Nieuwe leden / evenementen
-
Rio Rijder
door rive- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds vorige week ook een bezitter van een mooie RIO 1.2 SP Graphite 5 deurs met de nieuwe 17" phantom velgen. Ben al wat wijzer geworden hier betreft allerlei, zal regelmatig eens kijken voor nieuwtjes en feitjes. Veel rijplezier, rive
Laatste antwoord door kris88, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste KIACLUB leden, Ik ben Martin en rijd al een aantal jaren met plezier een KIA Sportage. Sinds kort komt er als ik de airco aan heb, een soort condens uit de middenconsole. Wat kan dat zijn. Groeten Martin
Laatste antwoord door Alex VB, -
Even voorstellen
door Sennie- 1 antwoord
- 927 weergaven
Hallo forum leden, Mijn naam is Michel, woonactig in Capelle aan den IJssel. Ben sinds november 2011 in het bezit van een witte Kia Rio UB waar ik tot nu toe erg tevreden mee ben. Ik ben op dit forum terecht gekomen door te googlen naar wat problemen die mijn Rio had, via de results op Kiaclub.nl gestuit. Heb al aardig wat interessante onderwerpen gevonden op dit forum en aangezien ik nu zelf ook wat berichten probeer te posten is het wel zo netjes om mij dan even voor te stellen . Groet, Michel
Laatste antwoord door xtra40, -
Halle forum leden, Sinds een weekje bezitter van de Venga se7en. Leuk bakkie, rijd prima. Mijn naam is Marcel en ben woonachtig in Zoetermeer. In onze straat staan al 4 Venga's, populaire wagen hier . Ik hoop veel tips en soms antwoorden te vinden op dit forum. Marcel
Laatste antwoord door dijk48, -
Even voorstellen
door SorKo- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Zoals het hoort even voorstellen hier... Ik ben Koen en heb al een aantal jaren een Sorento 3,5 V6 Exclusive. De auto hebben we aangeschaft om onze caravan (1800 kg) te trekken en tot op de dag van vandaag hebben we daar geen spijt van gehad. De Sorento is uit 2005 en heeft nu 70.000 km gereden. Omdat we op het twijfelpunt stonden om de auto in te ruilen of weer helemaal in orde te maken, ben ik weer wat op het internet gaan struinen en uiteraard ook weer bij deze site uit gekomen. In het verleden al heel veel gelezen als anonieme bezoeker, maar nu toch ook geregistreerd . Wellicht dat er van mijn kant op korte termijn een aantal vragen komen, want helemaal 100% ben i…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds mei 2011 hebben wij tot grote tevredenheid gereden in onze nieuw aangeschafte Picanto (SignaLred, 1.2 Airco, Comfort Pack, Exterior Pack, 5 deurs) . Maar....tegen een fantastische versie aangelopen van een Rio van jan. 2012 met letterlijk alle opties die je maar kunt bedenken m.u.v. leren bekleding! An offer I could not refuse.... Dus volgende week is het Vaarwel Picanto, Welkom Rio! Die zal ik dan ook op het forum zetten.
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
Audio picanto
door alwie- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, Ik ben Alwie Ik krijg in augustus een Picanto, 5 deurs met comfortpack en met 4 speakers. Ik wil de speakers vervangen. Wie weet 1. Welke maat speakers voor kunnen? (ik dacht 10,5 cm) 2. Welke maat speakers achter kunnen? 3. Of er kant en klare pasringen zijn om speakers passend te maken? 4. Zo ja waar ik deze pasringen kan kopen Hartelijke groet, Alwie
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo, Sinds twee dagen trotse eigenaar van onze milky white picanto met ext. pakket. Tot nu toe geen negatieve dingen kunnen vinden. Ik heb al wat lopen rondneuzen op de site en het ziet er gelikt uit, en kan er nog veel van leren ook. Gr. André
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Vandaag eindelijk mijn Kia Picanto kunnen gaan halen. Het is een Witte 1.2 ISG met comfort pakket geworden. Aangezien ik de auto "online" heb besteld moest ik hem in Almere gaan halen. Dus direct een ritje van 225 km voor de boeg om naar huis te komen (Brunssum). Had al eens proef gereden in een 1.0, maar ben toch blij dat ik de 1.2 heb genomen. Heeft toch net ff dat extra beetje pit (vooral met airco aan handig) Vorige auto : Mercedes Benz W124 300E Automaat (belastingvrij, maar wel verbruik van 1:8 ....) Boordcomputer geeft aan 5,3L/100km, maar eerst maar eens de eerste tankbeurt afwachten hahahaha Grtz Johan
Laatste antwoord door anke2304, -
- 2 antwoorden
- 891 weergaven
