Jump to content

Kinderbugs en Ergernisjes Sportage 5

Rick

Recommended Posts

6 minuten geleden, zei Henri497:
6 minuten geleden, zei Henri497:

Maar hij remt dan weer wel voor fietsers en voetgangers.

Zeker? :P 

Edited by Rick

2 uur geleden, zei Henri497:

Bijna zeker, maar ik zoek nog een proefpersoon😊

hahah dat bedoel ik :P de heg kon geen kant op..

Via remote controll stopt die wel als ik mezelf als proefpersoon gebruikte..

21 uur geleden, zei Rick:

Morgen naar de dealer, hij zegt dat die het wel moet hebben/werken.

Sportage heeft het indd niet, vanaf 30kmh zou die pas vanzelf remmen bijbijnabotsing 
Met stapvoets rijden niet, wegens anders lastiger met parkeren. Jammer, knopje aan uit ervoor zou de oplossing zijn geweest met parkeren. 

Betreft kofferbak, mijne lijkt alsof het indd 'los' zit, rammelt maar weten nog niet precies wat er rammelt. Even afwachten nog.

Op 4-2-2023 om 19:03, zei Rick:

Sportage heeft het indd niet, vanaf 30kmh zou die pas vanzelf remmen bijbijnabotsing 
Met stapvoets rijden niet, wegens anders lastiger met parkeren. Jammer, knopje aan uit ervoor zou de oplossing zijn geweest met parkeren. 

Betreft kofferbak, mijne lijkt alsof het indd 'los' zit, rammelt maar weten nog niet precies wat er rammelt. Even afwachten nog.

Je kan wel de parkeerhulp voorkant, automatisch laten inschakelen bij langzaam rijden. Dat helpt in ieder geval de heg te ontwaren.

Edited by Peerke07

Op 29-1-2023 om 11:59, zei Rick:

Klopt het dat de Sportage alleen achteruit zelf remt om een botsing te voorkomen? vooruit heeft die met proberen nog nooit op de 'rem' getrapt. kan er zo een heg me inrijden..
achteruit gaat die vol op de noodrem.

Geeft hij bij jouw wel een melding in het scherm dat je moet remmen? Ik heb dat al een paar keer gezien bij mij, maar remmen doet hij niet, bij achteruit trapt hij ook bij mij wel op de rem.

7 uur geleden, zei Kenniani:

Geeft hij bij jouw wel een melding in het scherm dat je moet remmen? Ik heb dat al een paar keer gezien bij mij, maar remmen doet hij niet, bij achteruit trapt hij ook bij mij wel op de rem.

Melding maar nog nooit ingegrepen zonder CC.

8 uur geleden, zei Peerke07:

Je kan wel de parkeerhulp voorkant, automatisch laten inschakelen bij langzaam rijden. Dat helpt in ieder geval de heg te ontwaren.

Waar vind jij deze optie dan? ik heb nml alles aanstaan.. (zover ik weet)

38 minuten geleden, zei Kenniani:

Ik heb deze optie altijd aan staan, maar dat is toch alleen dat camera aanspringt als je vooruit aan het parkeren bent?

Nope dat zijn echt twee verschillende zaken. Wat jij volgens mij bedoelt is dat de achteruit rijd camera nog een aantal seconden aan blijft terwijl je al vooruit rijdt. Bij een bepaalde snelheid springt die dan weer uit.

Die Parking distance warning is als je langzaam rijdt je een melding van de parkeersensoren aan de voorkant krijgt als je ergens dicht bij komt. Als je die "aan" hebt staan zal je de waarschuwing horen als er iemand voor de auto langsloopt.  En dat kan je dus uitzetten als je dat zou willen.

7 minuten geleden, zei Kenniani:

Dat is toch hetzelfde, mijn voor sensoren staan dus altijd op scherp met deze optie aan, en als hij wat detecteerd dan springt voor camera aan.

Ik snap hem, ik heb voor geen camera ik heb de "net niet GT line" die heeft dat niet;-)

1 uur terug, zei Henri497:

Ik snap hem, ik heb voor geen camera ik heb de "net niet GT line" die heeft dat niet;-)

Jaa dat klopt, maar dan alsnog is diegene wat er dan voor zou steken gewoon plat, want remmen doet die niet vanzelf 😛  

Even iets heel anders, het is inmiddels bekend dat de PHEV bij echt koud weer, onder de 10gr bijvoorbeeld niet snel alleen elektrisch rijd, hij heeft dan vaak de hulp van de benzinemotor nodig, echter wanneer je de climatcontrole uit zet rijd hij wel onder de 10gr volledig elektrisch, sommige hier adviseren dan de climat uit te laten en de stoel/stuur verwarming aan te zetten maar dan krijg je weer snel beslagen ramen.

Maar nou ben ik op zoek naar de juiste stand/instellingen met climatecontrol uit van de luchttoevoer die net zoals je vroeger met auto's die nog geen airco  hadden maar kon je wel warme ( vuile lucht in dit geval ) binnen laten komen via de ventilatieroosters zodat het en warm blijft en je geen beslagen ramen meer krijgt en je onder de 10gr wel volledig elektrisch blijft rijden.

Ik vind dit voor de PHEV rijders die deze auto hebben aangeschaft om zoveel mogelijk op accu te kunnen rijden een mooi discussie punt.

3 uur geleden, zei BarneyRubble:

maar kon je wel warme ( vuile lucht in dit geval ) binnen laten komen via de ventilatieroosters zodat het en warm blijft

Tja, wanneer je vol elektrisch rijdt is er geen warmte om binnen te brengen. Daar heb je denk ik toch de benzinemotor voor nodig.

Op 8-12-2022 om 20:07, zei DennisHenzen:

Ik weet niet of dit 'probleem' al eens eerder besproken is; en of het uberhaupt bij anderen een probleem oplevert.

Zie links de afbeelding van de schoen van mijn vrouw (maat 38,5). Zij blijft regelmatig achter de rand van de vloermat 'hangen'. Bij de dealer een andere (afbeelding rechts) laten maken. Probleem opgelost. 

Verder merk ik dat bij stevig optrekken en opschakelen (handbak) naar z'n 2 het lijkt alsof de auto even stilvalt. Volgende week naar de dealer voor het inbouwen van het lederen interieur en de trekhaak; zal dit dan eens onder de aandacht brengen. Verder bevalt de auto prima... (op de opstart melodie en dat 'binnen de lijnen rijden' gedoe na).

IMG_5279.jpg

IMG_5280.jpg

Mijn vrouw heeft ook last van de open ruimte van de mat bij gaspedaal. Deze foto met mat sluit goed aan. Waar heb je deze mat vandaan? 

Problemen met de velg, nog iemand die dit heeft of weet wat dit is?

De 'lak' lijkt hier wel niet glanzend en er zitten witte vlekjes etc op.

eerste is normaal, de 2de en 3de fotos betreft de 'defecte' velg

Glans.jpg

Mat.jpg

matwit.jpg

De kia connect app laat bij mij niet de meest recente gegevens zien zoals de kilometer teller onder voertuigrapport.

Als ik de app start als ik de in de auto zit en de auto aan is klopt het wel heel even maar maar zodra ik uit de auto ben gaat hij weer terug naar de verkeerde gegevens.
Ik heb de app al een keer verwijderd maar dat helpt niet. Denk dat het een bug is.