Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. lid sinds 2006..
  2. Wij hebben ook een joendaai i10 (±pica) en zijn opgehouden met het berekenen van het verbruik. Zelf doe ik met gemak met langere ritten 1:18/19 (i10 1.1 5bak grijsmetallic) Mijn echtgenote doet 1:14/15/16 Ik heb haar herhaaldelijk gewezen op rijtips maar ben er mee opgehouden. De tankbeurtjes betaald ze zelf Die meeste stadsbesparingen/nieuwe rijden zijn al lang aangegeven door BigMac. Alleen veel mensen doen er niks mee, feit. De klachten van de picarijders gaan niet alleen over de stads km. Alleen BigMac benoemd het als mogelijke (en waarschijnlijke) oorzaak. Ik fiets hier nou al wat langer rond op dit forum en je kunt stellen dat bij het uitbrengen van elk vers tiepje Kia, steevast een groep mensen gaat mopperen over het verbruik.. Ik heb het eerder geschreven; het zou fraai zijn als we in de banner boven dit forum zou staan dat een Kia ruim 25% meer verbruikt dan in de folder. Dat heeft het helaas niet gehaald, haha! Kia , andere autoboeren en de overheid moet eens wat normaler gaan doen w.b. uitstoot eisen en verbruik en werkelijke cijfertjes geven.
  3. Daar heeft een SP3 rijder niet zo veel aan BM.. Ik heb de XL links laten liggen en net het maatje kleiner genomen. Met de raamplakker ligt die keurig in de bekerhouder. Meestal weet ik de weg wel en anders hoor ik wel wat mijn vlaamse vriendin te melden heeft. Als het wat drukker is is dit geen goede plek. Vanwege XL heb je hier ook niks aan want die past niet in het bakkie vanwege handvat links van de damesstoel. Ik zou voor een oplossing ala Remco.me gaan met montage links op dash. TT levert platte schijven voor plak en je moet een draadje weg zien te werken.
  4. De Sirion heeft een frontaal vlak van 2.58m2 dus er zal iets van motorverschil inzitten idd. Je hebt gelijk. Waar hebben we het over w.b. kosten op jaar basis btw ? Stel 10-20-30K km ? En wat is dat dan op de totale kosten ?
  5. Kan het zijn dat de test opgaven niet realistisch zijn. BicMac had dat al eens uitgelegd. Jeroen66475 geeft aan dat het niet een specifiek Kia probleem is en dat is zo. Net als bij de luchtvaarttarieven met alle ditjes en datjes in het verleden, en nu via een achterdeur weer btw, zullen de auto boeren gedwongen moeten worden te adverteren met echte/haalbare cijfertjes. Maar ja, dan is groen niet zo groen meer.. Voor de auto-mensch die een beetje nadenkt.. Je kunt eigenlijk niet verwachten van een picanto anno 2012, in jargon een A-klasse klein gebakkie, 1:23 haalt Die auto IS geen klein gebakkie en heeft een voorkant van 2,35 m2 Ter vergelijking de Golf 2 (!) had een voorkant van 2,34 m2 De Golf 5 heeft een voorkant van 2,59 m2 Tot 90km/h doet vorm er niet zo toe en is het voornamelijk gewicht verplaatsen, boven de 90 gaat vorm en frontaal oppervlak enorm tegenwerken. Lucht duwen ahw. W.B motoren techniek, daar hebben de techneuten 100 jaar de tijd voor gehad maar dat schiet niet echt op. Om het verbruik te temperen is voor optrekken een lichtere auto nodig, om hard te rijden een druppelvorm Willen we dat ?… De picantorijders kunnen dan wel mopperen maar 1:18/1:19 vind ik een prima waarde. Niet de test waarde, niet de advertentie waarde, maar wel een prima waarde. zomaar een gedachte..
  6. Bedum is natuurlijk ook wel heel ver weg Wat een baan, ik wist niet dat het bestond. Hoe rol je hier zo in ?
  7. Altijd doen, daar kan echt geen Kia Claxon tegen aan..haha!
  8. prachtvol betoog, tips komen vast. Krijgen wij beeld ? Vinden we leuk !
  9. Geen verstand van , maar nu op kenteken 2 offertes gevraagd voor olie wissel+filter Beiden doen in computer 5W30 Volsyntheet dwz OH computer zegt 5W30 Bosch Service centre 125 euro Buurt/Vakgarage 140 euro Kia 143 euro NB het gaat hier dan om een 2.0 SP3 met 4.6 liter olie 5W30, gewoon doen !
  10. bigwade

