Nieuwe leden / evenementen
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Mijn naam is Christophe De Neve en ik woon in Belgi
Laatste antwoord door chrichri, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Wij zijn sinds dit jaar in het bezit van een nieuwe Sorento Executive 2,4 Automaat. Voor langere tijd in het buitenland verblijvend wil ik er hier een trekhaak onder laten monteren. Geen probleem, want ook hier levert men Bosal trekhaken. Weet/heeft iemand er ervaring mee of de electr. aansluiting met een zgn. Cam-bus systeem moet of kan dit ook met een universele kabel? Alvast bedankt
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
Heb sinds een week een Carnival ex.2.7 uit 2008. Was niet eens de bedoeling maar na een proefrit meteen gekocht.Prachtmachine. Leren bekleding,el schuifdeuren,nav met dvd,hij zat helemaal vol. En een ruimte. Iedereen fijne feestdagen gewenst.
Laatste antwoord door Micle, -
Heb zojuist een Sportage 2010 aangeschaft, vandaar. Groeten, hein13
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als toekomstig Sorento rijder wil ik me hierbij voorstellen. Na enige maanden leidzaam afgewacht te hebben op de aflevering van de Sorento heb ik nu de bevestiging gekregen dat ik in de 1e week van jan. kan gaan rijden. Na jaren met veel plezier in een Audi A6 avant quattro te hebben gereden verheug ik me op de Sorento 2.2 CRDI Xclusive AWD Automaat. De ruimte, het comfort maar zeker ook de huidige weersomstandigheden zullen een genot zijn om in te rijden. Op het forum diverse opmerkingen gezien over winterbanden. Gelukkig is het mij gelukt om op het laatste moment nog een complete set 17' winterbanden met velgen te regelen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn defini…
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
voorstelrondje
door Essie- 2 antwoorden
- 904 weergaven
Hallo allemaal, Mijn zwarte Kia Sportage 2.0 Exclusive AWD met panoramadak is begin december besteld. Ik ga 'm leasen... Ik rij nu een Audi A3 en was op zoek naar een nieuwe auto toen ik ineens achter een nieuwe Sportage reed op de snelweg, WOW De keus was toen snel gemaakt, of weer een redelijk standaard ('kale') A3 of een hele luxe alles erop en eraan Sportage... Ik heb al op het forum gelezen dat de wachttijden tegenvallen, das jammer maar super om op dit forum alle ervaringen te lezen.
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
ben in het bezit van een sportage 2.0 en heel tevreden alleen een minpunt er zit een zeer irritante trilling bij ong 3400 t/min voelbaar op de bodemplaat bij je voeten.terug naar de dealer geweest kon niets vinden wel vernomen .met een andere gereden en die deed het zelfde zeiden ze.nu is mijn vraag zijn er met het zelfde probleem
Laatste antwoord door Derkie, -
voorstellen
door lavita- 2 antwoorden
- 914 weergaven
Hallo allemaal ik ben lavita. Dit lijkt mij een hele mooie forum van de kia. Ik zelf hoop hier veel te leren en waar nodig zal ik proberen te helpen.
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Nou dan zal ik mij hier ook maar even voorstellen zoals het hoort. Ik ben Bertus Wever en zal hoop ik febr. of maart ook tot de KIA Sportage rijders behoren. Ik kwam er ook bij toeval achter dat er een Kia forum was. En heb al de nodige vragen beantwoord gekregen waar ik aan zat te denken Met vriendelijke groet
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als Nederlandse Belg heb ik een KIA Sportage gekocht type "Challenger" 2WD, 1991 cc. 100kw. bwj. 2009. DIESEL, Handgeschakeld Alle opties, lederen bekleding etc. In Nederland niet terug te vinden. VRAAG: Gewichten zijn in Belgie niet belangrijk daar de wegenbeasting per cc berekend wordt (360 euro per jaar......) Ja,ja. Nu staan op alle Sportages hier een gewicht van 1748 KG. Daar geloof ik niets van. Is er iemand die het juiste gewicht kent? Ga caravan trekken en wil volgens ANWB norm de 70% norm niet overschrijden.
