Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over de brandstof: Dat blijft een lastige discussie, het gaat er mij om dat de dealer met bruikbare tips komt. En dat die in praktijk ook daadwerkelijk werken.

De dealer heeft het met brandstof over dat auto's zelfs slecht gaan lopen omdat 1 liter brandstof minder energie kent dan een liter van een "a merk"

Ik ben blij met de tips en alle beetjes helpen, het zal dus voornamelijk aan rijstijl liggen wat je verbruik doet en welke stukken je rijdt, en indien je rijstijl ander is zijn de consequenties daar..

Geplaatst

Ik lees deze verhalen met verbazing en ik laat een ieder in zijn/haar waarde t.a.v. beleving en bevindig qua benzineverbruik.

Ik heb bij het lezen van deze topic echter wel heel erg het gevoel dat velen alleen gefixeerd zijn op het benzineverbruik en minder op de lol die de Picanto geeft.

Voor mij geldt dat gecontroleerde benzineverbruik totaal niet en voor mij geldt autorijden naast plezier, dat het ook leuk en ontspannend moet zijn. Dat betekent dat ik met autorijden op zich bezig ben en niet of mijn rechtervoet al dan niet zwaar is, wat gevolgen heeft voor het benzineverbruik. Wat inherent is aan de zwaarte van mijn rechtervoet.

Op momenten en wegen waar ik plakgas kan rijden, doe ik dat en voor mij weegt het verhoogd benzinegebruik dan niet op tegen de lol of kick van dat moment.

BaBaCC

Geplaatst

Ik lees deze verhalen met verbazing en ik laat een ieder in zijn/haar waarde t.a.v. beleving en bevindig qua benzineverbruik.

Ik heb bij het lezen van deze topic echter wel heel erg het gevoel dat velen alleen gefixeerd zijn op het benzineverbruik en minder op de lol die de Picanto geeft.

Voor mij geldt dat gecontroleerde benzineverbruik totaal niet en voor mij geldt autorijden naast plezier, dat het ook leuk en ontspannend moet zijn. Dat betekent dat ik met autorijden op zich bezig ben en niet of mijn rechtervoet al dan niet zwaar is, wat gevolgen heeft voor het benzineverbruik. Wat inherent is aan de zwaarte van mijn rechtervoet.

Op momenten en wegen waar ik plakgas kan rijden, doe ik dat en voor mij weegt het verhoogd benzinegebruik dan niet op tegen de lol of kick van dat moment.

BaBaCC

Ik denk dat we beiden willen; plankgas kunnen rijden met een verbruik van 1:20! Anders zijn wij Nederlanders niet tevreden! :D

Geplaatst

11.951 445,0 23,33 fuel_1.pngtire_1.pngwegsoort_1.pngwegsoort_2.pngrijstijl_2.png 41,64 5,24

1 op 19,1

Ben erg tevreden met het verbruik sinds we op zomerbanden rijden :)!

@BaBaCC Ik koop persoonlijk een A-segment auto niet voor de 'kick' maar om mij voor een acceptabele prijs per kilometer van A naar B te brengen. De fabrieksopgave is bij elke recente auto een illusie, maar om een acceptabel verbruik te halen (< 20% van de fabrieksopgave is voor mij een acceptabele waarde) moet er erg veel moeite gedaan worden bij de Picanto.

Met onze andere auto haal ik zonder moeite gemiddelde waardes van ongeveer 15% van de fabrieksopgave af. Deze auto wordt veel meer in de stad gebruikt en er wordt bij deze auto minder op het verbruik gelet. Wanneer de auto gebruikt wordt op dezelfde route als waar de Picanto het meest gebruikt wordt zit het verbruik zelfs onder de 10% wanneer dezelfde rijstijl gehanteerd wordt.

Geplaatst

Ik heb mijn auto ook op o.a. zijn benzineverbruik aangeschaft. Ik rijd nogal wat kilometers (3000/maand), wat natuurlijk wel betaald moet worden. Maar ik heb, ook met zuinig rijden, wel veel plezier in het rijden in mijn Picanto. Ik stap met plezier in en een uur later na een relaxed ritje weer uit.

Blij met het uiterlijk, binnenkant, stoelen, sturen, remmen, bediening etc.

Er zijn maar weinig dingen die me minder bevallen; de kofferruimte bv (maar goed, zo vaak heb ik die niet nodig) en het stadsverbruik (en hoevaak rijd ik nu helemaal in de stad?).

Maar goed, omdat ik dus zoveel kilometers maak, is dat voor mij wel een belangrijk punt.

Geplaatst

Helder heren. Het was geen kwestie van aanvallen of zo.

Zoals ik al schreef vel ik geen oordeel over ieders eigen afwegingen en beweegredenen. Het was mee een constatering van mijn kant.

Dat een ieder maar uit de Pica haalt, want hij/zij verwacht!

