Nieuwe leden / evenementen
-
- 1 antwoord
- 889 weergaven
Hallo Ik ben Steven (België) en ik ben volop aan het wachten op mijn KIA SPORTAGE. Ik heb gekozen voor een Fusion 1.6 Metal gun grey, 18" velgen, skidplate voor en achteraan en zijschorten. De bestelling vond plaats op 15 april, dus ik moet nog wat geduld hebben voor ik mijn pareltje kan gaan halen. 2 tot 4 maanden volgens mijn KIA-handelaar. In het verleden heb ik altijd bij Opel gereden, ik vond dat het tijd was voor eens te veranderen van merk. En de looks van de Sportage lieten me maar niet los Een testrit in de sp3 heb ik niet gemaakt, ik moest gewoon eigenaar worden van deze stoere bak Groetjes...
-
voorstellen
door Frette63- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Sinds zaterdag heb ik ook een KIA Picanto 1.2 met comfort en plus pack. moet er nog wel aan wennen en dit is met name het sturen.(denk dat het ligt aan de electrische bekrachtiging ipv hydraulisch) mijn oude auto was een Nissan primera 2 liter uit 1998 dus moet ook het nieuwe rijden nog onder de knie krijgen. heb proefrit gereden met een 1.0 3-cilinder en daar was ik aangenaam door verrast. Dat ik een 1.2 4-cilinder gekozen heb is dat ik wat rijtesten gezien heb en dat dit met langere ritten wat comfortabeler is en zoals ik al eerder zei de overstap van een 2-liter naar of een 1.0 of een 1.2. Ik volgde als gast deze site al een tijdje om wat meer info te kr…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Wij hebben sinds 4 mei een witte driedeurs rio 1.2 super pack met de 17 inch velgen. Ook hebben we een 6 jaar oude sportage. Groetjes Albert jan
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Mijn naam is Jim Brouns, ik heb in 2006 een nieuwe rio gekocht en deze na drie jaar weer verkocht. We gaan morgen bij de dealer onze nieuwe rio bestellen een 1.2 cvvt superpack in Wendy Brown. Vandaag hebben we onze oude auto verkocht een BMW 5 serie, ben we benieuwd hoe dit gaat bevallen als we weer in een rio rijden. De proefrit vorige week is in ieder geval goed bevallen. Ik zal morgen het resultaat posten van het dealer bezoek. Groeten Jim
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
Van KIA naar KIA
door NOKIA- 1 antwoord
- 755 weergaven
Hallo, Hallo ik rij nu 6 jaar in de Sportage en volgende week hoop ik mijn nieuwe KIA sportage plus pack 1.6 GDI te mogen afhalen. Als de nieuwe het net zo goed gaat doen als de oude dan ben ik meer dan tevreden.
Al maanden hebben gezocht naar een nieuwe auto en afgelopen zaterdag de nieuwe Kia Rio besteld. Wit, 17 inc velgjes eronder. Plus pack en heel blij Me naam is Niels en kom uit Groningen. Getrouwd, 2 kids van 4 en 2. Ik rij nu een opel astra Station en mijn nieuwe witte pareltje wordt over 2 weken geleverd. Afgelopen weekend hier veel gelezen en eigenlijk hebben jullie me over de streep getrokken, haha.. Ik hoop dat ik ook een bijdrage kan leveren. de groeten
Laatste antwoord door Neluzzz, -
Voorstellen
door Christianvtx- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo Kia rijders ik kan binnenkort mijn Rio ophalen en denk er aan om meteen maar de speakers te vervangen want ze klinken niet echt lekker. Ik ben van huis uit een ex automonteur dus lees ik graag de nieuwe dingen op dat gebied ,Ik vind de Kia Rio een leuk model en heb wel vertrouwen in het merk. Christianvtx
Laatste antwoord door Presiozo, -
Dames, heren Ook dit jaar houden we een Toeterverherombouw middag voor de SP3 en evt andere types. Bowie97 is benaderd en wil graag weer zijn kennis met jullie delen. Toeter hier bestellen: http://www.valkmotorparts.nl/ m.v.v. kiaclub, dan krijg je korting (als het goed is) We houden het even bij de Toeterombouw en geen Xenon of Led-inbouw, dat laten we graag aan anderen over. Locatie: Nieuwegein vlak bij McDonalds Houten/NwGein afslag 18 A12 Datum: Zaterdag 28 april Het is de bedoeling dat je je toeter zelf gaat vervangen met hulp/steun, instructie, van ervaringsdeskundigen! Voor de Sportage 3 worden door Bowie97 handmade beugels gemaakt om de Stebel keurig ach…
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 883 weergaven
hallo allemaal, van bmw e46 naar sorento3.5 v6 2004 super dat er hier veel info verwisseld wordt. gr.Sun
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
