Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur.

Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg?

Geplaatst

dan moet je je tijd niet door het RDS signaal laten aanpassen,

Kun je ergens instellen in de setup, weet niet meer precies waar aangezien die radio er al uit is.

Geplaatst

Probeer eens een tijdje een andere zender op te zetten.

Misschien zijn ze bij jouw favoriet aan het klooien met de Zomertijd,

ook al gaat die volgende week pas in en dan een uur VOORUIT...

Geplaatst

Ja ik zat ook al aan iets met zomertijd te denken, die 5 min verschil maakt me dan niet zoveel uit :wink:

Maar dan nog. Stel dat het 16.00 uur is maar dat ik gewoon wil dat die klok 23.26 uur aangeeft (ik roep maar wat). Dan moet dat ik dat toch gewoon kunnen instellen (en dat ie dan zo blijft staan)?

Ik ga zo nog maar eens de handleiding doornemen...

Geplaatst

Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur.

Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer 'vast' krijg?

Ik had vanochtend hetzelfde... zal kijken wat ie nu aangeeft :P

Geplaatst

Heb het met onze i10 ook eens gehad.

Toen had ik geen notie van zomertijd/wintertijd instelling.

Bij mijn weten wordt klok via het RDS signaal van de radio doorgegeven.

Waarom jullie auto's een week eerder aan de beurt zijn; geen idee !

Geplaatst

Wij hadden dat 2 weken geleden bij 100% NL

Even op een andere zender zetten en het was weer goed.

Denk dat, al genoemd, het RDS signaal niet juist is!

Geplaatst

Dan zou die fout toch in de kia radio's moeten zitten, want andere autobezitters hoor ik er niet over. Als je de tijd niet op rds synchroniseren zet blijft deze wel goed lopen.

• 1 maand later...
Geplaatst

Er was 4 mei een hoop geklets op 3FM ivm de dodenherdenking, waardoor ik Q-music heb opgezet.

Na een paar minuten ZAGEN we de tijd TERUG springen!

Omdat we wel op tijd even wilden stoppen toch 3FM maar weer opgezet en ja hoor; na een minuut ofzo sprong de klok enkele minuten vooruit.

Probleem lijkt dus echt bij Q-music te liggen, eens temeer omdat Google meerdere links toont naar gelijke problemen (in andere auto's), zelfs al tot in 2002 terug!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...