mika kjelld Geplaatst 18 Juni, 2013 Geplaatst 18 Juni, 2013 Nee, dat is helemaal niet leuk om te lezen.. Het gaat dus nergens over en de consument wordt gewoon belazerd. nee zo bedoel ik het niet natuurlijk is het niet leuk maar het gaat erom dat ze het nu toegeven dat het verbruik wat ze in de fabriek opgeven nooit haalbaar is en en dat we op deze manier zeker belazerd worden maar het is wel zo dat een heleboel forumleden nu beter begrijpen dat het niet aan hun ligt maar dat de autos niet zo zuinig zijn als word gezegd natuurlijk zijn de verschillende verbruiksmetingen hier op het forum en dat blijft wel raar de 1 rijdt 1op 19 en de ander 1 op 15 dat begrijp ik ook niet 1 Quote
spoekie28 Geplaatst 18 Juni, 2013 Geplaatst 18 Juni, 2013 Nu mijn dealer heeft mijn pico 3 dagen bij hun zicht gehouden en iemand elke dag woon en werk verkeer laten rijden hij heeft 200 kilometer ermee gereden...en kwam uit op een gemiddelde van 15,2....en heeft in die periode ook een half uur in de file gestaan anders had hij de een op 18 wel gehaald werd mij door deze persoon verteld!! Nu dit een op 18 lijkt mij wel wat overdreven,maar ik heb wel vertrouwen in het mij vertelde!! Nu speelt het weer ook wel mee.....in de winter zal het verbruik wel hoger zijn!!! Sja ik rijd namelijk veel in de stad wat mijn verbruik ook hoger maakt!! Kortom ik accepteer nu mijn verbruik en moet maarv gaan genieten van mijn toch wel zeer mooie pico!!! Groet Eddij!!! 2 Quote
SlamJam Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 Ik heb even zitten lezen om te kijken of er verschil is tussen euro 95 en 98 en ik kwam een bericht tegen dat je op 98 meer kmters rijdt dan op 95... Kan een picanto met 1.0 blokje BP Ultimate 98 verdragen? Het zal ongeveer 1 euro duurder zijn op een volle tank dus om het een paar keer te testen? Quote
bigmac Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 als je op de link hieronder klikt, kom je bij mijn verbruiksoverzicht op spritmonitor.Als je daar op de '+' klikt naast 'Verbrauch', dan zie je o.a. hoe het verbruik is met de verschillende brandstofsoorten die ik getankt heb de afgelopen 2 jaar. E10 5.11 l/100km 24.857 km und 1.270 l Premium 95 5.23 l/100km 11.926 km und 624 l Super=witte pomp euro 95 5.26 l/100km 24.918 km und 1.310 l Normalbenzin 91 5.25 l/100km 1.591 km und 84 l Sonstige 5.68 l/100km 737 km und 42 l Ik rij normaal gesproken het zuinigst op E10, bv gisteren getankt(en dat was dus gereden met E10):710km met 35,14 L ==> 1 op 20,2. Quote
bigwade Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 Ik rij normaal gesproken het zuinigst op E10, bv gisteren getankt(en dat was dus gereden met E10): 710km met 35,14 L ==> 1 op 20,2. Toch bijzonder spul, die maistroep Quote
joepnd Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 Toch bijzonder spul, die maistroep Iemand die Argos Blue One 95 (E15) al heeft geprobeerd? Quote
Specialmade Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 Iemand die Argos Blue One 95 (E15) al heeft geprobeerd? Kijk hier eens daar staat het e.e.a. over deze (nieuwe) brandstof. Grtz. Specialmade Quote
bigwade Geplaatst 19 Juni, 2013 Geplaatst 19 Juni, 2013 Zag gisteren een posting met de vermelding van bruine plekken in de zuigerwanden van een 1.2 motor. Is dat vanwege die roestbenzine ? Je kunt ook cola aan je tank toevoegen ipv water, haha ! Blijft alles mooi schoon..... Quote
Twijfelaar Geplaatst 22 Juni, 2013 Geplaatst 22 Juni, 2013 Ik heb mijn picanto sinds gisteren een jaar. Alle tankbeurten heb ik netjes bijgehouden dus tijd om de balans op te maken: Motor: 1,25 handgeschakeld Rijgedrag: defensief maar niet truttig, 100-110 km/h op de autoweg Gereden kilometers: 26857 Getankte liters: 1572 Werkelijk verbruik; 17,09 km/l of 5,85 l/100km Verbruik volgens de BC: 5,3 l/100km Wat ik duidelijk gemerkt heb is dat de zuinige waardes is ik vorig jaar zomer haalde (gem. 1:18), dat ik daar in de winter alleen nog maar van kon dromen (gem. 1:16), hoe ik ook mijn best deed. En nu het weer zomer is wederom makkelijk 1:18 haal zonder veel moeite te doen. Ik ben niet helemaal tevreden, had gehoop dat ik gemiddeld 1:18 zou halen, maar ben ook niet echt ontevreden want 1:17 (werkelijk verbruik) voor een 85pk auto is feitelijk best zuinig. Quote
biancaa Geplaatst 23 Juni, 2013 Geplaatst 23 Juni, 2013 427 gereden 21 liter getankt 1:20 dat met airco aan afgelopen week. Quote
