kiekeboe Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 de Pedalbox van DTE Systems, op een Duitstalig forum, blijkbaar een hot item. Ik vroeg me af, of hier ook gebruikers van deze vorm van "gaspedaal-tuning zijn" ? Quote
Murcielaygo Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Geen ervaring, maar op andere forums over gelezen en ik geloof er niet in. Als ik het goed begrijp past zo'n box de curve van de sensor aan, waardoor je bij halfgas pedaalstand bijv. driekwart gas op de motor hebt. Dan LIJKT het wel of alles sneller reageert, maar feitelijk kun je net zo goed het pedaal zelf dieper indrukken. Quote
arjan gt Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Broodje aap verhaal. Kan je zelf ook door meer gas te geven. Zolang je niets aanpast in de ecu, kan je auto niet sneller reageren. Ik zou het niet kopen,maar dat is mijn mening. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
kiekeboe Posted September 30, 2014 Author Posted September 30, 2014 dat is ook wat ik dacht, broodje aap, maar als je de moeite neemt om de 490 berichten in 33 pagina's te lezen op dat Duits forum, dan kom je tot de conclusie dat er heel wat mensen sceptisch tegenover stonden. Maar éénmaal dat ze dit ding in de wagen hadden, eigenlijk nooit meer zonder zouden willen. Je zou het ook helemaal niet kunnen vergelijken met meer gas geven ... Misschien toch maar eens proberen. Quote
arjan gt Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Astra h opc gebruikt ook zoiets. Ik reed dan met 3000tpm drukte op de sportknop en ineens 4000tpm zonder meer gas te geven. Het deed niets voor het vermogen of koppel maar het gaf het gevoel dat de motor alerter was, met nadruk op gevoel. Maar als je het probeert laat het weten of het bevalt. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Guest Timo0103 Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Gewoon lekker je diesel laten chippen voor dat geld. En heb je een benzine en je mist iets qua vermogen dan heb je de verkeerde keus motor gemaakt. :grin: Quote
Recommended Posts