Hallo, Wij hebben sinds 4 mei een witte driedeurs rio 1.2 super pack met de 17 inch velgen. Ook hebben we een 6 jaar oude sportage. Groetjes Albert jan
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 26 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo Kia Fans, Hierbij wil ik mij even voorstellen: Geronimo is de naam Volgende maand wordt mijn Kia Rio 1.2 Super Pack + Navigation Pack 5 drs in de kleur Graphite geleverd. Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en kijk erg uit naar de nieuwe auto. Heb nog nooit eerder een hele nieuwe auto gekocht dus dit vind ik best spannend. Heb al diverse verhalen gelezen en het enthousiastme spat er vanaf, leuk! Kwam ook al een aantal andere Alfa rijders tegen op het forum welke de overstap hebben gemaakt van Alfa naar Kia. Mocht zeggen dat ik het wel stoer vind van een merk als Kia om deze nieuwe lijn van auto's te ontwerpen en op en korte termijn al een fanclub op te …
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Mede KIA rijders Ik ben stef delmot 25 jaar woon in Landen (Belgie) Rij met een KIA Venga 1.4 heb er al een beetje aan gewerkt Al reeds gedaan : - Achterpinkers in het rood gezet - Achterkant gecleaned -> Venga en ecodynamics afgedaan - Stadslichten/Standlichten -> White led lichten - Gewoon lichten -> Super white halogeen 4200K - Interieurverlichting vanvoor veranderd in rood led - Nummerplaatverlichting achter led wit - Velgen besteld -> League LG357 16 inch Plannen : - USS module - Verlaagde veren en of schroefkit (Bn er nog ni uit ) Voor de rest hebk nog niet echt plannen zie wel welke inspiratie ik krijg in de toekomst
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemorgen allemaal..., Ik heb mezelf gisteren aangemeld op deze site... Ik krijg midden of eind Mei mijn nieuwe Kia rio 1.4 CVVT als het goed is binnen. Ik heb deze voorzien van: - Comfort pack - Plus pack - Super pack - Navigation pack - 17" phantom wielen + winterbanden set - Gehele verlichting wordt vervangen door 7500K GP Thunder... incl breedstraler, bochtverlichting, kentekenplaatverlichting ben benieuwt hoe dit totaal plaatje zal zijn. Groeten Roland...
Laatste antwoord door Kia Roland, -
Nieuw hier
door altijdopweg- 2 antwoorden
- 912 weergaven
Hallo, Ik ben onbekend met het fenomeen KIA en dacht door lid te worden van dit forum, veel wijzer omtrent dit automerk te worden. Mijn naam is Klaas en woon in Noord-Nederland. Mijn nickname "altijdopweg" is gekozen omdat ik overal zo door het internetleven ga en ook al omdat er veel waarheid in zit. Mijn beroep is namelijk vrachtwagenchauffeur en in mijn spaarzame vrije tijd ben ik regelmatig op de racefiets te vinden. Vandaar. Sinds kort in bezit van een 2de-hands, handgeschakelde, benzine Kia Sportage uit 10-2008. Tot nu toe uiterst tevreden, op een paar kleinigheden na (zoals o.a. dat het toerental tussen de schakelingen wat lang hoog blijft), maar al lezende zal…
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal: Ik ben Rob Jansen en kom uit Utrecht, waar ik werk als taxichauffeur. Ik rij 95% met een Mercedes Sprinter rolstoelbus, de overige 5% met een MB E-Klasse/VW Caddy Lang. Komende 10-5-2012 krijg ik m,n vierde KIA afgeleverd en ruil dan m,n Toyota IQ CVT in. Tja, als ik het op een rijtje zet, ben ik alweer aan m,n vierde KIA toe die ik prive rijd en niet als taxi. In 2006 heb ik m,n eerste KIA CERATO 1.6 splinternieuw aangeschaft, en daar een jaar mee gereden tot deze op 30000km stond. Door omstandigheden moest ik kleiner gaan rijden en na dit jaar ruilde ik de CERATO in op een PICANTO. Deze was 1 jaar jong met 12000km op de klok, in luxe uitvoering. I…
Laatste antwoord door Rob Jansen, -
Voorstellen
door Tam- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Nieuw op dit forum en in blijde verwachting van een Kia Rio 1.2 5 deurs met pluspack, kleur Graphit. We moeten nog 2 weekjes geduld hebben! Fijn hier veel informatie weg te halen! Gr. Tam
Hallo allemaal, van de week ben ik ook een trotse Rio bezitter, zwart mettalic, superpack en navigatie, ik ben benieuwd wat voor verbruikcijfers ik ga scoren het gaat om een 1.4. Het valt mij op dat je nog weinig Rio's ziet rijden, ik heb de mijne vorige week besteld (mazzel dat ze er 1 hadden staan nieuw in de verpakking ) en tot nu toe nog maar 1 zien rond rijden, ik woon in de omgeving Heerhugowaard. Maar goed ik kan niet wachten tot ik die van mij kan halen. groetjes.
