Nieuwe leden / Introductie
Nieuw op het forum? Stel je even voor!
3881 topics in dit forum
-
Nieuw forumlid!
door Smart- 14 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Mijn naam is Arnold en vanaf dinsdag ben ik lid van dit forum geworden. Sinds mijn Hyundai Tucson, ben ik behoorlijk enthousiast geworden m.b.t. Korean Cars. Weinig problemen en niet onbelangrijk 'value for money'. Mijn vrouw rijdt zelf een Kia Picanto en ik moet zeggen het rijdt voortreffelijk. De discussies bekijkend kan ik nu al constateren dat het niveau van de leden en hun inbreng wat hoger ligt dan het gemiddelde forum op internet! Prettig dus! Ik zal mijn 'expertise en ervaringen' proberen te delen met anderen op dit forum. Misschien komen we elkaar wel tegen....... Tot ziens!
Laatste antwoord door bigwade, -
Sorento 2010
door nannb000- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Vanmiddag de nieuwe Sorento besteld, als het goed is met 4 weken afleveren gr Bert
Laatste antwoord door nannb000, -
Ik ben Wil Oskam uit Veenendaal en heb een Zwarte Kia Sportage 2.0 X-clusive AWD besteld en ben benieuwd wanneer ik erin kan gaan rijden. Een hartelijke groet uit Veenendaal.
Laatste antwoord door woskam, -
- 7 antwoorden
- 5,9k weergaven
Mijn blower werkt alleen op stand 4 , ik heb de stekker al gecontroleerd en deze zit goed verbonden met de schakelaar. Herkent iemand dit probleem, of beter nog heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Het gaat om een Rio 1.5 uit 2002
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik ben Joop peters uit Rotterdam, ik ben 73 jaar en heb een Kia Venga in juli 2010 gekocht. Het is een Xtra 1,6 met een comfort pack. Ik ben er mee naar Frankrijk geweest. In Totaal 3000 km gereden. Ik heb hiervoor een Kia Ceed 1,6 AllStar gehad nu na 2 jaar ingeruild.
Laatste antwoord door Forbidden, -
Sorento rijder
door Forbidden- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
hey peoples, zal me ff voorstellen. Ben Charlie en aankomende vrijdag kenne we onze nieuwe aanwinst ophalen: de Sorento EX 4WD 2003. Heb hiervoor bij de fiat bravo club gezeten en daar veel know how gekregen en dat hoop ik hier ook te krijgen.
Laatste antwoord door Forbidden, -
even voorstellen
door lucsandy- 1 antwoord
- 888 weergaven
Wij zijn Luc & Sandy uit Belgie We hebben een KIA Venga 1.4 crdi 75pk Grtn Luc
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Willem en wij rijden in een Sorento 2.4 bj. 2004 met lpg-installatie. Wij hebben deze auto al een aantal jaren en zijn opzich best wel tevreden. Helaas heeft de auto ons afgelopen week langs de route du soleil in de steek gelaten en hebben wij een aantal dagen langer "vakantie" mogen vieren om de auto te laten repareren. Ik hoop via de kiaclub antwoorden te vinden op de vragen die zijn ontstaan door deze pech en wat er nog meer kan volgen? Met vriendelijke groet, Willem.
Laatste antwoord door edwin-538, -
Nieuw lid
door Don Geffeh- 0 antwoorden
- 961 weergaven
Hallo beste mensen, Via deze weg wil ik mij graag aan jullie voorstellen als nieuw lid. Vorige week heb ik een nieuwe Sportage X-ecutive plus pack besteld. Momenteel rijd ik in een zwarte Nissan Qashqai en ben ik zeer tevreden over deze auto. Ik heb deze auto nieuw gekocht is hij is nu iets meer dan 2,5 jaar oud. De auto was zeker nog niet aan vervanging toe. Maar ja dan wordt je uitgenodigd voor een preview voor de Sportage en maak de "fout" om daar naartoe te gaan. En dan ben je verkocht! Omdat we een paar dagen later op vakantie gingen besloten we pas na de vakantie er echt werk van te maken. Het was dus wel even slikken toen we na de vakantie de aangepaste prijs zage…
Laatste antwoord door Don Geffeh, -
- 1 antwoord
- 985 weergaven
Hallo, Even voorstellen. Wij zijn Marel en Marjan en rijden sinds 2005 een KIA Sportage. In eerst instantie vond ik het een waanzinnig grote wagen om als vrouw in te rijden maar nu is hij helemaal top.!! Zijn al een paar keer op skivakantie geweest en onze 2 liter klimt als een geit tegen de steile bergweggetjes !! Het omleggen van sneuuwkettingen is wel een heel werk maar gelukkig is dat nog maar 1 keer nodig geweest. Wij zijn heel tevereden over onze KIA maar er zijn toch een paar dingetjes die wij via dit forum willen vragen of laten weten. Hoop dat wij gezellige en nuttige tip kunnen uitwisselen. Groeten en tot horens:lol: Marjan
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo beste Kia rijders, Ik ben een nieuw lid. Woon in Cuijk en sta op het punt binnenkort een nieuwe Kia Sportage X-clusive te kopen. Kleur zwart met veel chroom. Momenteel rijd ik een ander merk en heb geen ervaring met Kia. Volg de nieuwe Sportage al heel lang en bezit zeer veel foto's. Ik hoop straaks regelmatig met jullie te kunnen meedoen in het forum. Het lijkt mij leuk jullie te kunnen spreken. Laat eens wat horen als je nieuws hebt. Weet iemand wat de huidige levertijden zijn? Tot schrijvens!
