Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe Picanto World Cup dus ook met LED dagrijverlichting. Gezien de LED verlichting wit/blauw is en de gewone koplampen geel heb ik een setje Philips X-tremeVision lampen gekocht.

Nu zag ik bij het open van de motorkap dat de lamp aan de bestuurderskant nauwelijks bereikbaar is door een zekeringskastje. Is er een manier om toch normaal een lamp te vervangen ?

Vervangen jullie zelf jullie lampen of laten jullie het bij de Kia Dealer doen ??

Geplaatst

valt mee is goed zelf te doen 

je ziet dat de koplamp met 2 boutjes vast zit deze verwijderen en je kunt de koplamp in zijn geheel naar voren trekken 

zit wel met klips op zijn plek dus je moet wel even flink trekken 

Geplaatst

Ik kan mijn koplampen (de gewone ouderwetse H4 lampen) vervangen zonder de lamp naar voren te halen; het gaat meest op gevoel, dus misschien wel handig om eerst met een zaklamp te kijken waar je moet zijn: draaidop die de lamp-aansluiting beschermt) losdraaien en verwijderen, daarna beugeltje losmaken en de stekker van de lamp verwijderen. Daarna kun je de lamp er zo uithalen en vervangen.

Ik weet niet hoe de projectielampen er onder de motorkap uitzien; dus of het net zo gaat.

Geplaatst

Ik kan mijn koplampen (de gewone ouderwetse H4 lampen) vervangen zonder de lamp naar voren te halen; het gaat meest op gevoel, dus misschien wel handig om eerst met een zaklamp te kijken waar je moet zijn: draaidop die de lamp-aansluiting beschermt) losdraaien en verwijderen, daarna beugeltje losmaken en de stekker van de lamp verwijderen. Daarna kun je de lamp er zo uithalen en vervangen.

Ik weet niet hoe de projectielampen er onder de motorkap uitzien; dus of het net zo gaat.

Kia Rio 1.2 cvvt UB

de H4 kun je inderdaad zo bij met die draaideksel eraf te schroeven

Maar knipperlicht moet toch de koplamp los anders kun je er niet bij

Geplaatst

Kia Rio 1.2 cvvt UB

de H4 kun je inderdaad zo bij met die draaideksel eraf te schroeven

Maar knipperlicht moet toch de koplamp los anders kun je er niet bij

het gaat hier om de picanto

de rio heeft altijd een h7 lampje

de picanto met projector koplampen heeft een h7 lampje en is bijna niet bij te komen zonder de koplamp te demonteren

Geplaatst

Hallo hij wil Nieuwe KOPLAMPEN en GEEN  LAMPJES

tenminste dat staat ver bovenaan toch lol

"en de gewone koplampen geel heb ik een setje Philips X-tremeVision lampen gekocht."

Philips-X-treme-Vision-H7-Headlight-Bulb

Hij schrijft 't wel, maar bedoelt toch echt de "bolletjes".

PS: Schreeuwen (hoofdlettergebruik) is echt niet nodig. We "horen" je zo ook wel!  :wink: 

• Like 2
Geplaatst

"en de gewone koplampen geel heb ik een setje Philips X-tremeVision lampen gekocht."

Philips-X-treme-Vision-H7-Headlight-Bulb

Hij schrijft 't wel, maar bedoelt toch echt de "bolletjes".

PS: Schreeuwen (hoofdlettergebruik) is echt niet nodig. We "horen" je zo ook wel!  :wink: 

I rest my case  :-)  :-)

• Like 1
Geplaatst

er gaat niets boven echte xenon lampen  :-)  :-)

ook voor de picanto met projectie koplampen heel erg goed te doen 

en een licht dat je dan hebt 

als je dat er eenmaal in hebt gehad wil je nooit meer gewone lampen  :no:  :no:

Geplaatst

@Sander GT

nou dan hebben velen zelf zitten beunen

ik kom er zoveel tegen die verkeerd afgesteld staan

en ook van die heikneuters met illegale blauwe rallylampen

en dat doet gewoon pijn in mijn ogen.

maar goed leuk is wat anders

ik moest het effe kwijt sorry

Geplaatst

Ben er nog steeds niet achter of ik nu projector of reflector lampen heb. Heb er dus geen verstand van.

Heb dus ook 2 setjes lampen als reserve liggen 1 set met h7 en 1 set met h4. Als stuk kijk ik wel wat er in zit.

Auto is een picanto van jan. 2013' automaat. Heb zoals xtra zegt gekeken naar wegkappend klepje,

Maar ik zie dat niet.

Geplaatst

als je een projector type koplamp hebt dan heb je de koplamp met een lens 

en heb je de normale koplamp (reflector) dan zie je ook je lampje zitten 

dit is de zogenaamde reflector koplamp 

8-led-verlichting-640-x-320.jpg

en zo ziet de projector type koplamp er uit 

$_84.JPG

• Like 1
Geplaatst

de projectie koplamp is dus uitermate geschikt voor xenon 

je hebt met deze type koplamp dus geen last van strooilicht 

of verblindend licht 

zo als je dus wel helaas veel ziet bij de jonge beun verlichting (meestal met de normale reflector koplampen)

Geplaatst

de projectie koplamp is dus uitermate geschikt voor xenon 

je hebt met deze type koplamp dus geen last van strooilicht 

of verblindend licht 

zo als je dus wel helaas veel ziet bij de jonge beun verlichting (meestal met de normale reflector koplampen)

dat bedoelde ik nu

sommige beunhazen hebben  verkeerde lamp in verkeerde koplampunit

bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...