Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Trilt bij kouwe start

Gast e49memling

Aanbevolen Berichten

Gast e49memling
Geplaatst

dat is heel normaal namelijk tijdens het starten wordt een kleine hoeveelheid meer benzine ingespoten todat de motor een enkele periode gelopen heeft.

Wat ze vroeger "de choke" noemden, maar hetzelfde principe. Betere verbranding bij koude motor  door een rijker mengsel.

Geplaatst

Sja.. khep nog n aantal ouwe motorfietse waar n "choke" op zit. Wel roke, stinke, sputtere, terugslaan, sneller draaien...maar geen extra getril! :mad:   Nu t vandaag weer wah warmer was nam ik geen getril waar bij de start in de Ceed.

Geplaatst

Geen getril meer waargenomen maar de temperatuur is nog nie ech laag geweest.

Maar wah nou weer....... Kom ik uit de super, Bordeaux gekocht, instappe, auto starte, in se achteruit.......Shit...de stuurbekrachtiging doet nix, t stuur zit bijna vast. Ff gasse, nix, instumente bekijke, all ok. Ff n PO/PO uitvoeren, motor uit, sleuteltje eruit en weer erin, starte.... nu is alles ok. Twee dagen later nog steeds.

Meer gezien/waargenome? Rotwijn trouwes.....  :mad:

Geplaatst

Kan gewoon pech zijn.

Ik heb ooit gehad dat het gaspedaal niet meer herkend werd. POPO en het werkte weer. Tot ik de CC gebruikte, dan viel het weer uit.

Lag in mijn geval aan de inlering van de CC.

Bij jou kan er een sensor net niet herkend zijn, of een stroomvegrenzing even actief.

Geplaatst

Ki'aad, kun je ook gewoon Nederlands typen op dit forum. Leest iets gemakkelijker

Ben ik het helemaal mee eens.

Lezertjes hier hebben soms al wat moeite met humor of een kwinkslag, maar als je dat ook nog eens achter sms taal zet wordt het nog lastiger.

dt'jes, komma's, me ipv mijn zijn we hier al lang overheen, geen punt !

Ingerolen was een westbrabantsche eye opener en meer, maar het toetsenbordgebruik van Ki'aad waarderen we hier niet echt, punt.

Ki'aad, U kunt beter, ik heb het gezien :wink:

Doe er wat aan.

.

• Like 2
Geplaatst

Ki'aad, kun je ook gewoon Nederlands typen op dit forum. Leest iets gemakkelijker. Wat is po/po?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Sja, deze is dr echt per ongeluk ingeslopen! Na bijna 30 jaar in de Amerikaanse technische literatuur ondergedompeld te zijn, is deze kreet, welke ook al dreigt over te waaien naar de Nederlandse taal, door mij abusievelijk gebruikt.

Zoals Mucielaygo het prachtig verwoordde: PowerOff en PowerOn.

Als kanttekeningetje wil ik nog opmerken dat als Nederlandse gebruik vaak de kreet: AAN/UIT  gebruikt wordt. Is fout; als je een reset (hebbie dr weer eentje) wilt uitvoeren, een kouwe start dus, moet t apparaat eerst UIT en dan AAN. UIT/AAN is dan de goeie uitspraak, alhoewel het fonetisch niet zo goed loopt.

Gast e49memling
Geplaatst

,,,eh nee.....k durf haas niet meer te vrage....HOE ingebracht? :devil:

Voorzichtig...?  :hammer:

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Van opzij dus?!

Dat kan........ en het liefst trillend!

Voel je de motor ook niet meer.  :-)

• 1 maand later...
Geplaatst

Das nou ook wat! Vanmiddag de Kia gestart (na n ritje van 100km) en ... hoppa ... stuur weer vast tijdens t wegrijde; geen bekrachtiging. Stoppe, motortje uit, motortje aan en ... viola! werk t weer normaal. Heeft ech niemand dit ook zo meegemaak? Is de 2e keer en heeft nu 6000 km achter de bumpert, motor draait wel veel fijner als int begin en t verbruik daalt wat. De bordcomputer heeft wat betreft de verbruiksmetingnauwkeurigheid n karakter wat bulkt van optimisme: zitter 10 tot 15% naast. Das geen mete maar natte vinger werk en dat zag k al meer opt forum.  post-13373-0-86861900-1393541314.gif

Gast e49memling
Geplaatst

Kom ik uit de super, Bordeaux gekocht, 

Meer gezien/waargenome? Rotwijn trouwes.....  :mad:

Kootduroon proberen.

Gast e49memling
Geplaatst

Das nou ook wat! Vanmiddag de Kia gestart (na n ritje van 100km) en ... hoppa ... stuur weer vast tijdens t wegrijde; geen bekrachtiging. Stoppe, motortje uit, motortje aan en ... viola! werk t weer normaal. Heeft ech niemand dit ook zo meegemaak? 

Ja, met mijn Peugeot (307 HDI 2004). Altijd nadat ie al gereden heeft en een (relatief) korte tijd later weer start. Motor nog warm warm, systeem nog warm. motor af, motor op, en weer normaal. Heeft met t° te maken. Ook vaker bij warm weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...