Rietje Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur. Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
handyman Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 dan moet je je tijd niet door het RDS signaal laten aanpassen, Kun je ergens instellen in de setup, weet niet meer precies waar aangezien die radio er al uit is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Back to the future....vreemd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Probeer eens een tijdje een andere zender op te zetten. Misschien zijn ze bij jouw favoriet aan het klooien met de Zomertijd, ook al gaat die volgende week pas in en dan een uur VOORUIT... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rietje Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Ja ik zat ook al aan iets met zomertijd te denken, die 5 min verschil maakt me dan niet zoveel uit Maar dan nog. Stel dat het 16.00 uur is maar dat ik gewoon wil dat die klok 23.26 uur aangeeft (ik roep maar wat). Dan moet dat ik dat toch gewoon kunnen instellen (en dat ie dan zo blijft staan)? Ik ga zo nog maar eens de handleiding doornemen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Zet je radio maar eens 10 minuten op radio 1,2,3 of 4. Dat helpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimo Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur. Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg? Ik had vanochtend hetzelfde... zal kijken wat ie nu aangeeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Heb het met onze i10 ook eens gehad. Toen had ik geen notie van zomertijd/wintertijd instelling. Bij mijn weten wordt klok via het RDS signaal van de radio doorgegeven. Waarom jullie auto's een week eerder aan de beurt zijn; geen idee ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rietje Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 Na een klein onderzoekje: het is alleen zo bij Q music! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Wij hadden dat 2 weken geleden bij 100% NL Even op een andere zender zetten en het was weer goed. Denk dat, al genoemd, het RDS signaal niet juist is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Misschien de overgang naar DAB+? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kialoog Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Ja, had het vanmorgen ook en inderdaad Q-music indeze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huizebakker Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Zomertijd zou de klok juist voorruit moeten gaan! Q is blijkbaar toch niet so good for you! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ri026 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Dan zou die fout toch in de kia radio's moeten zitten, want andere autobezitters hoor ik er niet over. Als je de tijd niet op rds synchroniseren zet blijft deze wel goed lopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizza_heidi Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Jaaaaa, ik heb dat ook! Heb mijn auto pas 2 weken, en inderdaad, altijd Q-music opstaan. Dat word geen Mattie en Wietze meer dus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Er was 4 mei een hoop geklets op 3FM ivm de dodenherdenking, waardoor ik Q-music heb opgezet. Na een paar minuten ZAGEN we de tijd TERUG springen! Omdat we wel op tijd even wilden stoppen toch 3FM maar weer opgezet en ja hoor; na een minuut ofzo sprong de klok enkele minuten vooruit. Probleem lijkt dus echt bij Q-music te liggen, eens temeer omdat Google meerdere links toont naar gelijke problemen (in andere auto's), zelfs al tot in 2002 terug! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Mijn DeLorean had geen Time Machine Option. Heb er vanavond wel eentje zitten bouwen: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Even back to the future....leuk toch? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Mijn TomTom heeft het Back to the Future scherm met die data als start- en afsluitscherm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts