Nieuwe leden / evenementen
-
Hallo allemaal!
door DaveDDT- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Beste mensen, Mijn naam is Dave en ik kom uit Hoogvliet (gem. Rotterdam). Na nu ong. een maand hier al op dit forum rond te struinen en alle informatieve berichten door te lezen, vond ik het wel eens tijd om zelf wat te posten. Ik ben sinds 28 maart 2012 in het bezit van een witte Kia Rio 1.2 CVVT Superpack. Dit is mijn tweede auto ooit (ben 22) en mijn aller eerste nieuwe auto. Ik heb hiervoor in een hele foute rode Opel Tigra gereden, puur omdat het lekker goedkoop was (je moet toch wat als student he!) Omdat ik inmiddels gewoon lekker mijn brood verdien, vond ik het wel tijd voor een nieuwe wagen waarin ik op mijn gemak rond kan toeven. De Tigra was inmiddels 17 jaar…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 12 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik zal me even voorstellen. Edwin, 42 jaar en vanuit een BWM 540i (1999) over naar een Kia Picanto 1.2 Omdat de oude bmw buiten zijn 1 op emmer ook wat kwalen begon te vertonen en ik een nieuwe "nieuwe" auto wilde rijden is dit mijn keuze geworden. Zwart, 5 deuren. Velgen komen eind mei (zegt de dealer.) Goed... voor zo ver dan.
Laatste antwoord door willy68, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Allemaal, Hierbij wil ik mij even voorstellen. Ik ben Mario en kom uit nijmegen. Over 3 weken kunnen mijn vriendin en ik onze Kia ophalen. Het betreft een Kia Rio in de kleur Wendy Brown met 5k op teller (demo model). De auto heeft het comfort en pluspakket en mooie 17inch lm velgen Nu ga ik me eens wat verder inlezen op dit forum. groet
-
- 20 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik heb een aantal data uitgekozen waarop we deze meeting kunnen gaan houden, April was te kort dag en doordat er eind April al een toeter-inbouw-meeting is heb ik een aantal data vanaf Mei gekozen. De meeting zal om 13:00 uur gaan plaatsvinden op de datum die de meeste stemmen krijgt. De voorlopige locatie is op de parkeerplaats in De Meern bij het AC Restaurant, maar deze keuze is nog niet definitief dus iedereen die hier nog ideeën over heeft kan dit in het discussie topic plaatsen. Als er toch nog een andere locatie wordt gekozen zal deze ook in midden Nederland zijn. Graag dit topic alleen gebruiken om te stemmen en geen andere zaken bespreken, alle vragen, opmerk…
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo liefhebbers, Ik ben Rob en woon in Rijswijk ZH Afgelopen februari heb ik mijn witte Kia Rio 1.2 opgehaald. Hiervoor reden we een Ford Focus Station 1.6. Qua ruimte mis ik soms wel iets, maar qua comfort en verbruik zijn we er met grote sprongen op vooruit gegaan. Ik heb m af laten leveren met comfort pack en winterbanden op de stalen velgen. Inmiddels heb ik 17 inch alu velgen gemonteerd en het volgende wat moet gaan gebeuren is een trekhaak monteren. Daarna de audio installatie misschien een beetje opvrolijken. Ben heel blij met de keuze, ook zeker met de witte kleur. Tot ziens op een meeting! Gr Rob
Laatste antwoord door J-J, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Even voorstellen Patrick 25 jaar uit Arnhem, vanaf mijn 18e alleen met BMW gereden BMW Compact, BMW E46 Sedan en als laatste een BMW E91 Touring Nu overgestap naar een Kia Rio 1.4
- 3 antwoorden
- 975 weergaven
Goedendag allemaal. Ik zal me ff voorstellen ik ben Karel en ben blij dat deze site er is en dat ik er met mijn vragen en zo terecht kan. Goed, 14 maanden geleden een nieuwe Seat Ibiza diesel gekocht met wat ons in het vooruitzicht was beloofd door de regering wegenbelastingvrij, nou daar zijn ze heel snel op terug gekomen met als resultaat dat een hoop mensen qua wegenbelasting dit gewoon niet kunnen opbrengen, maar goed daar veranderen we niks meer aan. Nu heb ik in december 2011 een Kia Rio 3 deurs 1.2 ccvt besteld bij nieuweautokopen.nl ivm met de flinke korting die ik kreeg. Ik heb hem zo samengesteld, Deep Blue metallic, Plus en Superpakket, en 17 inch Phanthom …
Laatste antwoord door Jolinar, -
- 1 antwoord
- 904 weergaven
Hoi Ik ben Paul bouwjaar 57 En volgende week (hoop ik) in bezit van een cerato uit 2004 Ik hoop hier wat leuke dingen op te pikken over deze auto gr Paul
