Ga naar inhoud

2 keer problemen met starten


picafan

Aanbevolen Berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb een picanto uit 2012 super pack met een Smart key.

 

Dus knopje drukken en auto start. 2 keer heb ik gehad dat deze niet in 1 keer startte dusniet wilde aanslaan.

 

 

Kan het de accu zijn? volgens mij 1 keer vergeten de deur op slot te doen maar daardoor gaat een accu toch niet leeg?

 

Valt een accu ook onder garantie? :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de accu leeg is gooit de startmotor de motor niet eens rond.

Niet aanslaan de eerste keer kan een (tijdelijk) brandstofprobleem zijn.

Ik heb het zelf ook 1x gehad, de tweede keer leip de motor meteen,

beide keren was de brandstofpomp wel te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de auto wel start is er voor KIW ook weinig te onderzoeken denk ik.

Want dat begrijp ik nu; 1e keer op de knop gooit de motor wel rond, maar hij slaat niet aan, een 2e keer wel, toch?!

 

 

Jeps, de eerste keer slaat hij niet aan, dan doe hij moeilijk met starten. Net dat de accu zeg maar bijna niet leeg is. Bij een 2e poging start hij wel gewoon normaal.

 

Misschien dat ze op zijn minst de accu kunnen opmeten en misschien uitlezen en doorverwijzen naar de dealer.

 

Kan trouwens KIW wel uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik meen hier wel eens iets over gelezen te hebben hier op het forum maar die hadden het probleem meer in de winter met koud weer 

en dit schijnt met een software update opgelost moeten zijn 

 

 

Auto stond wel 2-3 dagen stil, maar dat is niet echt lang en zo koud was het vorige week ook weer niet in de ochtend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeps, de eerste keer slaat hij niet aan, dan doe hij moeilijk met starten. Net dat de accu zeg maar bijna niet leeg is. Bij een 2e poging start hij wel gewoon normaal.

 

Misschien dat ze op zijn minst de accu kunnen opmeten en misschien uitlezen en doorverwijzen naar de dealer.

 

Kan trouwens KIW wel uitlezen?

die mensen van de k, i, w die komen om jou opweg te helpen niet om je auto daar onderhoud te geven

het beste is gewoon starte die hap en direct naar je dealer te rijden en hem daar voor de deur te zetten en lekker met een auto van hun

Weer naar huis dan kunnen ze het lekker uitzieken en je zelf niet aflaten schepen van hij doet het nu goed dus kunnen we niks dat is grote onzin natuurlijk wij laten ook wel eens een auto buiten staan en starten hem dan smorgens om te zien wat het probleem is dus dat kunnen zij ook doen lijkt mij

maar leg luid en duidenlijk je probleem uit neem ze desnoods mee je auto in en laat het zien

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je ook de keyless start knop? Wat voor problemen had je eigenlijk? en heeft de update iets verholpen?

Ja, ik heb ook Keyless Entry enzo. Ik had last van een bokkende motor als ik koud startte en meteen wegreed.

Dat is met de update verholpen. Maar die update doen ze sowieso bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt is mij verteld.

Mbt je probleem met starten: staat je auto dan wel netjes vlak geparkeerd? En hoe vol is je tank?

Als de auto met een wat legere tank scheef staat kan het bij sommige auto's (geen ervaring nog

met de Pica) voorkomen dat de brandstofaanvoer even net niet snel genoeg op gang/op druk komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...