Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Vitara 2
Geplaatst

Er staan nog wel een paar nieuwe zwarte 5 deurs GT's op autoscout .

Geplaatst

Als je een datum (aflevering) hebt afgesproken houd men juridisch vaak een overschrijding aan van 3 weken.

Hierna zou je makkelijk kunnen annuleren, de vraag is of je dit wilt.

Wel snap ik de frustratie van het slecht informeren vanuit de dealer.

Succes man..

Geplaatst

nou Sander met jou gelukt krijg je straks pas een 2015 model :P

maar ze moeten nu onderhand toch wel weten waneer de auto er echt is ???? of je krijg zo een unieke dat het daardoor zo lang duurt :P

• Like 1
Geplaatst

Over ca. 2 weken pas weer status-update Jack. En dan dus nog productie, transport, opties erop schroeven in NL... Kortom, het duurt nog wel ff.

Zojuist wel de dealer gemaild met een voorstel om de Pro Ceed GT om te ruilen voor 1 van de op voorraad staande C'eed GT's (tip van Lourens).

Ik weet dat dealers bij andere merken regelmatig auto's wisselen; bv. dealer A heeft auto 1 in de showroom en dealer B verkoopt auto 1.

Dan wordt deze niet (altijd) bij de fabrikant besteld, maar krijgt de klant ook vaak het model wat bij dealer A in de showroom staat te blinken.

Geplaatst

Heb geduld sander. De productie aantal van z'n auto ligt natuurlijk veel lager dan een gewone en iets speciaals hebben kost tijd. Ik zelf zit te wachten op een handgemaakte basgitaar die ik in januari heb besteld. Wanneer krijg ik hem? verwacht in oktober, maar kan uitlopen.

• Like 1
Geplaatst

Kris, dat de productie-aantallen lager liggen dat snap ik. Maar juist deze Kia fabriek s zo efficiënt dat ze alle modellen (die ze daar maken) door elkaar kunnen fabriceren.

Geplaatst

Kris, dat de productie-aantallen lager liggen dat snap ik. Maar juist deze Kia fabriek s zo efficiënt dat ze alle modellen (die ze daar maken) door elkaar kunnen fabriceren.

Sander geloof mij wacht nog even je krijgt er geen spijt van ik kan het weten :wink:

Gast Vitara 2
Geplaatst

Ben benieuwd wat de dealer voor je kan betekenen, en anders bij de dealers gaan shoppen die hem op voorraad hebben staan.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Dealer in Heerenveen doet zijn demo pro cee'd GT weg. Hij is van januari 2014 4500 km op de teller....

En vraag maar aan Cees rijdt net zo fijn als nieuw ;)

Geplaatst

Dealer in Heerenveen doet zijn demo pro cee'd GT weg. Hij is van januari 2014 4500 km op de teller....

En vraag maar aan Cees rijdt net zo fijn als nieuw ;)

precies :-)

• Like 1
Gast Vitara 2
Geplaatst

Hele Auto wrappen Wel of Niet doen ....om met de woorden van Theo te spreken.

Ene wat is er mis met wit?

Geplaatst

pas maar op dadelijk komt hij met de boot en word per opbot verkocht aan een andere dealer lol

ik had allang geannuleerd en op een ander gegaan.

dit is gewoon te gek

• Like 1
Geplaatst

@Blackie: Hij komt niet per boot, maar per trein (of vrachtwagen). De fabriek staat in Slowakije.

@Lourens: Ik vind niets mis met wit, maar er zijn hier mensen die het grondverf vinden. :wink: Ik heb zelf 1 witte en 2 grijze auto's gehad en wilde nu een zwarte. That's all!

• Like 1
Geplaatst

Er staat een nieuwe ceed gt bij de kia dealer in willemstad, een zwarte. Direct leverbaar misschien kunnen de dealers onderling wat regelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

ja en dan een fikse korting erop wegens wachttijd

waarom wachten als hij bij andere dealers staat???

ze regelen het maar

Geplaatst

@Arjan gt klopt en in Rotjeknor staat er ook 1. Ik heb dit in de mail naar de dealer gezet; dat hij maar 1 van deze 2 moet zien te regelen.