Laatste antwoord door bigwade, -
Kia Rio 1.2
door joost85- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Allemaal. Ik ben al een tijdje actief op dit forum, maar zal me nu maar eens officieel voorstellen. Ik rij op dit moment een Fiat Stilo Abarthc en heb hier 4 jaar met veel plezier in gereden Het laatste jaar erg veel problemen gehad met de Stilo. Vandaar dat ik op zoek ging naar een nieuwe auto. De nieuwe Kia Rio vond ik er gelijk al zeer goed uitzien, alleen de motor was wel een aardige achteruitgang . Uiteindelijk na een proefrit toch besloten om voor de voordelige Kia Rio te gaan (geen MRB, 14% bijtelling). Heb vandaag een nieuwe Kia Rio 1.2 Superpack besteld in de kleur Graphite. Als extra's: 17 inch lichtmetaal, navigation pack, raamlijstenset, achterkleplijst…
Laatste antwoord door joost85, -
Van smart naar Kia
door joepnd- 22 antwoorden
- 2,8k weergaven
Nu rijden we nog smart, maar we kijken oa naar een Picanto. Weet ongeveer wel wat ik wil. Maar ook de Kia dealers zijn niet zo happig op kopers heb ik al gemerkt. Zijn hier toevallig ook leden met een Webasto H400 dakje
Laatste antwoord door joepnd, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo beste Kia rijders ik ben Mike ik kom uit de omgeving van hoorn (noord Holland) ik ben van een seat-vw-bmw-audi nu voor een kia gegaan het gaat om de Kia Rio comfort plus pack die wouw ik ook persee want de led lampen vind ik voor en achter zo mooi:P ik heb er voor gekozen ivm dat ik nu maar eens na 4 dure en slurpende auto's zuinig wouw gaan rijden en evengoed een auto wouw hebben die een stoere uitstraling heeft. nou vind ik de meeste nieuwe modellen van kia er wel heel gelikt uit zien. ik kan me kia over 1 a 2 weken gaan ophalen dus kan niet wachten. gr.Mike
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Gisteren heb ik de koopovereenkomst getekend voor een 5 deurs Kia Rio wit voorzien van Superpack. Donderdag 22 maart gaan we hem ophalen. Het is de auto voor m'n vriendin, die nu nog in een Daihatsu Cuore rijdt uit 1999, die is ingeruild. Al met al een hele vooruitgang voor haar, we zijn er erg blij mee. De redenen om voor de Kia Rio te kiezen waren de supercomplete uitrusting / prijs verhouding, de 7 jaren garantie, wegenbelasting vrijstelling, de kwaliteit en looks. Als extra hebben we de chromen sierstrip in de voorbumper gekozen en de instapsierlijsten (tegen het beschadigen van de deurdorpel bij het in/uitstappen). Wij wonen in West Maas en Waal,…
Laatste antwoord door Blue_eyes, -
en 2012 1 2
door r.vanrookhuizen- 27 antwoorden
- 7,2k weergaven
.
Laatste antwoord door MiNi0101, -
Gegroet iedereen
door Neo- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen, De bestelling van mijn nieuwe Kia bracht me terecht op jullie forum. Ik heb hier al reeds rondgeneusd als bezoeker, en bij deze vanaf nu als lid . Hopelijk leer ik hier nog veel bij en kan ik in de toekomst mijn ervaringen met jullie delen. Groetjes, Neo.
Laatste antwoord door Neo, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Aangenaam! Ik heb hier al regelmatig wat rondgeneusd in mijn zoektocht naar argumenten om mijn huidige Volvo 850 T5 uit '94 in te gaan ruilen voor iets nieuws, zuinigers en ook milieuvriendelijker. En de praktijk-ervaringen van rijders met een nieuwe auto geven naar mijn idee vaak een eerlijker en genuanceerder beeld dan de momentopname van een test voor een autoblad c.q. TV-programma. Lang verhaal kort: na een paar weken vergelijken van merken, modellen, aanbiedingen en persoonlijke wensen en voorkeuren kwamen we toch weer uit bij de Rio! Voor het geld is dit in zijn segment naar mijn overtuiging gewoon de meest complete en niet te vergeten fraaiste auto! Ik zal wel…
Laatste antwoord door Martin1977, -
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Kia-rijders, ik ben Frans. A.s. zaterdag ga ik van Tucson naar Rio. Wordt een eind rijden
Laatste antwoord door Jolinar, -
Hallo, ik ben Eddij. Ik ben in het bezit van een Kia Picanto 1.25 5 deurs automaat,kleur bright zilver, vanaf 19 januari 2012! Ik vind het een fijne auto,maar gebruikt zeer veel benzine..gemiddeld 1 op 12! En ik rijd op de nieuwe manier!!!!!
