Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rijd nu twee weken in mijn HEV DynamicPlus en heb nog geen problemen ervaren, maar dat zegt nog niet zoveel. Mijn vorige auto Opel Grandland met panorama-dak had erg veel problemen met DAB. Tot nu toe voor mij een verbetering.

Geplaatst

Rij nu ruim een jaar met mijn PHEV DynamicplusLine en al maanden geen enkel probleem ( meer ) met het DAB+ Signaal.

Op 1 puntje na, zodra ik van huis rijd moet ik een in/uitrit op en altijd precies op dezelfde plek op dat stukje weg is het ontvangst 2 sec. weg.🤭

Maar verder al maanden geen enkel probleem.🤔

Geplaatst

Op de antennekaart van Nederland ( https://antennekaart.nl/kaart/fixed-wireless?lat=51.47872355&lng=5.36098906&zoom=12&providers=kpn,prorail,t-mobile,tele2,unknown,vodafone ) zie ik als ik naar straalverbindingen kijk dat nabij de A58 tussen Oirschot en Eindhoven een bijna geheel parallel lopende straalverbinding aanwezig is. Ik heb daar dan ook de hele tijd geen ontvangst.

Ook op andere locaties waar straalverbindingen de snelweg kruisen heb ik korte uitval, maar nergens zo lang als bij die lange parallelloop.

Ik vermoed dat de filters in de KIA de zeer hoge frequenties van de straalverbindingen (GHz bereik) niet goed wegfilteren. De frequenties voor DAB liggen tussen de 174 - 230 MHz.

Vermoeden bij mij is dat KIA dus in ieder geval in mijn auto geen goed werkend filter heeft ingebouwd.

• Like 2
Geplaatst

Het lijkt te verbeteren, maar alsnog veel wegval en geen bereik.

Geplaatst
Op 8-7-2023 om 19:56, zei Rick:

Het lijkt te verbeteren, maar alsnog veel wegval en geen bereik.

Kijk eens waar het signaal uitvalt en vergelijk met de antenne kaart. Ik denk dat het locaties zijn waar de straalverbindingen zitten. Als dat zo is, dan zou het voor KIA eigenlijk een peulenschil moeten zijn om een ontstoring filter in te bouwen.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 30-6-2023 om 17:01, zei BarneyRubble:

Rij nu ruim een jaar met mijn PHEV DynamicplusLine en al maanden geen enkel probleem ( meer ) met het DAB+ Signaal.

Op 1 puntje na, zodra ik van huis rijd moet ik een in/uitrit op en altijd precies op dezelfde plek op dat stukje weg is het ontvangst 2 sec. weg.🤭

Maar verder al maanden geen enkel probleem.🤔

Vandaag een groot verschil gemerkt zeg, zoals hierboven vermeld heb ik thuis en in de omgeving daarvan zuid-holland aan de kust dus zogoed als geen signaal verlies.

Maar vandaag reed ik in Hoogeveen richting het Centrum, het maakte echt niet uit welke radiozender ik had aanstaan maar bij allemaal bijna of geheel geen signaal meer, pas toen ik de A28 richting Assen weer op reed kwam het signaal weer normaal terug, zo erg had ik het dus nog niet meegemaakt met het verschil van ontvangst van Dab+ in Zuid-Holland vs Drenthe.

• Thanks 1
Geplaatst

Tsja Hoogeveen, dan vraag je er ook gewoon om, hebben ze daar al wel stromend water tegenwoordig? 🤭   Geintje mensen, maar serieus mijn signaal valt alleen ooit weg als ik voorbij zo'n mega KPN toren rijdt en dan altijd op precies dezelfde plek. Verder echt nooit.

• Haha 1
Geplaatst

NPO verhoogt aantal uitzendlocaties voor DAB+ voor betere bereikbaarheid

De Nederlandse Publieke Omroep gaat de exploitatie van DAB+ aan een ander bedrijf geven. Door samen te werken met Broadcast Partners in plaats van KPN zouden radiouitzendingen via DAB+ beter te ontvangen moeten zijn op locaties als de Wadden en in Zeeland.

De NPO werkt per 1 september samen met Broadcast Partners. Tot dat moment wordt de exploitatie van het uitzenden van DAB+ door KPN verzorgd.

Met de nieuwe samenwerking wordt onder andere het aantal uitzendlocaties voor DAB+ verhoogd. Nu zijn er nog 46 plekken in Nederland waar radiozenders via DAB+ worden uitgezonden, maar vanaf 1 september zijn dat er 61. De NPO zegt dat op sommige plekken de ontvangst daardoor beter moet worden. Dat moet onder andere op de Waddeneilanden gebeuren, net als in de Zuid-Hollandse en de Zeeuwse eilanden.

Niet dat ik veel signaal verlies had waar ik rij maar wie weet welke verbetering dit gaat brengen

• 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...