Laatste antwoord door Dutch, -
Even voorstellen...
door Gast FlodNar- 2 antwoorden
- 900 weergaven
Hallo allemaal, Ik heb vandaag een Cee'd Sporty Wagon 1.6 CVVT X-ecutive (januari 2008) gekocht. Ik mag hem over 1,5 week ophalen en dan lever ik mijn Fiat Ulysse 2.0 16v Emotion (juli 2004) in. Die heb ik 5 jaar met veel plezier gereden en ik hoop nu ook van mijn eerste Kia een lange tijd te kunnen genieten. Ik hoop veel van jullie te leren op dit forum. Met vriendelijke groet, FlodNar.
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
Even voorstellen
door chalet- 2 antwoorden
- 952 weergaven
Hoi mede leden, Reeds ben ik de gelukkig eigenaar van een kia sportage van juni 2008 met leer en lux van uitvoering en op gas g3 naar een jaar met een alfa 147 op gas g3 met 225000 km gereden te hebben hebben we deze verkocht waar me vrouw mee reed en ik ook soms ik zelf had een suzuki swift 1.2 van 2010 die we maar even voor de alfa hadden je raad het al de alfa reed veel beter en zuiniger op gas dus de swift blijft staan en zelfs een jaar lang met een km stand van 2650 km hebben we besloten de alfa te verkopen en de suzuki swift 1.2 in teruilen voor een kia sportage en die heb ik sins 26 april op gehald bij de dealer. hoop hier ook veel te kunen lezen en kijken net …
Laatste antwoord door Dutch, -
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Twee weken geleden (samen met mijn vrouw) een proefrit gemaakt met een 2012 Soul. Via vrienden geattendeerd op KIA en de Soul (daarvoor nooit aan gedacht). Zij hadden namelijk kort daarvoor ook een KIA gekocht. We waren vrij snel verkocht aan de auto. Niet veel later een nieuwe Soul besteld. Het wordt een zwarte met cruise-control en parkeer sensoren. We verwachten de auto binnen twee weken. Landrover is een zeer fijne auto, maar zeker niet zuinig. Hopelijk komt daar verbetering in
Laatste antwoord door BaBaCC, -
even voorstellen
door willy68- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Even voorstellen : wilfred 44 jaar uit barendrecht. De kia picanto is me eerste nieuwe auto, hier voor een hyundai coupe gereden snel en onzuinig.... en daarvoor waren het golfjes gti'sjes en een rover 620d Geweldige kleine auto en lekker zuinig,eerste tank gemeten op 18.1 de eerste veranderingen komen er al aan want ook ik heb last van geluids kwaliteit. de 4 speakers die er nu in zitten gaan eruit,waarschijnlijk worden ze vervangen door rockford fosgate.
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
hallo ik ben patrick, sinds een week kia rio rijder effe wennen van station wagen naar rio maar de ruimte valt me alles mee we hebben gekozen voor een witte met carbon look dak, erg gaaf vind ik zelf velgen komen eraan vond die van kia zelf te duur en wil deze gaan gebruiken met winterbanden dus in de winter koop ik alvast nieuwe velgen en zet onder deze winterbanden groeten
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik ben in afwachting van een sportage x-clusive 1.6 in het wit met een panoramadak. Besteld 9/2 verwacht de week van 1 juni. Ik kan niet wachten.
Laatste antwoord door Neo, -
- 15 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Kia Rio 1.2 Supoerpack black met 17" Wolfrace Ravenna velgen... Wij, Milou en Niels (Mi Ni 0101) zijn erg blij ons ook aan deze club te mogen toevoegen! We hebben hem eind februari besteld, er stond er gelukkig nog een op de boot met onze wensen. Ik (en natuurlijk ook mijn vriendin) moet nog tot het einde van de maand wachten, maar daarna is het baai baai carisma... toch, gek genoeg, ga ik hem wel missen, vooral mijn remus sportauspuf De Rio krijgt dit keer geen speciaal uitlaatje, alleen leuke velgies. Ik weet niet wat iedereen allemaal wil horen bij de voorstelronde, roep maar als je wat weten wil. Foto's volgen zodra ik de sleutel/bleeper (hoe heet dat din…
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 13 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik zal me even voorstellen ik heet Emile, heb 2 weken geleden een nieuwe picanto 1.0 3 deurs besteld met de mooie lampjes natuurlijk . Ik heb nu 6 jaar Smart for four gereden leuke auto maar veeeelste duur in onderhoud ! En mag aankomde donderdag me nieuwe bolide ophalen bij de dealer Heb er erg veel zin in, en hoop mijn ervaringen met jullie hier te delen en over die van jullie te lezen. Groetjes