Jump to content

Klok springt zelf naar (foute) tijd

Rietje

Recommended Posts

Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur.

Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg?

Ja ik zat ook al aan iets met zomertijd te denken, die 5 min verschil maakt me dan niet zoveel uit :wink:

Maar dan nog. Stel dat het 16.00 uur is maar dat ik gewoon wil dat die klok 23.26 uur aangeeft (ik roep maar wat). Dan moet dat ik dat toch gewoon kunnen instellen (en dat ie dan zo blijft staan)?

Ik ga zo nog maar eens de handleiding doornemen...

Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur.

Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg?

Ik had vanochtend hetzelfde... zal kijken wat ie nu aangeeft :P

Heb het met onze i10 ook eens gehad.

Toen had ik geen notie van zomertijd/wintertijd instelling.

Bij mijn weten wordt klok via het RDS signaal van de radio doorgegeven.

Waarom jullie auto's een week eerder aan de beurt zijn; geen idee !

• 1 month later...

Er was 4 mei een hoop geklets op 3FM ivm de dodenherdenking, waardoor ik Q-music heb opgezet.

Na een paar minuten ZAGEN we de tijd TERUG springen!

Omdat we wel op tijd even wilden stoppen toch 3FM maar weer opgezet en ja hoor; na een minuut ofzo sprong de klok enkele minuten vooruit.

Probleem lijkt dus echt bij Q-music te liggen, eens temeer omdat Google meerdere links toont naar gelijke problemen (in andere auto's), zelfs al tot in 2002 terug!