Hallo allemaal, Ik ben donavan en rijd sinds kort een kia picanto. zou in eerste instantie eigenlijk voor de rio station gaan, maar aangezien de picanto een verstandigere keuze zou zijn ivm verbruik, wegenbelasting etc toch maar voor de picanto gaan. op dit moment rijd ik dus een Picant bj 2006, 1.1 M/T met het meest uitgebreide electrische pakket beschikbaar aldus de verkopende dealer. nu is het alleen zo dat het verbruik gemiddeld op de 1 op 10 licht en dan rijd ik van Emmeloord naar Utrecht met tussenstop in Almere. meerendeels dus snelweg. is dit normaal voor een picanto? zo ja dan gaat hij er ook weer zeer rap uit namelijk. tot zo ver mijn voorstellen,
Laatste antwoord door donavan2906, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
beste mensen, Ik zal mezelf ff voorstellen. Ik heet Ian, 22 jaar, ondernemer, en hoop aankomende week mijn nieuwe KIA cee'd op te mogen halen! Voorheen heb ik mezelf altijd vervoerd in een SAAB 9-3 Sport Sedan uit 2003. Deze had een 1.8 turbo motor met 150PK. Echt een fijne reis auto. Maar door de ellende in Trollhattan is deze bolide helaas niks meer waard. Nu er de nodigde dingen aan verspijkerd moesten worden, en ik graag een stukje zuiniger wou gaan rijden, was de keuze snel gemaakt. Naar de KIA dealer voor in de eerste instantie de Rio. Helaas vond ik deze echt te klein, maar in mijn ooghoeken stond daar een parel witte cee'd mijn naam te roepen! Ik was verkocht! …
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Sinds maart 2012 in bezit van een gebruikte Soul 1.6 benzine De kleur is Titanium pearl en de uitvoering execitive met viewpack. Bouwjaar is november 2009 Vanaf de proefrit verliefd op het model wat nogal afwijkt van het normale en dat merk je aan het aantal kijkers. Telkens als je ergens komt krijg je opmerkingen, meestal positief. Zelf rij ik er met veel plezier in en hoop dat het ook zo blijft. Tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Aangezien ik een verwoed videofilmer ben, dacht ik meteen: hier moet een filmpje van gemaakt worden. Als je het resultaat wil zien: Kijk op You tube, tik in het zoekvenster "nardturbo" en zoek even naar Kia Soul. Commentaar geve…
Laatste antwoord door MiNi0101, -
Voorstellen
door Aik- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Pas geleden een nieuwe Rio gekocht. 1.2 met plus pack, 5 deurs in kleur graphite. In het verleden verschillende nieuwe (lease)auto's gehad w.o. Volkswagen Golf IV, Toyota Avensis en Audi A3 sportback. Nu weer eens heel wat anders. Mijn eerste eigen auto. Ik heb voor aankoop een breed vergelijk gemaakt tussen diverse auto's w.o. VW polo, Peugeot 208, Toyota Yaris en een Mazda 2. Mijn hart ligt oorspronkelijk bij de Duitse auto's, maar ik heb uiteindelijk toch voor de Rio gekozen. Dit vanwege het ontwerp, een goede proefrit en de voordelen van 14% bijtelling. Het merk Kia is duidelijk sterk in opkomst en ik vind de diverse ontwikkelingen en nieuwe modellen…
Nieuw Kia Rio lid
door Johnboy- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allen, Als nieuw lid, een binnenkort eigenaar van een nieuwe Kia Rio 1.2 superpack, wilde me ik even voorstellen. Mijn naam is John , woonachtig in het altijd bosrijke en soms wat saaie ede. Na mijn vakantie ( 27 Augustus) mag ik (onze ) nieuwe Kia ophalen. Ik heb in mijn leven al heel wat merken gereden, maar Kia word de eerste. Op dit moment rijd ik nog een peugeot 307 sw van 2007. Bij de dealer (Braber in Ede) stonden alle kleuren, maar toch gekozen voor een witte incl. de 17 inch velgen. In het verleden ook al eens lid geweest van de 206 gti forum, waarbij toendertijd wel wat heb geknutseld aan m,n GTI. Dit was ik op dit moment met de Rio nog niet van pla…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi allemaal, Na 6 maanden moeten te hebben gewacht op m'm Rio 1.4 cvvt 5drs superpack was het eind April eindelijk zover Rij er inmiddels al een aantal weken zeer content mee rond en nu dus maar eens wat meer in dit forum verdiepen. Zag al wat leuke links mbt sierlijsten enz langskomen, dus wie weet wat er op korte termijn nog gaat veranderen haha
Laatste antwoord door bruintjebeer1111, -
Nieuwe Rio fan!
door Motzak- 1 antwoord
- 898 weergaven
Op 9 mei mijn nieuwe witte Rio superpack besteld en nog altijd in spannende afwachting!Tot die tijd vermaak ik me super op dit forum!Super te lezen hoe enthousiast iedereen is en hoeveel info op 1 forum!