Laatste antwoord door kogerbouw, -
en weer een tevreden kiarijder erbij wij rijden sinds een paar weken in een kia clarus. ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meteen voorstander was van kia, maar na een proefrit toch overstag gegaan. hij rijdt wel
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, weer een nieuwe telg aan de Cee'd boom. Mijn naam is Marcel en ben sinds vorige week na bijna 24 jaar (met onderbrekingkje van plm 2 jaar) van Mitsubishi overgstapt naar KIA. Waarom? Wel, voornamelijk omdat Mitsubishi naar mijn mening geen goede opvolger voor mijn Space Star in de catalogus heeft. Verder was ik er zeer tevreden over, daar niet van Waarom KIA? Tja, daar zijn de meesten hier het wel over eens zo te lezen. Bij mij is dat niet anders: veel auto voor wat je betaald. Zo simpel. Tweedehands dat dan weer wel, maar met pas 18 maanden en 24000 op de teller moet deze Kompass Blue Cee'd SW 1.4 X-ecutive toch nog even mee kunnen lijkt me. Plaatje bijgevo…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forummers, Ik ben Harrykiavenga en heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Venga mogen ontvangen na een zeer korte levertijd van maar 7 dg. Blijdschap echter van zeer korte duur ongeveer 20km daarna niet meer blij. Ondanks de wetenschap en alle zorg van Kia nederland toch nog de onderste koelslang van de radiateur los gesprongen. Je merkt daar tijdens het rijden helemaal niets van behalve dat er op het dashbord heel even een melding verschijnd in de vorm van een rood oplichtend thermometer boven de benzine meter. Maar dat ging ook gelijk weer uit. Dus probleem opgelost denk je dan. Het zal wel nieuwigheid zijn. Helaas een paar honderd meter verder is de auto stil gevalle…
Uitvreter
door Pudding4brains- 0 antwoorden
- 926 weergaven
Hallo allemaal, Toch maar even voorstellen - wel zo netjes. Mijn naam is Arp en ik kom even uitvreten, c.q. jullie "brain picken" Heb zelf geen KIA, maar ben even met de Pride van een kennis bezig die volgens mij een kapot lager in het differentieel heeft ... vandaar. Groetengedoe, Arp
Laatste antwoord door Pudding4brains, -
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo iedereen, ik ben dus "rominion", v, 26 jaar en afkomstig uit Belgi
Laatste antwoord door mienepien, -
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi ben betominice in het dagelijks leven raymond hebben sinds mei een ceed sw 14 deze auto bevalt ons goed ruim en rijd heerlijk. Heb me nog niet voor gesteld schaam me rot maar lees regelmatig hier op het forum. Ook wij hebben veel van voorkomende irritaties isg die niet werkt en die update die maar op zich laat wachten (nederlands navi). Nu heb ik toch een klein vraagje heeft iemand wel eens mee gemaakt dat je afstands bediening niet meer werkte dit loste op naar het starte van de auto? Verders ben ik getrouwd voor de mensen die het intreseert heb twee kinderen en een gekke beagle die me het leven een beetje zuur maakt haha . hoop op een reactie althans iede…
Laatste antwoord door betominice, -
FF Voorstellen
door 1e in Ned- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik was al een paar keer hier terecht gekomen en dacht nu dat het tijd werd om zelf hier aan mee te doen. We hebben als eerste in Ned. de duurste uitvoering van de Cee'd SW 1.6 CRDI 115 PK X-clusive besteld en ontvangen. Tot nog toe is het een top auto. ( inmiddels de 70.000 km gepasseerd ) onze vorige was een Renault Laguna grand tour, initiale. Met beide auto's naar Italie geweest en ik moet zeggen dat de KIA het beste uit de bus kwam. In de tijd dat we deze auto bestelde had je nog geen getinte ramen enz. Maar dat hebben we laten doen bij een firma in Amsterdam, zonder dat je witte randen ziet. Wel hebben we vorig jaar tijdens onze terugreis in Du…
Laatste antwoord door Bas1969, -
Ff Voorstellen
door Anne- 2 antwoorden
- 924 weergaven
