Nieuwe leden / Introductie
Nieuw op het forum? Stel je even voor!
3879 topics in dit forum
-
Van smart naar Kia
door joepnd- 1 volger
- 22 antwoorden
- 2,9k weergaven
Nu rijden we nog smart, maar we kijken oa naar een Picanto. Weet ongeveer wel wat ik wil. Maar ook de Kia dealers zijn niet zo happig op kopers heb ik al gemerkt. Zijn hier toevallig ook leden met een Webasto H400 dakje
Laatste antwoord door joepnd, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo beste Kia rijders ik ben Mike ik kom uit de omgeving van hoorn (noord Holland) ik ben van een seat-vw-bmw-audi nu voor een kia gegaan het gaat om de Kia Rio comfort plus pack die wouw ik ook persee want de led lampen vind ik voor en achter zo mooi:P ik heb er voor gekozen ivm dat ik nu maar eens na 4 dure en slurpende auto's zuinig wouw gaan rijden en evengoed een auto wouw hebben die een stoere uitstraling heeft. nou vind ik de meeste nieuwe modellen van kia er wel heel gelikt uit zien. ik kan me kia over 1 a 2 weken gaan ophalen dus kan niet wachten. gr.Mike
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Gisteren heb ik de koopovereenkomst getekend voor een 5 deurs Kia Rio wit voorzien van Superpack. Donderdag 22 maart gaan we hem ophalen. Het is de auto voor m'n vriendin, die nu nog in een Daihatsu Cuore rijdt uit 1999, die is ingeruild. Al met al een hele vooruitgang voor haar, we zijn er erg blij mee. De redenen om voor de Kia Rio te kiezen waren de supercomplete uitrusting / prijs verhouding, de 7 jaren garantie, wegenbelasting vrijstelling, de kwaliteit en looks. Als extra hebben we de chromen sierstrip in de voorbumper gekozen en de instapsierlijsten (tegen het beschadigen van de deurdorpel bij het in/uitstappen). Wij wonen in West Maas en Waal,…
Laatste antwoord door Blue_eyes, -
Gegroet iedereen
door Neo- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen, De bestelling van mijn nieuwe Kia bracht me terecht op jullie forum. Ik heb hier al reeds rondgeneusd als bezoeker, en bij deze vanaf nu als lid . Hopelijk leer ik hier nog veel bij en kan ik in de toekomst mijn ervaringen met jullie delen. Groetjes, Neo.
Laatste antwoord door Neo, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Aangenaam! Ik heb hier al regelmatig wat rondgeneusd in mijn zoektocht naar argumenten om mijn huidige Volvo 850 T5 uit '94 in te gaan ruilen voor iets nieuws, zuinigers en ook milieuvriendelijker. En de praktijk-ervaringen van rijders met een nieuwe auto geven naar mijn idee vaak een eerlijker en genuanceerder beeld dan de momentopname van een test voor een autoblad c.q. TV-programma. Lang verhaal kort: na een paar weken vergelijken van merken, modellen, aanbiedingen en persoonlijke wensen en voorkeuren kwamen we toch weer uit bij de Rio! Voor het geld is dit in zijn segment naar mijn overtuiging gewoon de meest complete en niet te vergeten fraaiste auto! Ik zal wel…
Laatste antwoord door Martin1977, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Kia-rijders, ik ben Frans. A.s. zaterdag ga ik van Tucson naar Rio. Wordt een eind rijden
Laatste antwoord door Jolinar, -
Hallo, ik ben Eddij. Ik ben in het bezit van een Kia Picanto 1.25 5 deurs automaat,kleur bright zilver, vanaf 19 januari 2012! Ik vind het een fijne auto,maar gebruikt zeer veel benzine..gemiddeld 1 op 12! En ik rijd op de nieuwe manier!!!!!
