Nieuwe leden / evenementen
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Goedendag, Na vele jaren in Volvo te hebben gereden werd het tijd voor meer ratio en minder emotie. Veel wbvrije auto's bekeken en gereden. Bij Kia binnengelopen en vond in de Rio behalve ratio ook emotie. De S80 ingeruild. 210pk automaat maar wel een geweldige auto. De koper zal er nog veel plezier van hebben. 30 maart komt de Rio 1,2 super pak binnen aan de Kerketuinenweg. De proefrit en kontakt met de verkope was aangenaam. Wij verheugen ons op de nwe auto.
Laatste antwoord door Robustos, -
Voorstellen
door Menthal- 1 antwoord
- 714 weergaven
Hallo ik ben Theo. Ik rijd een 2005 Kia Sportage. Ik sluit mij aan bij het forum om mij te verdiepen in het type en om als dat mogelijk is advies te geven. Ik heb een aantal jaren een autopoets bedrijf gehad en sleutel zelf ook graag aan auto's. Ik zal zo veel mogelijk mee lezen op het forum. Groetjes Theo
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 697 weergaven
Beste allen, Wij (Pieter en Diana) zijn vanaf 9-3-2012 de nieuwe eigenaar van een Rio 1.3hb uit 2004. Deze wordt de vervanger voor onze Opel Corsa 1.4 uit 2007. We wilden graag een grotere auto voor het gezin. ( en dat is goed gelukt )
Laatste antwoord door Smart, -
Ola Kia rijders
door Gast remcob- 1 antwoord
- 960 weergaven
Hallo, Ik ben Remco, 35 en afkomstig uit Zoetermeer. Ik rij nu een Renault Grand Scenic 2.0 automaat op LPG. Al geruime tijd ben ik op zoek naar een goede opvolger voor deze auto. Sinds ruim een jaar, ik heb geen haast, ben ik flink aan het proefrijden met verschillende auto's. Volvo, Mercedes, Renault, Audi, Infiniti, Land Rover, Ford, Mini, allemaal hebben ze de revue gepasseerd. De Kia Sportage 3 had ik al diverse keren zien rijden en vind ik een mooie verschijning. Afgelopen week eens een kostenoverzicht gemaakt van de maandelijkse kosten van de diverse merken bij 20.000 km per jaar. Vele van de bovenstaande merken kan je dan al wegstrepen. Renault kwam er als g…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi. Ik ben Patrick (47 jaar) en rijd nu 4 jaar een blauwe Kia Carens 2.0 Xtra. We hebben hem gekocht omdat ons gezin behoefte had aan een wat grotere en sterkere auto. (daihatsu granmove) Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en drie kinderen van 18-16-10. Ieder jaar (wij doen dit al 20 jaar) gaan we met auto en hefdak caravan (paradiso) naar Griekenland. Dat betekend dat we een sterke en betrouwbare auto moeten hebben. Sterk, absoluut, betrouwbaar, nou en of, het enige min puntje is zijn verbruik. De teller staat inmiddels op 80.000 km en we hebben besloten om er nog maar een tijdje mee door te gaan. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt dat we deze auto heb…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 906 weergaven
Hallo Mijn naam is Peter uit het brabantse Oss Sinds 18 Januarie in het bezit van een Kia Sportage 2 Ltr van 2010 Dit is even wennen omdat ik voor mijn werk 8 jaar een VW T5 bus heb gereden Maar dat wennen komt wel M Vr Grt Long Tall Pete
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo allemaal ik ben Cor Arlar en sinds 28-02 eigenaar van een rio full options ik moet eerlijk zeggen dat ik even moest wennen maar vindt het echt een top auto dij de alfa reed ik 420 km op een tank 70 liter en nu dat weet ik nog niet maar heb al 520 km gereden en zit nog een kwart tank in en de navigatie is ook perfect Groetjes Cor
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 841 weergaven
Vandaag mijn nieuwe Rio kunnen ophalen, dus bij deze join ik dan ook maar gelijk de Kia-club... Via via dus nu mijn eerste Kia. In het verleden meerdere Peugeots en de laatste jaren 2 x Suzuki Swift gereden. De laatste was een driedeurs, ziet er leuk uit, maar gemis aan achterportieren bleek in de praktijk toch wel eens onhandig. Mijn Rio betreft dan ook de 4 (of 5) deurs 1.2 Super Pack uitvoering, met als toetje een paar mooie (niet Kia) velgen om het plaatje compleet te maken. Eerste 100 kilometers inmiddels al achter de rug, wat is het toch een fijn rijdende auto...! Als dat rijden zo aangenaam blijft, stukken uitblijven en het verbruik minimaal gelijk zal als z…
Nieuwe KIA rijder
door Pico85- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allen, Ik volg nu al sinds de aanschaf van onze KIA Picanto afgelopen december het Kiaclub Nederland forum en vond het maar eens tijd om mij aan te melden. Ik ben Jimmy en ik kom uit de omgeving van Rotterdam en zoals al gezegd ben ik met mijn vriendin sinds afgelopen december trotste bezitter van een KIA Picanto ter uitbreiding van ons wagenpark. De uitvoering die wij hebben is de Comfort Pack met de 1.2 CVVT motor in de kleur Titanium Silver. Op o.a. een navigatiesysteem, cruise-control en lichtmetalen velgen na doet deze auto kwa opties niet onder op onze eerste auto, een Opel Corsa uit 2009. De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer, ee…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Voorstellen
door lippy- 1 antwoord
- 855 weergaven
Hoi, ik ben Louis (49 jaar) en ben in bezit van een Sportage 2.0 16 klepper op G3 uit 1999. Rij nu al 2 jaar met deze auto en ben zeer te vreden.
