Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb mijn Picanto nu 4 weken en als ik op de grote weg rijd,  (100km) dan moet ik steeds mijn stuur een tikje corrigeren naar links of naar recht. Het is meer een heel klein beetje, maar bij mijn RIO als ik gewoon rechtuit reed, dan hoefde ik het stuur alleen maar recht te houden en hoefde niet te corrigeren.

Nu blij ik steeds maar met mijn duim een tklein tikje naar links of naar rechts.

Kent iemand dat probleem?

Groet,

martin

Geplaatst

Ja, hetzelfde probleem. Pica uit december 2014.

Ga binnenkort ook even naar de dealer om het na te laten kijken.

Bandenspanning controleer ik elke week.

Ik gok dat de mijne een keer goed uitgelijnd moet worden.

Geplaatst

Yep heb ik ook , is uitgelijnd etc allemaal goed maar komt mijn inziens inderdaad door de electronische stuurbekrachtiging

Geplaatst

had je voor de picanto toevallig een auto met hydraulische stuurbekrachtiging?

mcl had hiervoor een Rio...

De toleranties bij de Kia stuurhuizen zijn nog steeds te ruim en ja het rijdt ruk als je een mindere versie hebt.

Terug naar de dealer dus.

Geplaatst

Vorig week reisje naar Eindhoven gedaan. Op de snelweg mocht ik continu bijsturen. Na 3 jaar nooit tegen gekomen. Toen ik na een tijdje denken tot de conclusie kwam dat ik de week ervoor mijn banden opgeblazen had (2,5 bar bij koude banden).

Ik heb me aan de kanten gezet en terug bandenspanning gecontroleerd met een metertje die ik altijd bij had.

3,10 bar!!!

Met warme banden stijgt de lucht met 0,3 bar maar 3,10 bar was beetje teveel. Druk verlaagd en probleem opgelost.

Wil maar aantonen dat je je banden niet te zwaar mag opblazen.

Ook maat van de band speelt een rol. Zet je banden eens in koude toestand op 2,2 bar. En controleer eens. Bijblazen kan je achteraf altijd.

Ik rij met een Sp3 met bandenmaat 18/235/55.

Geplaatst

Dit is hier eens eerder behandeld geweest.

Klinkt raar maar volgende methode kan helpen.

De hendel waarmee je stuur op en neer kan regelen lossen, en het stuur loslaten, en het stuur zelf zijn positie laten kiezen.

Dan hendel weer vastzetten.

Hielp bij mij en anderen alvast,

grtn,

• Like 2
Geplaatst

Mijn dochter had het zelfde probleem (stuur naar links)met haar picanto xtreme van 2015 vorige week uitgelijnd bij de garage en het probleem was verholpen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Vorige week ben ik naar de dealer gegaan en deze heeft de auto uitgelijnd, alhoewel alles goed stond.

Hij zei, dat hij nu echt op 0% stond (ik weet niet wat dat inhoud). Het zou, volgens hem, aan het electronische besturingssysteem kunnen liggen wat anders reageert dan het vorige systeem.

Ik ben daarna naar Denekamp gereden (ong. 230km) maar wel met sterke tegenwind en het resultaat was nihil. Ik moest konstant (zij het wel minimaal) bijsturen.

Is dat normaal?

Tevens was het benzinegebruik met die tegenwind 5 punten lager.

Gaarne jullie advies.

Groet,

martin

Geplaatst

O ja, vergeten te melden.

Ik heb de stuurverstelling ook aangepast. Eerst naar de bovenste stand, en dan ongeveer 1 cm laten zakken.

Gezorgd dat het stuur precies in de middenstand stond, en daarna het stuur vastgezet.

Niet te geloven, maar het probleem is voor ongeveer 90% verdwenen.

De rest zal aan de bandenspanning en aan de weg hebben gelegen.

Ik denk dus dat het helemaal is verdwenen.

Vreemde oplossing voor een heel vervelend probleem, maar bij mij werkt het dus wel degelijk.

(Picanto 1.0 uit december 2014)

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben bij de garage geweest. Deze vertelde mij, dat alles (zij hebben er een stuk mee gereden op de grote weg) prima in orde is.

Het ligt volgens hen aan de electronische stuurbeweging (!). Er is niets aan te doen.

Volgens hen heeft KIA een of ander apparaatje wat de auto in het midden houdt, niet in de Picanto geinstalleerd.

Ik had een RIO en dat stuurde heel anders.

Je moet er aan wennen, zei hij.

Is er volgens jullie helemaal niets meer aan te doen?

(ik heb de instellingen van de stuurhoogte ook al geprobeerd)

Geplaatst

Probeer eens een andere Picanto, kijken hoe die stuurt.

Het kan zijn dat ik er aan gewend ben, of dat mijn picanto gewoon beter stuurt, maar afgelopen weekend 700 km gereden zonder dat me het sturen nadelig opviel.

Geplaatst

Ik heb geen mogelijkheid om in een andere Picanto te rijden.

Maar, wat moet ik doen als de garage blijft zeggen dat er niets aan te doen is?

Moet ik dan naar KIA Nederland?

Je mag toch van een nieuwe auto verwachten dat hij goed spoort. Dat als je je stuur loslaat, dat hij (op een goede weg zonder teveel wind) rechtdoor blijft rijden?

• 4 weken later...
Geplaatst

Hallo,

Ik heb vandaag op mijn verzoek in een andere gelijkwaardige KIA Picanto gereden bij de dealer.

Deze auto spoorde zeker 70% beter dan de mijne (nu 3000 km mee gereden).

Ik heb de dealer verteld, dat ik niet accepteer dat mijn auto niet goed spoort.

Hij zegt, dat zij er niets meer aan kunnen doen.

Hij zou het doorgeven aan degene die mij de auto verkocht heeft.

Wat moet ik hier nou mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...