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
RB's voorstel topic
door RB-- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey Kia Rijders... Ik ben Rob, uit zuid holland. En met een beetje geluk rijdt ik binnen kort ook rond in zon schitterende witte Rio!. Heb al een aardig wagennpark gehad.. Astra f GSi 1.8 Astra f GSI 2.0 Rieger uitgevoerd Peugeot 107 uitgebouwd tot show wagen. Suzuki Swift 1.3 Bandit met Aerow pakket Suzuki Swift Sport 1.6 Genoeg gebrabbel! De nieuwe witte kia ria comforft plus staat in bestelling!! Alvast mijn modificatie lijstje die gaat gebeuren -h7 Cree bochtrij verlichting -Cree achteruitRij verlichting -Led dome binnenverlichting -Cree Mistlampen -H7 Xenon 8000K -Poineer avic klapscherm -Compo set in de voordeuren.. -2 kickers solo barrick 12 inc…
Laatste antwoord door RB-, -
Hoi, Ik ben nieuw hier en zal me even kort voorstellen. Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Kia Rio (rood) Luxe Pack (foto volgt zsm). Hiervoor had ik een VW Golf uit 1999 en die heb ik 10 jaren gereden! Ik was dus wel aan een nieuwe auto toe ... he he. Ik heb op dit moment 2 vraagjes mbt tot mijn nieuwe Kia: Ik vind dat bij het wegrijden in de 1e versnelling de auto een beetje inhoudt, voornamelijk als je een beetje sportief wil wegrijden. Ik dacht dat ik hierover als eerder iets had gelezen op dit forum maar ik kan het helaas niet terugvinden. Iemand een idee hierover? Bij aankoop van mijn auto heb ik gekozen om de standaard wielen te nemen daar ik het idee h…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 1 antwoord
- 929 weergaven
hallo ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een kia ceed exc. 1.4 uit 2010 met 22000km kleur is grijs / beige Heb hiervoor een volvos60 uit 2002 gereden met een 2.4 diesel 5 cilinder Dus was wel ff wennen maar als ik het rekensommetje qua kosten zie be ik blij dat ik het gedaan heb en wat een kofferbak ruimte in de Kia , heerljk Ik zelf ben 49 jaar en hoop vele veilige kilometers in mijn Kia te gaan rjden
Laatste antwoord door Specialmade, -
even voorstellen
door Manfred- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo,, Ik ben Manfred en ik heb vandaag 15-6-2012 mijn nieuwe kia cee'd plus pack black pearl met 17" genua velgen besteld ben er helemaal blij mee De auto zal over +/- 2 weken afgeleverd worden dan zal ik uiteraard wat foto's plaatsen,,
Laatste antwoord door Guusje, -
Omdat er de laatste tijd zoveel Rio's zijn bijgekomen leek het me leuk om eens wat mooie Rio's bij elkaar te zien. Veel mensen hebben al diverse aanpassingen gedaan aan hun auto's en hierdoor kunnen anderen weer ideeën opdoen om zo hun auto nog mooier te maken. Om het makkelijk inzichtelijk te hebben welke auto's welke upgrades hebben gedaan is er een formulier gemaakt waarop je dit vooraf kan invullen, tevens is dit formulier handig zodat we elkaar aan de forumnaam kunnen herkennen. Dus het verzoek aan iedereen om dit formulier in te vullen, uit te printen en mee te nemen naar de meeting. De meeting is opgezet voor het laatste model van de KIA Rio, uiteraard zijn men…
Nieuw lid
door Bertus1962- 1 antwoord
- 981 weergaven
Hallo, Ik ben Bert en kom uit Oss. Ik rij sinds sept 2011 een Kia Picanto 1.2 kleur wit. Moet hier even wennen hoe het allemaal werkt op deze Forum. Mijn voorgaande auto's waren Honda of Toyota,en nu me zinnen gezet op Kia omdat ze een mooie autolijn hebben en de 7 jaar garantie. Met vriendelijke groet, Bert
Laatste antwoord door betominice, -
even voorstellen
door beriro- 0 antwoorden
- 765 weergaven
hallo beste kia rijders, mijn naam is Ben van Balgooij was al een tijdje op zoek naar een auto met hogere instap en die betaalbaar was 2ehands vanddar mijn keus op de sorento sinds kort ben ik ook trotse bezitter van een kia sorento uit 2004 benzine. fijne auto tot nu toe, ben op zoek naar complete unit koplamp met led dagrijverlichting heeft iemand een tip voor mij
Laatste antwoord door beriro, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi ik ben Frank, en via een nogal vreemde manier kom ik bij een Kia terecht! Ca. 4 weken geleden hebben ze mijn Vito gestolen en moest onverhoopt voor een andere auto gaan kijken/zoeken. Ik ben in het Limburgse een beetje naar alle merken gaan kijken, en zo ook bij kia in Nuth. Hier kwam een prettig gesprek tot stand en er werd mij aangeboden om met een Sorento proef te rijden. Zo gezegd zo gedaan. dit beviel mij en het vrouwtje zo goed dat we besloten voor een Sorento te gaan. wij wonen in België en daar is diesel even duur al benzine voor wat betreft wegen belasting. dus het moest een diesel worden. ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niet van de modellen op …
Laatste antwoord door Specialmade, -
even voorstellen,
door coyote- 1 antwoord
- 1k weergaven
hoi, mijn naam is Jack Nagtzaam ben 52 jaar en weduwenaar. ben sinds eind Maart 2012 in bezit van een Kia Sportage uit 2008 de rede dat ik lid ben geworden is dat ik graag zelf dingen doe aan mijn auto en wellicht kan ik ervaring opdoen van mede clubleden.
Laatste antwoord door Specialmade,