Nieuwe leden / evenementen
-
Hallo,ik ben Diëgo en rij met een kia pro c'eed sport. (1.6 crdi 115 pk) Het leek me wel een goed idee om me lid te maken van dit forum. Ik heb trouwens al een vraagje, Ik heb al een paar pro c'eeds gezien met donkere achterlichten, waarschijnlijk is dat gespoten ofzo? maar de vraag is waar kan je dit laten doen? Of wie kan me verder helpen? Dank u grts Diego
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo Allemaal, Mijn naam is Jeanine en ik ben sinds 30 november 2011 de trotse bezitter van de eerste geheel nieuwe auto: De Kia Rio 1.2 CVVT Superpack in de kleur Electric Blue. Ik heb er inmiddels 1750 km op zitten en hij bevalt mij prima. Veel auto voor een hele schappelijke prijs. Kinderziektes heb je bij iedere nieuwe auto en niet alleen bij Kia. Zelfs mijn man is uitermate te spreken over de Rio. Ik betrap hem erop dat hij zelfs af en toe de Rio neemt i.p.v. zijn eigen auto. Nu is zijn eigen auto inmiddels 11 jaar oud en ook aan vervanging toe en ik heb hem horen zeggen dat hij erg benieuwd is naar de nieuwe Optima. Dus wie weet. !! Rijden we over een paar ma…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi allen, Vanaf 9 december 2011 zijn mijn vrouw en ik gaan rijden in een Witte Kia Rio 1.2 superpack. Waarom de overstap naar een Kia Rio. We hadden een tijdje geleden al besloten om bij een eventuele andere auto de overstap te gaan maken naar een model uit het b-segment. De auto waar we aan dachten waren de Ibiza, Polo en Fiesta. De Kia Rio is er bijgekomen door de reclame op de tv. In twee weken hebben de de vier auto's vergeleken met elkaar (testritten, technische specificaties, kosten, gevoel enz) en daarna besloten om de Seat Leon Active Style in te ruilen voor de Kia Rio 1.2 superpack. De Kia Rio heeft gewonnen op basis van mooiste model, ruimte (wielbasis i…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo Kia vrienden en vriendinnen, vanaf aanstaande dinsdag 27 december zijn mijn vrouw en ik de trotse bezitters van een Kia Rio 1.2. Super Pack in de kleur Black. Keuze was na 25 jaar Toyota niet makkelijk maar we gaan de gok maar eens nemen. Totale plaatje was het beste en verder zijn de recencies over het algemeen meer dan goed. Ik zal volgende week wat foto's plaatsen en de komende tijd mijn ervaringen met jullie delen. Groeten, Marcel van Oirschot
Laatste antwoord door Simon Rio, -
Steev-o's ride
door steev-o- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi mensen! Even voorstellen! Mijn naam is Stevie, ik woon in het mooie Bergen op Zoom in Brabant en heb sinds een 4tal maanden een silveren Cerato Sport 2.0 EX. Altijd fan geweest van Kdm wagens met een kleine misstap naar het Zweedse (zie hieronder) nu weer heerlijk terug bij Kia en ik vind het geweldig. Onzettend blij met mn auto! Deze had ik zelf geimporteerd uit Amerika toen ik in 2008 terug kwam na twee jaar daar te hebben gewoon. En zag er bij verkoop zo uit: Hij rijd nu rond in het midden van het land en is eigendom van een actief lid van Hyundai Street Tuning. Dus goede kans dat je hem nog wel een x tegen komt. Afin, na de Elantra kwam een Saab 9-5 Vect…
Laatste antwoord door steev-o, -
- 0 antwoorden
- 758 weergaven
Hallo kia rijders, mijn naam is danny(18) en ik rijd in een kia pride 1.3i uit 2000. Ik had een paar vraagjes dus vandaar dat ik mij eerst even voorstel.
