Nieuwe leden / evenementen
-
Voorstellen!
door Tedje1978- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedenavond Kia rijders, Zal me even in het kort voorstellen. Mijn naam is Daniël Haine. Ik ben woonachtig in Brunssum. Eind deze maand hoop ik een trotse Kia rijder te worden. Vier weken geleden heb ik namelijk de Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack in de kleur zwart met de 17 inch wielen besteld. Met vriendelijk groet, Dani
Laatste antwoord door Tedje1978, -
Van Lada naar Kia
door Bemio- 2 antwoorden
- 944 weergaven
Hoi allemaal, Nadat we 28 jaar, bijna onafgebroken, Lada hebben gereden zijn we de trotse eigenaars van een Kia Cee'd 1.4 Sporty Wagon ISG uit 2009. De Lada Priora 2171(de eerste Priora Stationwagon in Nederland) die we besteld hadden kon niet op tijd geleverd worden en dus waren we op zoek naar een andere stationwagon. Op de parkeerplaats van de Gamma zagen we een Cee'd staan en mijn vrouw was er gelijk helemaal weg van, we zijn daarop bij de lokale Kia dealer gaan kijken; en daarmee was de keuze voor Kia gemaakt. Eerlijk gezegd is Kia nooit bij mijn in beeld geweest omdat ik het een merk met een wat suf imago vind, het merk heeft me nooit aangesproken. Wellicht omda…
Laatste antwoord door Bemio, -
- 2 antwoorden
- 926 weergaven
Hallo mijn naam is Michael en woon in Almere. Ruim een jaar geleden bij de dealer geweest om te orienteren voor een andere auto. Toen werd mij gezegt dat de nieuwe rio uitkwam en een hit zou worden. Ik kreeg een brocure mee die geprint was en nog niet alle info bevatten die nu bekend zijn. Was er meteen weg van. Omdat ik veel kms rij zat ik te twijfelen tussen een diesel of benzine. Allebij in gereden en ze reden allebij lekker. Lang lopen twijfel maar aangezien er veranderingen aan komen met betrekking tot bpm en reiskosten die je zakelijk kan weg schrijven (ik heb eigen zaak). En mijn huidige auto mijn opel astra uit 2003 aardig wat onderhoud aankomt en ondertussen ook …
-
NEWBEE
door Gast renjordi- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedendag allemaal! Hier is is hij dan! René, 39 jaar uit Almere en sinds 1,5 week eigenaar van een Kia Cee'd 1.6 CRDI uit 2007 met ongeveer 92.000 km op de teller. Auto gekregen....ja gekregen...van mn zus en zwager. De schatten! Mijn ervaring met Kia is 0,0. Hiervoor zo goed als altijd in Seat gereden, dus ik ben benieuwd wat de Kia Cee'd mij gaat brengen. Tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden over de auto, rustig op de weg, goed sturend en behoorlijk wat vermogen. Het enige waar ik alleen naar moet kijken is het vocht wat bij mijn raamstijl aan de bestuurderskant zit...voorruit niet helemaal dicht? Dit gaat ongetwijfeld goed komen. Mocht ik op dit forum ergens …
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
effe voorstellen
door mevo- 1 antwoord
- 865 weergaven
Volgende week gaat hij afgeleverd worden de Kia Sorento 2.0 diesel 2WD Premium ter vervanging van mijn nu 4 jaar oude Honda CRV Executive. Daarvoor was het een Volvo S60 en daar voor het oude model van de Kia Sorento. Nu dus deze http://www.kia.be/Mo...moties/Premium/ Woon dus in Peer/Belgie en verder hoop ik een bijdrage aan dit forum te kunnen geven.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 944 weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben dus Marco 37 jaar en wij hebben sinds eind Maart 2012 een Zwarte Kia Sportage 2.0 Executive uit Augustus 2006 met 95000km op de teller Ik ben Autopoetser van beroep en heb een relatie met Jurgen , heb 2 zoons uit een eerder huwelijk waarvan de oudste bij ons woont. Ben van een Bmw 320 aut over gestapt op de Sportage omdat we hem zo stoer en robuust vinden gewoon een mooie bak dus haha. Wil m,n Sportage nog wel wat opleuken maar weet niet waar te beginnen . Wil hem wat sportiever maken maar ook weer niet te overdreven. Tips zijn welkom hoor hahaha. nou dit was mijn intro hier , Groetjes Marco
Laatste antwoord door mavi86, -
Hallo....
door Toyodriver- 4 antwoorden
- 937 weergaven
Mijn naam is Nanne en ik ben een vreemde eend in de bijt op dit forum, want........ik ben geen Kia rijder. Ik rijd al jaren Japans....totaal 16 jr Mazda en nu Toyota.....maar ben zeer geïnteresseerd in (de opkomst van) het merk KIA. Mijn dochter heeft rijles in een nieuwe Kia Rio en ik kan niks anders zeggen dat het een hele mooie auto is! Ook de nieuwe Kia Cee'd ziet er veelbelovend uit. Verder vind ik het leuk om dit forum door te sneupen en alle ditjes, datjes en nieuwtjes van het Kia(gebruikers)front te lezen.
