Nieuwe leden / evenementen
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Patrick 45 jaar en ongeveer een maand geleden een 1,5 jaar oude Sportage III aangeschaft. Door wat bekende problemen bij jullie terecht gekomen en al veel aan het forum gehad. Ik zal zeker door het forum zwerven en ook mijn bevindingen delen. Tot snel !
Laatste antwoord door Specialmade, -
Hi, ik ben Chris, Sportage 2011 rijder sinds oktober 2011. Ik ben hier gekomen omdat ik zelf een raar probleem had met de sportage (dat snel verholpen werd overigens) - en ik wilde checken of er meer mensen last van hadden. En dat bleek, dus ik heb even gemeld hoe het gefixed werd. Ik ben actief op veel fora (vooral fora omtrent satellietontvangers), dus misschien kennen mensen m'n nick nog Ik weet nog niet veel van "m'n Kia", maar ik weet: iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest mvg, Chris
Laatste antwoord door chrisch, -
Hoi allemaal.
door Gast velour100- 1 antwoord
- 1k weergaven
Beter laat dan nooit, ben al meer dan een jaar op dit forum, maar had me nog nooit voorgesteld! Dus bij deze. Sinds Mei 2011 een Kia Picanto (model 2011) gekocht! Hiervoor reed ik al jaren een Kia Rio uit 2001. Maar, met de komst van deze nieuwe auto, dacht ik, laat ik es kijken of er ook een forum is. En, zo ben ik hier terecht gekomen. Heb al veel gehad aan dit forum! Hoop er nog een hele tijd op rond te struinen naar info. Genoeg voor nu, en wie weet tot een andere keer. Groeten, Velour100 (Gerwin)
Laatste antwoord door xtra40, -
Gepost Gisteren , 11:47 Even voorstellen, Ik ben Jan 54j jong ( ha ha ) en woon in Almere en ben automonteur , rij sinds vrijdag 3 augustus in een nieuwe kia picanto 1.2 3drs superpack met isg in de kleur wit . Is tot nu toe een lekker autootje, lekker stil ( voor zijn klasse). Helaas na 3dagen al een zoen op zijn bumper gehad (uiteraard zonder briefje) maar is gelukkig weg kunnen poetsen.Kwam hiervoor uit een Seat leon 16 uit 2006 en mis eigenlijk alleen het geluid van de radio, maarja verschil moet er zijn toch. Verbruik weet ik nog niet maar volgens de stand van de meter nu en de kilometers denk ik zo rond de 1:21.Enige minpuntje tot nu toe is de knop van de boordcom…
Laatste antwoord door Lennart, -
- 14 antwoorden
- 2,3k weergaven
Om gelijk met deur in huis te vallen, Ik ben André Veninga geboren op 18 april 1946 in Groningen, dus na enig telwerk niet de jongste meer! Getrouwd met mijn eerste verloofde(Diana) waarmee ik een zoon heb Als gepensioneerd dameskapper, barkeeper, mislukt automonteur en buschauffeur ben ik op dit moment bezig als service chauffeur bij een gerenommeerd auto dealer. Eén dag voor mijn achttiende verjaardag werd de Ford Mustang geboren en ik zei toen tegen mijn verloofde"als ik ooit nog eens geld over heb, dan moet ik zo'n Mustang!". Nou, dat heeft 35 jaar geduurd voordat ik er een gekocht heb. De 64er Mustang is dan ook mijn hobby. De reden van het bezoek, op dit aard…
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 3 antwoorden
- 12,9k weergaven
Vandaag heb ik mijn nieuwe Picanto 1.2 opgehaald, en zie nu het donker is, een rood knipperend lampje op het dashbord ter hoogte van de voorruit. Kan iemand mij vertellen waar dit voor is? Bij voorbaat bedankt hiervoor.