    Nieuws

    Beetje jammer dat we dit van de AW site moeten plukken......... http://www.autoweek.nl/autonieuws/18357/officieel-gloednieuwe-kia-ceed Moeten we als KCG even wat aan gaan doen vind ik.
  11. Welkom, Wat is het nieuwe werk ? Hebben we deze voor... Wat doet "den Kia Rijder voor den kost?.." Verbruik ? geduld en rechter voet Verder zijn we dol op fotooooo's
  12. bigwade

    Gaspedaal

    Helemaal Happy dus. Mooi man ! Al een beetje over de verbruikscijfertjes heen ?
  13. Hallo Frans Ik heb 20 jaar LPG gereden. Bij verkeerd gebruik, zoals leegrijden tank, is de koprevisie tussen de 20 en 100.000 km. Kost ca 2500, die moet je dus meenemen naast dat kleppenstellen. Wat zou het toch mooi zijn als er eens serieus naar LPG wordt gekeken. Ik heb met Smart proef gereden in een Forte Hybride met LPG en daar was echt niks mis mee. Het kan dus wel. NL heeft een uitstekende LPG infrastructuur... Overheid en fabrikanten, doe er wat mee !
  14. @kialoog en zwafra Allebei wax-oyl beurt gehad bij afleveren ? Ik niet en heb er ook geen last van, zelfs niet met wasstraat.
  15. Dat is op zich niet echt duur. Kia en LPG is in het verleden geen beste combinatie gebleken. De LPG rijders kun je hier op 1 hand tellen denk ik Wat zegt de inbouwer van de kans op motorschade ? Is het een externe inbouwer of Kia ? Zo te zien komt er een flash-lube systeem op, dat helpt iig. Vulling is max 70%x50 liter dus je staat wat vaker bij de pomp. Reken wel op hogere OH kosten vanwege kleppen stellen elke 30.000km Ook je garantie ben je direct kwijt. Hou ons op de hoogte. Gezien de benzineprijzen een interessante ontwikkeling.
  16. Weten we ook niet waar de pluim heen moet Jammer van de tegenslag maar keurig opgelost. Krijg je hem ook nog eens geheel pekelvrij (als het nog gaat sneeuwen)
  17. Die bumper is wel heel erg zeg. Is dat van de wasstraat ? Die van mijn Hyundai dealer heeft ook lichtmakend/blekend spul in zijn wasstraat zitten. Gaan we niet meer heen dus.
  18. http://www.kiaclub.nl/topic/6601-stickers-op-de-kia-sportage/sticker.PDF
  19. Jazeker... zie http://www.kiaclub.nl/topic/5741-testdrive-forte/page__view__findpost__p__47344
  20. Nee hoor, we mogen hem ala forte-hybride even mee nemen voor een mening
  21. we kunnen dit toch niet onder de pet houden voor onze leden.....
  22. We krijgen die Optima een dagje mee om te gummen. Korea gaan we dan niet halen. Dat gummen is ook maar betrekkelijk met mijn nek natuurlijk. Heb nog wel een nek band die nodig was in sept/okt Staat wel leuk op foto's al denk ik dat KiaMNL dat liever niet heeft, HAHA! Bedoeling is een verslagje zoals eerder met de Forte.
  23. bigwade

    Onderhoudsprijzen

    Bij de SP3 kost dat 143,- euro incl. btw. Olie (volsyntheet. 4.6 liter)+ filter. Bij een Bosch Service Centre 125,- euro zelfde als boven. Naast de dure (!) olie betaal je ca 0,4 uur aan werk en de prut moet worden afgevoerd...... Vroeger deed je dat zelf en liet de boel door het putje lopen toch ?........ Ik moest ook even aan het bedrag wennen maar begrijp het inmiddels
  24. Binnenkort (feb) Brute Testdrive voor dit forum door Smart en bigwade Stay Tuned..
  25. Nog even.. Het komt vaker voor.. Ook net tijdens een jaarwisseling.. http://www.kiaclub.n...-bestelde-auto/
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...