Laatste antwoord door bertdejong, -
Nieuw forum lid
door Koppok- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik kwam er bij toeval achter dat er een Kia forum was. Onze Kia is een Carens uit 2005 en heeft inmiddels 92.000km onder zich door zien gaan. Ook is hij vrij dorstig aan de tap met 10,574m
- 32 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal, De afgelopen weken heb ik hier al stiekem zitten gluren en nu is het dan zover. Mijn naam is Wolter en ben werkzaam als boomverzorger in de regio Utrecht. Voor mijn werk rij ik in een VW transporter T5. Priv
Laatste antwoord door Smart, -
even voorstellen
door beurs175- 1 antwoord
- 810 weergaven
Hallo, Ik ben dus Frits, a.k.a. beurs175 We waren een van de allereerste die een Kia Sorento 2,5 diesel kochten en nu met de introductie van de nieuwe Kia Sportage hebben we deze tijdens de ronde door het land gekocht begin juni 2010. We hebben deze gekocht om dat we deze auto gewoon heeeeel mooi vinden. Alle verhoudingen aan deze auto kloppen in onze ogen. We hebben hiervoor al vele SUV-achtige auto's gehad, dus deze past in het rijdje. Er is maar een ding wat ons nu tegenvalt en dat is de service c.q. het serieus en pro actief oplossen van problemen door Kia en de dealer. Een rolgordijn voor het panorame dak wat vanzelf opengaat hoort niet. toch kregen we te horen …
sportage 2007
door vinni- 0 antwoorden
- 807 weergaven
hallo allemaal ik ben ook nieuw wij zijn overgestapt van subaru naar de sportage tot nu toe fijne auto gr v
Laatste antwoord door vinni, -
Even voorstellen
door ebro- 1 antwoord
- 853 weergaven
Hoi Ik ben Erwin Ik rij nu +/- 6 maanden in een Kia picanto uit 2010. Ben niet erg tevreden over de wagen maar dat zal wel aan mij liggen:D (gebrek aan comfort,rij eigenschappen,verbruik )
- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo, mijn naam is Erwin en mijn nick zoals hiernaast te zien is digital8. Twee weken geleden heb ik samen met mijn vrouw haar nieuwe Kia Picanto R opgehaald en sinds ik ook op zoek ben naar een nieuwe auto voor mijzelf was mijn interesse snel getrokken door de nieuwe Sportage. Na een testrit van meer dan een uur samen met mijn vrouw besloten dat dit de nieuwe 'familie' auto wordt, indien het qua tijd lukt bestel ik aanstaande vrijdag de Sportage 2.0 X-clusive met als extra parkeersensoren voor en nog wat kleine dingetjes. Verder heb ik een gezonde interesse in auto's \ elektronica en alles wat daar bij komt kijken. Hieronder staan mijn vorige Auto's.., Audi 80 2.…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds 1 November 2010 de trotse berijder van een nieuwe Kia Sportage 2.0 X-ecutive Plus Pack, Benzine, handgeschakeld. Onze vorige auto was een Mazda 5 1.8, ook benzine en handgeschakeld maar deze kon maar 1300 kilo trekken en dat was voor onze caravan net aan en eigenlijk net niet. Ik heb er nu zo'n 2300 kilometer op zitten en de auto rijdt echt fantastisch... Wat mij opvalt aan de Sportage is dat alles gewoon werkt.... Daar waar de Mazda nogal wat probleempjes had met bijv. de slechte ontvangst van de radio en het slecht functioneren van de automatische ruitenwissers/regensensor, werkt het bij de Sportage gewoon allemaal perfect. Het enige w…
Laatste antwoord door rvanleeu, -
- 1 antwoord
- 806 weergaven
Hallo, Ik ben Marc, ik ben 46 jaar en heb sinds januari 2009 een Kia C'eed SW 1.6 fifteen. Hiervoor allerlei andere auto's gereden, mijn laatste was een fijne Renault Laguna Grandtour 1.9DTI. Door verandering van baan "moest" ik een lease auto gaan rijden. Door het beperkte te spenderen leasebedrag, was de keuze erg klein, zeker omdat ik een auto wilde die
effe voorstellen
door nollie- 3 antwoorden
- 988 weergaven
hallo allemaal, ik ben arnold 44 jaar en sinds 2 oktober de trotse bezitter van een sportage x-clusive 2.0 black pearle en ben er ongelooflijk blij mee. toen ik hem in de showroom zag staan was ik meteen verkocht en heb hem dan ook gelijk besteld. ik hoop op deze sit veel info te krijgen en de reacties van andere trotse sportage te lezen. groetjes arnold
Laatste antwoord door Swolluh, -
Even voorstellen
door wstolk- 2 antwoorden
- 903 weergaven
Beste Forumleden, Hier ook een Kia Rijder. Ik ben 24 jaar en rij al bijna een jaar een Kia Ceed. Zelf rij ik sinds afgelopen februari een Kia Ceed SW 1.6 Black. Ik ben eigenondernemer en dan is deze wagen een leuke aanwinst. Mijn vrouw rijd een Kia Ceed SW 1.4 Blue sinds september 2009 (ook nieuwe model) en deze bevallen heel goed. Ik hoop op dit forum meer de technische dingen te leren/horen. Groeten
even voorstellen
door jovader- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een sportage 2.0 x-clusive aut 2010. Ik hoop via deze site meer te weten te komen van deze auto, dan alleen wat er in het boekje staat.