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo mede Kiarijders. Mijn naam is Jordan en heb sinds 2 weken een zwarte Kia Rio 1.1 CRDI met comfort pack. In eerste instantie was ik huiverig voor dit blokje. Ik dacht dit rijdt voor geen meter naar ben echt positief verrast. Hij rijdt super en heeft power genoeg. Ook op de snelweg is hij lekker stil en stabiel. Ik heb hem gekocht bij een groothandel en niet bij de dealer. Dit heeft mij een paar duizend euro's gescheeld. Ook het feit dat ik geen wegenbelasting betaal is een flink voordeel. Van binnen is de Kia erg compleet en ruim. Voordat ik tot koop over ging heb ik eerst wat reviews gelezen en die hebben me overtuigd. Oftewel ik ben tot nu toe een hee…
Laatste antwoord door anke2304, -
Even voorstellen
door slokkie- 4 antwoorden
- 957 weergaven
Hoi allemaal Mijn forumnaam is slokkie en ben 52 lentes jong. Ik heb in februari mijn eerste nieuwe auto besteld. Een Kia rio met comfortpack en hoop deze einde van deze maand te krijgen. Gr slokkie
Laatste antwoord door anke2304, -
FF me voorstellen
door duc- 1 antwoord
- 836 weergaven
Hallo, er is me gevraagd om mij even voor te stellen! Dom van mij om dat zelf niet te weten, maar door verscheidenen oorzaken van stress vergeet je soms dingen. Heb reeds velel ellende gehad met mij Kia Sorento, ook het Sorento probleem met de brandstof aanlevering! Nieuwe pomp, tank schoonmaken incl. filter, injectoren en alles wat daarbij hoort. Wat nogal stevig in de papieren is gelopen, en dan nu de versnellingbak die rariteiten krijgt. Dus zodoende had ik ff iets anders aan mijn hoofd. Maar ik ben 60 jaar en heb al heel veel auto's gereden van alle merken, maar de Kia rijd heerlijk relaxt. Ik woon en werk in Polen dus rij regelmatig op en neer naar Holland voor zak…
- 1 antwoord
- 910 weergaven
Hoi iedereen, Na wat meelezen in de topics word het ook tijd om me voor te stellen. Ik ben Fedde 31 jaar en woon in zuid holland en ben van plan om een Kia Rio 1.1 CRDI super pack met navigatie aan te schaffen voor m'n vrouw . Sinds 2 maanden hebben we een kleintje en me vrouwtje rijdt nu nog in een ford ka.Dit word wat klein voor een kinderwagen en ze moet eind mei weer gaan werken( 80 km per dag) dus lijkt me een rio diesel wel ideaal. Nu nog kijken of ik ergens een mooie prijs incl inruil kan krijgen.
Hallo allemaal, mijn naam is Paul (54) en rij momenteel nog een Saab van de zaak. Ik woon nu echter 5 minuten lopen van het werk, dus ga later dit jaar de overstap maken om privé te gaan rijden. Omdat het een 2e hands gaat worden wil ik me wel goed voorbereiden, dus vandaar de aanmelding hier om het een en ander te lezen en misschien/waarschijnlijk ook nog wel eens wat te vragen. Omdat we constant nogal wat bagage hebben, ziet het er naar uit dat het een Sorento gaat worden uit het jaar 2007 - misschien 2008 met 60 tot 80.000 kilometers op de teller. En wat ik al begrepen heb is dat we dan zowiezo beter voor een 3.3 liter kunnen kiezen, maar dat je er dan nog we…
Hallo allemaal
door wpmhia- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben hier nieuw op het forum, wij wonen in Denemarken en hebben onlangs een KIA Ceed SW gekocht. Auto's worden hier zwaar belast dus koste €27.000 als tweedehandse demo, wat hier een goede prijs is. Nou ben ik wat aan het rondkijken op internet, want de auto is net voor een voorjaarsbeurt geweest, en moet nu ook voor een garantiekeuring (auto is van april 2011 en heeft net 5000 km gereden). Ik schrok erg van de prijs hiervan (meer dan €500) en kijk nu dus rond of het niet goedkoper kan (een niet KIA dealer zou het voor de helft kunnen doen). Daarbij raadde de garage me aan dat ik de onderkant met Dinitrol antiroestbehandeling moet laten bewerken, voor ongeveer €650.…
Laatste antwoord door wpmhia, -
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo Allemaal, Niet zo netjes om mezelf pas na een maand voor te stellen, ik dacht dat ik het al eens had gedaan maar blijkbaar niet want ik kon mezelf niet terug vinden in het forum. Op 14 februari ben ik vroeg opgestaan om de volgende auto's te gaan bekijken: - vw polo r-line pakket - ford fiesta / focus - opel corsa - seat ibiza Mochten ze te duur uitkomen zou ik een aantal vw polo's en seat ibiza's 2e hands gaan bekijken. Al snel zat ik bij iedere garage rond de 18.000- 20.000 euro. ( nee niet de instapmodellen maar het oog wil ook wat ) Besloten toch een 2e hands te gaan aanschaffen en toen ik naar de VW dealer ging in halsteren kwam ik langs de kia dealer …
Laatste antwoord door Specialmade, -
Nieuw hier.
door therocker- 2 antwoorden
- 875 weergaven
Ik ben Erik (49 jaar) en van plan een Picanto te kopen. Mijn aanmelding hier is om wat vragen te stellen over de Picanto. Mijn nickname (therocker) heb ik gekozen omdat ik van bands als Deep Purple, Black Sabbath, Metallica, Dream Theater en Kansas houd.
Laatste antwoord door Wimis on,