Wil002 Geplaatst 22 Augustus, 2017 Geplaatst 22 Augustus, 2017 Ik heb ook de KIA Hotspot app op GSM geinstalleerd. Tevens menu doorlopen op GSM en gekoppeld met Bluetooth en hotspot aangezet voor mijn Kia Niro. En dat werkt. Echter bij de volgende keer instappen in de Niro moet ik de hotspot weer opnieuw manueel aanzetten op mijn telefoon (dus niet automatisch). Nu heb ik dit gedaan op de terugweg van Oostenrijk naar Nederland; blijkt dat er ongeveer 600 Mb is verbruikt van mijn bundel (is dat niet heel veel)? Hoe kan ik eventueel wat minder data gebruiken? Weet iemand hoe ik het moet instellen dat automatisch wordt omgeschakeld naar hotspot als ik instap? Quote
BvE Geplaatst 22 Augustus, 2017 Geplaatst 22 Augustus, 2017 59 minuten geleden zei Wil002: Ik heb ook de KIA Hotspot app op GSM geinstalleerd. Tevens menu doorlopen op GSM en gekoppeld met Bluetooth en hotspot aangezet voor mijn Kia Niro. En dat werkt. Echter bij de volgende keer instappen in de Niro moet ik de hotspot weer opnieuw manueel aanzetten op mijn telefoon (dus niet automatisch). Nu heb ik dit gedaan op de terugweg van Oostenrijk naar Nederland; blijkt dat er ongeveer 600 Mb is verbruikt van mijn bundel (is dat niet heel veel)? Hoe kan ik eventueel wat minder data gebruiken? Weet iemand hoe ik het moet instellen dat automatisch wordt omgeschakeld naar hotspot als ik instap? Automatische modes inschakelen in je hotspot ! Quote
Wil002 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Hoe zet ik automatische modes voor hotspot aan of is dat android telefoon afhankelijk? Gaarne wat meer uitleg; aangezien ik de automatische mode niet kan vinden. Ik heb een android telefoon: OnePlus 3. Alvast bedankt voor de moeite. Quote
BvE Geplaatst 23 Augustus, 2017 Geplaatst 23 Augustus, 2017 Je moet Kia hotspot op je telefoon openen naar de strartpagina gaan onderaan staat automatische modes schuifje naar rechts duwen en groen wordt het puntje hij is dan ingeschakeld. Volgens mij maakt het niet uit welke Android telefoon je heb. S6 Quote
Gast Nirofan Geplaatst 24 Augustus, 2017 Geplaatst 24 Augustus, 2017 Via Google vind je vaak antwoord op vragen. Zie plaatje van Kia hotspot app scherm. Het gaat om onderste schuifje Quote
Wil002 Geplaatst 25 Augustus, 2017 Geplaatst 25 Augustus, 2017 (aangepast) Hallo Nirofan, Het screen wat jij laat zien komt bij niet te voorschijn; geen wonder dat ik niet begrijp waar dat automatisch staat. er is ook geen update van de app (begrijp niet dat ik het scherm niet op mijn telefoon heb). Ik heb de kia hotspot verwijderd en weer ge-installeerd; afwachten of het nu wel werkt. Na her-installatie van de app gaat app verer naar laatste veld waar je automatische mode kan kiezen. Allen bedankt voor de uitleg ! 30 Augustus, 2017 aangepast door Wil002 het werkt na re-install van de app. Quote
Tzeunis Geplaatst 30 Augustus, 2017 Geplaatst 30 Augustus, 2017 Ik zou persoonlijk voor de DACH landen Cansam gebruiken voor andoid. Dat is de DACH flitsmeister. Die waarschuwt voor alles; ook werkzaamheden. Het blijft altijd water bij de wijn doen; ik heb ooit in mijn Accord Tourer een Chinees 7inch WinCe apparaat gehad waar ik Igo 8.3 op had draaien; dit was HE-LE-MAAL aan te passen naar je wensen; skins, kleuren, flitsers, zoom, etc. Ik vind de navigatie van Kia prima werken; al had er wat mij betreft best een data kaartje in de unit gekund. Daar had ik prima een paar euro per maand voor over gehad zoals bij Tom Tom in mijn Megane RS Quote
Gast jossmitklm Geplaatst 1 September, 2017 Geplaatst 1 September, 2017 Bij mij werkte de Kia Hotspot app niet op mijn Samsung S7. Bij sommige Samsung zit er een bug in. Dan moet je je instellingen even aanpassen. Zie bijlage. Misschien is het al eens langsgekomen maar toch. Quote
swierikx Geplaatst 7 September, 2017 Geplaatst 7 September, 2017 De workflow app is een goed werkende oplossing om de hotspot snel aan te kunnen zetten. Jammer dat de Kia hotspot niet voor iOS bestaat. Ik sluit mijn iPhone vaak met usb kabel aan om Apple Carplay te gebruiken. Is het mogelijk om bedraad / via Apple Carplay gebruik te maken van de data verbinding van de telefoon om op die manier verkeersinformatie op te halen, dus zonder gebruik van de hotspot functionaliteit? Of gebeurt dit automatisch al? Quote
chippie777 Geplaatst 9 September, 2017 Geplaatst 9 September, 2017 Voor zo ver ik weet heb je echt de hotspot functionaliteit nodig. Het is mij in ieder geval niet gelukt zonder. Maar zoals eerder aangegeven, zorg gewoon dat de hotspot pagina op je iPhone open staat wanneer je de auto aanzet en de verbinding komt vanzelf tot stand. Quote