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Kia fans, Na een paar proefritjes te hebben gereden met de nieuwe Cee'd, hebben wij verleden week zaterdag een Kia Cee'd met Super Pack besteld in de kleur Sirius Silver. Onze inruilwagen was een Kia Soul waar we 3 jaar lang heerlijk in hebben gereden. We zullen wel weer moeten wennen aan de lagere instap en alle luxe die er op de Cee'd zit haha maar dat hebben we er graag voor over. Vanavond gebeld over de levering ( zou ergens in juni moeten zijn ), we kregen te horen dat hij al in Nederland staat, dus het worden spannende weken. We gaan 18 juni op vakantie en het zou leuk zijn als de Cee'd meegaat haha. Groetjes, Ronald.
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb een Kia Rio 1.2 Plus Pack Wendy Brown incl Phantom wielen en een middenarmsteun gekocht. Wilde eigenlijk voor een zwarte gaan maar de dealer wist niet zeker of deze voor 1 juli geleverd kon worden (BPM aanpassingen) én omdat ik nu met schade rijd aan mijn Mazda 3 en daar niet zo lang mee door wil rijden heb ik gekozen voor de op voorraad zijnde Wendy Brown. Auto wordt begin juni geleverd. Weet iemand of de middenarmsteun (losse accessoire dus niet in Pack) ook verstelbaar is ? Mijn vrouw heeft al een tijdje in een Kia Cerato (2.0 automaat sedan) gereden dus ik heb al wat Kia ervaring, zelf heb ik hiervoor 3 Mazda's gereden en nu dus ook over naar de Kia.
Laatste antwoord door Presiozo, -
Hallo, Inmiddels heb ik flink wat topics doorgelezen en vond ik het zeker de moeite waard om me aan te melden. Op dit moment ben ik aan het wachten op mijn witte picanto 3drs 1.2 R-sport. Dit wordt mijn eerste auto. Volgens de dealer staat die nu op de boot richting Nederland ( iemand enig idee hoelang de reistijd is)? Groetjes
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 1 antwoord
- 653 weergaven
Wij Eric en Cindy hebben een nieuwe Kia Rio gekocht. Rode superpack 1.2. Velgen en winterbanden erbij gekocht. We gaan van een Opel Vectra 2.2 GTS automaat naar een Rio. 1liter en 82 pk verschil hopelijk gaat dat bevallen. Hopelijk word hij voor 1 juli geleverd. Ik hoop ook dat alle mankementen die in dit forum al naar voorgekomen zijn al opgelost zijn voordat we hem krijgen zoals de kachelklep enz. We wachten af onze eerste nieuwe auto wel spannend en veul geld. Foto.s enz volgen gr Eric en Cindy Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
hoi, Ik ben eric 33 jaar en wij hebben een nieuwe picanto 1.2 met de eerste 2 packs gekocht en in juli gaat hij hopelijk geleverd worden. ik heb genoeg vragen maar die ga ik in de desbetreffende topics stellen vr groet eric
- 2 antwoorden
- 917 weergaven
hello, nog even geduld en dan heb ik hem, KIA sportage 1.7 CRDi Sense, Casa White. dus zal hier wel de nodige info vinden. mvg ronny
- 43 antwoorden
- 9,1k weergaven
Hallo Rio Junks Hierbij een oproep aan de deelnemers RIO Meeting 27 Mei 2012 AS Deelnemers formulier: http://janjaqs76.sev...io-meeting.xlsx vergeet deze niet uit te printen en ingevuld mee te nemen Belangrijk: Gaarne in rechter bovenhoek groot het nummer vermelden waarop je bent aangemeld Formulier plaatsen onder rechter ruitenwisser!! {zie topic Rio meeting} Nummers Deelnemers: J J 1 Presiozo 2 Bardje-x 3 Brambeer 4 Hanske 5 Hitmark 6 riodriver 7 Hanseman 8 Robonline 9 Fedde1980 10 Kris88 11 xtra40 12 listige 13 Rio_Krommenie 14 Jolinar 15 Mel_Rio 16 xxxx Pipke 18 Mavi86 19 Joseph 20 mcbeef 21 MiNi0101 22 p…
Laatste antwoord door listige, -
- 5 antwoorden
- 949 weergaven
Al een aantal keren tijdens het Googlen naar de Sportage ben ik op dit leuke en informatieve forum terecht gekomen. Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in de 2.0 cvvt aut. en hebben hem besteld. Kleur: Sirius silver. We hebben geen vrienden of kennissen die in een Kia rijden dus hoop ik op dit forum evt antwoorden op onze vragen te vinden. Een maandje wachten en dan kunnen we rijden!! Groetjes, Jo-Anne
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 759 weergaven
Goedendag! Ergens volgende week ga ik mijn Colt uit 2008 inruilen voor een Rio. Ik heb al wat rondgeneusd op dit forum en al heel wat nuttige dingen gelezen. Ik hoop dat mijn Rio niet de euvels krijgt die enkele forumleden hebben ( gehad). We zullen zien. Het word een electric blue (zeldzaam op dit forum heb ik gezien ) 1.4 superpack. misschien in de toekomst nog wat opleuken met chroom o.i.d. Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik hem ondrr mijn kont heb! groeten eldiabloblanco
Laatste antwoord door eldiabloblanco, -
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo lui hier, Jan uit Velp (bij Arnhem) en sinds vandaag eigenaar van een Sportage 1.6, Na wat inruilstress (inruilauto gaf 3 dagen voor inruil motorstoringslampjes in display en dan was euro-ernstig).. afijn nu dus precies een week later dan gepland een blije man. Had je jaren terug gezegd dat ik een Kia kopen zou, had ik dat niet geloofd. Maar Kia/Hyundai maakt echt grote sprongen vooruit ! Had dit forum al stukgelezen waarvoor alsnog dank en zal er nog regelmatig komen. Groets Jan (twinbear)
Laatste antwoord door Specialmade, -
Nieuw Lid!