En anders doe ik het zelf.

Geplaatst

Ik vind 't maar raar dat 't zo lang duurt. Beetje vreemd dat de gewoone Cee'd GT's wel geleverd kunnen worden.

Ik zou idd ook zeggen bekijk 't maar, ga wel een gewone Cee'd GT halen bij een andere dealer en laat daar de betreffende opties erop schroeven. Beetje scheef dit... vooral gezien 't feit dat er 300.000 auto's geproduceerd kunnen worden in Slowakije. Lijkt me raar dat die van jou dan dik een half jaar duurt......

Geplaatst

@Arjan gt klopt en in Rotjeknor staat er ook 1. Ik heb dit in de mail naar de dealer gezet; dat hij maar 1 van deze 2 moet zien te regelen.

En anders doe ik het zelf.

Nu alweer 5 dagen later en ben eigenlijk wel weer toe aan een update Sander.... :wink:

Geplaatst

Vanmorgen gebeld door de dealer. De verkoper durfde denk ik niet zelf meer te bellen, nu belde de eigenaar.

De GT kan niet afbesteld worden, maar hij had de druk opgevoerd bij Kia. Volgende week belt hij me weer.

Ik had het te druk om er op dat moment over na te denken, maar later dacht ik; Huh? Al die tijd is er dus géén druk uitgeoefend?

Ik denk nog na over wat ik nu ga doen, ben er intussen helemaal klaar mee!

Geplaatst

de GT kan WEL afbesteld worden door jou hoor

maar NIET  door de dealer zelf HIJ krijgt hem gewoon binnen en raakt deze altijd kwijt.

maar hoeft niet aan jou te worden verkocht

heb je al handtekening gezet dan kan jij nog annuleren maar kost je dan wel 5 % dacht ik van het aankoopbedrag

lees achterkant formulier

Gast Vitara 2
Geplaatst

Als je een vermoedelijke levertermijn hebt afgesproken dan moet je na deze termijn de verkoper nog een redelijke termijn geven om te leveren

Wat zijn mijn rechten?

Als er een exacte leverdatum is afgesproken (bijvoorbeeld maandag 1 februari) is de verkoper na die datum in verzuim. Je hebt het recht om de overeenkomst te ontbinden. Je kunt de schade die je lijdt door de te late levering, bijvoorbeeld omdat je een auto moet huren, claimen bij de verkoper.

Als er een vermoedelijke levertermijn is afgesproken (bijvoorbeeld levering in week 15) moet je de verkoper, wanneer hij de levertermijn overschrijdt, nog een laatste kans geven om de auto alsnog te leveren (dit heet "in gebreke stellen").

Wat kan ik het beste doen?

Heb je een exacte datum afgesproken, stuur de garagehouder dan een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief ook wat je van de garagehouder verlangt. Bijvoorbeeld vergoeding van de huursom van een auto die je zolang moet huren. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
Heb je een vermoedelijke levertermijn afgesproken, geef dan de verkoper nog een laatste kans om de auto alsnog te leveren. Dat kun je het beste schriftelijk doen. Hierin geef je een uiterste termijn aan van 3 weken.
Als de verkoper zich niet houdt aan die termijn en jij de auto nog steeds niet hebt, dan is de verkoper "in verzuim". Je kunt de overeenkomst dan ontbinden.
Als de verkoper wel binnen deze 3 weken levert, mag hij eventuele prijswijzigingen in die periode niet doorberekenen.
Als je schade hebt geleden als gevolg van de vertraging - bijvoorbeeld omdat je een vervangende auto hebt moeten huren - dan kun je deze claimen bij de verkoper.
Je kunt je klacht ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl, een initiatief van de Consumentenbond. De klacht wordt dan direct ingediend bij het betreffende bedrijf. En om zeker te zijn dat je klacht serieus wordt genomen, kijkt de Consumentenbond met je mee.

Misschien dat je hier iets mee kan komt van de site van de consumentenbond.

Je kan ook eens met de DAS bellen, die geven ook advies ( gewoon bellen en niet zeggen dat je geen verzekering bij hun hebt)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...