jacobl Geplaatst 21 November, 2017 Geplaatst 21 November, 2017 Ik gebruik op mijn Android de App 'triggerz', die schakelt de hotspot in zodra er verbinding is met de BT van de Kia. zodra de verbinding met de BT weg valt dan gaat de hotspot uit en de wifi weer aan. zo heb ik altijd mijn hotspot onderweg beschikbaar en hoef nergens naar te kijken..... Nou ja wel op de weg letten natuurlijk Quote
Kyro Geplaatst 22 November, 2017 Geplaatst 22 November, 2017 Beste niro leden, ben op zoek gegaan naar de Kia hotspot app in de Google plystore maar kan deze niet vinden. Ook op een Duitse Kia site krijg ik de melding app niet beschikbaar. Kan iemand mij vertellen waar ik deze app kan vinden. Alvast bedankt. Quote
SatJunk Geplaatst 23 November, 2017 Geplaatst 23 November, 2017 8 uur geleden zei Kyro: Beste niro leden, ben op zoek gegaan naar de Kia hotspot app in de Google plystore maar kan deze niet vinden. Ook op een Duitse Kia site krijg ik de melding app niet beschikbaar. Kan iemand mij vertellen waar ik deze app kan vinden. Alvast bedankt. Hier de link. Quote
Wil002 Geplaatst 27 November, 2017 Geplaatst 27 November, 2017 Sinds vorige week heb ik Android 8 op mijn OnePlus3. Met deze versie werkt de KIA hotspot niet meer op mijn KIA Niro. Heeft iemand suggesties hoe ik de app weer werkend kan krijgen ? De APK versie 1.2 werkt ook niet. Quote
Bohemia Geplaatst 27 November, 2017 Geplaatst 27 November, 2017 (aangepast) Ikzelf gebruik een Huawei E8278 - 4G Car Wifi Router voor internet in mijn Niro Executive en ben daar erg tevreden over. 27 November, 2017 aangepast door xtra40 advertentie verwijderd hier is een speciaal topic voor waar je spullen kan verkopen 1 Quote
Wil002 Geplaatst 9 Januari, 2018 Geplaatst 9 Januari, 2018 Iemand nieuws hotspot app met android versie 8.0 ? Ik heb ook de APK versie 1.3 geprobeerd, echter nog steeds sluit de hotspot app steeds (uw android versie is niet compatible met deze app). Quote
iBigfarmer Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 Het blijft handmatig, maar er zijn manieren om met een iPhone je personal hotspot wat sneller in te schakelen. Je kunt op verschillende manieren een snelkoppeling maken naar de link om je hotspot in en uit te schakelen. Bijvoorbeeld via de Workflow app. Installeer die App, installeer dan deze Workflow om naar je hotspot instellingen te gaan en neem deze op in je home screen widgets. Ik ervaar wel dat de Niro niet steeds vanzelf verbinding maakt met de hotspot, ook al laat ik die op mijn iPhone permanent aan staan. Dat moet ik nog zien op te lossen.Sorry, maar dat is geen oplossing. Die knalt er vaak uit en kom je in de gebruikelijke instellingen en moet je alsnog meerdere handelingen doen. Of het moet zo zijn dat de workaround niet is bijgewerkt voor de recentste iOs of iPhone 7Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
chippie777 Geplaatst 17 Januari, 2018 Geplaatst 17 Januari, 2018 Het is al eerder aangegeven, het gebruik van de hotspot functie op de iPhone gaat als volgt: zorg dat hotspot aan staat en je het wachtwoord weet. Verbind de Kia met het hotspot netwerk. De volgende keer dat je de hotspot wilt gebruiken hoef je alleen te zorgen dat de iPhone het scherm toont waar de hotspot functie aan staat. De Niro verbindt dan vanzelf. Doe je dit niet dan zal de Niro niet verbinden met je iPhone. Je hoeft de hotspot functie dus niet uit en weer aan te zetten. Gewoon aanlaten. 1 Quote
Wil002 Geplaatst 15 Mei, 2018 Geplaatst 15 Mei, 2018 Ik heb sinds ongeveer 1 maand de app (voor Android 8.0) Carspot WiFi geinstalleerd. Deze app werkt zeer goed met telefoon en Kia Niro. Als de auto wordt gestart, schakelt de telefoon automatisch (settings instellen !) op hotspot, zodat er weer flitsmeldingen worden weergegeven op het navigatiescherm. Als auto wordt uitgezet, wordt de hotspot op de telefoon ook weer uitgezet. 1 Quote
RuudP Geplaatst 14 Juni, 2018 Geplaatst 14 Juni, 2018 De kia hotspot app werkt niet meer op Android 8.0 en hoger. Een alternatief is de android app CARSPOT WiFi. Overigens ik gebruik eigenlijk alleen maar Android auto met waze voor de korte en Google maps voor de lange afstanden. De app is nog (steeds) niet officieel in Nederland. Onderstaande link laat een duidelijk YouTube filmpje zien hoe je Android auto kunt installeren op je telefoon. https://youtu.be/7O5cmIbN6hc Quote
h.smit1946 Geplaatst 10 December, 2018 Geplaatst 10 December, 2018 je gewoon aan de snel heit houden Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 December, 2018 Geplaatst 10 December, 2018 Wat heeft een Friese vader hiermee te maken? 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.