Laatste antwoord door Drussviper, -
hello Rio
door kek Kiaatje- 2 antwoorden
- 970 weergaven
Bij deze , zal ik mijzelf even voorstellen in het introductieforum, Gekozen voor een nieuwe Rio, 1.2 , Superpack, fresh beige, met speciaal cognac / creme interieur. Echt een leuke kleurencombi die (nog) niet in de brochure wordt aangeboden . Het maakt de auto net even wat frisser van binnen. De auto stond in de showroom en tja we waren meteen om. Dat was hem. Na 7 jaar was ons huidige autootje wel weer eens aan vervanging toe en wat doe je dan .. Speuren op internet natuurlijk. Veel autotest lezen en vooral reviews ! Nu rijden er nog niet zo heel veel Rio's op de weg ( ze zijn nog zeldzaam in het wild). Maar de Rio valt meteen op door zijn volwassen uitstraling, mo…
Laatste antwoord door kek Kiaatje, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Mijn naam is Henk en Per 3-1-2012 krijg ik mijn nw auto kia sportage 1,6 GDI X-ecutive, Plus Pack color Sand Track. en heb daar al wat vragen over, dus misschien tot op dit forum in de toekomst.
Laatste antwoord door elmerblues, -
Hallo allemaal...
door Wimmes- 2 antwoorden
- 861 weergaven
Ik wil mij even voorstellen: mijn naam is Wim, en heb bijna twee maanden geleden een nieuwe Kia Rio besteld. Via Google ben ik op dit forum gekomen. Ik ben niet gewend aan forums, maar het lijkt mij erg leuk om kennis over de nieuwe Rio 1.1 Diesel ( Superpack; een witte..) te delen. Onze huidige auto is een Mazda 2 GTM (een zwarte...) ; niks mis mee, maar toen wij de Rio zagen staan, waren wij verkocht!
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Ik hoop via deze club op de hoogte te blijven van ervaringen uit te wisselen. Ik ben sinds een jaar een tevreden Kia Sorento 2.5 V6 EX rijder. MVG Michel
Laatste antwoord door Wimis on, -
Picanto besteld
door Otnacip- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, Otnacip stelt zich voor: Zojuist een zwarte Picanto 3-D besteld. Comfort en Exterior pack, 1.25 CVVT. Ik schijn bij de dealer de 1e te zijn die ESP meebesteld heeft ??? Er was niets passends op voorraad, dus een nieuwe bestelling in Korea. Levertijd 4 mnd! Dat was ff een tegenvaller. Mja, toch maar gedaan. Eerder 9 jaar met Alto's gereden, maar de nieuw Picanto is toch een heel stuk beter dan de Alto. Ik hoop dat de 4 mnd levertijd een beetje meevallen. Misschien wordt het iets korter. Duimen maar. Groeten!
Laatste antwoord door truckertje, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vandaag met dealer Nijendijk in Zutphen overeengekomen met een prijs voor een witte Kia Rio met Plus Pack. Aangename partij om mee samen te werken en te onderhandelen. Maandag krijg ik een telefoontje met de verwachtte levertijd, maar volgens de verkoper moet hij binnen twee weken te leveren zijn. Eventjes geduld dus nog. Daarnaast nog even op zoek naar een setje 17" LM velgen en de huidige 15" voorzien van winterbanden.
Laatste antwoord door JoycevL, -
Even voorstellen
door JeroenK- 1 antwoord
- 839 weergaven
Dag Kia-genoten, Sinds kort ben ook ik eigenaar van mijn eerste Kia. Het is de Rio 1.25 Superpack geworden in het wit met 17" velgen. Na 6 weken intensief rijden ben ik benieuwd wat andere mensen van de auto vinden, en lijkt het me leuk om over wat zaken te discusieren. (Bijvoorbeeld het veelbesproken fotolijstje!) Groeten!
