GermanFriese Geplaatst 31 Januari, 2016 Geplaatst 31 Januari, 2016 @ Specialmade Ik geef je helemaal gelijk. Ook naar al dat gedoe ben ik van plan, om de SP3 bij een Kia dealer te laten onderhouden. Mits ik nu zwart op wit krijg van KIAMNL, dat ik de volgende keer wel direct werd geholpen door een Europees Kia Dealer, als er iets aan de hand is en geen gezeik meer is over externe onderhoud van 2 vorige eigenaars. Probleem hebben die KIA rijders, welke een 2e hands Kia kopen ergens, waar in het verleden onderhoud bij een externe garage werd gedaan. En dat mag niet een probleem zijn volgens de reclame. BOVAG en ook Vakgarage's hebben in hun algemene voorwaarden staan, dat onderhoud altijd volgens de fabriekseisen van de desbetreffende merk werd uitgevoerd. Dus moet een stempel van hun in het onderhoudsboekje evenveel waard zijn voor een klant, als van een desbetreffende merkdealer. Met Kia in Zwolle heb ik nu persoonlijk goede ervaringen kunnen maken. Het communicatieprobleem aan het begin was terug te voeren op ziekte van een betreffende medewerker. Als Kia in Heerenveen ook zo klantgericht is, hebben zij met zekerheid grote kans dat ik nog velen jaren mijn auto bij hun laat onderhouden. De nieuwe Sportage maakt ook grote kans, om over enkele jaren de vervanger te worden van mijn huidige SP3 Moet wel nog een krachtigere motor komen in de komende jaren. 3 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 31 Januari, 2016 Geplaatst 31 Januari, 2016 Ook naar al dat gedoe ben ik van plan, om de SP3 bij een Kia dealer te laten onderhouden. Mits ik nu zwart op wit krijg van KIAMNL, dat ik de volgende keer wel direct werd geholpen door een Europees Kia Dealer, als er iets aan de hand is en geen gezeik meer is over externe onderhoud van 2 vorige eigenaars. Gelukkig is het probleem achter de rug. Kia heeft zijn eigen wegenwacht systeem ook wel K.I.W. genoemd. Bij problemen wordt je ook in het buitenland geholpen. Je kan bij de dealer vragen of ze je hier voor willen aanmelden. In de bijlage zit de brochure en hier staat in dat dit ook kan als je een paar keer niet bij de dealer voor onderhoud bent geweest. kiw-brochure_2013 pag 1 tm 2.pdf pagina 1 en 2 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 31 Januari, 2016 Geplaatst 31 Januari, 2016 kiw-brochure_2013 pag 3 -4.pdf Pagina 3 en 4 Sorry kon niet in één keer vanwege de bestands grote Quote
Smart Geplaatst 31 Januari, 2016 Geplaatst 31 Januari, 2016 .....De nieuwe Sportage maakt ook grote kans, om over enkele jaren de vervanger te worden van mijn huidige SP3 Moet wel nog een krachtigere motor komen in de komende jaren. De nieuwe 1.6 T-GDI met 177 pk is een goede vervanger kan ik je vertellen. In de zes nog super trekkracht! 2 Quote
Vfrood Geplaatst 1 Februari, 2016 Geplaatst 1 Februari, 2016 Mijn vorige Kia Picanto is niet gekocht bij een kia-dealer en niet onderhouden bij een kia-dealer. Afgezien van de remmen achter nooit problemen gehad. Indertijd was er geen mogelijkheid voor mij om de auto aan te schaffen bij een Kia-dealer. De enige mogelijkheid die ik had, was een - 1 jaar nadat ik de kia aanschafte - groep, die 14 merken voerde in een grote autostad.... Verder geen problemen met garantie gehad. Quote
GermanFriese Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 De nieuwe 1.6 T-GDI met 177 pk is een goede vervanger kan ik je vertellen. In de zes nog super trekkracht! Klinkt prachtig ! Turbo maakt het verschil. De mijne is met zijn nieuwe "draaiend gedeelde" beter als van te voren. Bijna geen geluid meer te horen en zuiniger ook nog. Wel jammer, dat mijn vriendin de meeste tijd erin rijdt Binnenkort maar naar de KIA dealer voor een instapkeuring voor KIW en vragen, wat nu kwa motoronderhoud verandert, omdat eigenlijk net alles nieuw is. 2 Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 Binnenkort maar naar de KIA dealer voor een instapkeuring voor KIW en vragen, wat nu kwa motoronderhoud verandert, omdat eigenlijk net alles nieuw is. Wat is er nu allemaal vernieuwd ? Quote
GermanFriese Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 Wat is er nu allemaal vernieuwd ? Shortengine, waterpomp, filters etc. - rond 5.800 Euro interne kosten. Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 Wat is een Shortengine ? Onderblok ? Quote
GermanFriese Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 Ze noemen het "het draaiend gedeelde" van de motor. Ik ben geen expert, maar volgens mij zijn de complete onderdelen nieuw, welke bewegen. 1 Quote
Gast Stief Geplaatst 11 Februari, 2016 Geplaatst 11 Februari, 2016 is het niet gewoon je motorblok? Quote
HenkM Geplaatst 12 Februari, 2016 Geplaatst 12 Februari, 2016 I.m.h.o. is het Short-Block normaliter het vaste onderste deel van de motor zonder kop en kopdeksel. Soms zelfs zonder carter(pan) en olie pomp. Startmotor, dynamo en dergelijke vallen hier buiten. Onderste behuizing, krukas en evt. balans-assen, drijfstangen zuigers en cilinder horen hierbij. Uiteraard ben ik niet compleet want per motor leverancier kunnen er verschillen zijn. Vraag gewoon aan de dealer wat exact wel en niet is vervangen. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.