aansluiting boven achterlicht links

20230313_090549.jpg.6affbca633fbf9b31e8b22a0267f1cf0.jpg

 

Aansluiting boven achterlicht rechts

20230313_090559.jpg.aaf2292e82247619999ef5ae8ea7592f.jpg

 

Afwijking is echt minimaal, ik schat maximaal 1 mm of minder.

 

aangepast door Peerke07
Link naar reactie
Delen op andere sites


51 minuten geleden, zei Peerke07:

Wederom niet zo'n snelle opvolging 😳.

 

Er zit wel een klein verschil tussen de linker en rechter kant, maar dat leidt er bij mij niet toe dat de rammel niet weg te krijgen is.

 

Aansluiting bij dakrand links:

Aansluiting bij dakrand rechts

Aansluiting boven achterlicht links

Aansluiting boven achterlicht rechts

 

Afwijking is echt minimaal, ik schat maximaal 1 mm of minder.

 

Dank voor de reactie :)

Bij mij zit er wel iets meer verschil in, ik ben al de showroom modellen nagelopen en die zijn allemaal kaars recht.

Ik moet terug om er naar te laten kijken, ze weten nog niet wat eraan te doen.

Bij mij rammelt die ook als je eraan schud, sluit gewoon niet gans vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor diegene die dit dus hebben.

Zojuist bericht van mijn Dealer gehad en het is een bekend voorkomend probleem en ze gaan het bij mijn eerste onderhoudsbeurt onder garantie in orde maken.😉

Dus Peerke07, voor jou onderhoudsbeurt dit doorgeven en dan moet het bij jou ook goed komen🤔

20230303_172658.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, zei Kenniani:

Ik denk idd dat alleen de wat oudere het hebben, mijne is in november geleverd en heeft het niet.

Klopt dus inderdaad, we weten nu wel dat het bekend is bij KIA en dat het onder garantie opgeknapt moet worden 😉

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei BarneyRubble:

Klopt dus inderdaad, we weten nu wel dat het bekend is bij KIA en dat het onder garantie opgeknapt moet worden 😉

Ben blij dat ik het opnieuw aandacht heb gegeven, nu weten alle sportage rijders die dit ook hebben dat het nu bekend is bij KIA en zij het onder garantie kunnen laten fixen.😉👊

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei Kenniani:

Ik denk idd dat alleen de wat oudere het hebben, mijne is in november geleverd en heeft het niet.

Ik heb op mijn kop onder die spoiler gehangen maar zie niks. Nog sterker ik ze helemaal geen dempingsspul zitten.  Kan het ook nog dat dat spul er helemaal niet op/in zit? Ik bedoel, zou je het altijd moeten kunnen zien?  (augustus 2022)

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, zei Henri497:

Ik heb op mijn kop onder die spoiler gehangen maar zie niks. Nog sterker ik ze helemaal geen dempingsspul zitten.  Kan het ook nog dat dat spul er helemaal niet op/in zit? Ik bedoel, zou je het altijd moeten kunnen zien?  (augustus 2022)

Volgens mijn dealer gaat hij het bij mij,

"terug duwen" zo noemde hij het, het hoort eronder en moet gewoon niet te zien zijn, het is voor de Demping en Opvulling van de spoiler.🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, zei BarneyRubble:

Volgens mijn dealer gaat hij het bij mij,

"terug duwen" zo noemde hij het, het hoort eronder en moet gewoon niet te zien zijn, het is voor de Demping en Opvulling van de spoiler.🤔

Haha nee het is voor geluiden en krassen op het achterraam wat een BS. Terug duwen kun je zelf ook. 

Ik vermoed dat dit een eerste productierun oplossing is geweest... Slechts speculatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


46 minuten geleden, zei Justdigit:

Haha nee het is voor geluiden en krassen op het achterraam wat een BS. Terug duwen kun je zelf ook. 

Ik vermoed dat dit een eerste productierun oplossing is geweest... Slechts speculatie. 

Zo hoort het dus, waarom dan niet over de hele lengte als het volgens jou alleen voor geluiden en krassen is ???🤔

 

Screenshot_20230314_162346_Gallery.jpg

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


46 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Zo hoort het dus, waarom dan niet over de hele lengte als het volgens jou alleen voor geluiden en krassen is ???🤔

 

Screenshot_20230314_162346_Gallery.jpg

Omdat daar een bolling zit. Dan komt de rest "hoger" te zitten. 

aangepast door Justdigit
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht overbodig maar voortaan je sleutels van de kia in een blikje bewaren.

Auto van Ko werd voor zijn neus gestolen: 'Ik dacht: wat gebeurt hier?' | RTL Nieuws

Dit issue speelt bij heel veel merken met keyless entry.
Heeft het harde piepen bij het achteruit rijden toch nog een voordeel 's nachts 🤣.

aangepast door R2D2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...