Hallo allemaal
door eugen- 2 antwoorden
- 891 weergaven
Hallo, Ik ben Eugen 26 jaar en kom uit Rozenburg ZH Ik ben sinds 4 weekjes de trotste eigenaar van een witte Picanto 1.0 comfort
-
hallo kia rijders, Als verstokte mercedes rijder, met één oog altijd glurend naar een Sorento, heb ik dan toch de knoop doorgehakt. Na enig zoeken op het internet ben ik terecht gekomen bij ( volgens mij ) de enige echte Kia Sorente de 3.5 V6. Pfft wat een kracht en wat een fijne auto om mee te rijden. dat had ik eerlijk gezegd zeker niet verwacht van een koreaan.Hij is van eerste eigenaar overgenomen en keurig onderhouden. Misschien dat ik in de toekomst nog gebruik ga maken van jullie kennis en ervaring op het gebied van wielen en banden , verhogen / verlagen maar ik zie wel. Eerst maar eens lekker rijden, groet Koos
-
Hallo allemaal, Wij (Marjon en gezin) hebben sinds vrijdag 2 dec 2011 een nieuwe Kia Rio. Het betreft een 1.2 benzine in de kleur Wendy Brown. We hebben nog maar 100 km gereden maar vinden het nu al een hele fijne auto. Er zitten nagenoeg alle opties op behalve de ingebouwde navigatie, open dak, en lichtmetalen velgen. We hebben meteen op de stalen velgen winterbanden laten leggen. Misschien tot binnenkort bij het Rio forum. Groet, Marjon
Laatste antwoord door Smart, -
- 15 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hey, Ik ben dus Edwin. Na lang zoeken naar een andere auto voor de vrouw is de keuze toch gevallen op een Kia Picanto 1.1 EX Sport met stoelverwarming. We hebben deze gevonden in Stolberg (bij Aachen). Hij heeft 120dkm gelopen en over 1,5 week gaan we hem ophalen. Van buiten is hij niet het meest nette exemplaar maar daar was de prijs ook naar. Zie hieronder wat foto's: De keuze op de picanto is vooral gevallen wegens de gunstige prijs/kwaliteit verhouding en de luxe uitvoering welke we nu gevonden hebben. Ik ben zelf natuurlijk wel een beetje verwend met een Saab 9-3 aero met werkelijk alles erop en eraan. Zie hieronder de foto's van de Saab. De…
Laatste antwoord door EC Performance parts, -
Hallo medeforummers, Ik wil me even voorstellen op dit forum, nu ik net een prachtige Rio heb gekocht. Het is voor mij een stapje terug van een Toyota Verso af, maar ik wilde wat kleiners en zuinigers hebben. Ik heb hem ingeruild voor een prachtige Rio met superpack, en hoefde hiervoor maar een minimaal bedrag bij te betalen! Het is een Demo van 3 maanden oud in de kleur Wendy Brown, wat een topkleur is dat zeg. Een foto plaatsen is niet nodig, verschillende dealers gebruiken dit kenteken om de Rio te tonen op de site's Google maar eens op 45-rxr-7 dan kun je hem bewonderen, nu nog met de belettering. Ik hoop een hoop tips op het forum te vinden en zal regelmatig …
Laatste antwoord door Simon Rio, -
- 0 antwoorden
- 692 weergaven
Hi Allen, ik volg al een tijdje dit forum en heb me net ook maar even aangemeld. In augustus heb ik De Rio besteld en als het goed is staat hij nu op de boot en wordt hij rond de 10e geleverd bij de dealer. Het is een diesel superpack en als het goed is moet het zo'n beetje de eerste levering van de diesel zijn. Ik kan niet wachten om er in te gaan rijden. Kom zo ongeveer dagelijks op dit forum om te lezen wat anderen van de Rio vinden. Ben dan ook benieuwd hoe het zal zijn met de dieseluitvoering, want daar heb ik nog weinig over gelezen.