Creative Name Geplaatst 23 Juni, 2013 Geplaatst 23 Juni, 2013 Zag gisteren een posting met de vermelding van bruine plekken in de zuigerwanden van een 1.2 motor. Is dat vanwege die roestbenzine ? Je kunt ook cola aan je tank toevoegen ipv water, haha ! Blijft alles mooi schoon..... Dat is niet zo best als dat echt zo is, vlekken in je cilinderwanden en zuigers is puur oververhitting.. Quote
bigmac Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Getankt bij Tango omdat het zo goedkoop was(1,639) en de tank bijna leeg: 682 km met 30,8 L ==> 1 op 22,1 (bc 4,5) 1 Quote
Panzerwulf Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Ik blijf je prestaties met je picanto knap vinden bigmac. Ik zou bijna bij je in de leer willen al is het zo dat jij de 1.0 rijd die net wat zuiniger is uiteraard Ikzelf rijd met mijn 1.25 picanto en 195/45R15 banden gemiddeld 1 op 20.4. De bandendruk heb ik staan op 2.5 voor en 2.5 achter. Gemiddelde snelheid op de snelweg is 110. Als ik harder ga rijden lijkt het net alsof er een aantal sluisdeuren opengaan in de benzinetank en gaat t verbruik hard de verkeerde kant op. Verder is het gewoon rustig optrekken en stoplichten anticiperen. De airco heb ik alleen aanstaan als het echt warm is. Als de airco in gebruik is stijgt het verbruik zeker wel met 10 procent. Quote
WJD Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Ik verbaas me ook over die cijfers, er zijn er maar weinig op het forum die dergelijke cijfers halen, naar mijn mening is een 1.0 niet zuiniger dan een 1.2 die 1.0 moet meer werken verrichten en bij gas geven zijn ze niet bepaald zuinig volgens de boordcomputer. Als ik optrekt, geeft hij al een verbruik van 20-25 liter op de 100 km........, nog niet eens plankgas.... Dus heel rustig optrekken dan scheelt het een liter of 10-15 op het display. @bigmac, welke olie zit er in jou blokje ? Quote
bigmac Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Ik rij met de standaardolie en zonder airco (behalve als het echt heet wordt; zo'n 10x per jaar dus). Maar wat het verschil maakt; (behalve lichte rechtervoet) is het feit dat de meeste van mijn ritten 30-75 minuten duren en over 80 km wegen zonder noemenswaardig oponthoud of files. De motor komt dus goed op temperatuur en dan kan de picanto best zuinig zijn. Stadsverkeer blijft een drama voor het verbruik. Quote
WJD Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Duidelijk, inderdaad als je net zo tussen de 60-80 rijdt constant, en dan zonder veel optrekken stoppen, dan gaat het prima, Boosdoender is denk ik ook het optrekken, ook als je rustig optrekt zit je zo aan de 10--15 liter . Snelweg, moet je niet harder dan 100-110 Wij krijgen die van ons niet zuiniger dan 1-17 en een beetje. Terwijl we die zelfe afstanden met dezelfde berijder(s) voorheen met 2x Peugeot 107 (2008 en 2010+automaat) veel zuiniger reden , zelf 1-22 ! Nu hebben we een 2013 auto met start-stop systeem en is met pijn en moeite 1-17 te halen........... Quote
spoekie28 Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Nu mijn dealer heeft mijn pico 3 dagen bij hun zicht gehouden en iemand elke dag woon en werk verkeer laten rijden hij heeft 200 kilometer ermee gereden...en kwam uit op een gemiddelde van 15,2....en heeft in die periode ook een half uur in de file gestaan anders had hij de een op 18 wel gehaald werd mij door deze persoon verteld!! Nu dit een op 18 lijkt mij wel wat overdreven,maar ik heb wel vertrouwen in het mij vertelde!! Nu speelt het weer ook wel mee.....in de winter zal het verbruik wel hoger zijn!!! Sja ik rijd namelijk veel in de stad wat mijn verbruik ook hoger maakt!! Kortom ik accepteer nu mijn verbruik en moet maarv gaan genieten van mijn toch wel zeer mooie pico!!! Groet Eddij!!! Quote
WJD Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Een leuke luxe auto maar een benzineslurper, 95gr co uitstoot geeft men op, volgens spritmonitor kom ik op 135 gr uit. Daar had ik hem niet voor gekocht, we kunnen er hier op het forum de lang en breed over blijven praten maar zuinig wordt ie niet. Zodra ik weer bij de dealer kom, zal ik hem dit nog eens onder zijn neus wrijven, eerlijkheid duurt het langst. Quote
bigwade Geplaatst 27 Juni, 2013 Geplaatst 27 Juni, 2013 Ik zou echt als ik jou was gewoon terug gaan naar die Peugeot 107. Daar was je tenslotte heel blij en gelukkig mee. Die Picanto ben je denk ik zo kwijt; hij staat al in de grondverf Quote