BaBaCC

Geplaatst

Ik denk dat we beiden willen; plankgas kunnen rijden met een verbruik van 1:20! Anders zijn wij Nederlanders niet tevreden! :D

@BabaCC,

Aha je heb helemaal gelijk,maar mijn Kia Picanto rijdt max 190 km per uur. :ninja: ....gaat dan heel erg duur worden met verbruik benzine en

bekeuringen,en dan ook mijn rijbewijs weg....moet ik mijn auto ook nog verkopen...helemaal geen plezier meer!!!! :no:

Geplaatst

Hahahahaha....dat is dan pas zuinig, Spoekie28!!

BaBaCC

Geplaatst

Vanmorgen op weg naar kantoor 25 km voor onze gezamelijke werkplek door een collega ingehaald(grote audi, rijdt 100 op 80 km wegen en haalt in waar het kan).

20 minuten later stapt ze net uit haar auto als ik de parkeerplaats oprij. Dus heeft haar 20 seconden voordeel gebracht, door verkeerslichten, rotondes, verkeer op straat.

Maar zij rijdt gestressed 1 op 10 en ik relaxed 1 op 20 :)

Geplaatst

Vanmorgen op weg naar kantoor 25 km voor onze gezamelijke werkplek door een collega ingehaald(grote audi, rijdt 100 op 80 km wegen en haalt in waar het kan).

20 minuten later stapt ze net uit haar auto als ik de parkeerplaats oprij. Dus heeft haar 20 seconden voordeel gebracht, door verkeerslichten, rotondes, verkeer op straat.

Maar zij rijdt gestressed 1 op 10 en ik relaxed 1 op 20 :)

Als je een Audi kan , wil rijden maak je je niet druk over het verbruik en de benzineprijs.

Dat heb ik met de Picanto.

Geplaatst

Als je een Audi kan , wil rijden maak je je niet druk over het verbruik en de benzineprijs.

Dat heb ik met de Picanto.

Het enige wat mij stoort is de belachelijk kleine benzinetank. Waarom deze niet wat meer inhoud gegeven?

Geplaatst

Ik ga even met de discussie over zuinig rijden en plezier hebben meedoen. Met mijn vaders Toyota Cerrera heb ik echt neiging om altijd 130 te rijden omdat de feeling onder het rijden heel anders is dan in mijn Picanto. Met Picanto heb ik meer neiging om 110 te vasthouden omdat deze auto op die snelheid het fijnst rijdt. daarmee rijd ik dus ook meteen zuinig. Uiteraard doe ik ook best om zuinig te rijden. Het kan dus prima samen :-).

Vandaag getankt: 610km met 31,93 liter = 1 op 19,1 :tt1:.

Hopelijk wordt het snel weer wat warmer, dan ga ik proberen om 1 op 20 te halen.

• Like 1
Geplaatst

Eerste takje leeg gereden 1:12,5 hahaha denk nog steeds dat ik in me snelle bmw rij..

Kijk niet naar de verbruiksmeter, eco uitgezet. en lekker rijden.

is toch altijd nog beter dan 1:4,7 :wink:

ooo ik rij 80% stads verkeer.

Geplaatst

Gisteren getankt: 513 km 24,42 liter E10(1,689/ltr) in Duitsland.

verbruik 1 op 21,0 (bc gaf aan 4,6)

Dat begint al ergens op te lijken. Warmer weer => zuiniger.

Geplaatst

Hallo,

Ik wil een nieuwe kia picanto 1.0 gaan kopen. Ik heb alle 27 pagina's doorgelezen.

Zoals ik van jullie hoor is het fijne auto alleen 1 van de belangrijkste dingen dat hij niet erg zuinig rijd ( op aantal mensen na). Dus ik begin langzaam wel te twijfelen. Want ik wil hem ook voor zuinigheid kopen.

Ik heb ook nog aantal vraagjes waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen:

Zijn de onderdelen duur? Hiervoor had ik een peugot en dat zijn 1 van de duurste onderdelen maar kan niet zo goed vinden of kia picanto duur is in onderhoud ( onderdelen).

Mijn tweede vraag is de ecodynamics helpt dit echt met oa brandsofverbruik? Zag dat dit 200 euro extra kost maar ik vraag me meer af of het ook daadwerlijk helpt. Wil best 200 euro extra betalen maar moet het wel een meerwaarde hebben.

Alvast bedankt

Groeten Berry

Geplaatst

Geen idee wat onderdelen kosten, maar verwacht dat je dit de komende jaren niet zult merken ivm garantie.

Als ECO-dynamics €200 had gekost toen wij hem bestelde had ik het gedaan, maar toen was het ruim €350 geloof ik en dat was niet rendabel op lange termijn.

Over het verbruik, een ei onder het gaspedaal kan gunstige getallen teweeg brengen. Had de banden opgepompt tot iets van 2.6-7 (de dealer was not amused) waarschijnlijk veroorzaakte dat een deel van het vervelende stuurfgedrag, aldus dealer. Nu weer terug naar standaard druk van 2.1, kijken wat het verbruik gaat doen.