Hallo, Ook ik ben nieuw op dit forum. Helaas ook nog niet in bezit van de door ons bestelde Cee'D 1.4 cvvt X-tra in de kleur Pearl Black. Heb deze besteld met het traveller pack. Iemand ervaring met deze Pioneer en kan ik eigenlijk nog de standaard usb aansluiting gebruiken? Graag verneem ik reacties.... Groeten Anne
Laatste antwoord door Anne, -
Even voorstellen
door Bas1969- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik heb me vandaag bij dit forum aangemeld. Ik ben sinds 29 mei van dit jaar in het bezit van een Kia Sporty Wagon Seven 1.4 CVVT in de kleur Phoenix Grey. Hiervoor heb ik altijd andere merken gereden in de lease. Dit is mijn eerste eigen wagen, en ik heb voor de Kia gekozen vanwege zijn prijs kwaliteitsverhouding. Tot op heden heb ik er 2500 km in gereden tot volle tevredenheid. Het enige waar ik niet tevreden over ben is het navigatiesysteem. Mijn eerste bestemming met de auto was voor mijn werk naar Sint Oedenrode....die plaats kent het systeem niet. Contact met de dealer levert niet veel meer op dan dat ze het door zullen geven aan Kia. Ik ga hier l…
Laatste antwoord door Bas1969, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Enkele weken geleden hebben wij een nieuwe Kia Sportage besteld, vandaar onze interesse in dit forum. We hopen veel nuttige informatie en ervaringen van andere (bijna rijders) te vinden. Onze 2WD Sportage is een X-ecutive + Pack en voorzien van een automaat, navigatie en glazen schuifdak, kleur Sirius Silver. Wij wensen alle toekomstige Sportage rijders veel plezierige en vooral veilige kilometers. Groet, Machiel
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Aangezien ze mijn vorige auto (Ford Focus) platgereden hebben op de A4, was ik noodgedwongen een andere auto te kopen. Bij de plaatselijke autozaak hadden ze een Kia Carens uit 2003 staan en na een proefrit was ik overtuigd dat dit hem zou worden. Wel ff wennen na een Ford zeg! Maar hij bevalt prima, mankeert niets aan de auto. Behalve de rolhoes, die kan ik niet goed vastzetten omdat de houders waar hij in hangt kapot zijn, de houders als hij ingeschoven is bedoel ik, niet bij de achterklep, die niet. Misschien dat iemand nog zoiets heeft liggen? Ik hoop veel plezier te hebben met deze wagen.
Beste collega Kia rijders, Dit jaar moesten we een andere auto kopen. Onze Hyundai H200 van 2000 begon te roesten op de kokers, dus dat was even slikken. Voor onze caravan zochten we een stevige en sterke auto, vandaar de Kia Sorento 2.2 diesel 4WD automaat. De 7 jaar garantie gaven eigenlijk de doorslag. Hopelijk brengt deze auto ons de komende 10 jaar veel veilige kilometers.
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allemaal, Mijn naam is Martin Budding en kom uit Vlaardingen. Ik rij al jaren Kia [ook toen ik nog thuis woonde:wink:] en heb inmiddels vele modellen gehad [besta, Pride, Sephia, Clarus, Carens, Rio, Joice en nu sinds kort een Carnival uit 2003:lol:. Deze auto is helemaal top. Ik heb net 2,5 jaar met een Joice gereden met erg veel plezier en zonder problemen maar omdat de kinderen [4] groter worden zijn we overgestapt op een Carnival. Ik hoop dat deze net zoveel rijplezier gaat brengen. Wellicht tot mails hier bij de Kiaclub. Martin
voorstellen
door xxxx- 1 antwoord
- 977 weergaven
zag vandaag pas het voorstel forum. Ik ben Henk uit Alphen en een tot nu toe tevreden Venga eigenaar. We hebben de automaat met comfort pac. Inmiddels wat praktische accessoires besteld, stootlijsten en zo. In de winter komen er een setje velgen en banden bij. Gebruik de auto niet voor woon-werkverkeer dus alleen boodschappen, bezoekjes en vakantie. Mijn vorige auto was een Daihatsu Materia, geschakeld. Ik wilde hem alleen maar vervangen voor een automaat, maar omdat de dealer niet allert en serieus reageerde zijn we bij de Venga terecht gekomen. De soul is mooier, maar ja, de automaat alleen in een duurdere diesel.
Laatste antwoord door Smart,