Laatste antwoord door Prickie, -
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Mijn naam is Marc,40 jaar,getrouwd en 2 kinderen. Woonachtig in het mooie Breukelen.(t.o het Kia Experience Center) Na een tijdje me verdiept te hebben in de Rio,hebben we gisteren de knoop doorgehakt.....we hebben een nieuwe Rio besteld!! We hebben gekozen voor de wegenbelasting-vrije 1.2 comfort-plus pack incl. de 17'' phantomvelgen in de kleur metallic-zwart incl rvs gepolijste ramenlijsten (wat 'm net ff wat sjieker maakt,vind ik) en middenarmsteun. Kan niet wachten tot het moment daar is dat hij voor de deur staat te glimmen. Uiteraard zal ik er dan een paar foto's van maken. Groetjes,Marc
Laatste antwoord door Titanium69, -
- 4 antwoorden
- 892 weergaven
Goedemiddag allemaal! Sinds vanochtend ben ik op papier de trotse eigenaresse van een nieuwe Kia Picanto 1.0 (met comfort pack). In januari kan ik hem ophalen (zodat ik écht van 7 volle jaren garantie kan genieten). Nog een paar weekjes dus! Kan haast niet wachten! Hopelijk leer ik hier nog wat meer leuke wetenswaardigheden bij over mijn nieuwe aankoop. Groetjes!
Even voorstellen
door marcel63- 2 antwoorden
- 911 weergaven
Sinds gisteravond zijn wij de trotse bezitters van een KIA Sportage 2.0 Aut.E-clusive in de kleur Dark Gun. We hebben er bijna 8 maanden op moeten wachten maar zijn er erg blij mee dat we hem nu hebben. Hiervoor reden wij een Nissan Qashqai 1.6 maar de KIa rijdt stukken beter en comfortabeler. Wij gaan voor 7 jaar rij plezier. Marcel63
Laatste antwoord door Smart, -
Eindelijk!
door MKII- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal! Vanuit de Hoeksche Waard (zoek maar op...) een bijna Kia bezitter. Ik heb in mijn leven aardig wat bijzondere auto's gehad (ben nu 44), en vanaf 2 december 2011 kan ik aan dat lijstje een zwarte Kia Sorento 2.4 handbak uit 2006 aan toevoegen. Ik heb een bijzonder prettige deal kunnen sluiten bij een lokale garage waar de Sorento nieuw geleverd is voor een lease klant, die heeft er vervolgens in vijf jaar tijd 77.000 km mee gereden en nu wordt ik de tweede eigenaar. Onderhoudshistorie compleet! Als service wordt de distributieriem nog vervangen en in het dashboard zag ik vandaag dat minimaal 1 lampje het niet meer deed, wordt ook vervangen. Het is een zw…
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hi allemaal, Mijn naam is Patrick Hart, 42 Jaar, zelfstandig ondernemer. De reden waarom ik op dit forum terecht kwam is de onbegrijpelijke, niet van te voren aangekondigde levertijd van mijn bestelde Sportage. Ik heb net het forum wat door gelezen en ben dus helaas niet de enige. Eind Juni een Sportage 1.6 GDI voor mijn vrouw besteld omdat de BMW X5 4.4 als boodschappenauto toch iets teveel in de papieren loopt. De beloofde vier maanden zijn reeds voorbij en enig zicht heb ik nog steeds niet op levering. Gisteren Kia nederland gebeld maar de betreffende mevrouw had niet veel boodschap aan mijn vragen en verschuild zich achter de kleine letters in koopkontrakt en le…
Laatste antwoord door Patrick69, -
Voorstellen
door Hiempy- 2 antwoorden
- 843 weergaven
Hallo Ik wi mij bij deze even voorstellen, Heb sinds kort een Kia rio aangeschaft, en hoop het een en ander hier op dit forum wat op te steken. Mvg Piet
Laatste antwoord door Hiempy,