Laatste antwoord door lindaloe, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Kia-fans! Ik ben Marc uit Huissen (bij Arnhem) en heb gisteren met mijn geliefde Sylvia een nieuwe Kia Rio gekocht. We hebben een zwarte 3-drs Ford Fiesta 1.25 met 82 pk uit 2009 ingeruild voor een nieuwe Kia Rio, we gingen voor een zwarte 3 deurs maar zijn uiteindelijk met een witte 5 deurs op papier naar buiten gelopen. Gezien we op de Fiesta een X-pack hadden en dus redelijk verwend zijn qua extra's zijn we bij Kia voor de uitvoering met Superpack gegaan. Er stond toevallig een witte Superpack met schuifdak en navigatie in de showroom dus na daar even in te hebben gekeken hebben we die maar gekocht... We hebben er meteen een setje 17" Phantom wielen bij bes…
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 1 antwoord
- 741 weergaven
Hallo Mijn naam is Tom ik ben 59 jaar. Ik hoop binnen nu en een paar maanden een Sportage aan te schaffen van, tussen de 3 en 6 jaar oud. Ik heb nu een Ford Mondeo uit 1995 en die is nu toch echt aan vervanging toe. Reden om over te gaan naar Sportage. Hoge instap, voldoende trekvermogen voor een Knaus Südwind 440 caravan en last but not least: zijn (of is het haar?) mooie smoeltje. Ook nog getwijfeld aan Hyundai Tucson maar vindt ook de 3 of 4 jaar garantie die we nog mee kunnen nemen met Kia toch ook wel aantrekkelijk. Ik hoop veel te leren op deze site. Je hoort natuurlijk welveel over het relatief hoge brandstofverbruik, maar dat schijnt voor de meeste van dit soor S…
Laatste antwoord door jutter, -
- 1 antwoord
- 864 weergaven
Hoi Allemaal, Mijn naam is Michel, momenteel woonachtig in het o zo gezellige (* kuch kuch* ) Belgische land, maar tot een jaar geleden altijd in Valkenswaard en omstreken gewoond. Binnen nu en een half jaar woon ik ook weer terug in Nederland! Ben 21 jaar en in april begonnen bij mijn eerste full time vaste baan, bij een ICT dienstverlener, met daarbij een lease auto -> de picanto! Het is een Kia Picanto 1 cvvt R-Sport geworden, hieronder wat foto's Daarvoor 2 Volkswagens gehad. Als eerste auto een Golf 1 Cabrio: Deze Golf 1 is ingeruild voor een iets nieuwer model, een golf 3 welke nog steeds in mijn garage staat Plannen: Momenteel niet veel, allee…
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goeiendag! Poosje geleden al ingeschreven alhier maar dan nu toch maar even voorstellen zoals het hoort. Ben sinds 8 juni in het bezit van een nieuwe Rio Superpack. Hoewel ik dus, zoals vermeld, zo'n 200PK en maar liefst 320Nm aan koppel heb ingeleverd, heb ik toch wel veel schik van mijn Rio. Alle toeters en bellen zitten erop zoals ik al was gewend dus dat is in orde. Ik mis alleen mijn zonnedak maar aangezien ik 'm vóór 1 juli op naam wilde hebben (ivm bpm en rtb-vrij) moest ik kiezen uit de auto's uit de scheepslading die onderweg was naar Rotterdam. Daar zat nog één witte Rio Superpack bij met zonnedak maar die had ook navigatie. Meerprijs nog eens 2600,- Niet geda…
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 1 antwoord
- 964 weergaven
Hallo! Mijn naam is Floris. Over een paar weken hoop ik een nieuwe Picanto te krijgen. Het model heb ik al in de garage gezet, maar nog zonder eigen foto's natuurlijk. Wij zijn vooral benieuwd naar het verbruik (dat schijnt tegen te vallen), hoe het ISG (start/stop systeem) in de praktijk werkt, en of de geluidsinstallatie het wel goed doet (we laten een extra subwoofer inbouwen op advies van de dealer). Hopelijk is het niet nodig, maar het is altijd leuk om te weten waar je voor adviezen terecht kan. Daarom heb ik me aangemeld. (Ik had hier al een hoop gelezen over de ervaringen met de Picanto). Groeten, Floris
-
Even voorstellen... Naam: Marcel. Auto: Kia Rio (UB) Super Pack (2012). Zwart metallic met 17'' velgen (Phantom) Rio is 18-07-2012 geleverd. Diezelfde middag direct terug naar de dealer: De originele instaplijsten en die bak voor in de bagageruimte besteld. Afgelopen maandag, 23 juli 2012, geinstalleerd. Inmiddels al 600+ km op de teller. Verlanglijstje: - xenon (minimaal) 8000k (mss 'devil eyes') - smoked headlights - din2 autoradio - shark antenna Ergernis: - Ik kan de autohouder voor mijn Samsung Note nergens kwijt. Voorruit kan: maar kan de GSM niet (veilig) bedienen. Op Dashboard geen mogelijkheid, maar wel (!) -jawel- een fotolijstje en niet eens digitaal…
