Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die Phantoms zijn ook geen lichtmetalen velgen, maar zwaarmetalen velgen. Bij mijn andere auto zijn de stalen wintervelgen met band zwaarder dan de lichtmetalen zomervariant, maar bij de Rio is het omgekeerd.

Als ik de verschillen hier zo lees, dan geloof ik echt dat er individuele verschillen zijn per Rio.

Geplaatst

Ik merk wel dat snelweg rijden zuiniger is dan 80 en 50 km/h zones. Op de snelweg reed ik laatst naar Utrecht (ongeveer 100 km) en daarbij ging ik niet sneller dan 110. Daarbij had ik een uiteindelijk verbruik van 4,9 op de BC.

Ik moet elke dag twee kleinere stukjes rijden met koude motor en die zijn vaak fataal voor het verbruik. Voor de rest is het deels stadsverkeer en grote stukken zijn 80 km/h.

Geplaatst

gisteren getankt. ik kwam uit op 1 op 15 en mijn BC gaf 6,3 aan dus 1 op 16. 357,7KM gereden en 24 liter getankt a 1,819 euro.

Gaat de goede kant op...al moet ik er wel bij zeggen dat er nu flinke stukken van 80 tussen zaten dus dat is dan wel een zuinig stuk.

we hopen maar op het beste na de 5000KM... heb er nu 3500KM op zitten.

Geplaatst

gisteren getankt. ik kwam uit op 1 op 15 en mijn BC gaf 6,3 aan dus 1 op 16. 357,7KM gereden en 24 liter getankt a 1,819 euro.

Gaat de goede kant op...al moet ik er wel bij zeggen dat er nu flinke stukken van 80 tussen zaten dus dat is dan wel een zuinig stuk.

we hopen maar op het beste na de 5000KM... heb er nu 3500KM op zitten.

Beste Rio rijders.Ik snap er geen bal van. AVG aanwijzing van mijn 1,25 Rio is 6.6. Gereden sinds tank geheel gevuld is 437 Km. Het tank waarschuwingslampje ging branden en distance to empty sprong van 50 km naar _ _ _ . Wat klopt hier nu niet ? 6.6 zou zijn 1: 15. dan zou ik toch minstens 40 ltr x 15KM = 600KM moeten halen.Hoeveel zou er nog in de tank zitten als het lampje gaat branden? Ik durf het natuurlijk niet uit te proberen. Graag jullie reaktie.

Gr. Cees Hendriks

Geplaatst

Die brandstofmeter werkt niet helemaal zuiver, heb de indruk dat hij sneller "zakt" dan dat er voorraad is

Geplaatst

Ik heb vanmorgen weer volgetankt en geloof het of niet: zowel BC als tankbon sommetje kwam op 6.1 precies, dus deze keer geen afwijking, zonder resets tussenduur. Rijstijl was gevarieerd. 100-120 op snelweg, accelereren tot aan 3000-3500, maar wel snel schakelen. Ik denk dat gas geven in hoge versnelling met weinig toeren meer peut verbruikt dan veel in hogere toeren schakelen maar dan kort...

Geplaatst

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat is de beste actieradius qua toeren en verbruik van de auto. Ik reed vanmorgen nog 40 km/h in zijn vijf en ging langzaam naar de 70. BC geeft dan ruim 14.0 / 15.0 aan tijdens het accelereren. Het duurt alleen veel langer voordat je de gewenste snelheid hebt behaald, de motor is absoluut niet effectief. BC zegt dan ook dat ik terug moet schakelen naar de 4. Luisteren jullie altijd naar de BC? Die zal toch niet zomaar zeggen wanneer je door moet schakelen en is wellicht gekoppelt aan meest efficiente toerental plus verbruik?

Inmiddels geeft de BC 6.3 aan, gisteren 1 minuut 155 rijden was voldoende om van 6.2 naar 6.3 te gaan... :P Ach, we zijn aan het inrijden en moeten dan variëren qua toerental...toch? :wink:

Geplaatst

jah als je doortrapt dan zuipt hij gruwelijk. ik krijg hem deze tank al niet meer onder de 7.0, had namelijk een lang stuk top speed gereden en daarna ook nog eens 2x 50km 140-150. En maar klagen over het verbruik haha :)

Geplaatst

En wat is de top-speed? 180 ofzo?

Ik ga in juni naar Berlijn en dan kan ik natuurlijk ook geen 100 blijven rijden :)

Geplaatst

ja, zo net onder de 180 zit hij. bij ons heb je een stuk snelweg a 5-10 km waar je top speed kan rijden, nu kwam ik al een met 160 dus ik zat al snel op de top, hele stuk doorgereden maar dan moet je wel wakker blijven in de Rio met 180 :) daar istie niet voor gemaakt.