Laatste antwoord door jovader, -
- 1 antwoord
- 905 weergaven
Waarde KiaKlub genoten. Gisteren heb ik mij aangemeld als nieuw KiaKlubLid. Sinds vandaag in het bezit van een Kia Rio 1.4 LXE (5-deurs hatchback, B, A4) van het bouwjaar 2006. De kilometerstand bij aanschaf is 14.600. We gaan ervan uit dat er vele veilige kilometers zullen volgen. Hiervoor bezat ik een Fiat Stilo Multiwagen 1.9 diesel van 2004, we moesten hem met pijn in het hart wegdoen. Onze trouwe familievriend werd helaas te duur in het onderhoud. Met als voorbeeld de houderschapsbelasting is voor de Rio in een jaar net zo veel als 4 maanden van de Fiat. Met de respectabele kilometerstand van 225.000 zal de Stilo vast nog vele kilometers kunnen maken bij zijn nieu…
Laatste antwoord door bigwade, -
FF voorstellen.
door Dino-tjuh- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste Forum gebruikers. Het is gebruikelijk als je " nieuw " ben t jezelf even voor te stellen, nou komt ie dan; Ben vandaag wezen proefrijden in een Sportage 1.6GDI en ik moet zeggen het viel me niet zo heel erg tegen. Het is geen strepen trekker maar dat weten we en daar zijn we ook niet naar op zoek. Vond het kwalitatief (voor zover je dat na uurtje rijden kunt beoordelen) best goed, en zag er netjes uit. Het rijden vond ik ook best goed en inderdaad wollige besturing zoals ik al hier heb gelezen. Verder miste ik wat ondersteunen van mijn boven benen, zit vlak wat kort. Maar volgens de Dealer is dit op te lossen. (ben zelf 1.96m) mijn vriendin vond de zitting wat …
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo allemaal, Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Kia Pro Ceed, 1600, zwart. Erg blij met deze aankoop en tot nu toe nog erg tevreden. Vooral erg blij met de extra's die erbij zitten, zoals de sportpackage. Mooi en sportief en daar hou ik wel van. Ben benieuwd wat en wie ik er hier tegenkom, en dat als er wat is jullie veel tips voor me hebben Liliane
Laatste antwoord door Liliane, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Geweldig dat dit forum er is. Ben hier via google terecht gekomen. Even voorstellen: Begin dit jaar (2010) een nieuwe KIA Cee'd SW 1.6 bij de dealer gekocht. Over het algemeen tevreden over de auto (vorige was een Ford Focus), behalve dat ik 'm nog aardig wat vindt drinken voor een 'eco-auto'. En dat is jammer als je geen lease-rijder bent . Verder vindik ISG matig functioneren en over algemeen vrij nutteloos (hoe lang en vaak sta je echt effectief stil voor een stoplicht?). Mijn vraag: valt mij op (in deze vorstperiode) dat de automatische verwarming/airco eerste 40 km ontzettend veel warmte de auto in blaast. Het wordt echt te warm. Dit terwijl ik de temperatuur heb…
Laatste antwoord door Peterrrrr,