WJD Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 Qua lakwerk zijn de auto's inderdaad ook niet zo best, Na deze nooit meer, maar niet afdwalen van het onderwerp. Quote
Creative Name Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 En toch kan het... Ik woon in het centrum van Den Haag, voor mij duurt het in de spits minstens 20 minuten voordat ik bij de snelweg ben. Dus alleen maar stoppen en optrekken stoppen optrekken. Mijn eigen Audi zuipt gewoon 1 op 6 dat stukkie, verbruik Picanto: 5,8/6,1 op 100km op datzelfde stukkie. Ik ben toevallig dit weekend met vrouwmens en m'n zoontje naar de Boogaard (winkelcentrum) geweest, verbruik dwars door Den Haag centrum naar Rijswijk: volgens de bc 5,2/100km. Je moet dan wel rijden als een opgewarmd lijk maar ook weer niet dusdanig dat je een gevaar op de weg vormt, gewoon rustig met het verkeer meerijden. Er is echter maar 1 (!) manier hoe ik aan dat verbruik kom, namelijk als ik consistent dit schema volg: Versnelling 1: schakelen naar 2 bij 2500 toeren Versnelling 2: schakelen naar 3 bij 2500 toeren En nou komt het: de vier sla ik vaak over. Ik rij van 1 naar 2 naar 3 en rij in z'n 3 door naar het streepje van 55 km/u en zet hem daarna gelijk in z'n vijf. Hou je dan je voet lichtjes op je gaspedaal dan gaat het blok niet brommen en blijf je gewoon je snelheid houden en je verbruik daalt naar 5,* per 100km op je bc. De vier gebruik ik alleen voor het meekomen met het verkeer de snelweg op en in de stad als er van die lulletjes voor je rijden met 42km/u en je er niet langs kan want dan is de 5e een versnelling te hoog. Voorts wil ik toch een kanttekening bij het verbruik van BigMac plaatsen. Dat verbuik is natuurlijk in geen enkele verhouding met mensen die in de Randstad wonen bijvoorbeeld. Ergens met 80km/u op een B weg rondtokkelen heeft natuurlijk niks met een reël verbruik te maken en bied dan, naar mijn mening, geen referentiepunt qua verbruik. Als ik met de Picanto van m'n vriendin op een B weg precies 80km/u ga rijden zakt het verbruik ook naar 3,8/100km op de bc. Vraag is of dat representatief is voor mensen die in de drukke steden wonen, lijkt me van niet. Om een lang verhaal heel kort te maken: Je moet zó je rijstijl aanpassen dat je zowat alleen maar met het verbruik bezig ben tijdens het rijden en dat kan ook niet de bedoeling zijn, maar het kán dus wel... 2 Quote
LED-Lightning Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 Ik woon zelf in de stad en moet naar mijn werk dus een stuk 30/50, ik moet ook een collega halen een stukje verderop in de stad zelf, een stuk provinciaal en een stuk snelweg, en toch krijg ik ook best mooie waarden met mijn Rio 1.2 benzine, je hoeft er dus niet alleen 80 km wegen voor te rijden bedoel ik maar te zeggen. Ik woon dan wel niet meer in de randstad, maar ook in Roermond is het aansluiten in de spits Ik ben nu op de helft van mijn huidige tank en het bc verbruik schommelt tussen 4.5 en 4.6, dus als alles goed gaat wordt dit ook weer een mooi verbruik bij de komende tankbeurt! Quote
WJD Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 Ik woon zelf in de stad en moet naar mijn werk dus een stuk 30/50, ik moet ook een collega halen een stukje verderop in de stad zelf, een stuk provinciaal en een stuk snelweg, en toch krijg ik ook best mooie waarden met mijn Rio 1.2 benzine, je hoeft er dus niet alleen 80 km wegen voor te rijden bedoel ik maar te zeggen. Ik woon dan wel niet meer in de randstad, maar ook in Roermond is het aansluiten in de spits Ik ben nu op de helft van mijn huidige tank en het bc verbruik schommelt tussen 4.5 en 4.6, dus als alles goed gaat wordt dit ook weer een mooi verbruik bij de komende tankbeurt! Jij rijdt een RIO , hier in dit topic gaat het over het verbruik van de Picanto, daar zit al verschil qua verbruik tussen de 1.0 en 1.2 uitvoering Quote
LED-Lightning Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 Mag een eigenaar van een Rio hier niet reageren dan? De Rio is groter, zwaarder, en daarom leek het mij wellicht toch interessant om hier te posten Quote
WJD Geplaatst 28 Juni, 2013 Geplaatst 28 Juni, 2013 Mag een eigenaar van een Rio hier niet reageren dan? De Rio is groter, zwaarder, en daarom leek het mij wellicht toch interessant om hier te posten Natuurlijk mag jij reageren, alleen denk ik dat het geen nut heeft om dit te vergelijken met het verbruik van de Picanto, waar het onderwerp over gaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.