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik heb me ongeveer een half jaar geleden aangemeld, hierbij een update, ik heb mij Picanto naar 4 maanden weer ingeruild voor een Rio Super Pack van sept/2011 in de kleur Wendy Brown. De reden was de ruimte vond hem toch wat te klein en ik kreeg nog een goede inruilprijs.Ik rij er nu alweer 2 maanden mee en de Rio rijdt uitstekend heb er geen spijt van. De Picanto reed trouwens ook goed hoor. Ik heb t.n.t. sierlijsten, uitlaatsierstuk en een Alpine Navigatie systeem in laten bouwen, alle stuur functies werken ook nog. Ik volg de Kiaclub met veel plezier steek er een hoop van op. Er staat al en foto in mijn garage, lukt me niet om aan deze topic foto´s te hangen, deze …
Laatste antwoord door Feite, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Kia rijders, Mijn naam is Lorenzo , en ben 18 jaar oud. Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een Kia rio 3 deurs 1.2 superpack in de kleur zwart. Bij de zoektocht naar een nieuwe auto kwam eerst de picanto in beeld, ook een hele leuke auto. in de showroom zag ik mijn huidige rio staan en ik was gelijk 'verkocht'. De auto was een showroommodel, dus ik had hem snel in bezit. De auto bevalt mij uitstekend en wat een luxe! verder wil over poosje nog wat veranderen aan de auto, namelijk: - een uitlaatsierstuk - een achteruitrijcamera laten installeren, vanwege het matige zicht naar achteren. ik heb al op de forums rondgeneusd, veel goede en leuke informatie. …
-
Even voorstellen.
door MadWim- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Kersverse eigenaars van een Kia CEE D SW " Brooklyn " 2012. Eerder een Kia Pregio bus en een Kia Carens gehad. Na Hyundai Elantra en 2 x Opel Corsa weer terug op het Kia honk. Madeleine en Wim ( MadWim ).
Laatste antwoord door Presiozo, -
en nog eentje
door wout750- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
sinds vrijdag in bezit van een 2 jaar oude Venga. 27000 op de teller in een mooie donkerblauwe kleur.
-
- 10 antwoorden
- 7,4k weergaven
Van 14 tot en met 15 juli is er een KIA treffen in Straelen Duitsland net bij Venlo over de grens. We hebben een uitnodiging gekregen dus wie wil is welkom. Meer info hier je moet wel eerst lid worden om het te kunnen bekijken maar hieronder kort samengevat. Misschien is het eventueel te combineren met een bezoek aan de Floriade. Er bestaat de mogelijkheid om te overnachten. Er is ruimte voor de zelf meegebrachte tent of camper te stallen (stroom aanwezig) ook een toilet wagen. Er zijn ook hotels in de omgeving. (beschikbaarheid wordt wel steeds minder onder wat links, zelf boeken) Voor diegene die interesse hebben hier het gedacht verloop. 14-07-2012 10:00-11:00…
Laatste antwoord door bowie97, -
Even voorstellen
door Mkl- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, mijn naam is Marcel en woon in Deurningen (twente). Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Kia Rio 1.1 super pack. Kleur zilver grijs. Na jaren in verschillende Alfa's gereden te hebben heb ik vanwege gezinsuitbreiding 2 jaar in een Santa Fe gereden. Die is er vorige week mee opgehouden. In de zoektocht naar een andere auto eerst naar een Punto evo gekeken. Mijn vrouw rijdt daar ook in. Het is uiteindelijk een Rio geworden. Hoewel ik mijn twijfel had bij de omvang van de auto en de kleine motor kan ik nu niet anders zeggen dat ik reuze enthousiast ben. Hij rijdt fantastisch en de looks zijn gewoon geweldig. Krijg veel positieve reacties! Kortom zeer …
Laatste antwoord door Mkl, -
Even voorstellen
door olafdb- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hallo forumleden, Ik ben Olaf de Bree woonachtig in Nederhorst den Berg. Nadat we in 2007 van VW en Audi om zijn gegaan naar o.a onze eerste Kia, een Sorento Adventure, waren we zeer tevreden. Zodat we nu een Kia Carnival 2006 en een Picanto (2012) hebben. De Carival hebben we genomen vanwege de enorme ruimte die de auto bied en met 4 kinderen is dat geen overbodige luxe. Ook kan je ben ik laatst achter gekomen een complete amerikaanse koelkast in vervoeren. De Picanto hebben we genomen voor woon-werk verkeer vanwege het reletief zuinige rijden. Ik hoop op dit forum handige tips terug te vinden.