door KiaFrank- 2 antwoorden
- 849 weergaven
Goeieavond iedereen, Ik ben Frank en kom uit IJmuiden. De plannen zijn om over enkele maanden een nieuwe Kia Picanto te kopen en op dit forum zoveel mogelijk informatie te verzamelen en ook wat vragen stellen. Mijn hobbies zijn gamen en films kijken. Verder ben ik werkzaam als ICT-er bij een bedrijf in Amsterdam. De Picanto is dan ook bedoelt als voor woon-werkverkeer.
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, mijn naam is Erik en ik ben 29 jaar oud. Omdat ik over enkele weken mijn lease-bak moet inleveren, was ik op zoek naar een nieuwe auto. Op aanraden van mcbeef (de broer van m'n vriendin) eens naar de Rio gekeken en vandaag mijn handtekening gezet voor een grafietgrijze 3-deurs Comfort Pack, kan niet wachten tot ik 'm op kan halen! Meteen maar lid geworden van het forum, zodra de auto er is volgen er natuurlijk foto's!
-
Hallo iedereen
door Hado- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn naam is Mark en we hebben net de Rio besteld. Een 1.2 CVVT 3 deurs in de kleur Graphite. Verder nog geen extra's aan accesoires en velgen etc, want willen de auto uiteindelijk een eigen look gaan geven. Dank aan iedereen op dit forum, want hebben stiekem regelmatig info opgedaan op deze plek en mede dankzij de heldere en objectieve meningen de knoop doorgehakt en voor de Rio gegaan in plaats van de F. Feestje. (en dat weten jullie wel welke ik bedoel). Auto staat op de boot en als alles gaat zoals beloofd zullen wij onze 1e kilometers binnen 1.5 maand gaan maken. Groeten van een bijna Kia rijder (en hoop ook fan)
Laatste antwoord door Demoniac, -
hallo allemaal mijn naam is tinus 35 jaar uit hillegom . ik hoop dat ik zaterdag mijn nieuwe Picanto R-SportbyKia op mag halen . het is nr 155 van de 264 r . 5 deurs 1.2 kleur Galaxy Black - Metallic . mvg tinus
Laatste antwoord door Tinuzzz, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen. Een Belgisch forumlid bij: na 5 1/2 maand geduldig wachten, hebben wij vorige week eindelijk onze Kia Picanto Sense 1,2 kunnen afhalen. Kleur: zwart en als extra opties een elektrisch open dak, parkeersensoren achteraan, fluwelen matjes en stoffen koffermat. In België is de Sense de meest luxe versie met smart key en motor start/stop knop. ESC hebben wij er niet bij genomen omdat wij weinig kilomters rijden en voornamelijk in stadsomgeven toeren. Al bij al, een leuke stadwagentje Groetjes
-
Nieuw hier
door ikkeonline- 2 antwoorden
- 802 weergaven
Hallo! Afgelopen dinsdag werd ik verrast door mijn baas en mochten we onze nieuwe Kia Rio's ophalen! Ik heb alleen een probleempje met mijn USB stick dus die wilde ik hier even posten
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo iedereen, Even kort voorstellen...mijn naam is Rik en kom uit Belgie. Ik hoop tussen nu en een maand mn nieuwe rio te mogen ontvangen Ik heb de 1.4 diesel besteld in het zwart met 17 inch velgen en bruin lederen interieur. Voor de rest ook alle snufjes en opties erop...full option zeg maar:-) Als ik hem heb ben ik van plan om een paar fotos te maken (ben amateur fotograaf ) en deze hier te posten. Groetjes
Gegroet allemaal! Vanaf morgen zal ik er officieel bij horen, dan zal ik mijn Kia Sportage 2.0 X-pression op gaan halen. Gelijk maar deel geworden van deze gemeenschap, je weet maar nooit. Ben geen echte automan maar wel benieuwd naar mijn eerste SUV ervaring!