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo mede Kiarijders. Mijn naam is Jordan en heb sinds 2 weken een zwarte Kia Rio 1.1 CRDI met comfort pack. In eerste instantie was ik huiverig voor dit blokje. Ik dacht dit rijdt voor geen meter naar ben echt positief verrast. Hij rijdt super en heeft power genoeg. Ook op de snelweg is hij lekker stil en stabiel. Ik heb hem gekocht bij een groothandel en niet bij de dealer. Dit heeft mij een paar duizend euro's gescheeld. Ook het feit dat ik geen wegenbelasting betaal is een flink voordeel. Van binnen is de Kia erg compleet en ruim. Voordat ik tot koop over ging heb ik eerst wat reviews gelezen en die hebben me overtuigd. Oftewel ik ben tot nu toe een hee…
Laatste antwoord door anke2304, -
Even voorstellen
door slokkie- 4 antwoorden
- 997 weergaven
Hoi allemaal Mijn forumnaam is slokkie en ben 52 lentes jong. Ik heb in februari mijn eerste nieuwe auto besteld. Een Kia rio met comfortpack en hoop deze einde van deze maand te krijgen. Gr slokkie
Laatste antwoord door anke2304, -
FF me voorstellen
door duc- 1 antwoord
- 858 weergaven
Hallo, er is me gevraagd om mij even voor te stellen! Dom van mij om dat zelf niet te weten, maar door verscheidenen oorzaken van stress vergeet je soms dingen. Heb reeds velel ellende gehad met mij Kia Sorento, ook het Sorento probleem met de brandstof aanlevering! Nieuwe pomp, tank schoonmaken incl. filter, injectoren en alles wat daarbij hoort. Wat nogal stevig in de papieren is gelopen, en dan nu de versnellingbak die rariteiten krijgt. Dus zodoende had ik ff iets anders aan mijn hoofd. Maar ik ben 60 jaar en heb al heel veel auto's gereden van alle merken, maar de Kia rijd heerlijk relaxt. Ik woon en werk in Polen dus rij regelmatig op en neer naar Holland voor zak…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 1 antwoord
- 931 weergaven
Hoi iedereen, Na wat meelezen in de topics word het ook tijd om me voor te stellen. Ik ben Fedde 31 jaar en woon in zuid holland en ben van plan om een Kia Rio 1.1 CRDI super pack met navigatie aan te schaffen voor m'n vrouw . Sinds 2 maanden hebben we een kleintje en me vrouwtje rijdt nu nog in een ford ka.Dit word wat klein voor een kinderwagen en ze moet eind mei weer gaan werken( 80 km per dag) dus lijkt me een rio diesel wel ideaal. Nu nog kijken of ik ergens een mooie prijs incl inruil kan krijgen.
Hallo allemaal, mijn naam is Paul (54) en rij momenteel nog een Saab van de zaak. Ik woon nu echter 5 minuten lopen van het werk, dus ga later dit jaar de overstap maken om privé te gaan rijden. Omdat het een 2e hands gaat worden wil ik me wel goed voorbereiden, dus vandaar de aanmelding hier om het een en ander te lezen en misschien/waarschijnlijk ook nog wel eens wat te vragen. Omdat we constant nogal wat bagage hebben, ziet het er naar uit dat het een Sorento gaat worden uit het jaar 2007 - misschien 2008 met 60 tot 80.000 kilometers op de teller. En wat ik al begrepen heb is dat we dan zowiezo beter voor een 3.3 liter kunnen kiezen, maar dat je er dan nog we…
Laatste antwoord door Presiozo, -
Hallo allemaal
door wpmhia- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben hier nieuw op het forum, wij wonen in Denemarken en hebben onlangs een KIA Ceed SW gekocht. Auto's worden hier zwaar belast dus koste €27.000 als tweedehandse demo, wat hier een goede prijs is. Nou ben ik wat aan het rondkijken op internet, want de auto is net voor een voorjaarsbeurt geweest, en moet nu ook voor een garantiekeuring (auto is van april 2011 en heeft net 5000 km gereden). Ik schrok erg van de prijs hiervan (meer dan €500) en kijk nu dus rond of het niet goedkoper kan (een niet KIA dealer zou het voor de helft kunnen doen). Daarbij raadde de garage me aan dat ik de onderkant met Dinitrol antiroestbehandeling moet laten bewerken, voor ongeveer €650.…
Laatste antwoord door wpmhia, -
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo Allemaal, Niet zo netjes om mezelf pas na een maand voor te stellen, ik dacht dat ik het al eens had gedaan maar blijkbaar niet want ik kon mezelf niet terug vinden in het forum. Op 14 februari ben ik vroeg opgestaan om de volgende auto's te gaan bekijken: - vw polo r-line pakket - ford fiesta / focus - opel corsa - seat ibiza Mochten ze te duur uitkomen zou ik een aantal vw polo's en seat ibiza's 2e hands gaan bekijken. Al snel zat ik bij iedere garage rond de 18.000- 20.000 euro. ( nee niet de instapmodellen maar het oog wil ook wat ) Besloten toch een 2e hands te gaan aanschaffen en toen ik naar de VW dealer ging in halsteren kwam ik langs de kia dealer …
Laatste antwoord door Specialmade, -
Nieuw hier.
door therocker- 2 antwoorden
- 920 weergaven
Ik ben Erik (49 jaar) en van plan een Picanto te kopen. Mijn aanmelding hier is om wat vragen te stellen over de Picanto. Mijn nickname (therocker) heb ik gekozen omdat ik van bands als Deep Purple, Black Sabbath, Metallica, Dream Theater en Kansas houd.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedendag, Na vele jaren in Volvo te hebben gereden werd het tijd voor meer ratio en minder emotie. Veel wbvrije auto's bekeken en gereden. Bij Kia binnengelopen en vond in de Rio behalve ratio ook emotie. De S80 ingeruild. 210pk automaat maar wel een geweldige auto. De koper zal er nog veel plezier van hebben. 30 maart komt de Rio 1,2 super pak binnen aan de Kerketuinenweg. De proefrit en kontakt met de verkope was aangenaam. Wij verheugen ons op de nwe auto.