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
tenminste - hij is besteld - Hallo, ik ben Kees, 51 jaar, en zoals in het onderwerp vermeld, in blijde afwachting van mijn nieuwe cee'd. Kreeg zo'n mooi aanbod van de dealer voor inruil van mijn 6 jaar oude Corolla diesel dat de knoop snel doorgehakt was. Zelfs zonder proefrit ! Maar het testverslag gelezen te hebben van een paar forum-leden geloof ik niet dat ik een slechte keus heb gemaakt. dus by-bye corolla forum en hallo Kiarijders forum groetsels Kees
Laatste antwoord door kees_n, -
Even voorstellen
door newbey- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hi , Ben zoals de meeste op het forum dus ook Kia rijder. sportage 3 2.0 exclusive 4wd aut. hoop middels dit forum wat kennis op te doen. Grts Eric.
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi, ik ben Rudi en sinds vorige week maandag eigenaar van een nieuwe Kia Rio 1.2 Fusion benzine met Navigation Pack. Kleur is Electric Blue. Even wennen want mijn vorige wagen was een Renault Laguna Break 2 liter die na 12 jaar nagenoeg probleemloos rijden te dure herstellingen nodig had. Ik vind de Rio binnenin enorm stil. Het navigation pack maar vooral de achteruitrijcamera is nu al onmisbaar. Zoals je ziet ben ik Belg (woon in Schelle, de Kia dealer op wandelafstand) maar er zit een beetje Nederland in de nummerplaat .
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, gisteren een Kia Rio gekocht, een witte met superpack, alleen moet ik waarschijnlijk nog wel ff 4 weken op levering wachten... dus maar alvast geregisteerd bij dit forum., Ik ben Peet en kom uit de buurt van Rotterdam. vorige auto was een Laguna Grand Tour 2, ga dus wel wat kleiners rijden, maar de proefrit was perfect, voelde meteen goed aan . Zit ook nog te twijfelen wat voor velgen ik eronder wil, 16 of 17 inch, mat zwart wordt het zéér waarschijnlijk wel. zijn er hier ook leden die met 16 inch rijden? fotoos volgen zodra de auto er is
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 928 weergaven
Hallo clubleden! Al maanden volg ik op de kiaclub foto's, reviews en gadgets om enthousiast te worden over dit merk. Na vier Fords heb ik toch besloten om aan een Kia te beginnen, deels vanwege het verbruik, mijn Focus 1.8 reed 8,5 liter per 100 km, maar zeker ook vanwege de looks! Ik heb gekozen voor een zwarte 3 deurs Rio 1.25 super pack met 17" Phantom velgen. Ik zie er nog erg weinig van op de weg trouwens! Verrassend lekker rijgedrag. Er zijn genoeg accessoires te koop om je voorlopig nog niet te vervelen! Top car! Groeten Alexx-61
Laatste antwoord door kris88, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Mijn naam is Roy Willemse, 33 jaar, getrouwd, één dochter van bijna 4 en een kleine van -2 maanden Ik ben ZZP software engineer / grafisch vormgever en woon sinds een jaar in Zwolle. Ik rijd momenteel prive een zwarte Volvo V40 T4 Exclusive uit '98 (200PK turbo) en een rode Toyota MR2 uit '94 (tweezitter, 175PK achterwielaandrijving). Omdat mijn vrouw niet in de MR2 durft te rijden staat die op de nominatielijst om verkocht te worden. Ik heb een Kia Rio "op de zaak" besteld. Ik vind het een erg knappe auto en ik denk dat het erg goed is voor onze portemonnee (althans, beter dan de V40+MR2) Het zal even wennen zijn om wat meer op de rechterbaan te rijden, maa…