Geplaatst

Tweede keer tanken: verbruik staat op 1 op 14.5. Oftwel 6,9.

Boordcomputer zei 6.3. Inmiddels gereset en hij staat nu uurtje op snelweg 120 te hebben gereden weer op 6,3

Benieuwd of die score nog beter wordt, op snelweg 120 rijden is dus in ieder geval niet gunstig voor het halen van betere score :P Moet ik dan echt niet harder dan 100 gaan rijden? *zucht*

Geplaatst

geef het maar gewoon op :) heb ik ook al gedaan...zal alleen zuinig proberen te rijden als ik wil kijken of hij het echt wel kan. Alleen dan wordt je met name bij optrekken vaak ingehaald. en kom je gewoon niet vooruit. in het begin liep ik nog te vloeken en te tieren maar ik heb er vrede mee :) haha

Geplaatst

Benieuwd of die score nog beter wordt, op snelweg 120 rijden is dus in ieder geval niet gunstig voor het halen van betere score :P Moet ik dan echt niet harder dan 100 gaan rijden? *zucht*

Ik heb zelf wat testjes gedaan met mijn huidige auto en 120 slurpt t.o.v 90-95

Zeker 25-35% meer

Achter een vrachtwagen hangen met 87 km scheelt ca 35% t.o.v. 90-95 zelfstandig rijden.

Je hebt zelf de keus.

Ruitbreuk en steenslag is achter zo'n waggel een reele optie en kost ook geld.

Geplaatst

Tweede keer tanken: verbruik staat op 1 op 14.5. Oftwel 6,9.

Boordcomputer zei 6.3. Inmiddels gereset en hij staat nu uurtje op snelweg 120 te hebben gereden weer op 6,3

Bij mij is het verschil tussen 100 en 110 km p/u 5,3 en 5,6 op de boardcomputer. Bij 120 km p/u schiet je ineens door naar 6,9/7,0. Dus 110 km p/u lijkt een acceptabele tussenweg tussen snelheid en verbruik.
Geplaatst

Wisselend verbruik, laatste test was 1 op 13.

Geplaatst

Ja,vind het ook hoog.

Maar zit nog beetje in de inrij periode

Denk zelf dat het niet Beter wordt.

Bc zegt dat er 600 km gereden kan worden, dan mis ik er steeds 200...

Net weer getankt, 35 liter..kijken wat er deze keer verbruikt wordt.

Geplaatst

1 op 13 is normaal wanneer je gewoon doorrijdt. Wil je beter, dan zal er nieuwer gereden moeten worden. Na 15000 km ben ik daar inmiddels wel achter. Mijn meest recente ervaringen zijn dat je beter kunt zorgen snel in een hoge versnelling te zitten, ipv langzaam vanuit lage toeren accelereren...

Geplaatst

Heeft iemand wel eens wat gevraagd aan de dealer mbt die BC en de benzinemeter?

Zoals hier wel vaker wordt gemeld kan er bij het tanken maar 36 / 37 liter in terwijl er al eeuwen het lampje van de benzinemeter brand en de BC die aangeeft dat je nog --- kan rijden..

Volgens mij kan ik met 7 liter die erover blijft nog ruim 100K rijden. Ik ga vrijdag iets ophalen en dan even informeren indien niemand hier nog iets gevraagd had.

Geplaatst

Wat je zou kunnen doen dan is een jerrycannetje met 5L benzine meenemen en doorrijden tot het gaatje. Dan weet je het :wink: Iemand moet de eerste zijn... Ik heb wel een cannetje maar daar zit een ander goedje in...

• Like 1
Geplaatst

Bc zegt dat er 600 km gereden kan worden, dan mis ik er steeds 200...

Die 600 km die je nog zou kunnen rijden met de hoeveelheid benzine is een theoretische afstand die gemiddeld gereden zou kunnen worden met die tank benzine, maar is natuurlijk afhankelijk van hoe het rijgedrag van de bestuurder is.

Als je minder zuinig rijdt, wordt het minder km natuurlijk, maar het kan ook meer worden, als je zuiniger rijdt.

Bij mij stond direkt na de tankbeurt de BC op 620 km als te rijden kilometers.

Nu, nadat ik 300 km gereden heb, is de resterende hoeveelheid voldoende voor 420 km, dus samen 720 km.

Geplaatst

Vandaag vond ik het ook wel vreemd omdat ik net getankt had en wat later was. Dus wat forser aan het accelereren, BC ging maar naar 6,6 terwijl ik zelfs hele stukken 150 op de teller reed..

Wordt harder rijden beloond? ;)

Geplaatst

Sowieso met bekeuringen :santa: als ik dat doe dan zit ik zo op 7,4 7,5 :) was maar een klein stukje toen... had denk 15KM gereden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...