Jump to content

Aanjager is er mee gestopt

beatrix
Go to solution Solved by bullet,

Recommended Posts

De aanjager van mijn Sportage is er spontaan mee gestopt.

Vanmorgen deed hij het nog, vanmiddag niet meer.

Ook als ik de knop voorruitontwaseming indruk hoor ik niks blazen.

Heeft iemand enig idee?

Er zit een digitaal display voor de airco in, weet niet of dat dat verschil maakt.

b.v.d. Beatrix

*Niet gehinderd door enige kennis van Sportagekachels*

Ik zou in deze als eerste aan een zekering denken. Daarna aan een haperende klep irgendwo en/of een ventilator die overleden is. 

Heeft zo'n Sportagekachel ook een zelfdiagnosefunctie? (moet in de handleiding staan) 

• Solution

Als je aan de bijrijderskant onder het dashboard kijkt, Zo ver mogelijk naar de voorzijde van de auto, zie je bovenin een grote 4 polige stekker zitten op de kachelmotor. deze is waarschijnlijk door een eventuele medepassagier met de schoenen aangetikt en daardoor scheef gaan zitten. Meestal zal je ook wat brand/smeltschade zien op deze stekker omdat hij scheef heeft gezeten. Meestal zijn de klemmetjes wel weer recht te buigen en weer goed te monteren. Soms moet je echter de stekker in zijn geheel vervangen, of 4 nieuwe kabelschoentjes (gele) monteren. Succes !

• Like 1

Als je aan de bijrijderskant onder het dashboard kijkt, Zo ver mogelijk naar de voorzijde van de auto, zie je bovenin een grote 4 polige stekker zitten op de kachelmotor. deze is waarschijnlijk door een eventuele medepassagier met de schoenen aangetikt en daardoor scheef gaan zitten. Meestal zal je ook wat brand/smeltschade zien op deze stekker omdat hij scheef heeft gezeten. Meestal zijn de klemmetjes wel weer recht te buigen en weer goed te monteren. Soms moet je echter de stekker in zijn geheel vervangen, of 4 nieuwe kabelschoentjes (gele) monteren. Succes !

Ik heb alle stekkers die ik zag aangedrukt en hij doet het weer.

Hartelijk dank voor de tip.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...