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Mijn naam is Ben en sinds 18 januarie 2012 in het bezit van een Picanto 1.2 CVVT airco 5drs automaat in de kleur Clear White + 3 pack's + Parkeersensoren + nog verschillende andere accesoires. Deze auto bevalt me tot nog toe uitstekend. Hiervoor reed ik een Mercedes CLK uit 2003, dus de overstap viel me 100% mee. De Picanto die ik kocht was een demo van een half jaar oud met maar 1500 km op de teller. Het enige wat ik mis is een temporatuur meter van de motor. Binnen 3 dagen reed ik er al mee, nog nooit zo vlot een auto gekocht.
Even voorstellen...
door Kiddy- 1 antwoord
- 792 weergaven
Hallo, mijn naam is Monica en ik heb vorige week een Kia Rio besteld. Mijn keus is gevallen op een witte 1.2 superpack met schuif/kanteldak en 17" velgen. Ik heb getwijfeld over het schuif/kanteldak i.v.m. langere levertijd, maar ik vond het toch eigenlijk zo mooi staan dat ik gekozen heb om wat langer te wachten, alhoewel ik wel een beetje bang ben wat de gevolgen zijn betreffende de prijs na 1 juli. Ik hoop in ieder geval dat ik hij nog tijdens de zomerperiode geleverd wordt, zodat ik heerlijk kan toeren met het dakje open. Groetjes en zodra hij binnen is zal ik wat foto's op het forum plaatsen.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 864 weergaven
Hallo Kia rijders, Mijn naam is Jos en ik heb deze site gevonden omdat ik op zoek was naar gegevens over de navigatie. De geleverde kaart is redelijk gedateerd. Ik zag dat de kaart (Europa) via een USB stik van 145 Euro was te updaten. Ben vandaag zaterdag 3 maart 2012 bij de dealer langs geweest. Magazijn gesloten en de verkoper wist er verder niks van. Ben wel van mening dat een gratis update of in ieder geval met een behoorlijke korting meer als rechtvaardig is. Als ik het goed heb is de kaart die ik nu heb van augustus 2010. Veder wel tevreden over de Venga Brooklin. Hoop een hoop interessante info te lezen op dit forum. Jos
-
goeden avond.!
door krijn- 2 antwoorden
- 1k weergaven
ff voorstellen mijn naam is krijn en ik heb mn Rio nu 3 weken.! ik heb de 1.2 cvvt graphite en ben er super trots op ik ga proberen foto's op de site zetten maar ben niet echt handig met internet dus vergeef me als het niet gelukt is!
FF voorstellen
door JayDee- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi, ik ben Jan uit Den Hoorn en ben sinds 1 week de gelukkige eigenaar van een Kia Rio 1.1Crdi superpack. Ik ben overgestapt van een Renault Grand scenic uit 2004.
- 0 antwoorden
- 639 weergaven
Hoi, Ik ben Rinus en sinds medio januari rij ik een Sorento 3.5 uit 2004 Wat een geweldenaar!
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
Hallo allemaal, mijn naam is Tim, 29 jaar, sinds een paar weken in het bezit van een zwarte Kia Picanto 1.2 CVVT Comfort/Exterior/Style. Auto is als tweede wagentje voor erbij genomen voor woon/werk verkeer aangezien de Accord de benzine wel lust. 1 op 8 is niks bijzonders... Lang leve de V-TEC, maarja, dan heb je wel lol Andere auto is een Honda Accord Tourer Type-S. Zie garage voor pics.. Snuffel hier al enkele weken rond op het forum. Erg gezellig.