Laatste antwoord door Robustos, -
Voorstellen
door Menthal- 1 antwoord
- 747 weergaven
Hallo ik ben Theo. Ik rijd een 2005 Kia Sportage. Ik sluit mij aan bij het forum om mij te verdiepen in het type en om als dat mogelijk is advies te geven. Ik heb een aantal jaren een autopoets bedrijf gehad en sleutel zelf ook graag aan auto's. Ik zal zo veel mogelijk mee lezen op het forum. Groetjes Theo
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 728 weergaven
Beste allen, Wij (Pieter en Diana) zijn vanaf 9-3-2012 de nieuwe eigenaar van een Rio 1.3hb uit 2004. Deze wordt de vervanger voor onze Opel Corsa 1.4 uit 2007. We wilden graag een grotere auto voor het gezin. ( en dat is goed gelukt )
Laatste antwoord door Smart, -
Ola Kia rijders
door Gast remcob- 1 antwoord
- 987 weergaven
Hallo, Ik ben Remco, 35 en afkomstig uit Zoetermeer. Ik rij nu een Renault Grand Scenic 2.0 automaat op LPG. Al geruime tijd ben ik op zoek naar een goede opvolger voor deze auto. Sinds ruim een jaar, ik heb geen haast, ben ik flink aan het proefrijden met verschillende auto's. Volvo, Mercedes, Renault, Audi, Infiniti, Land Rover, Ford, Mini, allemaal hebben ze de revue gepasseerd. De Kia Sportage 3 had ik al diverse keren zien rijden en vind ik een mooie verschijning. Afgelopen week eens een kostenoverzicht gemaakt van de maandelijkse kosten van de diverse merken bij 20.000 km per jaar. Vele van de bovenstaande merken kan je dan al wegstrepen. Renault kwam er als g…
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi. Ik ben Patrick (47 jaar) en rijd nu 4 jaar een blauwe Kia Carens 2.0 Xtra. We hebben hem gekocht omdat ons gezin behoefte had aan een wat grotere en sterkere auto. (daihatsu granmove) Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en drie kinderen van 18-16-10. Ieder jaar (wij doen dit al 20 jaar) gaan we met auto en hefdak caravan (paradiso) naar Griekenland. Dat betekend dat we een sterke en betrouwbare auto moeten hebben. Sterk, absoluut, betrouwbaar, nou en of, het enige min puntje is zijn verbruik. De teller staat inmiddels op 80.000 km en we hebben besloten om er nog maar een tijdje mee door te gaan. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt dat we deze auto heb…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 938 weergaven
Hallo Mijn naam is Peter uit het brabantse Oss Sinds 18 Januarie in het bezit van een Kia Sportage 2 Ltr van 2010 Dit is even wennen omdat ik voor mijn werk 8 jaar een VW T5 bus heb gereden Maar dat wennen komt wel M Vr Grt Long Tall Pete
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo allemaal ik ben Cor Arlar en sinds 28-02 eigenaar van een rio full options ik moet eerlijk zeggen dat ik even moest wennen maar vindt het echt een top auto dij de alfa reed ik 420 km op een tank 70 liter en nu dat weet ik nog niet maar heb al 520 km gereden en zit nog een kwart tank in en de navigatie is ook perfect Groetjes Cor
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 870 weergaven
Vandaag mijn nieuwe Rio kunnen ophalen, dus bij deze join ik dan ook maar gelijk de Kia-club... Via via dus nu mijn eerste Kia. In het verleden meerdere Peugeots en de laatste jaren 2 x Suzuki Swift gereden. De laatste was een driedeurs, ziet er leuk uit, maar gemis aan achterportieren bleek in de praktijk toch wel eens onhandig. Mijn Rio betreft dan ook de 4 (of 5) deurs 1.2 Super Pack uitvoering, met als toetje een paar mooie (niet Kia) velgen om het plaatje compleet te maken. Eerste 100 kilometers inmiddels al achter de rug, wat is het toch een fijn rijdende auto...! Als dat rijden zo aangenaam blijft, stukken uitblijven en het verbruik minimaal gelijk zal als z…
Laatste antwoord door xtra40, -
Nieuwe KIA rijder
door Pico85- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allen, Ik volg nu al sinds de aanschaf van onze KIA Picanto afgelopen december het Kiaclub Nederland forum en vond het maar eens tijd om mij aan te melden. Ik ben Jimmy en ik kom uit de omgeving van Rotterdam en zoals al gezegd ben ik met mijn vriendin sinds afgelopen december trotste bezitter van een KIA Picanto ter uitbreiding van ons wagenpark. De uitvoering die wij hebben is de Comfort Pack met de 1.2 CVVT motor in de kleur Titanium Silver. Op o.a. een navigatiesysteem, cruise-control en lichtmetalen velgen na doet deze auto kwa opties niet onder op onze eerste auto, een Opel Corsa uit 2009. De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer, ee…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Voorstellen
door lippy- 1 antwoord
- 885 weergaven
Hoi, ik ben Louis (49 jaar) en ben in bezit van een Sportage 2.0 16 klepper op G3 uit 1999. Rij nu al 2 jaar met deze auto en ben zeer te vreden.
Laatste antwoord door bigwade,