Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mensen mijn auto heeft zijn eerste kleine beurt gehad Picanto 1.2 benzine.... Ik verwachtte een prijs van ongeveer 150 euro INCL BTW maar kreeg dus een factuur van 220 INCL BTW omdat de wisserbladen kapot waren en de motorkap gepoetst is. Vinden jullie dit normaal?

kleine beurt

motorkap poetsen

wisbladen vervangen

Arbeidsloon                     94,50

Oliefilter                             8,95

Motorolie                          45,50

Wisbladenset                    27,27

Klein mat.milieu toeslag    4,50

Ruitensproeier vloeistof     1,60

Totaal Excl. 182,32

Totaal BTW 38,32

Totaal 220,63

hoeveel kost een wisbladenset eigenlijk?34 EURO !!! en dan ruitensproeiervloeistof aanvullen!

Geplaatst

kijk dit zijn de prijzen die ze moeten hanteren 

en de rest moet in overleg lijkt mij in elk geval en anders zijn ze wat mij betreft verplicht om je ouden onderdelen te bewaren zo dat je zelf kunt oordelen of dit zo is

1801231_286417288181806_1846936600_o.jpg  

Geplaatst

kijk dit zijn de prijzen die ze moeten hanteren 

en de rest moet in overleg lijkt mij in elk geval en anders zijn ze wat mij betreft verplicht om je ouden onderdelen te bewaren zo dat je zelf kunt oordelen of dit zo is

1801231_286417288181806_1846936600_o.jpg  

deze zag ik ook al op internet, telefonisch gaven ze door dat het ongeveer 140-150 euro zou gaan kosten voor een kleine onderhoud. Dus voor het poetsen en de ruitenwisserbladen (is er extra bijgekomen) hebben ze er 70 euro bijgelegd.

Geplaatst

maar waarom je motor kap poetsen wat heeft dit met onderhoud te maken ???

of heb je hier om gevraagd ???

ik zou hier geen genoegen mee nemen en even een uitleg vragen waarom ze dit zonder overleg zo maar uitvoeren en dat je hier niet voor wenst te betalen 

net als 40 euro voor wisserbladen incl montage terwijl de bladen nog geen 28 euro kosten das dus 12 uro voor 30 seconde werk dat is dus niet normaal zo hoog

Geplaatst

Dan heb je idd pech, het eerste jaar is garantie, het 2e jaar is 50% coulance, daarna ben je zelf aan de beurt. Nou moet ik wel zeggen dat de standaard ruitenwissers van een PIcanto helemaal køt zijn, die van ons is een jaar oud en ben al aan m'n tweede setje bezig. 

Geplaatst

maar waarom je motor kap poetsen wat heeft dit met onderhoud te maken ???

of heb je hier om gevraagd ???

Dat is idd nogal raar, ik kan me zelfs voorstellen dat mensen daar boos om worden als je dat ongevraagd doet. Ik in ieder geval wel...

Geplaatst

Dat is idd nogal raar, ik kan me zelfs voorstellen dat mensen daar boos om worden als je dat ongevraagd doet. Ik in ieder geval wel...

het poetsen daar heb ik zelf om gevraagd :)

Ik dacht dat doen ze wel gelijk meenemen GRATIS dus niet!

wat ik voor de volgende beurt zeker ga doen is mijn wisserbladen controleren en ruitenvloeistof bijvullen. 

Geplaatst

waar kopen jullie de ruitenwissers eigenlijk? en wat zijn de afmetingen? je had ze bij de action voor 3 euro per stuk of zo :)

Ik koop ze bij Chris Slager. Met een beetje vlot lullen krijg je nog 30% korting ook  :cool:

Geplaatst

wat ik voor de volgende beurt zeker ga doen is mijn wisserbladen controleren en ruitenvloeistof bijvullen. 

Duhuh, voor niks gaat de zon op hé, daarom schijnt ie ook zo weinig  :wink:

• Like 3
Geplaatst

Waarom zouden ze dat gratis doen? 

Geplaatst

kleine beurt

motorkap poetsen

wisbladen vervangen

Arbeidsloon                     94,50

Oliefilter                             8,95

Motorolie                          45,50

Wisbladenset                    27,27

Klein mat.milieu toeslag    4,50

Ruitensproeier vloeistof     1,60

Totaal Excl. 182,32

Totaal BTW 38,32

Totaal 220,63

Motorkap poetsen, niet in rekening gebracht ??

Als je ziet dat een kleine beurt in 2011 voor een 1.2 picanto al 177,- kost (weet niet of dat in of ex btw is)

(dat is dus zonder het vervangen van ruitenwissers en het poetsen !)

dan is er voor het poetsen nagenoeg niets gerekend,,,,,,,Ik zie het probleem niet

Geplaatst

Dat zijn prijzen uit 2011,..........lijkt me sterk dat ze die in 2014 hanteren  :no:

FF goed lezen s.v.p geld voor de picanto van af bouwjaar 06-2011 ???

prijs lijst heb ik net van de kia site afgehaald 

Motorkap poetsen, niet in rekening gebracht

Ik zie het probleem niet

motor kap poetsen zit er wel degelijk in in de arbeids loon 

maar die is onder 1 noemer en 1 prijs geplaatst dus de arbeidsloon voor de beurt het vervangen van de ruitenwisserbladen en het poetsen van de motor kap dit kost dus 94 euro 

de rest van de prijzen zijn dus onderdelen en zo

Geplaatst

Ik heb net de 45.000-beurt afgesproken, zou gewoon op €165,50 uit moeten komen,

aangezien het kleppen stellen alleen bij LPG van toepassing is en ik zelf

het lucht- en interieurfilter vervang voor minder dan €30 totaal...

Geplaatst

FF goed lezen s.v.p geld voor de picanto van af bouwjaar 06-2011 ???

Doe je mee ??  ;)

Volgens kia kost de kleine beurt 177,- (ex ?) (daar zit dus al arbeidsloon en materiaal voor een kleine beurt in toch??)

Rekening is 182,32 Ex.

Heeft hij 5,32 ex. voor het poetsen en de wisserbladen betaald. 

Geplaatst

prijzen in het boekje zijn in de btw 

gaat niet zo zeer om de prijs als wel om het feit dat er geen toesteming voor extra werk word gevraagt dat petsen is dus wel gevraagd en ja dat zal moeten worden betaald

kan je beter zelf doen is mijn mening 

en als je door de telefaan een prijs van 140 tot 150 euro hoord en je moet dan toch 220 euro betalen das dan even schrikken 

en of het poetsen 5 of 500 euro kost je moet dat wel betalen 

Geplaatst

ik vraag me af wat er dan met de motorkap was zodat je hem door de dealer heb laten poetsen ?

Lag een aangereden schaap op  :-)

• Like 1
Geplaatst

Voor onderdelen, zoals ruitenwisserbladen, interieur- en luchtfilter, die je zelf kunt vervangen moet je hier zijn.

Zeer goede ervaringen mee, zonder te moeten 'lullen'.......hahaha! Verzendkosten van € 4,95 vanuit Frankrijk verzonden!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...