Ga naar inhoud

ervaring van 17 en 18 inch velgen gevraagd


Hitmark

Aanbevolen Berichten

Hallo medeforumers.

 

Als toekomstig ceed sw rijder, ben ik benieuwd welke velgen er gemonteerd zijn onder de auto van jullie.

 

En wat zijn daar de ervaringen mee ??

 

zelf nijg ik weer naar 17 inch ivm toch wat confort, maar ik kan 18 op de kop tikken.

 

Wie heeft daar rijervaring mee.....is het TE stug??? of valt het in de praktijk mee.... of tegen..

 

of toch de 16 inch laten zitten..

 

Op mijn Rio zit nu 17 inch..en dat vind mijn vrouw best stug...maar het oog wil ook wat hey..

 

Ik lees graag jullie bevindingen..

 

grts, Mark.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Vitara 2

Ik had onder mijn Soul 18" velgen zitten met 225/45 r18, persoonlijk vindt ik het rijcomfort vergelijkbaar met de 17" die ik nu onder mijn Rio heb zitten. (banden van de rio zijn een fractie lager dan die van de Soul Soul). 

 

Onder de ceed  zal je met 18" wielen uitkomen op iets 225/40 R18. Wanghoogte (dikte) is dan ongeveer even gelijk als van een rio met 205/45R17

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

Ik heb onder mijn proceed 18 inch liggen

Rijd gewoon goed, ligt goed op de weg , comfort is prima

Op een heel slechte weg rij ik wel wat rustiger.

Benzine verbruik ligt rond de 6,5 - 7,3 op de 100 km

Succes met je aankoop

Grt

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


post-5638-0-61530600-1435529211_thumb.jpg

 

BEDANKT we zijn geslaagd voor velgen.

 

We zijn voor de 17 inch gegaan, gewoon omdat het een mooie velg was en in ons budget paste.

 

De 18" waren een beetje aan de iets dure kant..

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Hitmark.

 

Ik heb 18" zomer en 17" winter. het eerste jaar had ik spijt als haren op mijn hoofd want de auto zakt achter serieus door. Met als gevolg dat een beetje ging stuiteren en zweven bij hogere snelheid. nog getwijfeld. Met de dealer tot een oplossingen gekomen voor verzwaarde veren achter dit bleek een prima oplossing. Ik had in het begin de gedachten dat de standaard 15" het probleem was. hij hing en veerde zo verschrikkelijk op de band, dus vandaar 17 en 18".

 

Tot ik in maart iemand sprak die verstand had van veren en dempers. Mijn auto laten aanpassen en goed laten uitlijnen (dit blijkt standaard al vaak niet juist) en je herkent de auto niet meer terug.

eerst had ik op slecht wegdek dat mijn banden roffelen ondanks de Conti Sport 5 terwijl onder mooi weg dek de auto helemaal stil was. Dit is volledig over! ook op slechtwegdek voel je dat de wielen beter tegen de grond worden gedrukt en helemaal bij het sturen. Het comfort is het zelfde maar je merkt veel meer rust.

Auto is dus niet verlaagd! het zijn puur de dempers.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Beste Hitmark.

 

Ik heb 18" zomer en 17" winter. het eerste jaar had ik spijt als haren op mijn hoofd want de auto zakt achter serieus door. Met als gevolg dat een beetje ging stuiteren en zweven bij hogere snelheid. nog getwijfeld. Met de dealer tot een oplossingen gekomen voor verzwaarde veren achter dit bleek een prima oplossing. Ik had in het begin de gedachten dat de standaard 15" het probleem was. hij hing en veerde zo verschrikkelijk op de band, dus vandaar 17 en 18".

 

Tot ik in maart iemand sprak die verstand had van veren en dempers. Mijn auto laten aanpassen en goed laten uitlijnen (dit blijkt standaard al vaak niet juist) en je herkent de auto niet meer terug.

eerst had ik op slecht wegdek dat mijn banden roffelen ondanks de Conti Sport 5 terwijl onder mooi weg dek de auto helemaal stil was. Dit is volledig over! ook op slechtwegdek voel je dat de wielen beter tegen de grond worden gedrukt en helemaal bij het sturen. Het comfort is het zelfde maar je merkt veel meer rust.

Auto is dus niet verlaagd! het zijn puur de dempers.

Bij wie heb je dit laten doen? Zie dat je in Ijsselstein woont dus wellicht een goed adresje voor mij aangezien ik in de buurt woon.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

ik heb er 17" 225/45 banden onder en wat meer lucht er in dan standaard 2.1 bar en geen klachten. heb proefritten gemaakt met n andere zelfde ceed met 15inch en een met 16inch velgen en dat is t toch net niet. 17inch past het beste bij de ceed hatchback. de kia garage raadde me ook aan om aftermarket dempers er onder te laten zetten, wat Pugnator dus ook al zei. maar ik ben tevreden zo.. zo vaak rijd ik niet op kiezelpaden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...