SlamJam Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Hi kia fans Vandaag is mijn pica voor een kleine beurt geweest allemaal goed gegaan geen noemwaardige dingen wat ik wel zie op het factuur is: Recall 130015 r.v stekker cont en ik zie ook recall floor wiring: floor wiring reinstallation under passenger set n93 c29 vooral die 2 dingen weet iemand hier wat dit was? Quote
Jack_z Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 recall (terugroep) modificaties zijn meestal verbeteringen van onderdelen waarvan problemen bekend zijn, ben wel benieuwd waar het om gaat, maar het zal je niets extra's kosten als het goed is, mag ik heel brutaal vragen wat je moet betalen voor de kleine beurt ? Quote
SlamJam Posted March 11, 2014 Author Posted March 11, 2014 recall (terugroep) modificaties zijn meestal verbeteringen van onderdelen waarvan problemen bekend zijn, ben wel benieuwd waar het om gaat, maar het zal je niets extra's kosten als het goed is, mag ik heel brutaal vragen wat je moet betalen voor de kleine beurt ? Dat vind ik wel heel brutaal! Ik was 165,50 kwijt voor de kleine beurt zoals ook aangegeven op de website van Kia maar de aanpassingen kon ik niet zo goed plaatsen nooit echt problemen hierover gelezen dacht ik? 1 Quote
Jack_z Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 dank je, en die aanpassingen hoeft niet iedereen te ondervinden maar is omdat het waarschijnlijk toch vaak voorkomt dus preventief Quote
Creative Name Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Vaag dat het op de bon staat, foutje bedankt hahaha, ze hebben duidelijk nog wat te leren daar bij de werkplaatsreceptie Quote
SlamJam Posted March 11, 2014 Author Posted March 11, 2014 Vind ik niet echt een foutje maar alleen maar goed om te weten dat dit soort dingen gebeurd zijn bij mijn auto vind ik.. Het is mijn eigendom. 4 Quote
Creative Name Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Als het een terugroepactie is dan ben ik het met je eens, dit is gewoon een servicebulletin. Gebeurt vaker dan je denkt maar het wordt nooit op factuur gezet. Quote
Jack_z Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 heb ik nou eigenlijk niet het beste antwoord gegeven ? Quote
Specialmade Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Als het een terugroepactie is dan ben ik het met je eens, dit is gewoon een servicebulletin. Gebeurt vaker dan je denkt maar het wordt nooit op factuur gezet. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee om dit soort "aanpassingen" voortaan te vermelden op de factuur. Geeft de eigenaar van de auto in ieder geval enig inzicht van de uitgevoerde updates en andere wijzigingen. Wellicht voor sommige Kia rijders een bevestiging dat de dealer op de hoogte is van alle wijzigingen voor zijn/haar auto. Grtz. Specialmade 5 Quote
Jack_z Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 het wordt aan je auto gedaan dus dan weetje het in ieder geval, en zolang het niets extra's (40) kost Quote
bigmac Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 Bij mijn Picanto zijn bij de vorige beurt 3 dingen uitgevoerd/gechecked iov Kia: verloop van de koppelingskabel, check op de lak bij de slotvanger en update koude start. Dit werd me allemaal doorgegeven bij het afhalen van de auto. Ik weet niet meer of dit ook op de factuur vermeld werd. Maar handig om te weten of bepaalde updates of checks bij jouw auto al gedaan zijn of nog niet. Quote
John Kanon Posted March 11, 2014 Posted March 11, 2014 heb ik nou eigenlijk niet het beste antwoord gegeven ? Wel de beste vraag. 1 Quote
SlamJam Posted March 12, 2014 Author Posted March 12, 2014 Ik heb toch wel wat gemerkt van de kleine beurt.. Wanneer ik sochtends de auto starten merkte ik dat hij even nodig had om te starten bij het draaien van het contact nu vanochtend met hop gaan.. zoals het hoort dus ik was natuurlijk anders gewend dus dit viel nu even op voor de rest niets merkbaars van de kleine beurt.. Toch wel grappig dat op de factuur ook stond dat ze ruitensproeiers hebben bijgevuld terwijl ik weet dat ik er antivries in heb gedaan en ik deze 'bijna' nooit gebruik dus helemaal vol zou moeten zijn. Quote