Laatste antwoord door Alex VB, -
Even voorstellen
door Opa_Niek- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik ben Niek , heb afgelopen vrijdag een nieuwe Kia Venga 1.6 gekocht en probeer zo alvast een indruk te krijgen wat er zo al speelt. Het is alleen jammer dat de levertijd tussen de 12 en 16 weken zit , dus ik moet nog even geduld hebben om ervaring uit te wisselen. Intussen begin ik alwast met lezen op wat ervaring op te doen. Vrg Niek
-
Voorstelronde
door SONNNNN- 3 antwoorden
- 942 weergaven
Hoi Allemaal, Mijn naam is Sonny en ik ben sinds Juli 2011 in het bezit van een Kia Picanto (de nieuwste dus), ik ben hier 'lid geworden' omdat ik graag meer uit mijn Kia wilde halen zoals een nieuwe radio plaatsen en andere zaken. Ik denk dat dit natuurlijk wel gaat lukken met de technische mensen op dit forum Gr Sonny
Laatste antwoord door Wimis on, -
Van VW Bora naar Kia Rio
door Gast Jesse- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Jesse en ik heb afgelopen maandag de 3-deurs versie van de Kia Rio besteld. De kleur wordt zwart en ik heb gekozen voor het superpack. Ik zal wat foto's plaatsen zodra hij geleverd is.
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo Allemaal, Mijn naam is Jan, op dit moment 35 jaar en ik woon in Alphen NB, vlakbij Tilburg. Komende zaterdag mag ik na 4 weken wachten mijn nieuwe Picanto 1.0 Comfort/Style/Exterior in Titanium Silver ophalen. Als ik het goed heb is het deze: Op dat moment laat ik daar mijn 65 maanden Toyota Aygo met bijna 129.000km op de klok achter. Mijn nickname is een verwijzing naar die Aygo en een woordgrap naar een mooie Lamborghini Waar ik aan de Aygo aardig wat heb verbouwd zal het bij de Picanto niet zover gaan: die is voor slechts €1000 meer dan de Aygo nieuw was al VEEL completer. Woensdag de 15e komt er nog een CruiseControl in en wordt mijn subwoofer aanges…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 876 weergaven
Hallo allemaal ! Mijn naam is Hans en woon in Amersfoort. ik heb vandaag mijn Kia Sportage besteld en verheug me er erg op. Ik vind het een leuk forum vandaar dat ik mij heb aangemeld. Altijd Volkswagen gereden maar nu toch overstag gegaan voor de Kia Sportage. Groeten Hans
Laatste antwoord door BoMa, -
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, mijn naam is Ivor, Onze eerste auto was een Volkswagen Polo 9n uit 10-2004. Na een aantal betrouwbare jaren in de garantie kreeg de Polo toch wat vervelende kuren. Particulier verkocht en vanmorgen ja gezegd tegen een Kia Rio. (Bright Silver, 5drs Comfort Pack) Over 1,5 week kan ik hem al ophalen!
-
- 3 antwoorden
- 922 weergaven
Hallo, ik ben Richie, OfficialDenzil op het net. Ik ben 18 jaar (slechts over enkele dagen 19) en ik ben een fanantieke Kia Picanto 2011 rijder. Ik ben zelf niet inbezit van deze pracht auto, maar ik deel het samen met mijn moeder. Desondanks ik veel meer kilometers maak dan haar. (We zitten nu op de 9000km in 5 maanden, waarvan ik 2,5 maand een rijbewijs heb en zelf dus ongeveer 7000 gereden heb.) Verder studeer ik nog, en is muziek mijn ding. Ik hou er van om lange afstanden te maken en Nederland met name te verkennen. (Soms een stukje Belgie of Duitsland) Dit deed ik voorheen ook al met mijn scooter. Reed gemiddeld 20000km per jaar met mijn scooter ^^ En verder.. E…
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal , sinds augustus 2011 heb ik een kia picanto. ik heb al eens wat gepost bij de topics , maar me nog steeds niet voorgesteld. dus bij deze. Mijn naam is Anke , 20 jaar . En heb vanaf dinsdag al mijn 2e kia picanto op naam staan omdat de ander totall loss is gereden bij een kop-staart , waarbij ik helaas de middelste auto was. zo blij dat ik dadelijk weer kan rond rijden in een rode kia !! want hij beviel goed. tot ziens op deze site groetjes Anke
Laatste antwoord door anke2304,