Let ook even goed op het stuurgedrag als je een proefrit gaat maken, de onze is nu afgesteld (uitlijning was goed aldus dealer) en had al de nieuwste software. Ben nog niet helemaal tevreden.

Geplaatst

Picanto rijdt wel zuinig op buitenwegen en snelwegen (onder 110km/u). Wat hem slecht qua verbruik maakt is het optrekken van 0 naar 50 in het stadsverkeer. Kijk dus even naar de routes die je het meest zult rijden. Hij kan prima 1 op 18 - 1 op 20 met ~10 km stad en ~100km buitenwegen en snelwegen halen, uiteraard met een ei onder het pedaal. Ik reken ongeveer 10 keer meer buitenwegen/snelwegen tegenover stadsverkeer voor lage verbruik. Let ook op dat een automaat meer verbruikt dan een handgeschakeld bak.

Geplaatst

Hoi mijn Pico die met ISG geleverd zou worden, is gewijzigd doordat er en anulering was bij de dealer.

order was wit alles in kleur, met ISG.

Wij staan altijd met auto in versnelling en dus geen voordeel ISG verder was wit met zwarte spigel deur grepen sprekender(mijn mening).

De dealer had nu een op levering voor 20 april.

We hebben direct de deal gesloten.

Pico Wit zwarte spigel zwarte grepen, antraciet/metaliek 15 inch Anzio velgen, 195/45 banden, comfort pak.

Heb net 320 km gereden auto bevalt goed, verbruik volgen B.C 6.4l/100km?.

Zal bij volgende tank uitrekenen wat het verbruik echt is.

Groet Peter

Geplaatst

Oke dank jullie. Ja heb gekeken isg kost 200 euro extra. Nou ik rij vooral snelweg en 80 wegen, heb maar heel minimaal stadswegen. Ja, dat had ik idd gelezen, wil dan ook idd geen automaat.

Maar viel me op dat de meeste aan het klagen waren over het verbruik. Ik ga er vooraf al niet vannuit dat de picanto het verbruik heeft van wat kia zegt. Maar ik ga er wel vannuit dat met snelwegen/80km wegen dat het 1 op 20 rijd ( natuurlijk het ei op het gaspedaal)

Geplaatst

@Cerberius

Dat gaat dan wel lukken.

Geen enkele auto haalt het verbruik dat door de fabrikant is opgegeven. De Picanto is volgens test van alle A segment auto's 2 op na zuinigst met 1 op 16,9. Na 4300km heb ik een gemiddelde van 1 op 18,1 en wordt steeds beter door warmere weer. Hij is enkel slecht met optrekken en versnellen (hoe je dat ook alweer noemt).

Als je naar de dealer gaat, vraag dan om een proefrit met dezelfde auto die je wilt kopen. Reset alle tellers op de boordcomputer en ga dan de route rijden die je het meest zult gaan rijden. Het daadwerkelijke verbruik is wat hoger dan de BC dat aangeeft, ga ervanuit van ongeveer 0,5 liter op 100km, 4,8l = 5,1~5,5l.

De harde klagers hier rijden met een automaat of heel veel in stadsverkeer, daar haal ik zelf ook geen goeie waardes uit. Afgelopen weekend veel in de stad gereden, volgens de boordcomputer heb ik 1 op 15,4 gereden (daadwerkelijk dus circa 1 op 14). Met een 1.0, normale pakketten (geen grotere wielen) en handgeschakeld bak kan je onder normale omstandigheden verwachten dat je meer dan 1 op 17 kunt halen. Maar verwacht in eerste instantie, zeker met een nieuwe auto, niet dat je meteen 1 op 20 kunt halen. Ook belangrijk is de afstand, elke motor/olie heeft opwarmtijd nodig.

@Snake

Van harde gefeliciteerd met aankoop van deze prachtige auto.

Wat betreft je verbruik, kun je ons vertellen watvoor routes je rijdt?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik was erg enthousiast over de picanto na een proefrit gemaakt te hebben. T.o.v.van de aygo vond ik de picanto "meer" auto. Maar verschillende bronnen op internet (waar onder dit forum) vertellen mij dat het benzineverbruik in de praktijk zwaar kan tegenvallen. En was dit nu net het belangrijkste criterium.....

Mijn enthousiasme werd getemperd en nu twijfel ik.

Ik rij per jaar zo'n 30.000 kilometer:

80% autoweg

10% rijksweg

10% stad

Op de autoweg hangt mijn snelheid vrij constant ergens tussen de 100 en de 120. Ik rij vrij defensief maar ook weer niet heel truttig.

Welke auto zal ik een beter verbruik mee halen? De 1.0 of de 1.2?

Ik vermoed namelijk dat de 1.0 op de snelheden rond de 110 minder meer moet ploeteren en wellicht dan meer brandstof verbruikt, terwijl de 1.2 dit makkelijk af kan zonder te slurpen.

Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...