Creative Name Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee om dit soort "aanpassingen" voortaan te vermelden op de factuur. Geeft de eigenaar van de auto in ieder geval enig inzicht van de uitgevoerde updates en andere wijzigingen. Wellicht voor sommige Kia rijders een bevestiging dat de dealer op de hoogte is van alle wijzigingen voor zijn/haar auto. Grtz. Specialmade Jij ben geïnteresseerd in je auto/auto's in het algemeen dus dat kan ik wel begrijpen, maar zo is natuurlijk niet iedereen. Ik denk dat de gemiddelde autobezitter hier zelfs geen flauw idee van heeft, om over de Nederlandse leasevloot nog maar te zwijgen Als jij geïnteresseerd in updates/wijzigingen ben weet ik zeker dat je dealer je daar alles over wil vertellen en het ook wil specificeren op je factuur maar de gemiddelde klant wil daar helemaal niet mee lastig gevallen geworden, vandaar dat het er niet op staat. Geeft alleen maar verwarring. Quote
Specialmade Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 Jij ben geïnteresseerd in je auto/auto's in het algemeen dus dat kan ik wel begrijpen, maar zo is natuurlijk niet iedereen. Ik denk dat de gemiddelde autobezitter hier zelfs geen flauw idee van heeft, om over de Nederlandse leasevloot nog maar te zwijgen Als jij geïnteresseerd in updates/wijzigingen ben weet ik zeker dat je dealer je daar alles over wil vertellen en het ook wil specificeren op je factuur maar de gemiddelde klant wil daar helemaal niet mee lastig gevallen geworden, vandaar dat het er niet op staat. Geeft alleen maar verwarring. Daar heb je natuurlijk een goed punt. Zeker de leasevloot en/of fleetowners zullen hier niet in geïnteresseerd zijn. Natuurlijk zullen de meeste dealers je wel vertellen c.q. uitleggen of, en welke, updates zijn uitgevoerd. Advies is dus......vraag bij een servicebeurt wat er precies is gedaan/uitgevoerd. Grtz. Specialmade Quote
bigwade Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 @CN toch is het geen gek idee dit op factuur te melden. Zelf bewaar ik van beide auto’s kopiefacturen bij het OH boekje/mapje. Mocht je eens uitwijken naar een ander OH bedrijf weten die tenminste wat er wel en niet gedaan is. Het zit immers toch al in het systeem; dus why not ? NB De gemiddelde leaserijder ziet volgens mij nooit een factuur 1 Quote
Jack_z Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 hoe dik is jou OH mapje inmiddels, past het nog in het dashboard kastje ? Quote
bigwade Posted March 12, 2014 Posted March 12, 2014 hoe dik is jou OH mapje inmiddels, past het nog in het dashboard kastje ? Met gemak Italiaans kwaliteits product Varta/Bosal/Bosch/Tata en Shell 30K gereden sinds aanschaf en slechts 3 factuurtjes, 1x bandjes, 1x beurtje, 1x sensor (en oh wacht, 4, de subwoofer en 5 een eBay toeter..) De i10 heeft een laatje onder de dames stoel. Mapje is net zo dun, maar deze staat nu op de 95K km. Koreaans topspul ! (made in India) 1 Quote
bigmac Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Gisteren mijn Picanto voor de zoveelste grote beurt geweest bij de Bosch garage om de hoek bij mijn werk; goedkoper, dichterbij (geen leenauto nodig) en gratis de auto gewassen naderhand. Het was een 90.000 km beurt, o.a. remolie vervangen en klepspeling gecontroleerd. Er mankeerde verder niets aan de Picanto. Ik heb ook mijn voor- en achterbanden van plaats laten verwisselen(ca 40.000 km mee gereden), zodat ze gelijkmatig afslijten. De volgende beurt mag de Kia dealer dan weer doen, dan blijf ik gewoon even wachten. 1 Quote
Cerba Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Een volle ruitensproeiervloeistoftank bijvullen? Wat staat er dan op de faktuur of is dit een gratis service? Als er een bedrag voor berekend is zou ik een (mijn!) fles willen hebben, op zijn minst, want hun fles zal beslist duurder zijn dan die van de Acti*n. En zelfs ik kan ruitensproeiervloeistof bijvullen. Al is het een rotwoord om te tikken. Quote
Recommended Posts