Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik met onze 2004 Picanto 1.1 LXE over drempels rijdt, dan kraakt het voorin nogal.

Het is niet constant, want de ene keer is het minder dan de andere keer en het is niet afhankelijk van het weer.

Ik heb de rubbers van de stabilisatorstang als ingespoten met wat smeer, maar dat hielp niet.

Verder ziet alles er prima uit onder de auto, ook de 'endlinks'. Geen speling. Geen losse bouten  / moeren.

Mijn vrouw rijdt verreweg het meeste in de Picanto en zij rijdt NIET voorzichtig over drempels.

Moet ik denken aan slijtage van de schokbrekers? Er staat iets meer dan 100.000 op de teller.

De auto staat best vaak stil, dus ik denk eerder aan rubbers, maar welke?

Alvast bedankt!

Jeroen

Geplaatst

Gebroken veer? Veer die schuurt ergens misschien?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Dank je! Dat zou kunnen. Die heb ik niet gecontroleerd.

Geplaatst

De Picanto is eind vorige week APK goedgekeurd en ik heb de veren net nog bekeken, dus dat lijkt me niet.

Geplaatst

de picanto heeft geen constuctie met een veerpootlager, waar de veerpoot langs kan draaien bij draaiing van het stuur. In plaats daarvan zit bovenop de schokdemper een rubber gemonteerd wat deels kan meedraaien. Soms wil dit rubber een krakend geluid geven. Dit kan je ook zelf controleren door de auto op te krikken en het wiel naar de uiterste links en rechts stand te draaien (door tegen het wiel te duwen/trekken, niet via het stuurwiel)

mogelijke oplossing is de veerpoot te demonteren en de bovenste rubbers in te vetten met een dik vet, dan is het gekraak meestal een poosje weg.

Geplaatst

de picanto heeft geen constuctie met een veerpootlager, waar de veerpoot langs kan draaien bij draaiing van het stuur. In plaats daarvan zit bovenop de schokdemper een rubber gemonteerd wat deels kan meedraaien. Soms wil dit rubber een krakend geluid geven. Dit kan je ook zelf controleren door de auto op te krikken en het wiel naar de uiterste links en rechts stand te draaien (door tegen het wiel te duwen/trekken, niet via het stuurwiel)

mogelijke oplossing is de veerpoot te demonteren en de bovenste rubbers in te vetten met een dik vet, dan is het gekraak meestal een poosje weg.

Hierover las ik op een buitenlands forum ook al iets, maar dit is duidelijker omschreven. Ik ga het controleren.

Geplaatst

Auto is 10 jaar oud ! Mag er dan wat kraken. de meeste Pica's  van die leeftijd liggen bij de sloper.

• Like 1
Geplaatst

Auto is 10 jaar oud ! Mag er dan wat kraken. de meeste Pica's  van die leeftijd liggen bij de sloper.

Point taken! 

Ik probeer hem bij te houden voor zover het lukt en accepteer dat wat niet lukt. :)

Geplaatst

Wat een dom gelul zeg, mag die man z'n auto goed onderhouden misschien?? 

• Like 1
Geplaatst

@ CN,

Het deel van de zin voor de komma was  niet nodig, het tweede deel ben ik het mee eens!!!!!!!!!

grt. oude/

Geplaatst

Sorry, ik probeer hier even een rookbom te leggen..... hqdefault_zpsf1edb6a8.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...